Vento 1.8CL (Myyty, uusi elämä muualla)
Valvoja: ffp jäsenet
Oon ollu vähä talon ja mersun kimpus lähiaikoina niin ei ole kauheesti netissäkään tullu roikuttua...
EI saa suomessa lailliseksi sitten millään ilveellä. Paitsi isolla tukulla rahaa tietenkin. Kertaveto jossakin alan firmassa oli 1860€+alv ja sanoivat että yleensä tarvii 2-3 repäsyä ennenkuin sen saa EU normeihin. Eli vähäpäästöisiin ei todellakaan kannata laittaa tällaista.
Ottaa mielummin sitten vaikka 90 tai vanhempi ja laittaa siihen. Ite ajattelin että ostas wanhan Golf GTI 8V ja laittas siihen. Varmasti parempi aihio monipisteruiskun takia. 16V konehuoneeseen toi ei mahdu ellei tee radikaaleja muutoksia. 8V koneeseen ei tarvi kuin järjestellä uudelleen laturin paikka ja laittaa moniurahihna.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin, koneeseen ei ole pakko tehdä mitään muutoksia, mutta kyllä ainakin G60 tms. ahtamiseen tarkoitettu nokka on hyvä laittaa ja kunnon pakosarja ja putki. Sitten tietysti matalempipuristeiset männät niin ei tarvi ajaa kokoajan yli 100 oktaanisella bensalla...
Itseasiassa tää ABS moottori on huonoin aihio :)
Niin ja mähän en oo mikään asiantuntija, viime kesäkuussa mulla ei ollut minkäänlaista autonvirityskokemusta. Nyt on jotakin jo vähän oppinut. Isoimman kiitoksen siitä saa kyllä laittaa FFP foorumille.
EI saa suomessa lailliseksi sitten millään ilveellä. Paitsi isolla tukulla rahaa tietenkin. Kertaveto jossakin alan firmassa oli 1860€+alv ja sanoivat että yleensä tarvii 2-3 repäsyä ennenkuin sen saa EU normeihin. Eli vähäpäästöisiin ei todellakaan kannata laittaa tällaista.
Ottaa mielummin sitten vaikka 90 tai vanhempi ja laittaa siihen. Ite ajattelin että ostas wanhan Golf GTI 8V ja laittas siihen. Varmasti parempi aihio monipisteruiskun takia. 16V konehuoneeseen toi ei mahdu ellei tee radikaaleja muutoksia. 8V koneeseen ei tarvi kuin järjestellä uudelleen laturin paikka ja laittaa moniurahihna.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin, koneeseen ei ole pakko tehdä mitään muutoksia, mutta kyllä ainakin G60 tms. ahtamiseen tarkoitettu nokka on hyvä laittaa ja kunnon pakosarja ja putki. Sitten tietysti matalempipuristeiset männät niin ei tarvi ajaa kokoajan yli 100 oktaanisella bensalla...
Itseasiassa tää ABS moottori on huonoin aihio :)
Niin ja mähän en oo mikään asiantuntija, viime kesäkuussa mulla ei ollut minkäänlaista autonvirityskokemusta. Nyt on jotakin jo vähän oppinut. Isoimman kiitoksen siitä saa kyllä laittaa FFP foorumille.
Kävin ruottissa ostoksilla... 1984 GTI 8v. Onko nuo vanteet orginaalit? Vai mitkä mahtaa olla, 14 tuumaset...
Nyt se Vento on siis saanu kokonaa uuden ABS moottorin ja lootan sisuksiinsa joilla ajettu 64tkm. Samantien vaihettiin suht hyvä kytkin uuteen, laakerieita ja muutama nivel ym ym. pikkusälää. Auto menee katsastukseen enskuussa ja mynnissäkin se vielä olis. Ei ole isoja haluja sitä nyt myydä (Ja se näkyy tietty hinnassa, Ahvenanmaan lisä) mutta jos sen joku välttämättä haluaa niin ostaa pois. nettiauto id1123480
Eli nyt se ei ole enää ahdettu vento!
Eli nyt se ei ole enää ahdettu vento!
Nyt se o sitten katsastettu. Katsastusmies tuumasi että rekisterikilven valot ja tuulilasin teippi ei kelpaa. Viimevuonna samalla ukolla kelpas. Laittoi merkinnän otteeseen että korjattava, mutta päästi läpi muuten. Mainitsin kyllä että se ite hyväky ne viimevuonna... Ehkä siksi vain merkintä.
E: Ja tuo oikea etuiskaritolppa alkanut narisemaan ja kolisemaan, lienee siis se yläpään laakeri paskana? Kiristelin tässä yks päivä kaikki mutterit ym. Ja iskarin mutteri olikin väljä n 0,5mm. Kolina laantui paljon sillä, mutta ei kadonnut. Katsastusmiehellä ei alustan puolesta ollut mitään mainittavaa.
E: Ja tuo oikea etuiskaritolppa alkanut narisemaan ja kolisemaan, lienee siis se yläpään laakeri paskana? Kiristelin tässä yks päivä kaikki mutterit ym. Ja iskarin mutteri olikin väljä n 0,5mm. Kolina laantui paljon sillä, mutta ei kadonnut. Katsastusmiehellä ei alustan puolesta ollut mitään mainittavaa.
Myyty... Samalla rahalla millä ostinkin 1,5v sitten.
Homma jatkuu Golffin ja Audin merkeissä... Venton tilalle tuli MB 300CE-24V
Homma jatkuu Golffin ja Audin merkeissä... Venton tilalle tuli MB 300CE-24V
Auton elämän päätös Tapahtunut 27.11:
Autossa oli myydessä uudet käyttämättömät nastarenkaat ja näin kesäkumeilla auton vielä 20.11. Huomatkaa nastojen määrä eturenkaissa. Vasen etupyörä on tulipellissä kiinni, lattia kuprulla ja ratti vituillaan, kojis vinossa, ovet harittaa ym. ym. ym.
E: Kuski ja matkustajat selvisi ihmeen kaupalla, auto ajautui liukkaalla, jyrkässä (90 astetta) mutkassa vastaantulevan kuorma-auton eturenkaaseen. Porukka ajaa yleisesti reipasta ylinopeutta, muutoin 70 alue mutta S-kurvissa 30 mutkan jyrkkyyden takia.

Autossa oli myydessä uudet käyttämättömät nastarenkaat ja näin kesäkumeilla auton vielä 20.11. Huomatkaa nastojen määrä eturenkaissa. Vasen etupyörä on tulipellissä kiinni, lattia kuprulla ja ratti vituillaan, kojis vinossa, ovet harittaa ym. ym. ym.
E: Kuski ja matkustajat selvisi ihmeen kaupalla, auto ajautui liukkaalla, jyrkässä (90 astetta) mutkassa vastaantulevan kuorma-auton eturenkaaseen. Porukka ajaa yleisesti reipasta ylinopeutta, muutoin 70 alue mutta S-kurvissa 30 mutkan jyrkkyyden takia.
Viimeksi muokannut Sergey, 14.12.2007 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
VIelä kerran Sam... Valoa tunnelin päässä, tuttavani osti auton kun hänen oman GTI perään ajettiin niin että se meni lunariin. GTI:stä otettiin koko keula ja akselistot yms. tarvittava tähän ventoon. Nyt siis Vento kulkee GTI voimin ja samalla värityksellä, Riegerin R-RX puskurilla varustettuna. Konepeltikin löytyi romikselta valmiiksi tuunattuna ihan omasta takaa.
Auto elää taas, pirteämpänä kuin koskaan.
Saiskohan tämän topicin nyt lukkoon vaikkapa :)
Auto elää taas, pirteämpänä kuin koskaan.
Saiskohan tämän topicin nyt lukkoon vaikkapa :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa