Epätasainen käynti (Passat 3B)
Valvoja: ffp jäsenet
Epätasainen käynti (Passat 3B)
Auto on siis V5 Passat ja ongelma on sellainen kun auton käynnistää, niin kone käy todella raskaasti ja liikkeelle lähtiessä ei ole oikein tehot tallella.
Ei tee kuitenkaan joka kerta vaan silloin tällöin.
Kävin ajelemassa tuossa 30km:n lenkin ja oli kova vesi sade silloin auto nyki tasaisesti koko välin. Yleensä ei kuitenkaan nyi kun hetken.
Vikakoodit kävin lukemassa:
Siellä MAF oli antanut jonku herjan, mutta korjaamolla sanoi, että varmaan johtuu siitä kun käytin maf:in johtoa irti kun se nyki tuon reissun aikana. Ei muuten ollu sillä mitään vaikutusta.
Sitten tuli joku seos raja ylittynyt tai jotaki vastaavaa. No siihen korjaaja sanoi että, voi johtua alipaine letkuista. No vaihdoin yhden melko hauraan letkun uuteen.
Tänään laitoin auton käymään ja teki sen taas annoin käydä ja suihkuttelin alipaineletkuihin starttispräytä, mutta ei mitään vaikutusta.
Vihjeitä vain antamaan mitä kannattais tehdä.
Ei tee kuitenkaan joka kerta vaan silloin tällöin.
Kävin ajelemassa tuossa 30km:n lenkin ja oli kova vesi sade silloin auto nyki tasaisesti koko välin. Yleensä ei kuitenkaan nyi kun hetken.
Vikakoodit kävin lukemassa:
Siellä MAF oli antanut jonku herjan, mutta korjaamolla sanoi, että varmaan johtuu siitä kun käytin maf:in johtoa irti kun se nyki tuon reissun aikana. Ei muuten ollu sillä mitään vaikutusta.
Sitten tuli joku seos raja ylittynyt tai jotaki vastaavaa. No siihen korjaaja sanoi että, voi johtua alipaine letkuista. No vaihdoin yhden melko hauraan letkun uuteen.
Tänään laitoin auton käymään ja teki sen taas annoin käydä ja suihkuttelin alipaineletkuihin starttispräytä, mutta ei mitään vaikutusta.
Vihjeitä vain antamaan mitä kannattais tehdä.
Viimeksi muokannut MarkusR, 26.11.2007 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla alkuperäiset tulpat vaihdettu noin 10 000 sitten. Muistaakseni vaihtoväli nuissa oli 60 000 tkm.
Korjaamolla sanoi lambdan olevan kunnossa, mutta jos putkistossa on vuoto ennen anturia niin vaikuttaa anturin toimintaan tietenkin. Ainakaan putkistosta ei kuulu mitään erikoista joka viittaisi vuotoon.
Korjaamolla sanoi lambdan olevan kunnossa, mutta jos putkistossa on vuoto ennen anturia niin vaikuttaa anturin toimintaan tietenkin. Ainakaan putkistosta ei kuulu mitään erikoista joka viittaisi vuotoon.
Miten tuo lämpötila-anturi jättääkö se jälkeä vikamuistiin jos on viallinen. Voiko se vaikuttaa tuohon nykimiseen?
Tuleeko kaasuläpästä kans oma vikakoodi? Ja jos sitä puhdistaa, niin millainen sen säätö oikein on?
Tuleeko kaasuläpästä kans oma vikakoodi? Ja jos sitä puhdistaa, niin millainen sen säätö oikein on?
Viimeksi muokannut MarkusR, 4.10.2007 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vika ei ole selvinnyt ja autoa on käytetty kahdessa eri korjaamossa, jossa on katottu vikakoodeja, mutta mitään ei ole löytynyt.
Olen vaihtanut bensasuodattimen ja uudet tulpanjohdot tulee ensiviikolla.
Kysymys kuuluukin, että mitä tämän jälkeen jos vika/tehottomuus jatkuu?
Tänään töistä lähtiessä auto käiv jälleen huonosti ja epäilys onkin, ettei auto käy aina kaikilla pytyillä. Sen takia johdot menee vaihtoon ja myös tulpat.
Viasta vielä vähän kuvausta:
-Koneen käynnistää kierrokset nousee 1000rpm ja vähän ajan päästä laskee noin 700rpm ja koko auto "tärisee" vähän.
-Liikkeelle lähtö on melko vaivanloista ja kun alkaa kiihdyttämään esim 3 vaihteella reilulla kaasulla niin tehot tulee takaisin vasta noin 4500rpm:n kohdalla.
-Kone alkaa lämmetä enemmän niin kulkukin alkaa tasoittumaan normaaliin suuntaan.
Olen vaihtanut bensasuodattimen ja uudet tulpanjohdot tulee ensiviikolla.
Kysymys kuuluukin, että mitä tämän jälkeen jos vika/tehottomuus jatkuu?
Tänään töistä lähtiessä auto käiv jälleen huonosti ja epäilys onkin, ettei auto käy aina kaikilla pytyillä. Sen takia johdot menee vaihtoon ja myös tulpat.
Viasta vielä vähän kuvausta:
-Koneen käynnistää kierrokset nousee 1000rpm ja vähän ajan päästä laskee noin 700rpm ja koko auto "tärisee" vähän.
-Liikkeelle lähtö on melko vaivanloista ja kun alkaa kiihdyttämään esim 3 vaihteella reilulla kaasulla niin tehot tulee takaisin vasta noin 4500rpm:n kohdalla.
-Kone alkaa lämmetä enemmän niin kulkukin alkaa tasoittumaan normaaliin suuntaan.
Vika voi olla öljypumpussa, ks alla oleva linkki. Viallinen öljypumppu nostaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä moottorin öljynpaineen erittäin korkeaksi ja korkea paine estää venttiileitä liikkumasta normaalisti. Huonolla onnella korkea paine voi rikkoa jotain.Vikaa on esiintynyt VR6 ja VR5 koneissa. Omassa VR6 Caravellessa öljypumppu menee tällä viikolla vaihtoon.
http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... i_n9299340
http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... i_n9299340
Auto käyny koko iltapäivän huonosti.
Kun konepellin aukasee ja kone on lämmin tyhjäkäynti kuulostaa normilta, mutta kun lähtee ajamaan niin on tukkosen olonen.
Tulpanjohtoja revin yksitellen pois eipä juuri käynnissä huomaa kummosta eroa kaikki antaa kipinää, mutta kun nostaa johdon aivan ylös niin alkaa kuulumaan sellainen naputus, mutta sekään ei kuulu joka johdon kohdalla. Mistä se johtuu?
Minkä hintasia nuo öljypumput on?
Pitäiskö sen pumpun vika näkyä vikakoodeissa? Ilmeisesti vai.
Kun konepellin aukasee ja kone on lämmin tyhjäkäynti kuulostaa normilta, mutta kun lähtee ajamaan niin on tukkosen olonen.
Tulpanjohtoja revin yksitellen pois eipä juuri käynnissä huomaa kummosta eroa kaikki antaa kipinää, mutta kun nostaa johdon aivan ylös niin alkaa kuulumaan sellainen naputus, mutta sekään ei kuulu joka johdon kohdalla. Mistä se johtuu?
Minkä hintasia nuo öljypumput on?
Pitäiskö sen pumpun vika näkyä vikakoodeissa? Ilmeisesti vai.
Katoppa nyt vielä ensimmäisenä myös tuon lämpötila-anturin antamat lukemat vag-comilla(ei ole sama asia kuin vikakoodi). Ja mieluiten vielä kylmällä koneella.
En vielä lähtis mitään öljypummpua tilaamaan. Katsot vaan ensin kaiken tiedon mitä vag-com näyttää,eli mitä auto pyytää ja mitkä toteutuu. Jos ei tuolla tavalla löydy niin ehkä vasta sitten sitä öljypumppua tilailemaan jos se kerta voi oireilla tuohon tapaan.
EDIT:tiä vielä sen verran että voit kokeilla muuttuuko koneen käytös paremmaksi, jos vaan nypällät sen lämpötila-anturin pistokkeen irti ja starttaa uudestaan?
En vielä lähtis mitään öljypummpua tilaamaan. Katsot vaan ensin kaiken tiedon mitä vag-com näyttää,eli mitä auto pyytää ja mitkä toteutuu. Jos ei tuolla tavalla löydy niin ehkä vasta sitten sitä öljypumppua tilailemaan jos se kerta voi oireilla tuohon tapaan.
EDIT:tiä vielä sen verran että voit kokeilla muuttuuko koneen käytös paremmaksi, jos vaan nypällät sen lämpötila-anturin pistokkeen irti ja starttaa uudestaan?
Joo tai annat koneen viilentyä ja sitten nykäiset sen pistokkeen irti. Kyllä sen heti huomaa oliko muutosta, jos se on siis pahasti "särki".
Samalla tavalla teki nimittäin emännän 1.4 polo.
Alkuun kävi tosi pienillä kierroksilla tyhjäkäyntiä ja oli tosi tehottoman oloinen(kylmänä sekä kuumana). Noh eräänä päivänä muija soitti minulle töihin että "tää ei nyt lähe käyntiin".
Katottiin sitten vag-com:illa tietoja kun auto oli seissyt 2 päivää tallissa niin lämpötila-anturi kertoi koneen olevan +133asteinen, joten nyppäsin pistokkeen irti niin heti lähti käyntiin. Kävin sitten seuraavana päivänä ostamassa uuden anturin, jonka vaihdon jälkeen koneen käytös+teho palautui normaaliksi.
Samalla tavalla teki nimittäin emännän 1.4 polo.
Alkuun kävi tosi pienillä kierroksilla tyhjäkäyntiä ja oli tosi tehottoman oloinen(kylmänä sekä kuumana). Noh eräänä päivänä muija soitti minulle töihin että "tää ei nyt lähe käyntiin".
Katottiin sitten vag-com:illa tietoja kun auto oli seissyt 2 päivää tallissa niin lämpötila-anturi kertoi koneen olevan +133asteinen, joten nyppäsin pistokkeen irti niin heti lähti käyntiin. Kävin sitten seuraavana päivänä ostamassa uuden anturin, jonka vaihdon jälkeen koneen käytös+teho palautui normaaliksi.
Tänään ajoin suoraan töistä vika päällä korjaamolle ja auto koneeseen kiinni yksi koodi oli sinne tullut 00561.
Tämä sama tuli muistaakseni aikasemmin merkkiliikkeessäkin.
Koodi sisältää vain aika paljon mahdollisuuksia:
-Alhainen polttoainetaso
-Polttoainepaine/-pumppu
-Vuoto imu-/pakopuolella
-Sytytyskatko
-Ilmassan mittaimen hehkulangan puhdistuspalaminen
-Lämmitetty happitunnistin
-Haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
-Ruiskutus suutin(suuttimet)
-Liikaa polttoainetta moottoriöljyssä
Nämä kaikki tiedot on Autodatasta
Mistähän kannattais aloittaa?
Imupuolta on tutkittu jo jonku verran starttispräyn avulla ja tosiaan tällä viikolla pitäis saada uudet tulpat ja johdot.
Tämä sama tuli muistaakseni aikasemmin merkkiliikkeessäkin.
Koodi sisältää vain aika paljon mahdollisuuksia:
-Alhainen polttoainetaso
-Polttoainepaine/-pumppu
-Vuoto imu-/pakopuolella
-Sytytyskatko
-Ilmassan mittaimen hehkulangan puhdistuspalaminen
-Lämmitetty happitunnistin
-Haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
-Ruiskutus suutin(suuttimet)
-Liikaa polttoainetta moottoriöljyssä
Nämä kaikki tiedot on Autodatasta
Mistähän kannattais aloittaa?
Imupuolta on tutkittu jo jonku verran starttispräyn avulla ja tosiaan tällä viikolla pitäis saada uudet tulpat ja johdot.
Tuli sitten vaihdettua nyt tulpat ja johdot.
Siinä samalla huomasin kun auto oli käynnissä ja laittoi käden puolan läheisyyteen niin sähkärinhän siitä sai, joka ei kuitenkaan käsittääkseni kuulu asiaan?
Onko siinä enää muuta mahdollisuutta, kuin puolassa jonkulainen halkeama, josta sitten lyö läpi?
Sinne nimittäin näkee vain peilin avulla ja sillä ei nyt ainakaan mitään selvää vikaa nähny.
Auttakaa viisaammat!
Siinä samalla huomasin kun auto oli käynnissä ja laittoi käden puolan läheisyyteen niin sähkärinhän siitä sai, joka ei kuitenkaan käsittääkseni kuulu asiaan?
Onko siinä enää muuta mahdollisuutta, kuin puolassa jonkulainen halkeama, josta sitten lyö läpi?
Sinne nimittäin näkee vain peilin avulla ja sillä ei nyt ainakaan mitään selvää vikaa nähny.
Auttakaa viisaammat!
Passatin nykiminen
Mulla tossa omassa passatissa samaa vikaa että nykii ja tehot kateissa. On automaatti ja kuullu että vois olla turbiini vika mut kun koneen käynti on kanssa epätasainen ja huono. Jos vaan vinkkejä löytyy niin ne kelpaa.
Tämä on kyllä LONG shot, mutta koitetaan:
Itse jouduin vaihtamaan autooni lähivalot toissa viikolla ja jouduin sitä tehdessä purkamaan ilmanoton putken siitä ilmasuodattimen päältä. Kun putki irtosi, niin löysin suodattimen putkesta sieltä suodattimen laidalta noin 5-10 senttiä hyönteisiä yms. mössöä, joka lähes täysin tukki sen ilmanoton sieltä putkesta ilmansuodatinkoteloon. Nämä kaverit vaan imurilla veks. Käsittämätön rakenne, että siellä putkessa on joku "esisuodatin" tuolla tavalla joka tukkeutuu sitten.
Autossa oli ennen tuota ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa, se kakoi ja melkein välillä jopa saattoi sammuttaa auton, kostealla kelillä ongelma oli pahempi. Merkkihuoltokaan ei löytänyt mitään ongelmaa vaikka koitti tutkia. Nyt ongelmaa ei ole enää esiintynyt.
Ja täytyy sanoa, että ihmetellä vaan pitää, että miten täysin merkkihuolletussa autossa tuollainen on mahdollista. Ei olleet nimittäin alimmat kerrokset ihan tuoreita, maatuneita olivat.
Itse jouduin vaihtamaan autooni lähivalot toissa viikolla ja jouduin sitä tehdessä purkamaan ilmanoton putken siitä ilmasuodattimen päältä. Kun putki irtosi, niin löysin suodattimen putkesta sieltä suodattimen laidalta noin 5-10 senttiä hyönteisiä yms. mössöä, joka lähes täysin tukki sen ilmanoton sieltä putkesta ilmansuodatinkoteloon. Nämä kaverit vaan imurilla veks. Käsittämätön rakenne, että siellä putkessa on joku "esisuodatin" tuolla tavalla joka tukkeutuu sitten.
Autossa oli ennen tuota ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa, se kakoi ja melkein välillä jopa saattoi sammuttaa auton, kostealla kelillä ongelma oli pahempi. Merkkihuoltokaan ei löytänyt mitään ongelmaa vaikka koitti tutkia. Nyt ongelmaa ei ole enää esiintynyt.
Ja täytyy sanoa, että ihmetellä vaan pitää, että miten täysin merkkihuolletussa autossa tuollainen on mahdollista. Ei olleet nimittäin alimmat kerrokset ihan tuoreita, maatuneita olivat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa