Isoja risuja Fin-Turbolle ! / homma hoidossa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

Isoja risuja Fin-Turbolle ! / homma hoidossa

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.12.2007 12:34

kaveri toi autonsa mulle että nypin turbon irti ja se lähetetään finturbolle laitettavaksi. kaveri siis asuu tampereella ja auto nakkilassa. Maanantaina laitettiin turbo menemään perjantaina tuli takasin. No, turbo tuli ja laitettiin kiinni ja alettiin säätelemään ja ihmeteltiin ku ahtaa heti yli 1.5 baria, tangoo kieputeltiin vaikka kuinka mutta sama homma, sitten vasta katoin että ei siipien vipu ota edes rajotinruvviin kiinni, ei tullu katottua ennen kiinni laittoa ku kuvittelin että se toimii ku pitäs olla kunnolla laitettu. Turbo uudestaan irti ja ihmettelemään että mikä on, perjantai ilta, ja seuraavan viikon alussa pakko auton olla ajossa niin oli pakko ottaa itte auki turbo, saatika lähetellä taas sinne ja odottaa viikko. Hetken ihmettelyn jälkeen selvisi että siipien ohjauslevy laitettu väärinpäin! ja toisella puolella levyä oli oikeen hakattu merkkikin kun pois otettu, ei mitään se kiinni ja säätö niin auto toimii kun unelma. Soitin Finturbolle ja sanoin että millain asia on, sano vaan että kiireessä laitettu väärinpäin... kyselin jonkin nnäköistä korvausta niin kysy että kelpaako korruptiolahjat? , sanoin et tuskimpa kaveri haluaa lippistä sun muuta vaan hiukan rahaa kun oon sen autosta turhaan irrottanu ja asentanu turbon, sitte vähä vittumaisemmalla äänellä että kuinka paljon ny oikee sit haluisitte, sanoin että eikö 100€ olis tosi reilu. tulis lähetyskulujakin jo 30€ ja ei kukaan 70€ turboa huvikseen irttottele ja laita kiinni. Ei oikeen suostunu siihenkään vaikka myönsi että oma töppi ollut. Ýmmärrän kyllä että virheitä sattuu, ihmisiä kaikki on, ei satu jos ei tee mitään, mutta asenne oli kyllä jo aika vittumainen ja lopuks sano et laita ny mulle jotain sähköpostiin ja vaikka tilinumeros niin saadaan tää pois. No laitoin sähköpostia maanantaina, ei vielä oo kuulunu mitään ? testiks laitoin työn kautta kyselyn yhdestä turbosta ja vastaus tuli seuraavana aamuna... anteeks nyt mut mun mielestä aika vittumaista toimintaa ja asennetta !
saa nähdä ny millain tossa käy mut monta asiakasta ainakin menettä =) itteni mukaan lukien. Ei kämmin takia vaan asenteen.
auto siis oli 1.9tdi passat -98 , 110hp
Viimeksi muokannut TerZi1982, 31.12.2007 0:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 22.12.2007 13:17

Kyllähän tuollainen pistää aina hatuttamaan, varsinkin kun kyseisenlaiset operaatiot ahtimille ei ole mistään halvimmasta päästä.
Noinkin tarkkaa hommaa kuin ahtimen kasaaminen, ei saisi koskaan suorittaa kiireellä, varsinkaan jos kyseessä on jonkun maksavan asiakkaan tavara.

Toisaalta kyllähän noita kämmejä käy jokaisessa firmassa jossakin vaiheessa aina, esim. ei olisi ihan eka kerta kun merkkihuollossa unohtavat vaihtaa jakoremmin vaihdon yhteydessä kiristinrullat.

Ja tuohon asenteeseen olisi hyvä Fin-turbon henkilökunnan saada vähän asiakaspalvelu koulutusta, jos asia oikeasti noin on.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.12.2007 15:38

heti tuli privallakin samantyylistä kokemusta :S

ei hyvältä vaikuta...
noista kumminkin jää sen verran omaan taskuu noista hommista niin luulis satasen pari helposti laittavan että maine säilyy... menee monta saturaista ohi lompakon tommosella pelillä.
no jokanen tyylillään.
Viimeksi muokannut TerZi1982, 22.12.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 22.12.2007 16:02

En minäkään kyllä mitään korvaisi jos olisin finturbo lla joku joka päättää noista asioista. Onhan tuo vittumaista, mutta ei varmaan loppupeleissä paljoa hetkauta liikevaihtoa. Tämä siis firman kannalta. Enkä tarkoita että tuollainen toiminta olisi jotenkin hyväksyttyä, mutta onko firmoilla moraalia?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.12.2007 19:32

no pikkufirmojen luulis välittävän mut kai sen verran sitte hommia on ettei paljoo maine kiinnosta =( ite pienes 4 hengen firmas töissä ni olis täysin eri juttu jos sama kävis... mut taidetaan olla katoova luonnonvara :D

henkkasavosta
-
Viestit: 320
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 22.12.2007 19:44

Miulla on taas ihan päinvastaisia kokemuksia.

Tuo miun ASV-passatti tarvitsi lisää henkeä, ja päätin sitten hommata siihen tuon paljon kehutun hybriditurbon. Ostopäätökseen vaikutti myös se, että olin juuri vähän aikaisemmin tehnyt ahtoputkiston uusiksi rosterista, eikä huvittanut sitä tehdä taas uudestaan ISON turbon takia. Plug'n'play (noinko se kirjoitetaan?) kävi siis paremmin kuin hyvin.

Koska kyseessä oli ajoauto, jonka on oltava ajossa joka arkipäivä, niin remonttia piti suunnitella vähäsen. Miulla sattui pidennetty viikonloppu tuohon itsenäisyyspäiväksi, ja ajattelin siinä sitten vaihtaa tuon turbon.

Soitin Fin-Turbolle, ja saivat siellä ylipuhuttua miut tuomaan sen passatin sinne avaimet käteen -turbon vaihtoon. Vein sitten auton sinne itsenäisyyspäivänä (=pyhä), jolloin passatti purettiin. Perjantaina tehtiin hybridi, lauantaina taas lyötiin auto nippuun. Sunnuntaina (=pyhä) hain sitten passatin pois, jolloin autoa vielä säädettiin.

Homma toimi miun mielestä hirmuisen joustavasti. Pyhät eivät vaikuttaneet työaikaan miun mielestä lainkaan. Tämä oli ensimmäinen turbo, jonka teetätin, mutta ei varmaan viimeinen.

Ainoan kritiikin voisin antaa hinnasta, mutta eikös niin tee muutkin persaukiset :P

Tulen käyttämään palveluja varmasti uudelleen.

-Henri-

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.12.2007 21:06

hyvä jos tollain... ihan asiallisesti puhu mullekki siihen asti ku kysyin jonkinmoista hyvitystä...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.12.2007 22:04

Terzi: Ihan hyvä kun otit asian puheeksi. Mielestäni ansaitset sen n. 100€ korvauksen kun kasaamisessa on selvästikin tehty virhe. Luulisin että Fin-turbo ei tuon korvauksenkaan jälkeen tee vielä konkurssia...

Itsellä on tähän mennessä vain hyviä kokemuksia tuosta maineikkaasta paikasta. Suosittelen että pitävät huolta jatkossakin asiakkaiden tyytyväisyydestä että hyvä maine säilyy.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 22.12.2007 23:00

Itselläni on myös sellaista kokemusta tuosta paikasta, että viime keväänä ostin fin-turbolta uuden gt1752vb:n ja jo ostovaiheessa kokeilin ahtimen akselia ja tuntui että siinä olisi välystä liikaa ja sanoin tästä henkilökunnalle ja siihen sanovat että "sillä on takuu" no luotin siihen ja maksoin siitä 960€. Löin ahtimen kiinni. hyvin se pelas ensimmäiset 100km mut sitten ahdin alkoi ulisemaan epätavallisen kovaa. käytin autoa joensuun laakkosella ja sanovat että vnt siivikko on jumissa. No soitin fin-turbolle ja sanoin tästä ja antovat TDI freakin numeron ett hän vois kattoo mikä on vikana. Lähin ajelemaan kuopioon ja ahdot hävis pikkuhiljaa ja turbon ulina koveni koko ajan. kun pääsin vihdoin perille niin ahtimen ääni oli jo jyrisevä ja vag-com näytti että ahdot on alipaineenpuolella. eikun turbo irti. välystähän oli ja puhuttiin jopa senteistä. ensin luultiin että turbo ei olis saanu voitelua mut öljy putki oli puhdas ja täynnä öljyä kuten myös ahtimen keskiosa ja paluupuolikin oli auki. kun turbo saatiin irti ja aukastiin se niin siivet oli sorvaantunut piloille ja pakosiivestä päin oli akseli sinistynyt puoleen väliin asti. no eipä siinä mitään ja rupesin sitä "takuuta" kyselemään ja fin-turbolta sanottiin että ei korvata kun on ite asennettu ilmeisesti virheellisesti. Ahtimesta ei löydetty mitään merkkejä siitä että olis anennettu virheellisesti. ilta oli jo pitkällä ja piti jollain päästä pois niinpä ostin freakilta käytetyn vastaavan ja se on autossa kiinni vieläkin. seuraavana päivänä soitin uudestaan fin-turbolle ja vaadin korvausta viallisesta ahtimesta. Lupasivat lähettää maahantuojalle tutkittavaksi ja ei kuulunut pitkään aikaan mitään ja soitin uudestaan ja kysyin vastausta ja sanovat että olis ollu vieras esine pakopesässä mut ei siellä mitään ollu kun ei myöskään pakoputkessa tai katissa. otin yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen ja kehoitti lähettämään ahtimen sinne tutkittavaksi ja kysyin fin-turbolta ahdinta takas mut se oli hävinny eikä sitä löytynny. siihen jäi sekin perkele. En kyllä ikipäivänä osta tuolta turboja eikä moni muukaan joille oon kertonu tämän. Ei voi kun ihmetellä tätä toimintaa ja palaneita euroja.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 22.12.2007 23:38

otin yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen ja kehoitti lähettämään ahtimen sinne tutkittavaksi ja kysyin fin-turbolta ahdinta takas mut se oli hävinny eikä sitä löytynny. siihen jäi sekin perkele.

Siis hetkinen? Ostat turbon, se hajoaa, palautat liikkeeseen, he hukkaavat turbon ja sinulle ei korvata mitään? Eihän tuossa nyt ole järjen hiventäkään. Pyydät nyt vain sen turbon takas ja jos ei löydy niin sitten otat rahat. Oli se turbo hajonnut sinun toimesta tai ei, niin edelleen se on sinun, ei sen liikkeen.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 23.12.2007 3:31

Minkäslaisia ihmisiä täällä oikein liikkuu kun ei omasta edusta huolehdita sitten pätkääkään kun ostoksia ollaan tekemässä.

Ajattelin vain että eikö se järki jo sano että rahoillesi pitää saada vastinetta, jos liike on ottanut turbosi, eikun kipinkapin liikkeeseen anomaan rahojasi. Jos mitään ei kuulu, ei muuta kuin virkavaltaan yhteyttä.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 23.12.2007 11:54

TerZi1982: Asiasi on jo hoidossa, maksu on tulossa. Ja sähköpostia luetaan, mutta joskus ongelmat kasautuvat kuten kävi nyt. http://www.servia.fi/index.php?tid=7 ja soneralla 19.12

Ilexi: oman viimeisen tiedon mukaan homman selvitys oli kesken, eikä minun tietääkseni turbosi ole "hävinnyt". Se voidaan laittaa sinulle vaikka välipäivinä tulemaan. Myös viimeisin tieto itselläni ahtimen viasta oli öljynkierron häiriö, jonka vuoksi ahdin ei ole saanut voitelua oletetulla tavalla. Vanha ahtimesihan oli myös aivan romuna - oliko niin että kone oli joskus aiemmin hajonnut?
En ole asiaa ollut hoitamassa, mutta en voi sitä ennen vuoden alkua muuten edistääkkään.

Reklamaatiotilanteissa toivon rauhallista kanssakäymistä, niin asiat sujuvat paremmin eikä kenenkään tarvitse pahoittaa mieltänsä.

Kaikesta huolimatta toivotan kaikille tasapuolisesti hyvää joulua ja uutta vuotta 2008, itseni ja FIN-Turbon puolesta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 23.12.2007 13:33

kumma vaan että mitään vastausta ei oo tullu mutta ahtimen ostokyselyyn vastataan heti... tai tietysti mukavenpi semmosiin on vastailla jos rahaa olis tulossa saatika menossa...
No asia mun puolesta loppuunkäsitelty mutta sen verta vittuuntuneella äänellä ja asenteella kyl höpisty että ite ainakin hajen turboni muualta.... pääasia että hoidettu sillain ku luvattu.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 23.12.2007 21:52

kumma vaan että mitään vastausta ei oo tullu mutta ahtimen ostokyselyyn vastataan heti... tai tietysti mukavenpi semmosiin on vastailla jos rahaa olis tulossa saatika menossa...


Itse ainakin sain edellisestä viestistä sen käsityksen että sähköpostisi on kadonnut joksikin aikaa bittiavaruuteen

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 24.12.2007 23:31

lähetin maanantaina jo viestin ennen tota katkosta... eikä vieläkään oo mitään vastattu... varmaan tiedon on siitä saanu kerran tänne kirjotetaan että on jo hoidossa mut kumma kun ei mitään ilmotettu

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 25.12.2007 3:55

Hyvää Joulua.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.12.2007 19:07

sitä samaa ;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 29.12.2007 21:07

eilen oli tullut hyvitys tilille... inan enempikin mistä sovittiin eli homma mun osalta hoidossa!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.12.2007 14:29

Itsellä vaan hyvää sanottavaa firmasta! Ainut firma mistä löysin dp:n/ahtimen välisen tiivisteen suoraan varastosta.

Myös yhestä pakosarjasta meni pinnapultista kierteet kiristäessä niin tilasin 2 uutta pulttia niin yllätykseksi tuli 4 (samaan hintaa).

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.12.2007 16:42

eilen oli tullut hyvitys tilille... inan enempikin mistä sovittiin eli homma mun osalta hoidossa!

Tämän takia ei pitäisikään alkaa kirjoittelemaan forumeille risuja (tai ruusuja) koska nyt risut jää ihmisten muistiin VAIKKA asia on kunnossa. Turhaa negatiivista palautetta taas jollekin (minulle tuntemattomalle) yritykselle.

Risut vasta sitten kun asia on puitu myös oikeusasteissa läpi ja niille on todellakin aihetta!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.12.2007 16:52

Itse ymmärsin lukemani niin että asia ei ollut alunperinkään kunnossa. Ja siten ymmärrän negatiivisen palautteen.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 30.12.2007 18:44

Näyttäisi vaan siltä että foorumilla rähiseminen auttaa toisinaan saamaan asiat järjestykseen. Miksi niitä risuja pitäisi peitellä? Muutenhan homma voi jatkua kuten ennenkin. Nyt olisi näytönpaikka että homma pelaa kuten pitää.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 30.12.2007 18:50

Otsikkoa vois myös muuttaa, että ihmiset huomaisivat että homma on OK.

Itse ainakin kuullut pelkkää hyvää ko. firmasta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 31.12.2007 0:16

nii ei sitä tiä olisko tapahtunu mitää jos ei mitään ääntä olis pitäny...

Kape80
-
Viestit: 50
Liittynyt: 19.2.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Kape80 » 6.1.2008 22:54

Itse joudun kanssa antamaan hieman risuja fin-turbolle.
Mulla oli autossa hieman muunneltu Garretin 150 heppasen pd: ahin finturbolta.
Se paukahti tossa, olikin kestänyt hyvin pitkän aikaa, ei tässä mitään ongelmaa.

Mutta... Mutta tilasin sieltä uuden ahtimen, kerroin auton speksit ,ahtopaineen ja tehon.
Sain heiltä uuden ahtimen 1200 eurodollaria vastaan. 150hp Pd ahdin viistetyllä pakosiivellä. Moitin ahdinta vähän fyysiseltä kooltaan pieneksi ja soitin heille varmistaakseni, että ahdin tai puhutaan niinkuin äijät ,TURBO on todellakin riittävä tehoille. Finturbosta tuli vastaus, että turbo on mahdottoman hyvin kartalla noilla tehoilla ja paineilla, älä huoli! Ok! Tarviiko säätää, minä kysyin, ei tarvitse, kunhan ahtopaineet eivät nouse liiaksi (2bar).
Ok! Homma selevä, turbo paikoilleen öljyt vaihtoon ja baanalle. N. 2000km rauhallista ajoa ja sitten yhden rekan ohituksessa öljyt putkesta mäkeen. Vitutti aivan tavattomasti!
Maanantaina kun olin selvinnyt tästä vitutuksesta ja vitutukseen auttavan lääkkeen aiheuttamasta pääkivusta, purin turbon... Akseli poikki sekä kompurasiiven mutteri löytyi imusarjasta???

Fin turbo vastasi minulle, notta josko turbo ei ole saanut öljyä? Öljyähän se oli saanut, ja sai sitä takanatuleva autokin. Itseasiassa öljyä se sai niin paljon, että koneelle ei jäänyt mitään.

Fin turbo ilmoitti, ettei heillä ole takuuta viritysturboihin, joka on ihme homma, nimittäin mielestäni Kuopion seutu kuitenkin Suomen tasvaltaan kuuluu, jonka laki taasen vaatii antamaan kaikille uusille myytäville tuotteille puolenvuoden takuun.

Sain Fin turbolta "uuden" lue: peruskunnostetun ahtimen, vaikka uudesta olin kyllä maksanut sekä iloisen ilmoituksen, ettei tälle turbolle enää myönnettäisiin takuuta
(sinänsä aika koomista, koska lakimiestuttuni mukaan Savo sijaitsee suomessa). Niin ja se suomen lakihan sanoo uudella tuotteella olevan sen puolenvuoden takuun, aivan sama, mitä myyjä sattuukin paperille nyt kirjoittamaan.

Ongelmahan tulee nyt tässä, että sain 1200 € turbon, joka ei kestänyt (mahdollisesti jäänyt akselin mutteri löyhälle?). Sen tilalle sain kunnostetun vanhan turbon. Tein aivan pirusti hommia tuossa, ja nyt "uuden" turbon laittamisen jälkeen konetta käynnistellessä huomasin, että kone käy kolmella (mahd. pakoventtiilin vuoto ykkösestä) ---> rikkoontunut turbon hajoamisen yhteydessä.
Notta voisin lopetta tämän valitusvirren siihen kysymykseen, että mitäs Suomen laki sanookaan viallisen tuotteen aiheuttamista sivullisista vahingoista? Niin ja onko savo suomessa? :) Tuo viimeinen oli VITSI :)
Että jos Fin turbon pojat tätä lukee, niin palautetta saa antaa kirjotuksistani.

Ps. Olen värkännyt autojen kanssa ja valmistun juuri koneinssiksi, eli osaan asentaa turbon. Ja mikä tärkeintä, osaan kyllä seurata paineita ja säätää tankoa, jos ahdinpaineet nousee yli. Että asennus kyllä on ollut onnistunut :)

Toivotan teille parempaa vuotta 2008, kuin mulla oli vuosi 2007 :)

Kaapo

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.1.2008 0:42

No mitenkä se pako venttiili olisi saanut siipeen tossa rytäkässä..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.1.2008 6:26

Sovitaanko että jatkossa jokainen ostaa turbonsa Fin-turbolta jonkun yrityksen nimissä niin ei tarttee jälkeenpäin uhkailla lakimiehillä ja kuluttajansuojilla.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.1.2008 7:19

Niin ja siinä menee sitten ne ainoat aseet millä voisi saada asiaa paremmaksi

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 7.1.2008 12:32

noniin

tapauksia joissa akseli katkeaa lyhyen ajon jälkeen, on sattunut sekä uusille että viritetyille ahtimille. Syitä on useita, mutta lähes joka tapaukselle löytyy syy, joka on selkeä.

yksi ja yleinen akselirikolle löytyy ahtoputkiston katkeamisesta runkopalkin pikaliittimen kohdalta ja kukapa haluaisi ostaa uudelleen arvokasta ahdinta - kuka haluaisi antaa sellaisen ilmaiseksi tietäen että ei ole velvollinen sitä antamaan. Niin, ja kuka on valmis kertomaan, että ahtoputki katkesi - tietäen ettei takuu voi korvata sellaista.

Muita yleisiä syitä on ahtimen overspeeding, öljynkiertoon liittyvät häiriöt, säätö ja vanhemmissa se voi muuttua - tästä syystä vanhimmat esim. AFN-koneisten alipainekellot aiheuttaa epäluuloja aina sellaisen nähdessä, yms. Myös moottorista irtoavat osat on yhtenä tekijänä ahdinrikossa.

kolmantena tulee sitten asennuksessa tapahtuvat virheet.

Sitten on ne kymmenet tapaukset joissa meitä yritetään jallittaa tietoisesti. Tämän takia yleinen takuisiin vastaaminen turhauttaa ja sen vuoksi saamme täällä risuja. Kiitos siitä.

Teki niin tai näin, kaikkia se ei tyydytä. Kape80 sai takuuseen monsterin joka tehtiin hänen aihioon uusilla sisuskaluilla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.1.2008 12:35

Niinpä niin. Suomessa ei kannata olla yrittäjä, eikä varsinkaan asiakas.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 7.1.2008 14:05

Itsellä on ollut pitkän aikaa harkinnassa tuollaisen teetetyn ns. "monsterin" harkinta, olen aina arvostanut ammattilaisten työtä ja maksan mielelläni laadusta, mutta nyt näitä juttuja kun lueskelen niin uskaltaako tuollaista vehjettä enää nykypäivänä ostaa jonka on joku ihminen kasannut?
Tehdastekelekö sitten parempi?

Afnpazzatti
-
Viestit: 15
Liittynyt: 19.10.2007 8:14

ViestiKirjoittaja Afnpazzatti » 7.1.2008 14:09

Terzin aloittaman viestiketjun ajoneuvo on minun Passattini. Se palvelu jota sain henkilökohtaisesti kyseisestä yrityksestä, on ollut kiitettävää. Sain ahtimen valmistumiseen jälkeen soiton asennukseen ja sen jälkisäätöön liittyvistä asioista. Tämä ainakin erittäin positiivinen asia. Hinnat pysyivät sovituissa ja aikataulu myös. Hyvä näin.

Työskentelen itse merkkikorjaamossa ja tiedän että liikkeellä on paljon asiakkaita jotka aina välillä yrittävät vedättää, joten tarkkana saa päivittäin olla. Autoilu ei ole halpaa lystiä, joten kalliit korjaukset ja huollot muiden elämisen kulujen rinnalla eivät niin mukavia maksettavia ole.

Tietenkin itseänikin harmitti että ahdin jouduttiin uudelleen ottamaan irti ja aikaakin tietenkin meni ylimääräistä ja siinä viikonlopun suunnitelmat menivät pieleen.

Uskon fin-turbon ammattitaitoon ja tiedän että virheitä sattuu. Pääasia että hyvitys on tehty ja virhe on myönnetty.

Auto toimii nyt moitteettomasti ahtimen muutostyön osalta, joten kaikki on omasta puolestanikin nyt OK.

Kiitos asiassa auttaneille sekä myös fin-turbolle. Hyvitys-asiaan tietysti olisi ollut kiva saada positiivisempaa asennetta. Auto toimii taas, se on kuitenkin tärkeintä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.1.2008 17:09

Kai noita uskaltaa vielä ostaa, aina voi tulla tänne itkemään jos hajoaa :d

Gurut voisi kommentoida millä todentavat tollaisen akselin katkeamisen syyn?

Ahtoputken irtoamisen aiheuttama akseli katkeamista on varmaan aika vaikea erottaa mutterin ja siiven irtoamisesta?

Voitelun puute jättää varmaan jälkensä akseliin, mutta miten se näkyy jos osat menee silpuksi? Vai jääkö akseliin selvä sinistyminen tai vastaavaa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 7.1.2008 22:46

eipä vaan ole mulla mitään ongelmaa ollu. tilasin nykyisen paikoillaan olevan ahtimen ja kysyivät millon pitäisi olla valmis, sanoin että jos vaikka kuukauden päästä. no viikko siitä niin soittelivat että ahdin on valmis. kerettiin siinä vielä monesti siipiäkin miettiä mutta ahdin vaan oli valmis jo alla viikossa. siivet valittiin erikoiset joten ihmettelin miten hyvin nekin löytyi loppujen lopuksi.

suuret kiitokset Fin Turbolle vaikka kiitos topicci tämä ei olekkaan

Kape80
-
Viestit: 50
Liittynyt: 19.2.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Kape80 » 7.1.2008 23:07

Moi!

Niin, eipä kyllä käynyt ensimmäisenä mielessäni ahtoputkistosta metallisilppua pestessäni, että minua valehtelijaksi epäillään.
Juu-u ei tullut putkista löpö ulos, joten ehjiähän noi oli.
Kyllähän se taas tosta asennuksesta ja säädöistä on sillalailla, notta kaverin rakentaessa tupaa ja käydessä töissä ei todellakaan halua/aio omilla virheillä hommata itselle lisätöitä. Meinaan on nytkin jäänyt yöt lyhyiksi.

Anteeksi vaan kaikille Fin-turbossa työskenteleville, jos olen pahan mielen valitteluilla aiheuttanut. Yritän vaan sitä sanoa, että työstään ylpeät ihmiset seisoo tuotteidensa takana ja ottaa myös niistä vastuun.

Toisaalta, kyllähän tänne kaikenmaailman huijareita mahtuu ja mistäpä siellä tiedettäisiin mitä täällä on hommailtu turboa asentaessa. Niin se kuitenkin on ,että minä en paskaa puhu ja kerran olen valehdellu, senkin isännälle tupakinpoltosta. Siinä taas ei ollut motiivina saada jotain , vaan ennemminkin halusin olla saamatta... koivuniemen herraa.

Mutteri löytyi imusarjasta putkien ollessa ehjät ja ylipainetta turbo ei ahtanut.
Lisäksi tottahan tuo on että nyt toi golffi käy kuin kupla (Mikä muuten on hassua sillä kuplassa kun on neljä pyttyä ja se käy kuin golffi kolmella) ja savuutta kuin vanha Perkkins.... Enkä tykkää kumpasestakaan :)

Pipo_esalle: Keskustelupalstat on keskustelua varten, eikö? Tätä loogista päättelyketjua jatkaessani huomaan, että täällähän me keskustellaan.
Itkeä sanasta saa käsityksen ,että ois toivottavaa olla puhumatta ongelmista täällä.?..
Et varmaan tuota ihan tarkottanut, mutta kuitenkin...

T: Kaapo

Ps. Minä lopettelen puolestani tämän höpöttelyn nyt tähän... Vaikka kivaahan vaihtelua tää kirjottelu tuo tuohon lautojen paukuttamiseen.

Että ,Tsau tasapuolisesti kaikille!

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.1.2008 23:47

Juu en kyllä sitä Kaapo tarkoittanut, suurella mielenkiinnolla tätä keskustelua seuraan ja uusia kommentteja odottelen.

Se nyt tuskin on yllätys että ahtimen tehnyt/korjannut/myynyt firma on sitä mieltä että vika on asiakkaassa, itsekkin oletan kun teen takuukäsittelyitä että asiakas on tyrinyt ja olen 99% oikeassa.

Kiinnostaisi vaan tietää miten ahtimen vauriosta näkee sen syyn.

Kuinkas helposti nää vnt ahtimet leipoo jos ahtopukti paukahtaa irti? Bensa vehkeissä tätä tapahtuu vähän väliä enkä ole kuullut että akselit olis katkennut sen takia.

Sitten toi voitelupuoli, mistäs nää voiteluongelmat sitten johtuu? Letkut tukossa vai mitä?

Veikkaisin että tämän ketjun perusteella moni potentiaalinen asiakas harkitsee toisen kerran mistä ahtimensa hommaa.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 8.1.2008 8:41

Niin, eipä kyllä käynyt ensimmäisenä mielessäni ahtoputkistosta metallisilppua pestessäni, että minua valehtelijaksi epäillään.
Juu-u ei tullut putkista löpö ulos, joten ehjiähän noi oli.


sillä ei tarkoitettu sinua, vaan tarkoitus on valistaa ihmisiä aiheesta.


pipo_esa: vnt-ahdin särkyy hyvin suurella todennäköisyydellä heti ahtoputken katkettua ja seurauksena on useimmiten akselirikko akselin ohennuksen kohdalta tai kompurasiiven takaa. Vakio 110 koneessa voi olla mahdollista ahtimen henkiinjäänti, 1 tiedostettu tapaus on olemassa.

Ahtimen rikkoonnuttua se puretaan ja osat tarkastetaan, mikäli akselinpätkän saa edes pois. Öljynkierron häiriöstä kertoo hyvin se että keskiö on kuiva (tai lähes kuiva). Myös painehelat, laakerit viestivät omalla tavallaan. Akselista näkee kiinnileikkauman, sinistymisen jne.. turbiini kertoo osumat.

Vanhemmissa T3 pakuissa öljyputken tukkoisuus on valitettavan yleistä, mutta se johtuu öljyn pikeentymisestä yms. nesteiden sekoittumisesta jossakin vaiheessa ja siten epäpuhtaiden pääsemisestä putkeen. Uudemmissa on merkistä huolimatta ollut metallisilppua ja volkkareissa se silppu usein kerääntyy viimeiseen tiukkaan mutkaan tai joissakin ahtimissa öljynipan kuristukseen.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 17.1.2008 14:07

Itsekin nyt ollut tekemisissä tämän firman kanssa ja täytyy kyllä sanoa että äärimmäisen hyvää asiakaspalvelua olen saanut tuolta.
Varmasti asioin jatkossakin kun tarvetta tulee.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 17.1.2008 15:50

Kanssa juuri tilattiin fin-turbolta ahdin ja saapui nopeasti ja homma toimi muutenkin.

Kape80
-
Viestit: 50
Liittynyt: 19.2.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Kape80 » 23.1.2008 23:13

Heipparallaa taas!

Eli, tuosta talonrakennuksesta taas sain vähän irrotettua itteäni

Piristävästi sanottu,irroiteua. Paskat!
Jokainen joka itte on pitkästä tollasen loosin rakentanut, tietää tunteen elämänilon hiljaisesta hiipumisesta siinä runkoa halvalla kiinalaisella naulapyssyllä naulatessa. Pienessä mielessä kiroten"vittu, ampuis edes yhen naulan nyt loppuun asti!"
Seuraavaksi rupeatkin ihailemaan tsinhgs-kaania, sehän tappo paljon kiinalaisia... Juu, just noita edullisten ja mainioiden työkalujen valmistajia.

Ja seuraava etappi onkin sitten lääkäri ,joka kertoo sulle miten sun kannattais ruveta vähän popsimaan diapamia ja laittaa haulikot asekaappiin piiloon.
Niin, että tässäpä pari lausetta rohkasuks enskesän hartiapankki rakentajille... Tsemppiä!
Ja muistaka... Vilpitön mieli ja puhtaat munat, niillä pääsee elämässä pitkälle :)

Mutta,mutta.... Mennääs nyt mun kulkuvälineen pariin.
Lähetin kiinnostuneille tuossa muutamia kuvia mukana.

saatiin vähän lisäselkoa mun mainion kulkuvälineen viimeaikaisista robleemista.

Nythän oli sitten käynyt silviissiin ,että turbon akselilta karannut öljy oli löytänyt tiensä männän päälle. Väärässä paikassahan se öljy selvästi oli, eikä tuo sen luonnollinen elinympäristö olekaan ( Paitsi ehkä voorteissa , mitkä tuntuvat käyvän öljyllä savusta päätellen ).
Eniten tässä tällaista nöyrää golffin omistajaa harmittaa ,kun se öljy ei ymmärtänyt sieltä lähteä pois männän tieltä... Juu, tuloksenahan on sitten seuraavanlaista jännää...
Kuva

Kuva

Nyt noita kankia tutkiessani ja ransiitin romulla ajessani on kyllä tosiaan tullu rikottua sitä käskyä niistä kymmenestä ,joka kieltää herran ja naisten sukuelimien nimen lausumisen turhaan.

Mutta, eipä tässä kummempaa ja terkkuja tosiaan koko foorumille, sillä olen tätä seurannut jo vuosikaudet, vaikka nyt vasta ensimmäisiä kertoja olen kirjoitellu.

T: Rakentaja jumalan armosta. Tuleva Insinööri olosuhteiden pakosta.

Ps.

Jos Fin- turbolta joku tätä lukee, niin kiinnostaisko maksaa osat?
2kpl kertokankia, laakerit niihin, yläpään tiivistesarja sekä kannentiiviste.

[/img]

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.1.2008 7:22

Niin on kiero kanki, ettei taida hattukaan mennä päähän kuin ruuvaamalla.
Oliko siitä ahtimen akselista tiiviste pettänyt vai miten se silleen?

Kape80
-
Viestit: 50
Liittynyt: 19.2.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Kape80 » 24.1.2008 10:52

:) :)

Akseli oli menny poikki...

Noissa 300 dt mersuissahan noita kankia on aika paljon mennyt kieroon, kun on hörpännyt ilmanoton kautta vettä männän päälle...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa