Kitinää ja mutinaa Alpinen huollosta

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

Kitinää ja mutinaa Alpinen huollosta

ViestiKirjoittaja JuH0 » 4.12.2007 23:16

Ostin 21.9 Ylivieskan kärkkäiseltä Alpine IVA-310RB näytöllisen autosoittimen! Soitin oli luonnollisesti uutta halvempi ,koska oli ns. mallikone! ostin mankan ja kotona asennettaessa soitin osoittautui vialliseksi ,joten taas autolla 100km Kärkkäiselle palauttamaan soitinta! Myyjän kans sovittiin ,että soitin lähetetään huoltoon missä se on edelleen!!!?? Kysymys kuuluu: miten tällaisessa tapauksessa pitäis toimia? ootella edelleen(mahdollisesti vuosi) tms. soittaa kuluttaja asiamiehelle? rikos ilmoitus? onko teidän mielestä yli 2kk kohtuullinen aika ootella soitinta huollosta? mun mielestä ei! (Kärkkäiselle olen asiasta soittanut useampaan otteeseen ja sieltä sanovat ,että lähettävät mankan huollosta mulle suoraan) mankka maksoi kuitenki lähes 1000e jotenka olis ihan hauska saada muutakin vastinetta rahalle kuin pelkkä kuitti ja joka päiväinen vitutus!

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.12.2007 23:59

Alpinen maahantuoja on nykyisin Audiohellman, mutta heillä ei liene omaa huoltoa. Kannattaa varmaan vetää henkeä, (ja vielä kerrata itselleen käytöstavat, eikä esim. mennä Kärkkäiselle uhkailemaan Kuluttaja-asiamiehellä, rikosilmoituksella, PMS oireisella tyttöystävällä) ja kysyä Kärkkäiseltä minne he lähettivät ko. laitteen huoltoon? Ja sen jälkeen tiedustella huollosta missä laite viipyy. 2kk on pitkä aika, muttei toisaalta myöskään mitään ennen kuulumatonta, ikävää mutta totta. - Esim. kannettavissa tietokoneissa se 3-4 viikkoa vilahtaa ihan hujauksessa.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 5.12.2007 0:10

Joo no en oo ajatellutkaan ihan uhkailu asteelle alkaa! käydyt puhelut kärkkäisellekkin on ollut kyllä ihan asiallisia ja pysyvät kyllä jatkossakin! Kärkkäisen vikahan tämä ei sinällään ole. lähinnä Alpinen huollon hitaus ihmetyttää. Lähinnä kiinnosti/kiinnostais tietää onko muilla ollut vastaavia kokemuksia! itsellä ei koskaan ole mikään laite huollossa ollut ,niin tuntuu tuo 2kk aika pitkältä ajalta. No täytyy vetää henkeä

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.12.2007 0:26

Alpinen huolto lienee http://www.elfa.se/fi/shp/huolto.html

Kannattaa soittaa tosiaan ihan Kärkkäiselle, ja patistaa heitä tiedustelemaan huollon tilanne. Pitkät huoltoajat varmaan johtuu tuossakin siitä, että voi hyvinkin olla mahdollista että tuollaisen näyttölaitteen ovat joutuneet lähettämään kauemmaksikin maailmalle tai vastaavaa. Ainakin oma tietokoneeni taannoin kävi käsittääkseni saksassa huollossa.

Toivotaan että selviää..:)

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 5.12.2007 10:20

Jos vähäkään alkaa takuuhuolto haista velttoilulle, niin kaupan purkua kehiin.

Asia puidaan aina myyjän kanssa, huoltoliikkeeseen on turha rimputella.

Ittellä on useampi kauppa purkautunut kun takuuhommat ei ole luistaneet. Ainakin saa toimivan laitteen tilalle.

Sääli on sairautta näissäkin hommissa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.12.2007 11:24

Kannattaa silti muistaa, ettei turhaa äksyillä sille myyjäliikkeelle, ihan oikeasti, myyjäliike kuin tuossa on vain turhana välikätenä, joka usein vain kiikuttaa sen härvelin matkahuoltoon, ja ainoastaan hidastaa koko huoltorumbaa muutamalla lisäpäivällä.

Asia puidaan aina myyjän kanssa, huoltoliikkeeseen on turha rimputella.


Eihänn tuosta tule kuin turhaa työtä, soitat ensin myyjälle, joka mahdollisuuksien mukaan soittelee huoltoon ja voi hyvinkin olla ettei hänkään saa huollosta tietoa asiasta heti, ja taas asiakas / myyjä soittelevat asiasta turhaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.12.2007 12:16

Ja kuluttajaviraston "suosittelema" kohtuullinen huoltoaika on 2viikkoa(joka ei toteudu kyllä koskaan isompien huoltofirmojen kohdalla.) jonka jälkeen myyjän täytyy antaa siksi aikaa korvaava laite että laite huollosta saapuu. Myös kaupan purusta,uuden vastaavan laitteen tilalle saamisesta tai tietenkin hinnan alennus alkais olemaan paikallaan.

Jos tavarassa tai palvelussa on virhe, kuluttajalla on oikeus hyvitykseen.

Kuluttajalla on oikeus ensin vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtoa virheettömään.
Myyjäliikkeellä on kuitenkin lain mukaan oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista toiseen. Liike ei saa viivytellä korjauksen tekemisessä. Myyjän vastuulla olevan virheen korjauksesta ei saa aiheutua esimerkiksi rahti- tai varaosakuluja ostajalle.
Jos korjaus tai tuotteen vaihto ei onnistu tai myyjäliike ei ole tehnyt sitä kohtuuajassa, kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista. Esimerkiksi kodinkoneen pintavika voidaan monesti hyvittää hinnanalennuksella. Hinnanalennuksen on oltava suuruudeltaan virhettä vastaava.
Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia jos virhe ei ole vähäinen ja muilla keinoilla virhettä ei voi korvata.
Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai aivan muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta.
Kuluttajalla saattaa olla muun hyvityksen lisäksi oikeus korvaukseen rahallisesta vahingosta, joka on aiheutunut tuotteen tai palvelun virheestä tai viivästyksestä. Kuluttajalla saattaa olla oikeus saada vielä viivästyskorkoa palautettavalle kauppahinnalle tai vahingonkorvaukselle


Ylläoleva otettu täältä

Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.

Jos esimerkiksi matkapuhelin on ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin.

Viihde-elektroniikan laitteita ei voida pitää yhtä välttämättöminä. Kuitenkaan niidenkään takuukorjaus ei saisi kestää useita viikkoja. Sijaislaitetta voi pyytää tilalle parin viikon jälkeen. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan saa aiheuttaa sitä, että korjausaikaa venytetään tällä perusteella kohtuuttoman pitkäksi. Sijaislaitteessa ei välttämättä ole kaikkia niitä ominaisuuksia, joiden perusteella kuluttaja on alunperin valinnut oman laitteensa.

Yksi korjauskerta samassa viassa riittää
Kuluttajan ei tarvitse laitetta ostaessaan varautua siihen, että se saattaa olla osan käyttöiästään huollossa. Jos sama vika ilmenee tuotteessa toistuvasti, laite pitäisi vähintäänkin vaihtaa vastaavaan virheettömään.


Ylläoleva otettu täältä.
Viimeksi muokannut Sebastian, 5.12.2007 20:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.12.2007 12:25

Miten tuo huoltoaika lasketaan? Tuskin edes kuluttajavirtasto on sitä mieltä,että kahdessa viikossa laite pitäisi liikahtaa edestakaisin, tilata varaosia ja korjatakin laite. Itse HUOLTOON tuo 2 viikkoa varmaan päteekin.

Mutta kysyjä voisi kertoa meillekin jos saa vain selville, mikä siellä nyt kestää, 2kk on reipas aika.. Ja epätieto lisää myös tuskaa. - Olisi omastakin mielestäni hyvä asuia, jos esim. huollosta saisi esim. väliaikatietoja asiasta jos on syytä olettaa että ei olekaan osia hyllyssä tai muuta on ongelmaa.

Tässä casessa varmaan kannattaa muistaa että kyseessä on erikoisempi, näytöllinen soitin, jonka huolto ei välttämättä ole niin simppeliä kuin normaalin soittimen.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 5.12.2007 13:55

Täällä ilmoittautuu kohtalotoveri!

Oma IVA-310R rantautui Elfalle olisko ollut 21.9. Ja on siellä yhä. Kolme kertaa olen perään soitellut ja osa on tilattu ja nyt jo puolitoista kuukautta odoteltu saapuvaksi. Ihmettelen mikä virallisella huollolla voi noin kauan kestää. Kuustako ne niitä osia tilaa? Jos lähempänä asuisin niin voisin käydä siellä tiskillä norkoilemassa joka päivä että mikä kestää.

Sulla on sentään tuo että voit vaatia kaupan purkua tai uutta laitetta tilalle kun on takuunalainen laite. Meikäläisellä takuu loppu joten vitsit on vähissä. Vituttaahan tuo että on rahat kiinni siellä huollon hyllyllä. Tarkoitus oli laittaa laite myyntiin ja hankkia toinen systeemi mutta nyt sekin sitten on jäissä kunnes huollosta saan tuon takaisin. Jos saan...

Maddox
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja Maddox » 5.12.2007 15:47

Taitaa olla "normaalia" tuo pitkä huoltoaika.. Itellä oli noin kolme kuukautta Elfalla huollossa, soittelin useita kertoja laitteen perään mut vastaukseksi sain joka kerta et odotellaan varaosia.

TeroK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.1.2005 10:02

ViestiKirjoittaja TeroK » 5.12.2007 21:43

Viitsiikö kukaan huoltomies tai vastaava sanoa asiakkaalle, että onhan se tuossa pöydällä mutta enpä ole vielä jaksanut sitä vilkaista.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 5.12.2007 21:52

Elfa mm. on myös varsin monen muun laitemerkin huolto. Heillä tietty voi olla muitakin huollettavia kuin pari Alpinen autosoitinta. - Se on monesti ikävää, mutta monesti maailmassa muitakin kuin _minä itse_.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 6.12.2007 3:43

^ Se on varmasti totta! mutta epäilen ,että sinunkin verenpaine nousisi jos olisit itse samassa tilanteessa! ja jos oikeasti huolto toimii nuin v.tun p.skasti niin varmaan pitäs asialle tehdä jotain??
Donitsi: itse olen miettinyt samaa ,että tuossa ajassa ne osat kyllä pitäs tulla! tuli ne sitten miltä puolelta maapalloa tahansa!

maddox: saman vastauksen sain kun itse kyselin...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.12.2007 4:18

Näin se on. Pitää vaan koettaa kestää, itse ainakin havainnut että tämä sama ongelma vaivaa melkein kaikkia huoltoja. Omia kokemuksia mm. myös Elfasta (Onkyon AV-vahvari, Blaukkarin akt. subi), Powermillistä (Fujitsu-Siemens läppäriä), Acerin huollosta (Acer:n läppäriä.). 3 viikkoa menee näillä kevyesti kaikilla rikki.

Powermill näistä kaiken lisäksi osannut lähettää laitteen samassa kunnossa (epäkuntoisena) takaisinkin.- Voit kuvitella kun läppäri on ensiksi sen 3 viikkoa huollossa, tulee takaisin suht samassa kunnossa. Sitten sama rumba uudemman kerran.. (ekalla reissulla kaikki ok, tokalla likin vaihdettu emolevy yms..)

Perseestä, ei vaan siis auta kuin toivoa että laitteet kestää, oli niissä takuu taikka ei.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.12.2007 10:10

Sama käytäntö kaikilla myös nokia merkissä (puhelin huollossa kolme viikkoa, vasta kolmannella huoltokerralla vaihtoivat uuteen kun oli aina jumissa eikä vika korjaantunut).

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 6.12.2007 13:57

Onko se siimula Elfalla töissä?

Onhan siellä varmasti muitakin laitteita huollossa mutta jossain on pahasti vikaa jos korjaaminen kestää yli kaksi kuukautta. Kannattaisi harkita resurssien lisäämistä jos ei kerran ehdi korjata. Tai sitten koko touhun lopettamista.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 6.12.2007 21:56

Ei se asiakkaan vika ole jos huoltopalvelussa on ruuhkaa, vaan palveluntarjoajan. Jos varaosaa ei saada niin sitä on turha valittaa asiakkaalle, ei asiakasta pidä kiinnostaa. Kapasiteetti pitää mitoittaa huollettavien laitteiden mukaan sen sijaan että valitetaan ruuhkasta.

Nokian eri takuuhuoltojen kanssa on tullut viime kuukausina oltua yhteyksissä ja oikeastaan joka kerralla huolto on kestänyt kohtuuttoman kauan tai puhelin on tullut viallisena takaisin. Kuluttaja-asiamies on antanut ainakin matkapuhelinhuoltoa koskevan ajan 2 viikkoa, jonka jälkeen asiakkaalle pitää toimittaa vastaava laite tilalle ja kuukauden huoltoajan jälkeen asiakas voi vaatia uutta puhelinta. Tämä on keskusteltu kasvotusten yhden tamperelaisen kuluttaja-asiamiehen kanssa. Ihme ja kumma kun tämän kertoi huoltoon, niin seuraavana päivänä puhelin olikin kädessä korjattuna uusilla osilla :)

Olenpa itsekin saanut kuunnella korvat punaisena asiakkaan valitusta siitä kun joku toimitus myöhästyy kolmannen osapuolen virheen vuoksi. Eipä sitäkään kiinnostanu koska deadline on sovittu kahden osapuolen välillä jos kolmas ei pidä ajoista kiinni.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.12.2007 21:58

Ei ole, enkä edes ole alalla, mutta sen verran sivusta seurannut monia huoltojuttuja. Ja on itselläkin kaikkea sälää hajonnut / käynyt takuuhuollossa. Oma pointti oli lähinnä se ettei aina mennä sinne myyjäliikkeeseen räksyttämään, koska se ei ihan oikeasti ole myyjän vika jos huoltoliike on perseestä.

Edit: Toisaalta, ihmiset haluaa nykypäivänä laitteensa niin halvalla kuin suinkin, muuten tilataan saksasta / kiinasta tms. Takuulla se näkyy laitteiden laadussa, ja takuiden / oheispalvelujen sujuvuudessa.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 6.12.2007 22:21

Mulla oli alpinen vahvistin joskus huollossa ja se kesti varmaan 3kk. kyllähän siinä sai soitella että missä vahvari viipyy.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 6.12.2007 22:24

Tuohon Saksasta halvemmalla tilaamiseen en ota kantaa mutta hiukan se ihmetyttää että EU-alueelta ostetun laitteen takuu ei toimi Suomessa monellakaan merkillä. Eikö lopullinen kustannus mene itse pääpaikkaan eikä maahantuojalle?

Harmittaa silti että tälläisen laatumerkin kohdalla kuin Alpine homma tökkii näinkin pahasti ainakin näyttösoittimien kohdalla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.12.2007 22:42

Kai maahantuojillakin on erilaisia ehtoja / sopimuksia. On myös valmistajia (oikeasti kalliissakin laitteissa) jotka ei esim. anna maahantuojalle minkäännäköisiä kytkentäkaavioita laitteista, vaan takuuvian sattuessa ne pitäisi lähettää tehtaalle toiselle mantereelle.

Suomessa nämä huoltofirmat vaan on aika pieniä siihen nähden että joutuvat huoltamaan useita eri merkkejä..

Tuohon Saksasta halvemmalla tilaamiseen en ota kantaa mutta hiukan se ihmetyttää että EU-alueelta ostetun laitteen takuu ei toimi Suomessa monellakaan merkillä.


Niinpä, onhan noita maailmanlaajuisia takuitakin jotka ei vain jostain syystä toimi Suomessa. - Syytä en tiedä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.12.2007 21:46

Toisaalta, ihmiset haluaa nykypäivänä laitteensa niin halvalla kuin suinkin, muuten tilataan saksasta / kiinasta tms. Takuulla se näkyy laitteiden laadussa, ja takuiden / oheispalvelujen sujuvuudessa


ei taida nykyään pitää paikkaansa... itse asiassa rovaniemellä myy eräs liike 5€ halvemmalla ku pixmania jotain soitinta. riippuu paljon maahantuojasta paljon se haluaa ottaa välistä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 20.12.2007 22:12

Niinpä. Joku voi myydä jopa tappiolla, saadakseen asiakkaita jotka kenties ostavat muutakin.

Useri
-
Viestit: 393
Liittynyt: 17.5.2005 13:33

ViestiKirjoittaja Useri » 21.12.2007 13:47

juu, voin hyvin kuvitella Sonyn tai Alpinen sisäsestä viestinnästä tällasen viestin "nyt ne suomessa on alkanu tilaamaan soittimet saksasta, pakko vaihtaa metalliosat halvoiksi muoviseoksiksi että lähtee kama hyllyistä" :D

Ei kyllä mun mielestä mikään 1kk korjausaika ole sellanen asia että pitää sietää. HP: lle laitoin tulostimen korjaukseen ja viikossa se kävi ranskassa huollossa ja tuli takasin. Tokko olisin itte kerenny nopeammin käydä patongin haukkaamassa eiffelin juurella kun mitä tulostimessa meni. Läppärissä meni pari viikkoa helsinkiläisessä HPn valtuuttamassa nyrkkipajassa.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 21.12.2007 14:59

Jees... no siellä se meikäläisen mankka majailee yhä. 3kk tulee juuri täyteen. En edes viitsi soittaa ja kysyä mikä on tilanne kun vastaukseksi saa jotain paskapuhetta vain. Täytyy ilmeisesti vuoden vaihteen jälkeen hakea soitin pois, ehjänä tai rikkinäisenä.

ELFA ei sitten enää hoida noita huoltoja vaan toiminnot on myyty jollekin Simson huoltopalveluille.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 22.12.2007 21:03

Aika paskaa palvelua on noin pitkä huoltoaika. Niin myyjältä joka ei viitsi tehdä asian jouduttamiseksi mitään, että Elfan huollolta joka on aina hidas... Yleensä pari kertaa avautumista huollossa olevan tavaran maahantuojalle ja Elfalle suoraan jouduttaa hommaa kohtuudella. Olen joutunut tuota aika usein tekemään. Tosin en kertaakaan Alpinen kohdalla vaan muiden laitteiden. Kannattaisi ilmoittaa myyjälle, että tulet hakemaan rahojasi takaisin viikon päästä, niin saattavat jotain tehdäkin asialle?

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 24.12.2007 16:20

Juu... eipä oo mankkaa näkyny. Kärkkäiselle viimeviikolla soitin ja tehostin vielä asiaa käymällä paikan päällä. myyjä aiko soitella ja selvittää asiaa ,mutta yllättäen ei mitään oo kuulunu. 3kk 5päivää on nyt menny ,että semmosta. Hyvät joulut vaan kaikille

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 22.1.2008 22:16

Nyt saapui soitin huollosta! välillä meinas usko loppua ja hermotkin ,mutta kyllä kannatti odottaa! on meinaan verraton laite

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 23.1.2008 10:37

No kuluuhan se takuuaika näinkin...

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 23.1.2008 13:23

Powermill näistä kaiken lisäksi osannut lähettää laitteen samassa kunnossa (epäkuntoisena) takaisinkin.- Voit kuvitella kun läppäri on ensiksi sen 3 viikkoa huollossa, tulee takaisin suht samassa kunnossa. Sitten sama rumba uudemman kerran.. (ekalla reissulla kaikki ok, tokalla likin vaihdettu emolevy yms..)

Itsellä taas täysin päinvastasia kokemuksia fujitsu-siemensin takuista, muistaakseni juurikin tämä kyseinen powermill?
Anyways, läppäri lähti huoltoon ja tuli vielä muistaakseni alta viikkoon takasi korjattuna, todella nopeaa toimintaa + kone oli vielä puhdistettu todella siistiksi, melkein ku ois uuden koneen saanu takas.. eli pisteet sinne!

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 23.1.2008 14:59

"No kuluuhan se takuuaika näinkin..." Huollosta kyllä tuli lappu mukana mistä selviääi esimerkiksi se ,että millon laite on sinne lähetetty! jos tuon kans vielä ongelmia tulee niin oletan ,että tämän kyseisen lapun ja kuitin kans jatkuu takuu sen ajan mitä tuo soitin nyt siellä huollossa oli

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.1.2008 15:03

voipi mennä tappeluksi tuolla oletuksella...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 23.1.2008 16:59

Näin on.

Huoltoliikettä tuskin kiinnostaa. Myyjää varmaan kiinnostaa, eri sitten saako myyjä miten hyvin neuvoteltua maahantuojan/huollon kanssa ko. asiasta.

Toivotaan kuitenkin ettei tarvitsisi huoltoon toistamiseen lähetellä.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 23.1.2008 17:02

yleensä:

takuu ostopäivästä lukien..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.1.2008 17:12

Itse kyllä neuvottelisin hintahyvitystä myyjältä.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 23.1.2008 18:03

Homma kestää koska osia ei saa. Älkää kysykö miksi mutta aivan järkyttävän paskaa on varaosien saaminen ilmeisesti Alpinelta. Oma soitin tuli kuntoon vasta kun maahantuoja luovutti yhden soittimen varaosakoneeksi koska tarvittavan osan saamisesta ei ollut mitään tietoa.

Yhtä osaa ei kuulemma saa tilattua vaan homma toimii niin että odotellaan isompaa määrää samaa osaa tai sitten puoli vuosittain saadaan osia. Eli tämän kyseisen IVA näyttösoittimen kanssa niitä osia saa odotella maailman tappiin vaikka vehjettä myydään varmasti aikamoinen määrä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 23.1.2008 18:30

Itse kyllä neuvottelisin hintahyvitystä myyjältä.


Varmasti jotain myyjä voikin tehdä. Mutta yleensä, myyjä on väärä haukkumisen kohde, jos huolto ei pelaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.1.2008 18:57

Mutta yleensä, myyjä on väärä haukkumisen kohde, jos huolto ei pelaa.


Itsekin tämän myyjänä tiedän mutta asiakkaalla on silti oikeus saada hyvitystä. Itse olisin ottanut jo rahat pois,olkoon mikä laite tahansa.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa