Volvo S40 T4 & vanhoja passatteja (typ32)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

Volvo S40 T4 & vanhoja passatteja (typ32)

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.10.2007 0:38

Käyttöautona on Volvo S40 T4.
- Vuosimalli on 1998 eli ns. ph1
- 1.9 16v Turbo, 200hv/300Nm (vakio), 5v-manuaali
- Virallisesti kai metallinhohtomusta, mutta värissä on hieman sinisen sävyä

Suomiautoksi varustetaso on ikäisekseen melko hyvä (muutama näistä tosin vakiona kaikissa T4:ssa):
- Automaatti-ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Täysnahkasisusta
- Nahkainen sporttiratti
- Ajotietokone
- Hälytin
- Jalopuut
- Keskikyynärnoja
- Luistonesto
- Sumuvalot
- Sähköpeilit ja -lasit x4
- ym. pienempää

Vanteet T4:n alkuperäiset BBS Crater 16x7"

Alusta H&R -40mm (laski edestä paljon enemmän)

Hifipuolella on Blaupunkt Travelpilot E2 -navi/mp3 ja SPL Dynamics S-6004 (4x150Wrms) asennettuna hattuhyllyn alapuolelle "piiloon" joka tosin odottelee vielä erillissarjaa ja subbaria.

Takalaseissa on jotku haaleat kalvot jotka aioin aluksi ottaa pois, mutta mielestäni ne sopi mustaan autoon eivätkä olleet mitään 5% jätesäkkiä niin saivat jäädä. Muuta "tuningia" ei ole tulossa kuin korkeintaan jotkut alkuperäistyyliset 17" vanteet. Mahdollisesti isompi turbo ym. sitten kun nykyinen (Mitsubishi 14T) väsähtää. 16T, 18T ja 19T -swapit aika suosittuja virityksiä T4:ssa.

Kuva
Toinen kuva

Lisäkuvia:
- Sisusta
- Lisävalot
Talveksi tulee aina 3 kattilaa keulalle, helpottaa porojen ja hirvien väistelyä (3x130W). Kesäksi poistuvat jälkiä jättämättä.
Viimevuotisia asennuskuvia.


Ikuisuusprojektina on VW Passat L 1.3 vm. 1974.
Kuva

Tallipaikka saatu vihdoin ja viimein, osa romuista jo raahattukin sinne. Itse auton yritän saada tuotua trailerilla 200km päästä ennen ensilumia, mieluiten jo lähiviikkoina. Katsotaan miten äijän käy, jos ruostehommat paljastuu liian isoksi savotaksi niin ehkäpä tilalle tulee joku toinen vastaava kulkine... Jonkin verran on tullut haalittua typ32-osaa ja kirjallisuutta. Kyseiseen, ehkä hieman rumaankin korimalliin olen täysin hurahtanut.

Kuvia, osalistaa ym: linkki.

edit: Kuvia muutettu linkeiksi.
Viimeksi muokannut Petri R., 19.12.2007 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.10.2007 0:44

Koskas sä käyttöautoksikin ostat auton? =D

Eli paskatti on ens kesänä jo liikenteessä?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.10.2007 0:48

Pidän tuosta puimurista (=etuvetoinen Volvo) sen verran paljon että taitaa se auton hankkiminen olla todella pitkässä kuusessa. Audeihin en ainakaan palaa enää koskaan ;) Onhan mulla tosin vaimokkeen kakkis jota saan lainata. Passatin aikataulusta en uskalla sanoa mitään ennen kuin se on purettu ja koko totuus valjennut, muuta kuin että ens kesänä se ei ainakaan ole valmis...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 4.10.2007 7:42

Pakko kysyä että myytiinkö nuo haaparannalla sarjana 3 tuikkua kun suomessahan pitää olla joko 2 tai 4 tuikkua ja ruotsissa 3. Eli tieten tahtoen pitää huonotuulisten poliisien riesaks laittaa kolme että ne saavat antaa varoituksia ja muuta mukavaa? :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 4.10.2007 8:48

Olen ostanut valot yksittäiskappaleina Suomesta, keskimmäinen on pistevalo ja laitimmaiset normaaleja hajauttavia. Valorauta on Haaparannan Shelliltä. Kemissä poliisien silmä on kaiketi tottunut nuihin kun Ruotsikilpisiä autoja kolmine valoineen pyörii katukuvassa, ei ole huomautuksia tullut vielä viime talvena. Neljä 37,5 referenssillä olevaa valoa menee Suomessa vieläkin laittomammaksi. Olen toki valmis maksamaan sakot jos joskus tulee Suomen tieliikenteessä niin hyvä päivä että olen sillä hetkellä suurin rikollinen kaikista tielläliikkujista.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 4.10.2007 8:59

On se volovo niin Peten näkönen peli. :) Pääsisit nyt vain oikein apinan raivolla ja suurella innostuksella työstämään tuota Passattia.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.10.2007 9:07

Tommonen Passatti se on kyllä komia! Kuha saa ton mun Führerin kasaan niin vois harkita hankittavaksi... Ei edes harkita, vaan hankkia.

Tääl Ahvenanmaalla meni 3kpl lisävaloa jopa katsastuksesta läpi vaikka referenssi on tuo 37,5/kpl. Täälläkin totuttu siihen että niitä on yliesesti liikenteessä. Katsastusmies vain huomautti että ei sais oikeestaan olla ykskään noista lampuista paikallaan.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 4.10.2007 9:48

Mä muistelinkin että sulla oli toi vanha passatti. toi on kyllä ihan pirun siisti vehje..toivotaan vaan ettei ole liikaa hommaa ettei lannistu innostus.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 15.10.2007 20:53

Nyt se sitten tapahtui! Tavallaan tätä hetkeä olenkin odottanut jo melkein 15 vuotta, eli siitä hetkestä kun akuankat vaihtuivat harrasteautolehtiin 12 vuotiaana.

Kuva
Kuva

Kiitokset vetoauton lainasta Severille; en uskonutkaan, että japanissa on tehty noin karskeja laitteita.

Koko reissu sujui ongelmitta. Laitettiin vain ilmaa passatin takarenkaisiin ja nykäistiin se lantikalla liikkeelle (jarrut jumissa ja renkaat painuneet maahan), sitten kipattavaa traileria tyrkylle ja vinssillä kiskoen volkkari kyytiin. Sää oli hyvä, seuraavana päivänä Kemijärvellä satoikin sitten kuulemma jo räntää. Ainoa hankaluus oli perillä löysyttää sidontaliinat passatin alta kun oli jo pimeää ja kädet tärisi silkasta innostuksesta.

Tarkoitus on alkaa purkamaan passattia jo tällä viikolla. Hankin minigrip-pusseja ja pahvilaatikoita osien tallessapysymisen varmistamiseksi, lisäksi täytyy ottaa mahdollisimman paljon kuvia esim. sähköjohdoista. Tarkoitus on purkaa auto aivan hylsyksi ja laittaa kori ruosteiden osalta kuntoon, ja siinä sitä puuhaa varmaan (toistaiseksi) hitsaustaidottomalle riittääkin pitkäksi aikaa. Onneksi tallilla on pelit ja vehkeet aina hitsauskoneita, paineilmaa, koripukkia, saunaosastoa ja baaria myöten sekä monemoista seppää joilta kysyä neuvoa. Todennäköisesti tilaan Saksasta ison pompsin korjauspeltiosia (lähinnä keulan peltejä; etusisälokasuojia ym.) sitten kun saan purettua auton niin että todelliset ruostevauriot selviävät.

Teen aiheesta topicin projektiosastolle sitten kun jotain on oikeasti tapahtunut.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 15.10.2007 21:30

Loistavaa. :) Tätä tulen seuraamaan. Puitteet ja suunnitelmat vaikuttaa ainakin perin asiallisilta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.10.2007 21:48

Täälä kans yks silmäpari, miltä ei varmaan jää seuraamatta tämän rojektin edistyminen :)

Perskeles, kun sais tuon oman ykköskopinki tuommosiin tiloihin, ja ennekaikkea olis aikaa/rahaa siihen..

Ei muutako hihat heilumaan vaan!

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 20.10.2007 14:53

[quote=Petri R @ audifinns 12.01.2006, 14:50]
Kemissä on vm. 1973 Volkswagen Passat 1.5LS, ajettu 42tkm. Sain eräältä kaveriltani kuviakin tuosta helmestä.[/quote]

Sieltä se sitten lähti parempaan talteen :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.10.2007 18:13

[quote=Petri R @ audifinns 12.01.2006, 14:50]
Kemissä on vm. 1973 Volkswagen Passat 1.5LS, ajettu 42tkm. Sain eräältä kaveriltani kuviakin tuosta helmestä.

Sieltä se sitten lähti parempaan talteen :)

Ostit? Siis tämä autoko? Oli taannoin Mobilistissakin myynnissä. Tuosta tulis helpolla museopeli. Tuon ostaminen kävi itselläni mielessä parisen vuotta sitten, mutten raaskisi tuollaista "tuhota" koska suunnitelmat passatin rakentelussa on jossain muualla kuin museoinnissa. Hienoa jos pääsi hyvään kotiin!

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 20.10.2007 21:04

Ohoh, taisinpas sitten erehtyä kun luulin tuota passattia sinun passatiksi. Olis pitänyt tarkemmin lueskella. Eli en siis ole minä ostanut ko. kulkinetta.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 20.10.2007 21:14

Juu, omani olen hankkinut kesällä 2004 Kemijärveltä. Tämä on ollut uutena vuoden Kemijärvellä, sitten 25 vuotta Sodankylässä samalla pariskunnalla jonka jälkeen myyty takaisin Kemijärvelle ja kone hajonnut kotimatkalla. Sitten auto on lojunut konerikkoisena vuoteen 2004 asti (tai lojuu siis vieläkin).

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 7.12.2007 14:58

Alkoi sen verran rapsakkaa tavaraa löytymään passatista etten enää pidä paremman aihion etsimistä mahdottomana. Nyt kun näitä typ32-koppasia on alkanut löytymään sieltä sun täältä, tällekin foorumille eksynyt vanhojen passattien omistajia ja myyntiosastoltakin löytyy projektikuntoisia + sitten muut puskaradion tietämät yksilöt ympäri Suomea.

Nyt kun olen purkanut auton aivan hylsyksi niin paljastui, että kuskin puolelta runkopalkki on ruostunut aivan v*tuilleen samoin kuin sisälokasuoja ja iskaritornikin. Jotenkin tuntuu oudolta kun toinen puoli on niin hyvä, mahdollisesti tuota seutua on kolhittu? Saksastahan saa koko satsin a-pilarin seudusta eteenpäin runkopalkkeineen kaikkineen, mutta kun mahdollisesti parempikuntoinen aihiokaan ei kovin montaa sataa maksa niin kannattaako moiseen ryhtyä. Puhutaan kuitenkin sellaisesta korikorjauksesta joka alkaa muistuttaa Jaakkolan poikien kolarikorjausprojekteja, ja minä kun olen hitsisaumaa vedellyt vain vähän yläasteella ja tekussa :) Täytyisi ottaa todella tarkat ja monipuoliset mitat ennen hommaan ryhtymistä että lopputulos muistuttaa vielä samankorista passattia.

Jäähän tuosta nykyisestä kuitenkin varaosiksi käytännössä kaikki konetta ja keulan peltejä lukuunottamatta. Kaikki pisteosat on tallella ja sisusta melko siisti. Sitäpaitsi jos lähtökohta olisi vaikka 1.5 tai 1.6 koneinen niin muutosprosenteissa selviäisi mahdollisesti vähemmällä, museoautoahan en ole tekemässä.

Täytyy miettiä. Tutkin parin vaihtoehdon hinta- ja ruostepolitiikat, teen sitten projektiosiolle topikin kun pääsen kunnolla vauhtiin. Oppiihan ihminen vaikka Kiinan kieltä jos haluaa, mutta kun mieli tekisi päästä "itse asiaan" mahdollisimman pian eikä ottaa pelkistä hitsaushommista opetteluineen vuosien projektia.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.12.2007 15:12

Kyllähän noita näkyy olevan vielä jäljellä, tänäänkin näin Kuusamossa ihan ajossa olevan punaisen vastaavan, dieselimallia tosin. Ja yksi tuommonen nököttää erään talon pihassa Kemijärveltä vähän Kuusamoon päin. Kolmaskin tiettävästi löytyy vielä yheltä sivukylältä, tosin purettuna..

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 7.12.2007 15:42

Ekasta ehdokkaasta on nyt soiteltu ja se on vielä ajokuntoinenkin. Tosin lievää teinituningia löytyy sisustasta ja kromit puuttuu, mutta kori hyvä ja 1.6 koneella. Luetellut puutteet voin siis paikata tuon nykyisen raadon osilla. Hieman harmittaa että nuin kattavalla omistus- ja huoltohistorialla oleva auto menee lihoiksi ja paaliin, mutta minkäs teet...

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 8.12.2007 19:05

Onnea vaan projektille. Kattavat paperit sulla ainakin tuosta keltasesta näkyy olevan, mutta mistäs tiiät vaikka olis yhtä hyvät paperit seuraavassakin aihiossa. Katoppas muuten nettiautosta vanhoja Passatteja. Siellä olis Ts:ssä myynnissä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 8.12.2007 19:35

Siellä olis Ts:ssä myynnissä.

Liikaa ovia ;-)
Multa löytyy oikeastaan kaikki TS:n hilppeet konetta lukuunottamatta, eli maski+valot, penkit, mittaristo, keskikonsoli, ratti, tyyppimerkintä. Vastaavia tai parempia koneita ja jarruja on sitten uudemmat VAGit täynnä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 8.12.2007 20:24

No voi harmin paikka, tympeitä tuommoset piiloyllärit :(
Onko se nyt kuin huono? Ettet vaan olisi ensikertalaisena säikähtänyt ruostetta ;) Ei sattunut kamera oleen mukana?

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 8.12.2007 22:07

Elä nyt liian helpolla toivosta luovu! :) Mut jos hommaat uuden aihion, niin elä työnnä entistä raatoos paaliin ennenkuin mie käyn sulta osat! ;) Mut ihan tosissaan jos sulle jää jotain joutavaa mitä voisin vaikka tarvitakin...

Ei muuta kuin tsemiä projektiin! Passatit (varsinkin) vanhemmat näyttää aina hyvältä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 8.12.2007 22:30

MJF:lle pistinkin tuossa kuvia ja koin saavani siunauksen näille ajatuksille. Jos sopiva aihio löytyy, irroittelen tuosta nykyisestä vielä lasit, apurungon, vaihdelaatikon sekä käsijarruvaijerit yms. pikkusälää ja loppukorin voin vaikka myydä - jos en harrastajalle niin romunkeräykseen. Paljon jää peltiosaa, mahdollisesti parit etuloksut, helmat, takakaaria. Sistusta ja korin kromit aina ikkunalistoja myöten uusiokäytetään, mikäli niitä tulevassa aihiossa tarvitaan.

Lopputulos (mikäli suunnitelma ja toteutuma vastaavat joskus toisiaan) ei eroa alkuperäisestä suunnitelmasta kuin runkonunmeron perusteella. Tuleva aihiokin on 2-ovinen pre-facelift-typ32, siitä lähtökohdasta ei tingitä.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 9.12.2007 0:00

Multa löytyy oikeastaan kaikki TS:n hilppeet konetta lukuunottamatta, eli maski+valot, penkit, mittaristo, keskikonsoli, ratti, tyyppimerkintä


Onkos ne oikeen sporttipenkit? Vai onks ollu sama homma ku audissa että on pitäny erikseen ruksia recarot listalta?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 9.12.2007 1:03

Ihan "oikeat" sporttipenkit ne on niinkuin uudemmissakin ja todennäkösesti ne on jouduttu raksimaan listalta erikseen. Ne on minun aikanaan purkamasta TS:stä, niinkuin moni muukin osa Petrillä :)

Tosiaan, aika mätähän tuo näyttäisi olevan kuvien perusteella :( Tekijämies tekisi vielä, mutta kovalla työllä. Ja kun ei kuitenkaan mistään ultra-harvinaisuudesta ole kyse ja parempiakin vielä on...

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 9.12.2007 13:12

Tässä meidänkin lähistöllä seisonut tuomonen passatti jo varmaan 10 vuotta pellon reunalla:) Vielä saman värinenkin.

poloboy
-
Viestit: 192
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 9.12.2007 21:01

Ääh, ja minä kun tässä koko ajan olen odottanut että Petri R saa Passatinsa ajokuntoon :-( Harmittaa nuo tuollaiset yllärit, kuten sanoit, on ikävää jos tuollaisen historian omaava typ 32 saa noinkin surullisen kohtalon, noita tuon vuosikauden Passateja kun ei tosiaankaan ole liikaa, vaikka nyt todettiinkin että niitä on näkynyt joitakin siellä sun täällä. Nettiautossa myöskin hyvän historian omaava TS myynnissä, kävin itse sitä katsomassa kun se oli jobbarilla myynnissä jokunen vuosi sitten:

http://tinyurl.com/328dl6

Entäpä se Porvoossa myynnissä ollut TS, itse sitä monta vuotta ihailleena olisi kiva tietää mitä sille kuuluu? Ja se 42 tkm ajettu Passat seikkailee edelleenkin unissani... Kirjoitinkin jo siihen toiseen Passat-topiciin että ostin juuri Marinogelb-värisen Passat-pienoismallin Helsinki Motor Show:sta, on siis samanvärinen kuin Petri R:n.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 10.12.2007 9:36

Ääh, ja minä kun tässä koko ajan olen odottanut että Petri R saa Passatinsa ajokuntoon :-(

Tällä paremmalla aihiolla homma pikemminkin vain nopeutuu. Kaavailtu yksilö on siinä kunnossa, että todennäköisesti voin ajaa sen tallille. Eikä "valmis" auto eroa alkuperäisestä suunnitelmasta kuin runkonumeron perusteella, kuten jo mainitsin :)

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 16.12.2007 10:55

Jokos oot uuden aihion saanu? Jos se on kerran ajokuntonen ni sehän on sit mainio projekti. Voi vaikka ens kesänä ajella originaalitekniikalla ja pistää tänä talvena muuten paikkoja kuntoon. Ja miettiä vaikka ens talvena sit tekniikkapuolta? Onks sulla kuvaa niistä TS:n sporttipenkeistä? Onko samanlaiset ku nuo- http://www.dieallervaerste.no/hakon/passat3.jpg

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.12.2007 13:25

Eilen haettiin parempikorinen aihio. Olihan se mielenkiintoinen matka, 400km ja kaasari jäätyi neljä kertaa :) Pissapoika ei toiminu ja se oli tuossa kelissä aika jännittävä piirre. Lähivalotkin lakkasivat toimimasta 70km ennen Kemiä. Oli muuten aika ärjy peli 1.6 koneella ja weberin kakskurkkusella kaasarilla! Auto painaa vain 870 kiloa.

Minun TS-penkit ovat samanlaiset, mutta verhoilu on eri värinen (mulla tuo vaalea osa tumma, melkein musta). Kuvia ei penkeistä ole, mutta voin niitä ottaa.

Jotain tuon suuntaista että ensin kori kuntoon, sitten tekniikan vireistys jonain seuraavana talvena, on mielessä. Valitettavsti tuo jo mainittu kaasari ei kuulu kauppaan, mutta eiköhän siihen joku vastaava löydy tilalle. Tekniikka itsessään pelasi hyvin, ei syö öljyä ja vaihteet meni hyvin päälle. Vesibensa tankissa ja tilapäinen ilmanputsariviritys vain toi nollakelissä mutkia matkaan. Puran keltaisesta vielä lasit ym. hilpettä ja kun joulun tonttuilut ym. kiireet ovat ohi niin puran tuon sinisen ja varmaan siinä yhteydessä alan sitten kirjoittamaan projektitopikkia.

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 16.12.2007 20:01

Varmaan mielenkiintoinen reissu ja onhan se myös mukavaa, että on jotain mitä muistella kiikkustuolissa :-D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.12.2007 20:20

Kuvia uudesta hirmusta?

No eihän tuo ole edes paha, itellä jääti 100km matkalla 1.6 kakkis vissiin 5 kertaa ja kolmesti joutu pysähtymään kun ei ykköstä isommalla jaksanu mennä ja takaa piti kiireiset päästää ohi :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.12.2007 20:57

Kyseessä on tämä yksilö: kuva1 kuva2
Pitää ottaa itsekin kuvia tässä joku päivä jos ehtii tallilla poikkeamaan joulukiireiden keskellä. Melko karunnäkönen peli aina nukkumatinsinistä työkonemaalia(?) myöten. Kori on kuitenkin hyväkuntoinen ja tekniikka iskussa. Sisusta on joutunut tuunauksen uhriksi ja tulee siis vaihtumaan kokonaisuudessaan. Mainittakoon, ettei minkään näiden negaatioiden takana ole henkilö jolta auton ostin, vaan ne ovat aiemman omistajan tekemiä.

Pitää sitten tutkia, kummasta käytän ovet, konepellin ja takaluukun, kun tuossa keltaisessa on kromilistatkin valmiina kiinnitysreikineen. Mulla on vielä uudetkin etulokasuojat avaamattomissa pahvilaatikoissa enkä tiedä, onko niissä kromilistojen reiät. Ehjiä etuloksuja tulee siis myyntiin jossain vaiheessa ehkä kaksikin paria.

Tämä sininen on siis mallia S, ja on ollut alunperin 1.5 koneella jonka tilalla on nyt 1.6 jostain vanhasta 80:stä tai typ32 facelift-passatista. Ässään ei kuulu kromilistat ja siinä on nuo pyöreät valot. C-pilarista puuttuu ne hienot kromiset ilmanpoistoreiät, en tiedä johtuuko varustelutasosta, vuosimallista vai mistä. Alkuperäinen väri on tuota hieman tummempi metallinsininen ja sitä löytyy vielä peräkontista. Vuosimalli 1975.

Iin Kärkkäisen parkkipaikalla huitasin kanttarin yli kun lähdin ikkuna ravassa sooloilemaan enkä seurannut enää Volvon takavaloja. Tupoksen ABC:llä tuli joku kyselemään, että mikäs ihmeen auto tämä on ja miten vanha...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.12.2007 21:08

Kuuluikos nuo cupit kauppaan? Mikäli, ja olisit niistä luopumassa, niin viestiä tänne suuntaan :)

Edelleen muuten löytyy juuri tuollainen passatin maski, kannattaa kysyä jos jollain tarvetta.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.12.2007 21:23

Eivät kuuluneet kauppaan ja ymmärsin että myyjällä oli niille itsellään tarvetta.

Bonuksenahan tässä tuli keltaiseen verrattuna isompi kone ja sitä myötä paremmat jarrut. Etulevyt siis 239x12mm (keltaisessa 239x10mm) ja takana isommat rummut. Keltaisessa ei ollut jarrutehostintakaan lainkaan.

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 16.12.2007 23:29

Pitää sitten tutkia, kummasta käytän ovet, konepellin ja takaluukun, kun tuossa keltaisessa on kromilistatkin valmiina kiinnitysreikineen. Mulla on vielä uudetkin etulokasuojat avaamattomissa pahvilaatikoissa enkä tiedä, onko niissä kromilistojen reiät. Ehjiä etuloksuja tulee siis myyntiin jossain vaiheessa ehkä kaksikin paria.


Heh, ei niissä uusissa ole varmaankaan reikiä... myyt mulle ne (Audissa ei ole listoja) ja laitat keltaisesta itselle. Missä kunnossa on muuten etupuskuri ja laitatko yleensäkään tuollaisia vai vähän uudempaa versiota?

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 17.12.2007 1:18

Vou!
Nyt näyttää hyvältä. Nyt vaan modeille jo pyyntö että siirtää tän projektiosastolle. Tsemiä vaan kovasti ja pistähän kuvia lisää. Mua kans voi kiinnostaa jotki pisteosat että älä pistä keltasta paalii ennenku se on kunnolla kynitty:)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 17.12.2007 11:45

Minulla taitaa olla nyt kutakuinkin kaksi sarjaa kummankinlaisia puskureita. Alustavasti ajattelin laittaa sellaiset joissa on mustat muovipäädyt, mutta aika näyttää.

Halukkaille ois tarjolla ruma ralliratti, tuning-penkinpäälliset, sparco-vyötoppaukset, joku erillissarja ja bilteman lämpömittari. Se ei toimi, mutta näyttää coolilta kun se valaisee koko auton :D

Teen sitten projektitopikin ihan puhtaalta pöydältä :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.12.2007 22:34

Laitetaas vielä tällainen haaveilu-teaseri ennen projektitopikin aloitusta

Kuva

Käytin passattia sisällä tarkemman tutkiskelun kohteena. Kävin minä sillä vähän pommittamassakin :) Jos olis kevät niin katsastaisin auton ja "rottailisin" kesän. On nimittäin tässä kunnossa suorastaan pahennusta herättävän ruma auto ja äänetkin jostain syystä melko munakkaat.

Käyttelin vähän etulokasuojan kiinnityspultteja irti ja raottelin loksua, ei vaikuttas juurikaan ruosteisilta nuo lokasuojan kiinnityspellit. Myös etulokasuojan etuosat oli ehjät, jotka näissä yleensä on ruostuneet olemattomiin. Peräkontti on kova, eikä pintapelleissä taida olla pintakukkaa kummempaa, mitä nyt konepelti on muuten vähän resun oloinen ja menee siksi vaihtoon. Lopulliset yllärithän selviää vasta purkamisvaiheessa mutta lähtökohtaisesti tämän on koriltaan huomattavasti parempi kuin se keltainen.

Hitsaamista vois harjoitella tekemällä "kori-grillin"; kerhon grilli on mitoitettu jollekin aivan muulle kuin näille "itäautoille" ja on tällä hetkellä käytössä. Ensin kuitenkin sisusta pois ja sen jälkeen tekniikka, siitä se sitten lähtee...

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 26.12.2007 15:02

Hyvä homma että löysit uuden aihion niin ei projekti pysähdy sunkaan osalta ja pysyy yksi typ32 enemmän vielä liikenteessä. Mulle kelpais yksi pari noita etuloksuja, joten laita infoa jos ja kun olet niistä luopumassa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa