GTD & TDI
Valvoja: ffp jäsenet
GTD & TDI
Morjens! Koitin hakee tällästä topiccia mut en ainakaa ihan heti löytäny.. Eli siis hankinnassa olis G3 diiseli ja vähä kiinnostas tietää näiden kahden eroista.. lähinnä tekniikkapuolella siis.
Onko alustassa tai jarruissa eroja? Ja onko GTD tekniikkana 66kw vai 55kw kone? Kiitos jo etukäteen.
Onko alustassa tai jarruissa eroja? Ja onko GTD tekniikkana 66kw vai 55kw kone? Kiitos jo etukäteen.
Nyt mennään ihan muistikuvien pohjalta kun yhtä 81kw GTD/GT TDI:tä olin aikoinaan ostelemassa. 4-pulttijako ja takana rummut. Pitänee varmistaa asia illalla perhealbumista.
Sitten 66kw versiossa jonka loppupeleissä ostin oli 256mm jäähdytetyt laikat edessä ja takana rummut. Huomattavasti käyttövarmemmat nuo rummut takana kuin levyt ja golfin kokoisessa ja painoisessa autossa ei katuajossa hidastuvuuteen mitään käytännön merkitystä kummat jarrut on takana.
Sitten 66kw versiossa jonka loppupeleissä ostin oli 256mm jäähdytetyt laikat edessä ja takana rummut. Huomattavasti käyttövarmemmat nuo rummut takana kuin levyt ja golfin kokoisessa ja painoisessa autossa ei katuajossa hidastuvuuteen mitään käytännön merkitystä kummat jarrut on takana.
Itellä 66kw TDi ja suorasuikkarihan se. Takana rummut ja edessä levyt ja edessä tosiaan 256 levy. 4-pulttijakohan tuossa ainakin on. GTD on se esikammiokone. Meikäläisen tarkka on CLX TDi ja tuo CLX on varustelumerkintä. Samoin kuin usein ilmenevä GT TDi. Mutuahan tämä mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Itellä oli 55 kw gtd pari vuotta ja hyvä auto se on. Muistaakseni siinä on identtinen alusta mikä td:ssä. Spezial mallissa tais olla madallettu alusta. Jako on 4 x 100. Ei eroa td:stä kuin varustelun puolesta joka on kyllä huomattavasti parempi kuin suomi-td:ssä. Gt tdi on yleensä vielä paremmin varusteltu kuin gtd. gtd:tä on tehty 92-94 ja gt tdi:tä siitä eteenpäin ja tosiaan uusimmat on sillä 81 kw koneella. Kumpaakaan noista ei oo tuotu suomeen että talvivarustus on heikompi ku suomimalleissa. Mutta gtd on kyllä hyväksi havaittu peli. helppo nostaa tehot sinne n. 90 heppaan parissa minuutissa ruuvaamalla. tdi on tietty sitte helppo lastuttaa mutta ei ilmasiks. gtd:ssä kone on aaz. Jarrut on jäähyttämättömät mutta 2 koppasen gti-golffin jäähdytetyt levyt ja palat käy suoraan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa