1.8t röpeltää alakierroksilla
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t röpeltää alakierroksilla
Elikkäs auto on Audi A4 1.8tq AEB moottorilla vm.95 ja alkaa röpeltääja pätkii alakierroksilla vedettäessä, kun paineet alkavat nousta. 0.5bar voi nostaa painemittarin mukaan paineita, sen jälkee alkaa pätkimään.mutta taas kun kierrokset nousevat yli 3 tonniin niin silloin voi painaa kaasun pohjaan eikä ala nykimään tai pätkimään ja vetoja riittää nii pitkälle ku tennari antaa myöten
Autosa on kiinni harisen säätämä softa, k04 ahdin,putkisto,vapari,forgelainen, boschin pumppu ja pensapaineen säädin. Puolat on kokeiltu vaihtaa eikä ollu oikein merkitystä,
Jonku aikaa toimi oikein säädätyksen jälkee mutta sitte alko temppuileen tuollain
Autosa on kiinni harisen säätämä softa, k04 ahdin,putkisto,vapari,forgelainen, boschin pumppu ja pensapaineen säädin. Puolat on kokeiltu vaihtaa eikä ollu oikein merkitystä,
Jonku aikaa toimi oikein säädätyksen jälkee mutta sitte alko temppuileen tuollain
Vika on ehkäpä kaasuläpässä koska tekee sen tietyssä kaasupolkimen vaiheessa ja joskus oli semmonen vika koodi kun, joku thortle position tai jotain sinne päin.
huomena menee tarkistukseen et onko vika siinä
tehoja tuli 235hv ja 350nm 1.35 barin paineilla, ja harinen meinas et riittää vakio suuttimet vielä hyvinki.
huomena menee tarkistukseen et onko vika siinä
tehoja tuli 235hv ja 350nm 1.35 barin paineilla, ja harinen meinas et riittää vakio suuttimet vielä hyvinki.
nyt on tarkistettu vikakoodit ja eihän sielä mitään ollu, sama vika jatkuu edelleen.
suuttimet pitää kokeilla vaihtaa vielä isompii ja pensapumppuu katsoo ku meinaa vähä äännellä välillä ja putoo pensan paineet
voisko olla pumpusaki vikaa vaikka se on vasta puol vuotta vanha tekee vain joskus et se pudottaa paineita jonku verran.
suuttimet pitää kokeilla vaihtaa vielä isompii ja pensapumppuu katsoo ku meinaa vähä äännellä välillä ja putoo pensan paineet
voisko olla pumpusaki vikaa vaikka se on vasta puol vuotta vanha tekee vain joskus et se pudottaa paineita jonku verran.
Apuja tarvittaisiin!
Audi A4 -96 1.8T AUT tehot hävisivät, auto kulkee tosi laiskasti. Kävin 1kk sitten tutkimassa tietoneella vikarekisteriä ja sieltä paljastui vikoja lambdassa. Onko ko. vuosimallissa minkälainen lambda ja onko sellainen vaikea vaihtaa itse. Pitääkö vaihdon jälkeen käydä nollaamassa vikarekisteri? Ja tietty kiinnostaisi mitähän tälläinen maksaa töineen, olisiko kellään infoa?
Terveisin,
A96
Terveisin,
A96
re:
lambda on ihan perus 4 johtoinen (2-valkoista, musta, harmaa.). Hinta n. 60-80e riippuen mistä ostaa. Tässä kuva labda anturista jos et tiedä millainen se on, älä välisä kuvassa olevasta "holkista". http://alflash.com.ua/O2/O2d.jpg
Vanha lambda sijaitsee turbon jälkeen pakoputkeen pultattuna ja irtoaa ihan lenkillä tai jakoavaimella. En tiedä onko tuossa mallissa liittimellä labda vai pitääkö liittää itse.
Tässä itse liittämiseen ohjeet:
Vanha labdan johdot poikki sivareilla ja uusi lambda liitetään tilalle. Väri väriin vaan ja valkoisilla ei ole väliä kumpi tulee kumpaakin. Uuden labdan mukana tulee holkit joilla se liitetään ja puristetaan vanhoihin johtoihin kiinni.
Kun olet uuden lambdan laittanut kiinni, niin akun navat pois reiluksi 30minuutiksi niin pitäisi vikakoodin lähteä muistista.
Tuo vaihtaminen on maksimissaan 15minuutin homma.
Vanha lambda sijaitsee turbon jälkeen pakoputkeen pultattuna ja irtoaa ihan lenkillä tai jakoavaimella. En tiedä onko tuossa mallissa liittimellä labda vai pitääkö liittää itse.
Tässä itse liittämiseen ohjeet:
Vanha labdan johdot poikki sivareilla ja uusi lambda liitetään tilalle. Väri väriin vaan ja valkoisilla ei ole väliä kumpi tulee kumpaakin. Uuden labdan mukana tulee holkit joilla se liitetään ja puristetaan vanhoihin johtoihin kiinni.
Kun olet uuden lambdan laittanut kiinni, niin akun navat pois reiluksi 30minuutiksi niin pitäisi vikakoodin lähteä muistista.
Tuo vaihtaminen on maksimissaan 15minuutin homma.
Nostellaas vähän vanhaa aihetta.
Eli pitäs saada selkoa oman vakiokuntoisen, 190tkm ajetun APU-koneisen 1.8t:n ongelmaan. Satunnaisesti 1. ja 2. vaihteilla kiihdytettäessä kiihtyy nykien tai sitten pätkäisee kokonaan. Suuremmilla vaihteilla ei mitään ongelmaa.
Tulpat vaihdettu 8tkm sitten. Voiko vika olla tulpissa tai puolissa, vaikka esiintyy melko harvoin? Suurimman osan ajasta auto toimii oikein.
Vikakoodien luku antoi lambdalle jonkun koodin, mutta sekin hävisi, kun moottorin käynnisti. Muita koodeja ei ollut. Voisiko korjaantua lambdan vaihdolla?
Entäs MAFfin laita? Tyhjäkäynti lämpimänä ajon jälkeen ehkä kerran "humppaa", mutta sitten pysyy tasaisena. Kylmänä käynnistäessä ehkä hetken hieman korkeampi tyhjäkäynti, mutta silti alle 1000rpm ja melko tasaista.
Tiedän, että löytyy paljon aiheita tästä, mutta en täsmälleen samanlaista ongelmaa löytänyt. Niin monta mahdollista vian aiheuttajaa, että kaipaisi vähän tarkennusta, varsinkaan kun ei ole ainakaan vielä mikään jatkuva vika.
Kiitos etukäteen!
Eli pitäs saada selkoa oman vakiokuntoisen, 190tkm ajetun APU-koneisen 1.8t:n ongelmaan. Satunnaisesti 1. ja 2. vaihteilla kiihdytettäessä kiihtyy nykien tai sitten pätkäisee kokonaan. Suuremmilla vaihteilla ei mitään ongelmaa.
Tulpat vaihdettu 8tkm sitten. Voiko vika olla tulpissa tai puolissa, vaikka esiintyy melko harvoin? Suurimman osan ajasta auto toimii oikein.
Vikakoodien luku antoi lambdalle jonkun koodin, mutta sekin hävisi, kun moottorin käynnisti. Muita koodeja ei ollut. Voisiko korjaantua lambdan vaihdolla?
Entäs MAFfin laita? Tyhjäkäynti lämpimänä ajon jälkeen ehkä kerran "humppaa", mutta sitten pysyy tasaisena. Kylmänä käynnistäessä ehkä hetken hieman korkeampi tyhjäkäynti, mutta silti alle 1000rpm ja melko tasaista.
Tiedän, että löytyy paljon aiheita tästä, mutta en täsmälleen samanlaista ongelmaa löytänyt. Niin monta mahdollista vian aiheuttajaa, että kaipaisi vähän tarkennusta, varsinkaan kun ei ole ainakaan vielä mikään jatkuva vika.
Kiitos etukäteen!
Voisiko joku vastata tähän?
Sen verran lisäystä, että vika ilmenee vasta lämpimällä koneella. Esiintyy liikkeelle lähdöissä, etenkin ylämäissä kun lähtee liikkeelle, tai jos yrittää suht alhaisilla kierroksilla lähteä liikkeelle. Ei meinaa kone millään jaksaa vääntää, tuntuu laiskalta ja pätkii. Ja vikakoodeja ei siis ole. Tuskin on sytytyspuolen vika, kun ei kuitenkaan ilmaannu aina, eikä kakkosta suuremmilla vaihteilla lainkaan? Vai voiko olla esim. tulpat tai sytytysvahvistin? Voiko olla imu- tai ahtovuoto, kun kiihtyy kuitenkin kylmänä (ja välillä lämpimänäkin) ihan normaalisti?
Vinkkejä kaivataan!
Sen verran lisäystä, että vika ilmenee vasta lämpimällä koneella. Esiintyy liikkeelle lähdöissä, etenkin ylämäissä kun lähtee liikkeelle, tai jos yrittää suht alhaisilla kierroksilla lähteä liikkeelle. Ei meinaa kone millään jaksaa vääntää, tuntuu laiskalta ja pätkii. Ja vikakoodeja ei siis ole. Tuskin on sytytyspuolen vika, kun ei kuitenkaan ilmaannu aina, eikä kakkosta suuremmilla vaihteilla lainkaan? Vai voiko olla esim. tulpat tai sytytysvahvistin? Voiko olla imu- tai ahtovuoto, kun kiihtyy kuitenkin kylmänä (ja välillä lämpimänäkin) ihan normaalisti?
Vinkkejä kaivataan!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa