ahdin"ko" määrää tahdin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24.11.2007 21:27
ahdin"ko" määrää tahdin
olen tuossa jo tovin yrittänyt hakua mut kun ei oikein löydy niin kysytään näin.
autoni on passat 1.8 t"urpo" apu:a moottorilla.kysyisin minkälaista urpoo porukka on laitellu tollaiseen koneeseen ettei vaan tulis laiteltua liian pientä? onko erillinen hukkaportti parempi kuin jousi säätäinen "normi kello"?
siitä lähdetään et ensin kaikki valmiiksi sit vasta lastu ja säätö!![/i]
lisätään nyt vähän tuntuis toi gt28 pieneltä sopiva omasta mielestä vois olla gt3071 tai gt37
autoni on passat 1.8 t"urpo" apu:a moottorilla.kysyisin minkälaista urpoo porukka on laitellu tollaiseen koneeseen ettei vaan tulis laiteltua liian pientä? onko erillinen hukkaportti parempi kuin jousi säätäinen "normi kello"?
siitä lähdetään et ensin kaikki valmiiksi sit vasta lastu ja säätö!![/i]
lisätään nyt vähän tuntuis toi gt28 pieneltä sopiva omasta mielestä vois olla gt3071 tai gt37
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24.11.2007 21:27
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24.11.2007 21:27
Millasia tehoja oikein meinaat lähteä hakemaan ja mitä muuta ajattelit vaihtaa koneeseen?
tuollasta 350-400 hepoa suurin piirtein eihän perhe autossa kovin paljon kestä olla jottei pääse kortti karkaan pörssistä.
mitoitan vaan turbon alku vaiheessa tarpeeksi isoksi ettei tarvi toista ruveta heti ostaan tietäähän sen et nälkä kasvaa syödessä
Ei ole mitään järkeä gt3071 laittaa, jos ei meinaa yli 350hv ottaa. Jos meinaat niin olisi hyvä sisuskaluja päivittää, laatikkoa vahvistaa, kytkin, nokat ym...
Tuon 350hv saa vielä suhteellisen halvalla, mutta siitä ylöspäin alkaa jo maksamaan sitten.
Tottakai ulkoinen hukkaportti parempi kuin kiinteä.
Tuon 350hv saa vielä suhteellisen halvalla, mutta siitä ylöspäin alkaa jo maksamaan sitten.
Tottakai ulkoinen hukkaportti parempi kuin kiinteä.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24.11.2007 21:27
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24.11.2007 21:27
joo nyt löytyi ahdin holsetin hx35.kyllä tuota ihan pers tuntumalla rakennetaan ja rahaa menee sen verran kun menee.tietoo kyl on mitä ruvetaan vaihtaan on meinaan tullu oltua noiden kilpureiden kanssa jokunen vuosi tekemisissä.
Ja kyselet millainen ahdin yms. vaikka olet kilpureiden kanssa ollut tekemisissä? No jospa niistä kilpureista ei ole karttunut ahtamiskokemusta.
Minkä kokoisilla siivillä ja millä pakopesällä tuo HX35? ja mitkä on tehotavoitteet? kohtuu järeän kokoista sinne olet ymppäämässä näin ensi ajattelulla. Myöskin se että sinne vain sen ahtimen vaihdat, voi autosta tulla aivan totaalisen onneton ajaa. Pesiä kun on erilaisia ja niitten arvojen muuttuminen muuttaa koneen luonnetta.
Vinkkinä että HX40 holsettia on eri kokoisilla siivillä ja pesillä että se, jos siellä on HX40, ei sano todellakaan mitään.
Toi calikka kiinnostaisi hieman, ihan tieliikennelaite vai? En oo tuommoiseen törmännyt vielä suomen maassa. Kirjoitas jotai lisätietoa jos voit vuotaa.
En mielestäni viitannut kommentillani HX40 tuottoon vaan
Muistaakseni pienimmällä siipikoolla(en muista kokoa) oleva HX40 ahtimen tuotto on luokkaa 430-450hv. Tämmöistä kertoili minulle eräs turbokorjaus paikan pitäjä, kun sieltä haettiin 65/60mm HX40 ja miehellä tuntui olevan valikoimaa niistä paljon.
Itse olen törmännyt ämpärin kokoisiin ahtimiin ja todella ala-arvoisiin tehoihin verrattuna ahtimen tuottoihin, joten tästä päästäänkin aiheeseen, kanttaako sitä jumalatonta ahdinta sinne laittaa jos sen potentiaalia ei ikinä käytä? tietty jos viiveistä tykkää ja mukavista b-ryhmän aikaisista turbopotkuista. Itse olen syyllistynyt samaan, joten koitan vaan kertoilla harkitsemaan sitä ahdinta uudelleen ja ottamalla yhteyttä turbopajoihin tai tutkia kokemuksia netistä, jolloin on helpoin valita oikeanlainen ahdin ja saattaa jopa osua kerrasta oikein.
Mua ei kiinnosta vääntää mitään, painotan vain että asioihin kanttaa perehtyä kunnolla eikä hätiköidä. Säästää kalliita oppirahoja.
jos siellä on HX40, ei sano todellakaan mitään.
Muistaakseni pienimmällä siipikoolla(en muista kokoa) oleva HX40 ahtimen tuotto on luokkaa 430-450hv. Tämmöistä kertoili minulle eräs turbokorjaus paikan pitäjä, kun sieltä haettiin 65/60mm HX40 ja miehellä tuntui olevan valikoimaa niistä paljon.
Itse olen törmännyt ämpärin kokoisiin ahtimiin ja todella ala-arvoisiin tehoihin verrattuna ahtimen tuottoihin, joten tästä päästäänkin aiheeseen, kanttaako sitä jumalatonta ahdinta sinne laittaa jos sen potentiaalia ei ikinä käytä? tietty jos viiveistä tykkää ja mukavista b-ryhmän aikaisista turbopotkuista. Itse olen syyllistynyt samaan, joten koitan vaan kertoilla harkitsemaan sitä ahdinta uudelleen ja ottamalla yhteyttä turbopajoihin tai tutkia kokemuksia netistä, jolloin on helpoin valita oikeanlainen ahdin ja saattaa jopa osua kerrasta oikein.
Mua ei kiinnosta vääntää mitään, painotan vain että asioihin kanttaa perehtyä kunnolla eikä hätiköidä. Säästää kalliita oppirahoja.
Toi calikka kiinnostaisi hieman, ihan tieliikennelaite vai? En oo tuommoiseen törmännyt vielä suomen maassa. Kirjoitas jotai lisätietoa jos voit vuotaa.
Oulussa pyörii tuommonen musta calibra. Varmana ens kesänä näkyy SOR:ssa myös
Ajoi kesällä kalajoella 12.3sek ajan vartille hieman siitä jäi puuttumaan menee varmana alle 12sek

-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24.11.2007 21:27
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa