Vw polo 1.9 d vm 96 moottorin vaihdosta???
Valvoja: ffp jäsenet
Vw polo 1.9 d vm 96 moottorin vaihdosta???
Onko kukaan ikinä vaihtanut moottoria kyseiseen härveliin?? Miten kyseinen homma olisi kaikista helpoin suorittaa ku tosta edellisestä meni jako sekasin ja mosa hajos täysin. Joku joka on homman suorittanut niin voisitko antaa jotain neuvoja et miten olisi kaikista helpoin tämä operaatio tehdä?? Paikalle tulee samanlainen 1.9d kone eli mitään ei olla muuttamassa. Kannattaako kone irrottaa vaihteiston kanssa vai erikseen?? Ylä vai ala kautta???
Viimeksi muokannut johtaja83, 25.12.2007 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... e696674138
Helppoa ei löydy, mutta kaikkein vähemmällä pääset kun hankit vastaavanlaisen koneen tilalle (ajonesto, kytkin, syöttöpumppu ja muutkin liittimet/nippelit samoja kuin entisessä). Haulla löytyy sivutolkulla lukemista moottorinvaihdosta.
Helppoa ei löydy, mutta kaikkein vähemmällä pääset kun hankit vastaavanlaisen koneen tilalle (ajonesto, kytkin, syöttöpumppu ja muutkin liittimet/nippelit samoja kuin entisessä). Haulla löytyy sivutolkulla lukemista moottorinvaihdosta.
Kaikista helpoin omasta mielestäni on purkaa keula pois edestä häiritsemästä. En kyllä tiedä miten polossa purkautuu. Jos lähtee kokonaan lamput ja syyläri samassa paketissa niin hyvä. Sitten vaan nostaa koko kone+loota paketti keulalta. Sitten tallin lattialla vaihdat lootan rikkinäisestä ehyeen lohkoon. Ainakin näin käsitin että pelkkä lohko on vaihdon edessä?
Hyvä olisi tässä välissä myös laittaa uusi kytkin. On se vaan niin paljon helpompaa kuin alkaa irrottamaan laatikkoa koneen ollessa paikoillaan. Siinä saa käyttää mielikuvitusta jos jonninverran. Varsinkin jos ennen ei ole pelannut näiden kanssa.
Siinäkait se tämän projektin vaikein osuus. Muutenhan se on vaan pulttailua. Sitten ei muutakuin uudet litkut koneeseen ja menoksi. Öljyt, jäähynesteet ja tehostajan litkut. Eipähän niistäkään tarvitse heti huolehtia. :)
Hyvä olisi tässä välissä myös laittaa uusi kytkin. On se vaan niin paljon helpompaa kuin alkaa irrottamaan laatikkoa koneen ollessa paikoillaan. Siinä saa käyttää mielikuvitusta jos jonninverran. Varsinkin jos ennen ei ole pelannut näiden kanssa.
Siinäkait se tämän projektin vaikein osuus. Muutenhan se on vaan pulttailua. Sitten ei muutakuin uudet litkut koneeseen ja menoksi. Öljyt, jäähynesteet ja tehostajan litkut. Eipähän niistäkään tarvitse heti huolehtia. :)
polo
Kiitokset kaikille vastanneille!! Eiköhän tuo homma tuu hoideltua aikakin nopeasti pois päivä järjestyksestä. Tieto moottorin irrotus suunnasta auttoi paljon koska en ole volkkarin kans tämän asian tiimoilta ollut hirveästi tekemisissä ja siksi kyselinkin et miten tapahtuu ku katoin pellin alle ja totesin et ei tule pois japanilais tyyliin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa