Eli 1.9 tdi moottori punasella D:llä ja I:llä. Auto on VW golf 2002.
Ongelma on että nyt on mennyt jo useapikin ruiskutussuutin pimeäksi ja huollossa on vaihdettu vain uusia suuttimia. Mikähän on syynä niiden hajoamiseen. Ne eivät ilmeisesti mene tukkoon vaan sähköisesti ne kai toimii ja sietä "palaa" jotain.
Myös yksi ahtopaineanturi on vaihdettu jos se jotain asiaan liittyy.
Kilsoja on takana 200 tkm.
Edit: Oireena nykiminen, hono käynti ja kulutuksen kasvu puolella.
Mikä syynä ruiskusuuttimien hajoamiseen. 1.9 tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä syynä ruiskusuuttimien hajoamiseen. 1.9 tdi
Viimeksi muokannut golf gtd, 28.12.2007 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo voipi olla pumppusuutin kyseessä. Kaverin autosta on kyse ja ite en oo noitten uusien dieseleiden kanssa pelannu ni termit voi olla sekasin.
En tiiä monta on hajonnu mutta useamman kerran on kuulemma huoltoon jo vieny. Sylintereistä on turha kyllä varmaan kysellä kun hän ei autojen päälle paljon ymmärrä. Ajattelinpa kuitenkin kysäistä täältä jos vaikka olis joku tyyppivika.
Mikähän moottorikoodi tuossa on että vois haulla ettiä?
En tiiä monta on hajonnu mutta useamman kerran on kuulemma huoltoon jo vieny. Sylintereistä on turha kyllä varmaan kysellä kun hän ei autojen päälle paljon ymmärrä. Ajattelinpa kuitenkin kysäistä täältä jos vaikka olis joku tyyppivika.
Mikähän moottorikoodi tuossa on että vois haulla ettiä?
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 15.2.2007 9:30
Mulla Borassa sama vika varmaankin?
Alkoi pari päivää sitten nykiin hiukan kiihdyttäessä, testeri ei näyttänyt mitään vikakoodia ja tultiin kaverin kanssa siihen tulokseen että
MAFfi olisi paskana. Vaihdoin uuden mutta ei auttanut, sen jälkeen on auto alkanut välillä käydä todella heikosti. Vag-Com ei löytäny ilmamäärämittarista vikaa mutta pari muuta kylläkin löytyi:
18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
P1666 - 35-00 - -
JA
17668 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Implausible Signal
P1260 - 35-00 - -
Osaako kukaan sanoa mikä mahtaisi olla vikana, onko 1 sylinterin pumppusuutin paskana vai kenties niille menevä johtosarja? Aamulla täytyy varmaankin mennä merkkiliikkeeseen näyttämään autoa ja auto on muuten VW Bora 1.9 TDI(PD) vm.02, 190.tkm ja moottorin tyyppi on ATD
MAFfi olisi paskana. Vaihdoin uuden mutta ei auttanut, sen jälkeen on auto alkanut välillä käydä todella heikosti. Vag-Com ei löytäny ilmamäärämittarista vikaa mutta pari muuta kylläkin löytyi:
18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
P1666 - 35-00 - -
JA
17668 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Implausible Signal
P1260 - 35-00 - -
Osaako kukaan sanoa mikä mahtaisi olla vikana, onko 1 sylinterin pumppusuutin paskana vai kenties niille menevä johtosarja? Aamulla täytyy varmaankin mennä merkkiliikkeeseen näyttämään autoa ja auto on muuten VW Bora 1.9 TDI(PD) vm.02, 190.tkm ja moottorin tyyppi on ATD
Nuo pumpparit o vähän kysymysmerkki itselle mutta onko nuo suuttimet mitenkä vaihtokelpoisia keskenään jos tuon vikaa ilmottavan vaihtas toisen paikalle ja sen toisen pistäs tämän "rikkonaisen tilalle". jos vika pysyy samana ja toinen pytty ei ilmota mitään niin eikö sillon näyttäisi että johtosarja tms o vialla eikä suutin...
voihan niitä vaihdella mutta joutuu vaihtaa aina uudet pultit ja ei mitään ilmasia, ja tarvii vielä olla oikeat työkalut jotta saa vaihdettua. suuttimien johtosrjaahan noissa on mennyNuo pumpparit o vähän kysymysmerkki itselle mutta onko nuo suuttimet mitenkä vaihtokelpoisia keskenään jos tuon vikaa ilmottavan vaihtas toisen paikalle ja sen toisen pistäs tämän "rikkonaisen tilalle". jos vika pysyy samana ja toinen pytty ei ilmota mitään niin eikö sillon näyttäisi että johtosarja tms o vialla eikä suutin...
Hajottaakos se johtosarjojen hajoaminen sitten niitä suuttimia?
Mitä niissä pumppusuuttimissa on hajonnu? Onko ne mennyt ihan mekaanisesti rikki vai...?
Noita itse suuttimia joutuu vaihtamaan tosi harvoin. Yleensä vika jossain muualla.
Jos antaa vikamuistiin jotain sähköistä vikaa pumppusuuttimelle niin kannattaa ensiksi vaihtaa se jo mainittu johtosarja. Maksaa kuitenkin n. 4 kertaa vähemmän kuin 1 kpl suutin.
Voihan niitä pumppusuuttimia vaihdella keskenään eripaikkoihin, eikä siihen kokeiluun uusia pultteja + tiivisteitä tarvi. Laittaa sitten uudet tiivarit ja pultit kun lyö "viimeisen" kerran nippuun. Vaihto onnistuu aikalailla perus työkaluilla.
Autosähkö ja dieselhuolto Häkkinen pystyy myös testailee noita pumppareita jonkin verran. Saa selville ainakin ainemäärät. Eikä maksa ihan mahdottomasti. http://www.asdhakkinen.com
Mulla Borassa sama vika varmaankin?
Joo samoja oireita kuulemma on. ja moottori on sama ATD
Mitä niissä pumppusuuttimissa on hajonnu? Onko ne mennyt ihan mekaanisesti rikki vai...?
Sähkövika niissä suuttimissa on kuulemma korjaamon mukaan ollu. Eli kyseessä on serkkulikan auto ja se kerto että sillä on nyt kai jo yhteensä neljä kertaa vähän ajan sisällä hajonnu suutin 1ja 2 pytyiltä. Rupesin taas vähän miettimään että siellä taas taitamattomat korjaajat laskuttaa ylimäärästä ku ei osaa sitä oikeeta vikaa paikantaa. Serkku oli kysellykkin että mistä se hajoaminen voi johtua mutta eihän se tietokone sitä kerro niin korjaajat vaan levittelee käsiään... Uutta suutinta vaan tilalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa