Kampi akselin päätypultista kysymys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ile82
-
Viestit: 22
Liittynyt: 27.3.2007 22:28

Kampi akselin päätypultista kysymys

ViestiKirjoittaja Ile82 » 18.12.2007 21:53

Kyseessä on -91 lt40 2.4 dieselillä. Miten mahtaa olla tuon kampiakselin päätypultin kanssa onko siinä väärän kätinen kierre kun ei lähde auki vastapäivään kiertämällä yhtään mitenkään. On koitettu pulttipyssyä, 1.5 metrin jatkovartta, starttaamalla jne jne ja ei inahdakkaan. Asialla on hiukan kiire kun pitäs auto saada ajoon.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.12.2007 10:59

Normaali kierre, mutta tiukassa on (pitää lukita omalla/tehdä järeä kiinnitysrauta pyörän sisäpintaan ja ei saa joustaa yhtään auki vääntäessä). Toiset pistävät punaseksi kaasulla mutterin pään.
Jos on hitsivälineet niin teet vahvan lukitusraudan ja mallin vw työkalusta (sellaisella aina irronnut pultti).

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.12.2007 11:24

Ja muista laittaa uusi pulttikin oikeaan momenttiin! Se pitää olla niin sairaan lujassa.

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 19.12.2007 14:11

Tais olla 460 nm pultin momentti. Siitä saa jonkinlaisen käsityksen tarvittavasta voimasta. Lämmittämään en menis, ellei oo tarkoitus uusia pulttia, tosin joissain tapauksissa se tais olla suositus.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 20.12.2007 14:37

Se on todella tiukassa, mutta ite oon aina irrottannu sen startilla, sillä lailla etta kapuran päähän pitkä voimavarrsi ja joku 15cm irti maasta että kun se pyörähtää niin se saa vauhtia ennen kun avain osuu lattiaan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.12.2007 13:31

Joko pultti irtosi?
Lisäys edelliseen vastaukseen, tarvitset sen lukitusraudan joka tapauksessa kun pultti on laitettava kunnolla kiinni kasattaessa jakopäätä.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 21.12.2007 16:42

Oiskohan tuossa lt:n 2.4d:ssä kuitenkin sama momentti kuin porttereissa 2.4d/2.5tdi, eli 160nm ja 180 astetta.


Ei voi muuta kuin nauraa noille avausmenetelmille... anteeksi vaan.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.12.2007 16:58

Vitoskoneissakin on tuon 460nm 1.95 asti.

Ile82
-
Viestit: 22
Liittynyt: 27.3.2007 22:28

Pultista

ViestiKirjoittaja Ile82 » 9.1.2008 13:53

Pultti on saatu auki teetätti jonkin verran töitä.
Kiitos vinkeistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa