aaz pumpun vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

aaz pumpun vaihto

ViestiKirjoittaja laivuri » 4.12.2007 19:33

Nyt tuli hommattua 96 mallisesta varmari golffista karallinen pumppu tuohon portteriin
nyt tuli pari ongelmaa vaihdossa eli mikä anturi on siinä pumpun päässä ja mitkä johdot tulee sieltä pumpun pohjasta?
portterin omassa pumpussa ei ole tuommoisia johtoja
ai nii portterin vuosimalli 00

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.12.2007 20:42

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... ght=johdot

Käy tuolta katsomassa ja lue myös toinen sivu.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.12.2007 22:25

Otitko huomioon että pumpun jalkakin voi olla erillainen koska tossa ostamassasi pumpussa ilmeisesti säädettävä pumppu pyörä, ja alkuperäisessä ei ja ne ei käy ristiin ilman kannakkeen vaihtoa näin ainakin AAZ:ssa
Viimeksi muokannut Miksu., 5.12.2007 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 4.12.2007 23:02

-96 Golfissa saattais jo olla säädettävä hammaspyörä.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

.

ViestiKirjoittaja laivuri » 5.12.2007 20:20

nyt on pumppu kiinne mut en saanu viel käyntiin ku akku tyhjentynyt :D

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.12.2007 22:53

Täytä pumppu dieselillä ei mene uudestaan akku tyhjäksi ilmatessa pumppua.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 6.12.2007 17:23

ei siit ollu akku tyhjänä vaan startti paskana kohta menee jo hermo

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.12.2007 20:33

Puritko jo startin ja mitä löytyi, pääsin omassa t4 helpolla, kun putsasin ja hiilien liikkumisen varmistin (hiilipintaa oli vielä puolet jäljellä ja pölyä täynnä hiilien ympäristö), ei aina startannut ja sen vuoksi jouduin avaamaan.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 6.12.2007 20:47

startti toimii muuten mutta pyöritää aika nihkeesti vaikka kokeiltiin täydellä akulla
ei onneks pahanhintanen motonetis 109 ekee

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 7.12.2007 15:38

mites tuo käynnistyksenesto oikein toimii kun uudessa pumpussa ei tapahdu mitään kun liittää liittimen virrat päällä ja vanhassa pumpussa kuuluu naksahdus
ei okein meinaa lähteä käyntiin

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.12.2007 16:16

Joko siinä on sammutussolenoidi näkyvissä..?

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 7.12.2007 16:40

milläs tuon mustan laatikon saa auki ?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.12.2007 18:05

Poraamalla ne niitit auki taikka särkemällä

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 7.12.2007 18:10

onkos se ajonestosirun tunnistus siellä pumpussa vai virtalukolla?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.12.2007 14:08

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 246d46800a
Ei tuossa pumpussa estoja (varkaus suojat irti pumpusta, ei oikotietä taida olla solenoidin virransyötölle).

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 11.12.2007 17:06

ei meinaa käynnistyä vieläkään vaikka ajonesto ohitettu ja solenoidi naksuu
välillä kyllä lupailee mut siihen jää
kohta ei enää keksi :(

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 11.12.2007 17:21

Jos se kuitenkin lupailee, niin on se ainakin osittain elossa... Ennakon oot säätyny kohilleen, ja ilmannu kunnolla suuttimille asti? AAZin pumppu oli aina v..nen ilmattava ainakin mun autossa...

Siellä alapuolella taitaapi olla ruiskuaika-anturi tms. Multa ainakin saivat korjaamolla jopa vikakoodinkin siitä esiin =) Oli aika kallis anturi se, mutta vaikutti kulkuun kyllä...

Jos se on käytetty pumppu, niin enpä ihmettele vaikka olisi stoppisolenoidi jumissa... Mulla leipoi neljän vuoden aikana kaksi kertaa jumiin...Joku jousi siellä oli kappaleina molemmilla kerroilla...Naksui sekin muistaakseni...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.12.2007 17:26

Vaihda toisen pumpun solenoidi tai testaa hölläämällä suutinputket suuttimilta, tuleeko kaikista polttoainetta ja mieluiten oikeassa sytytysjärjestyksessä.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 11.12.2007 19:31

Juu purin kyllä sen solenoidin ja semmonen tuli mieleen että pitäsköhän sen mustan muovitangon olla niin sanotusti irralinen eli pitäskö nousta pois ilman väkivaltaa?
ja eikös se siellä pumpun alla ole jokin ajoitus solenoidi ja putkien keskellä oleva on joku ruiskutusaika anturi ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.12.2007 19:56

http://www.cs.rochester.edu/u/jag/vw/en ... jpump.html

Lähtee, joskin voi jumittaa (käyntiin pitäisi lähteä ilman niitä toisia).

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 11.12.2007 20:04

jos taas huomen yrittäis :D

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 12.12.2007 17:34

ei lähe perkl
1 pytyn putkesta ei tule mitään ja muillekin aika heikosti
pitäsiskö tuolt pumpun paluu putkesta tulla pihallekkin jotain jos letku irti?
t

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.12.2007 18:47

http://kuvablogi.com/nayta/457463/
Tulee käydessä. Onko putsari ja pumppu täytetty polttoaineella.
Numero kolmosen sisäkalut otat pois jos se ei kumminkaan toimi, että saa varmasti sitten polttoainetta (hölläät suutinputket suuttimilta niin ei lähde lentoon auto).

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 13.12.2007 19:16

lähtihän se letkujen vaihdon ja "pienen ilmauksen jälkeen"
mites tuo tyhjäkäynninnosto solenoidi kuuluisi toimia kun tulee vain yksi johto ja mitään ei tapahdu vaikka laittaa virtaa

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.12.2007 20:48

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... t=ruisk%2A

Koita säätää normaalisesti (ruuvaamalla) ja testaat ajossa lämpöisenä ilman kylmäkäynnistys ennakkoa (kulkeeko tiellä).

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.12.2007 21:05

^^ Jos se on "vahapatruuna", niin se on hidas liikkeiltään.
Voihan se olla rikkikin.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 13.12.2007 22:00

eikös se siellä pumpun alla ole jokin ajoitus solenoidi ja putkien keskellä oleva on joku ruiskutusaika anturi ?

Juurikin niin!

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 14.12.2007 18:21

kyllähän tuossa selvän eron huomaa toho vakiopumppuun
tuntus toimivan vaikka solenoidia ei olekkaan kytketty


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa