Kun siirtyy 1-mäntäisestä satulasta 4-mäntäiseen, niin siinähän kuitenkin jo liikkuu hieman enemmän nestettä ennen kuin mäntä riittävästi liikkuu. Riippuen tietenkin mäntien koostakin varmaan? Pitääkö tunnistaa vaan jarrupolkimen liikkeestä tarve siirtyä isompaa pääsylinteriin vai miten mitoitetaan pääsylinteri?
Edit: lisätään, että nyt puhutaan vanhasta autosta, jossa orkkiksena 239mm jäähdyttämättömät.
Järeämmät jarrusatulat->isompi pääaylinteri?
Valvoja: ffp jäsenet
Järeämmät jarrusatulat->isompi pääaylinteri?
Viimeksi muokannut zero, 9.12.2007 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mk2:ssa huomasin että polkimen liike tulee turhan pitkäksi, nyt kun on nelimäntäiset satulat. Ei kyllä ole kokemusta millainen se on vakiojarruillakaan, mut ainakin verrattuna tohon TT:hen, jossa mulla on myös nelimäntäsatulat, niin polkimen liikematka on paljon pidempi ja tuntuma huonompi.
Minkä kokoinen pääsylinteri on mk2 GTI:ssä?
Muistelisin lukeneeni et G60:ssä on 22mm, et onko se isompi?
Minkä kokoinen pääsylinteri on mk2 GTI:ssä?
Muistelisin lukeneeni et G60:ssä on 22mm, et onko se isompi?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Alkuperäinen jarrupääsylinteri on tehostimellisessa -92 Polossa halkaisijaltaan 20,64mm, suoraan tilalle pitäisi sopia absittoman Mk2 Gti/G60:n (KR,PL,9A,PG) pääsylinteri, joka on halkaisijaltaan 22,2mm.
Vaihdoin 239x20mm levyt --> 256x20mm ja samalla jarrusatulat vakioista VWII satuloista (männänhalkaisija ??mm) --> isompiin Audin satuloihin (männänhalkaisija 54mm). Saksan foorumeilta sain lukea että kyseisessä swapissa pitäisi pääsylinteri myös vaihtaa isommaksi, koska muuten jarrupolkimeen tulee 3-4cm "lisäliike". En vaihtanut pääsylinteriä, eikä kaduta.
Tuon pitäisi olla ihan puhdasta hydrauliikkaa, pääsylinterin pinta-alan ja jarrusatuloiden mäntien pinta-alojen suhde pitäisi pysyä suht samana satuloita vaihtaessa, jotta jarruvoima pysyy samana. Menee pilk.nus.
Vaihdoin 239x20mm levyt --> 256x20mm ja samalla jarrusatulat vakioista VWII satuloista (männänhalkaisija ??mm) --> isompiin Audin satuloihin (männänhalkaisija 54mm). Saksan foorumeilta sain lukea että kyseisessä swapissa pitäisi pääsylinteri myös vaihtaa isommaksi, koska muuten jarrupolkimeen tulee 3-4cm "lisäliike". En vaihtanut pääsylinteriä, eikä kaduta.
Tuon pitäisi olla ihan puhdasta hydrauliikkaa, pääsylinterin pinta-alan ja jarrusatuloiden mäntien pinta-alojen suhde pitäisi pysyä suht samana satuloita vaihtaessa, jotta jarruvoima pysyy samana. Menee pilk.nus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 38 vierailijaa