Käynnistinmoottori rupeaa olemaan finaalissa ja nyt on jo liian jännää käynnistyksen kanssa, joten startti menee vaihtoon. Motonetin startin käyn hakemassa ja tarkoitus olisi itse vaihtaa, joten kertokaapa täytyykö auto saada nosturille tuota operaatiota varten vai meneekö yläkautta?
Auto on siis Toledo 1.9 diesel, ilman turboa. Startin malliksi katsoin motonetistä D/TD-1,9 95-- (avoratasPÄÄ/3 kiinnreikää) 13-2582 125.00 euroa P50
1.9d startin vaihto - miten tehdään?
Valvoja: ffp jäsenet
Jatkampa vanhaan topikkiin.
Leonissa ollut käynnistysongelmia jo jonnin aikaa.
-Akku vaihdettu ja laitettu lisämaadoitus.
-Virtalukonpohja vaihdettu (tämän operaation jälkeen toimi n. viikon ilman ongelmia)
Hehkuttaa normaalisti, mutta solenoidi ei ilmeisesti vedä kiinni. Kuuluu vaan pelkkä naks.
Sitten kun startti pyörähtää, niin aina lähtee ekalla käyntiin.
Eli varmaan on menossa solenoidi ja mahdollisesti hiilet vaihtoon, tai sitten koko startti.
Sitten itse kymysykseen.
1.) Minkälainen operaatio on vaihtaa pelkkä startti. (Pitäätkö moottoria tukea+muuta käytännöllisiä vinkkejä otetaan vastaan)
2.) Minkälainen operaatio on vaihtaa solenoidi+hiilet.
e: niin ja motti on ASV
Leonissa ollut käynnistysongelmia jo jonnin aikaa.
-Akku vaihdettu ja laitettu lisämaadoitus.
-Virtalukonpohja vaihdettu (tämän operaation jälkeen toimi n. viikon ilman ongelmia)
Hehkuttaa normaalisti, mutta solenoidi ei ilmeisesti vedä kiinni. Kuuluu vaan pelkkä naks.
Sitten kun startti pyörähtää, niin aina lähtee ekalla käyntiin.
Eli varmaan on menossa solenoidi ja mahdollisesti hiilet vaihtoon, tai sitten koko startti.
Sitten itse kymysykseen.
1.) Minkälainen operaatio on vaihtaa pelkkä startti. (Pitäätkö moottoria tukea+muuta käytännöllisiä vinkkejä otetaan vastaan)
2.) Minkälainen operaatio on vaihtaa solenoidi+hiilet.
e: niin ja motti on ASV
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa