Passat 1.9TDi AHU kylmäkäynnistys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

Passat 1.9TDi AHU kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja Arska » 1.12.2007 18:54

Eli kylmänä kun auto on seissyt koko yön niin saa 10 kertaa startata ennen kun jää käyntiin.. Jää noin sekuniksi käyntiin ja sitten sammuu,vaikuttais että olis ilmaa polttoaineen seassa. Vaihdettuja osia: Polttoaineensuodatin,hehkut,lämpötila-anturi,suuttimien paluuletkut. Mikä vois olla vikana? Lämpimänä lähtee normaalisti käyntiin...

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 1.12.2007 21:18

Pumpun ajoitus pielessä?

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

AHU

ViestiKirjoittaja petedad » 1.12.2007 21:32

Lähteekö lekusta normaalisti käynyiin, mutta pakkaskeli lämmittämättömänä tuottaa tuskaa? Mikäli näin on on pumpunajoitus pielessä.


nim. kokemusta omaava

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 1.12.2007 21:35

Kokemusta myös kahdesta AHUsta, molemmissa pumpun ajoitus mettässä.
Helppo kattoo VAG-COMilla.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 1.12.2007 21:35

lekusta?? Siis vaikka olis -10 asteen pakkasessa lämmityksessä 2 tuntia niin 10 kertaa saa startata että jää käyntiin.. Mites ton ajoituksen saa kohdilleen? Ilmeisesti VAG-Comilla,mutta miten sen kanssa? Eli tarkat ohjeet tarvitsen tuohon...

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 2.12.2007 18:18

No niin sain VAG-COMilla luettua vikakoodit ja sielä oli tälläinen vika:
Engine Start Blocked by Immobilizer

Eli ilmeisesti ajonesto?Nollasin tuon ja ei ainakaan heti tullut päälle.. En kyllä usko että vika oli tuossa.. En päässyt "Diesel pump" kohdasta mihinkään.. Sieltä kai tuon ajoituksen olis voinu kattoa??

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 2.12.2007 19:40

Tossa jotain ohjeita:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=64 ... ght=timing

Ajonestovika ilmenee niin, että lähtee sekunniksi tai kahdeksi käymään ja sammuu sitten.
Eli kun lukee tarkkaan noi sun oireet, niin ajonestostahan siinä on tosiaan kyse eikä mistään pumpun ajoituksesta.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 2.12.2007 20:17

Jep, mutta ihmetyttää kun se on vain silloin kun on seissyt esim yön yli.. On tosiaan tuo ajoneston valo vilkkunut kun on ollut virrat päällä,mutta silloin on käynnistynyt kumminkin normaalisti.. Mikähän tuossa ajonestossa on vikana? Kokeillaan nyt toisella avaimella ajella ja kattoa pelaako. Vikakoodia ei nyt ole tullut uudestaan.

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 2.12.2007 22:11

Hehkunvalo jää tuikkimaan, jos ajonesto temppulee. Itellä tehnyt audissa (Ahu) varmaan jo 5 vuotta tuota vikaa. Avain pois virtalukosta ja uudelleen.Pitää vähän erikulmassa avainta. Pakkasella tuntuu olevan vaikutusta.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 3.12.2007 10:06

Virtalukon yhteydessä oleva lukupuola siellä ilmeisesti kiukuttelee.
Meillä toinen auto kiukutteli kanssa yhteen aikaan ja jotkut sanoi, että virtalukon avaimenreiästä vaan voiteluainetta sisään.
Tuntuu uskomattomalta miten se voisi auttaa mutta meillä ei ole kiukutellut sen jälkeen.

Sitten jossain A8:ssa oli tehty niin, että oli lukupuolalle tulevien johtojen paikkaa vaihdettu liittimestä. Sellainen mahdollisuus kannattaa tarkistaa ennen kuin alkaa mitään vaihtelemaan.

Myös tuo toinen avain on usein "ratkaisu" ongelmaan.

Mulla teki toinen AHU tuota kanssa mutta sen verta harvakseltaan, ettei tullut tehtyä asialle mitään.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.12.2007 13:10

Nyt on melkein 2 viikkoa ajeltu toisella avaimella ja aina on ensimmäisellä lähtenyt käyntiin.. Onkos noi volkkarin perus avaimet kalliita teettää? Eli ilman kaukolukitusta.

Porkkana
-
Viestit: 10
Liittynyt: 6.12.2007 20:56

ViestiKirjoittaja Porkkana » 15.12.2007 16:18

Tilasin vasta itelle keskuslukituksen ohjauksen kans olevan avaimen niin avaimelle tuli hintaa 130€ ja jokunen päälle. Kyselin silloin ilman ohjausta niin sanoikos se jotain 70€, sitten erikseen vielä huollosta aika jossa ne koodaa luultavasti kaikki avaimet siihen autoon uusiksi (?).

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 25.10.2008 12:11

No niin alkaa taas kylmemmät ilmat tulla ja pitäis tuo ajonesto saada toimimaan niin kun sen kuuluu:) Eli koko kesän on toiminut normaalisti,mutta uskon että pakkasilla rupeaa taas temppuilemaan:) Eli mitä tuolle nyt kannattaa tehdä?

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 31.10.2008 20:48

Saakos tuota ajonestoa mitenkään koodattua Vag Comilla pois käytöstä?
Itsellä nyt kiukutellut pari viikkoa.
Ja tietämättä (ja tietämättömien pajojen takia) rahaa on mennyt jo ihan kivasti:

-Eka korjari sanoi että pumpussa vika. Vietiin dieselkorjaamoon, joka ei löytänyt muuta kun että filtteriä myöten naftat tyhjänä. KORJAUS: Putkistot ilmattu

Taas toimi 2 päivää

-Maanantaiaamuna taas sama juttu ja tällä kertaa hinaus toiseen korjaamoon.
Diagnoosi: Polttoainemittari heittää ja tankissa ei ole naftaa. Ja käyntiinsahauksesta johtuvana kuulema ajoneston joku lastu palanut, jonka olivat kuulema vaihtaneet. Tosiaan tuo polttoainemitteri näyttää sekoneen.

-Eilen siis hain korjaamosta, nyt töissä löhtiessä sama juttu, kokeilin tällä kertaa sitten irroittaa avaimen, sen jälkeen lähti heti käyntiin.

Tähän asti olen kuvitellut että ajonesto ei olis edes toiminnassa, koska virta avaimena on normaali ohkanen, jossa ei ole semmosta Mustaa juttua juuressa (ovien avaimessa on semmonen, virtalukko luultavasti on jossain vaiheessa vaihdettu).

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 31.10.2008 20:59

Kyllä jos autosi on tuo polo ja vuosimalli -98 niin se on jo pakollinen tuohon.. Onkos siinä ajoneston merkkivaloa niinkun on passatissa sellainen auton kuva missä on avain tms.. Eli jos tuo valo vilkkuu tai palaa startatessa niin on tuo käynnistäminen turhaa.. Juurikin tuo avaimen irroittaminen ja takaisin saattaa auttaa.. Tuossa porukoitten passatissa tuota ajonestovikaa ilmenee -10 asteen pakkasesta alaspäin..

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 31.10.2008 21:30

Merkkivaloa ei ole.
Ajonestohan tuossa nyt on, se on varma. Kummastuttaa tuo avain juttu kumminkin.
Virta avaimena on tuo kolmas ylhäällä. Ei näytä että siinä mitään sirua voisi olla, mutta olisiko silti?

http://shinyo.myweb.hinet.net/chipkeys/VW1.JPG

Edit: ja auto on tosiaan tuo 98 (runkonumeron mukaan) Polo.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 31.10.2008 22:00

Ajoneston saa disabloitua kyllä.

Mulle ei vaan ole selvinnyt tähän päivään mennessä että miten.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 31.10.2008 22:38

Ei näytä että siinä mitään sirua voisi olla, mutta olisiko silti?


Jos se avain menee halki niin siellä sisällä on pieni kapseli mikä on se siru.
Ja kyllä siellä se siru on kun ajonestokin löytyy.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 14.12.2008 20:57

No niin ja tämän vian kanssa saa taas painia:) Tänään nollakelissäkin jo temppuili toi ajonesto.. Miten tuon saa disabloitua? Vaikka privaan jos joku viitsii antaa neuvoja. Turvavarustehan tuo ei ole niin ei oo niin vaarallista jos tuon ottaa pois:)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.2.2009 19:11

Eipä ole tämä vieläkään kunnossa. Onko tuo lukupuola kallis vaihdattaa volkkarilla?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.2.2009 14:41

Kävin kysymässä volkkarilta ja 169€ maksaa uus virtalukko ja siihen asennus päälle että taitaa olla 300€ suurin piirtein ton hinta. Antaapa olla:) pitää vielä koittaa tuo avata ja puhdistaa se liitin kunnolla ym..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa