Passat 1.8i -88 sammahtelee
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8i -88 sammahtelee
mistähän vois johtua kun lämpimänä saattaa sammahtaa yhtäkkiä??
joku tyyppivikako?
ajaessa esim. risteykseen tultaessa ,kytkin pohjaan ja jalka pois kaasulta niin saattaa sammahtaa... lähtee kuitenkin uudestaan käyntiin, toisinaan helposti ja toisinaan saa kaasulla leikkiä, muuten toimii moitteettomasti, vika tulee ja lähtee, ikinä ei oo työkaluja mukana kun vika on päällä.
kiitos vastauksista.
joku tyyppivikako?
ajaessa esim. risteykseen tultaessa ,kytkin pohjaan ja jalka pois kaasulta niin saattaa sammahtaa... lähtee kuitenkin uudestaan käyntiin, toisinaan helposti ja toisinaan saa kaasulla leikkiä, muuten toimii moitteettomasti, vika tulee ja lähtee, ikinä ei oo työkaluja mukana kun vika on päällä.
kiitos vastauksista.
Kampeamalla imuläppäkoneistoa imusarjan päällä, jos käynti muuttuu heiluttelemalla, niin vika kenties siinä. Kuluosa, joka menee noissa VW ruutta ja kaasarikoneissa tavan takaa. Joku sanonut, että WD40 ruiskiminen muuttaa myös käyntiä imuvuodoissa, mutta hiukan sottasta hommaa alkaa sitä sinne suihkimaan.
Se tyhjäkäynnin säätömoottori on myös ihan vakio huoltokohde, eli hajoaa ajan myötä jolloin säätö ei toimi tai säätää väärin. Vaihda ihan huvikses se jarrutehostajalle menevä alipaineletku, ei maksa paljon. Jos siinä on sitä "sukkaa" päällä niin saattaa vaikuttaa ehjältä vaikka onkin rispaantunut ja vuotaa.
joo tuo alipaine putken pätkä on melko hauras-> eli vaihtoon menee... luuletko että sillä vika paranisi??
mitähän tuo tyhjäkäynnin säätömoottori maksaa??
kysymys sen toiminnasta... vahingossa autoa ruuvatessa painoin siitä tyhjäkäynnin säätömoottorista ulos työntyvän osan päästä virran ollessa päällä, "kaasarista" kuuluu napsutus? miksi ja mitä ??
mitähän tuo tyhjäkäynnin säätömoottori maksaa??
kysymys sen toiminnasta... vahingossa autoa ruuvatessa painoin siitä tyhjäkäynnin säätömoottorista ulos työntyvän osan päästä virran ollessa päällä, "kaasarista" kuuluu napsutus? miksi ja mitä ??
Sen säätömoottorin työntötanko käyttää suoraan kaasuläppää. Kaasuläpässä on jousipalautus jolloin se varmaan napsahti suljettuun asentoon (eli sama kuin ei korotettua tyhjäkäyntiä ja jalka pois kaasupolkimelta).
Mulla tuli ainakin tuosta alkuperäisestä viasta (sammuu kun polkaisee kytkintä) ekana mieleen tuo alipainevuoto.
Mulla tuli ainakin tuosta alkuperäisestä viasta (sammuu kun polkaisee kytkintä) ekana mieleen tuo alipainevuoto.
elikkä sammuiluvika on itsestään kadonnut jäljettömiin...
alipaineputket nyt korjattu... mutta vika jäi...
nyt siis tuli vika että tuo ryyppykoneisto ei ota ryyppyä pois päältä eli kone huutaa lämpösenäkin noin 2000 rinkiä.
hyppyjohdoilla säätömoottorin napoihin virtaa niin sain sen tangon vedettyä sisään, liitin irti ----> käy hienosti noin 800 rinkiä. mutta kun laittaa sähköjohdot takas paikoilleen niin tanko syöksyy ulos ja nostaa käynti kierrokset taas "pilviin" , missä vika? joku anturiko ei anna säätömoottorille tietoa vai mikä??
alipaineputket nyt korjattu... mutta vika jäi...
nyt siis tuli vika että tuo ryyppykoneisto ei ota ryyppyä pois päältä eli kone huutaa lämpösenäkin noin 2000 rinkiä.
hyppyjohdoilla säätömoottorin napoihin virtaa niin sain sen tangon vedettyä sisään, liitin irti ----> käy hienosti noin 800 rinkiä. mutta kun laittaa sähköjohdot takas paikoilleen niin tanko syöksyy ulos ja nostaa käynti kierrokset taas "pilviin" , missä vika? joku anturiko ei anna säätömoottorille tietoa vai mikä??
Joskus tuokin oma kakkiainen sammuu, esim jos on käynyt kaupassa ja lähtee liikkeelle, lähtee hienosti käyntiin mutta kun on pakitellut jos tarvetta ja lyö ykkösen silmään niin sammuu.
Myöskin jos ensin on kone ajettu lämpimäksi ja pitää n. puolen tunnin tauon ja lähtee starttaamaan, niin joutuu sahaamaan hetken että käynnistyy ja kaasua pitää polkea samalla.
Tekniikka on tuo 1.3 kaasari, mutta muuta tietoa ei ole
Myöskin jos ensin on kone ajettu lämpimäksi ja pitää n. puolen tunnin tauon ja lähtee starttaamaan, niin joutuu sahaamaan hetken että käynnistyy ja kaasua pitää polkea samalla.
Tekniikka on tuo 1.3 kaasari, mutta muuta tietoa ei ole
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa