Kiertokanget öljykanavalla 1.8 16V

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

karanuba
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2004 14:04

Kiertokanget öljykanavalla 1.8 16V

ViestiKirjoittaja karanuba » 18.12.2007 21:23

Purkasin pari viikkoa sitten PL -koneen alakerran ja siinä oli kiertokangissa öljykanava alasilmukasta yläsilmukkaan, eli männäntapin voitelua varten.
Kanget ovat paksumpia keskeltä ja sitä myöten painavammat, kuin muut volkkari-vakioveivit mitä on tullut vastaan.
Ovatko nämä kanget kestävämmät / auttaako öljykanava männäntapin voitelua paljon (tai jotain muuta )?
Kannattaako periaatteessa vakio vaparikone kasata näillä painavammilla veiveillä vai ovatko ne ylimääräistä pyörivää painoa vaan?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.3.2008 19:05

Kun sopii mukavasti omiin juttuihin tää topiikki, niin ajattelin varastaa sen :)
Tossa kun alakertaa kasailin, niin huomasin että kangissa on öljyreikä tapille, mutta taas kk-laakereissa ei oo reikää. Onkos tällä nyt paljoa merkitystä vaikkei öljy sinne tapille pääse kun "umpilaakeri" tukkii reiän?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa