tranportterin kytkin remontti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ossi62
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.10.2007 10:06

tranportterin kytkin remontti

ViestiKirjoittaja ossi62 » 20.10.2007 15:10

Mahtuuko t 4 Transportterin laatikko etukautta ulos.Antakaapa viisaammat neuvoja ja ohjeita.Vaikuttaa aika isolta hommalta.Voit antaa neuvoja myös sähköpostilla [email protected] Voit antaa myös yhteys tietosi minulle sähköpostilla.Kiitos avustasi etukäteen.

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 2.12.2007 15:48

Tuliko tähän selvyyttä? Itellä katkes matka kun kytkin sanoi GRUNKGS.

No olihan se pari viikkoa vinkunut omiaan eli painelaakeri, mutta nyt varmaan koko setti solmussa.

Itse en pysty tällä kelillä korjaamaan, eli vienkö suosiolla lähimpään pajaan vai vähän merkillisempään huoltoon? alue siis Pohjois-HKI ja vinkkejä huollosta kiitos.

Oma paku siis T4 -91 2.4D 380tkm, savuttaa, nykii kiihdytyksessä, ruosteessa kynnyskoteloista jne. eli ei mitään punaista mattoa pitkin huoltoon vaan ennemminkin adrenaliini -piikki ja katsoo miten kauan jaksaa etiäpäin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.12.2007 18:07

Ei ole 2.4d vaihtoehtoja yksi jos vain talli käytössä ilman nostureita (irrota puskuri/etupää ja etukautta moottori ja vaihdelaatikko yhdessä paketissa ulos) ja lattialla teet vaihdon ja korjattuna paketti takaisin (varaa viikko aikaa jos iltahommina teet).

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 2.12.2007 20:23

Jos nosturi, niin onnistuuko laatikon pudottaminen?
Kannattaako kulunut laatikko (melkein jokainen vaihde pitää tietyssä vauhdissa pientä rahinaa) huoltaa / vaihtaa samalla?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.12.2007 22:32

Laatikko noilla kilometreillä voi olla kunnossa jos öljyä on lisätty/vaihdettu hävikin mukaan (pieni vihellys ei yleensä haittaa).
Lähtee kun tukee moottoria ja laatikkoa eri tunkeilla/tuilla ja työskentely ahtaassa välissä hankalaa, niinhän yleensä aina.

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 3.12.2007 12:28

oliks T4:ssä nestekytkin? meinaan oisko siitä helpoin tapa lähteä tutkiin? tuli vain mieleen sen paremmin tietämättä

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 3.12.2007 12:48

oliks T4:ssä nestekytkin?


On juu nestekytkin, ja tosiaan melkeimpä helpommalla pääsee kun purkaa keulan tyhjäksi (menee 30min) ja ottaa koko voimapaketin pois kerralla varsinkin jos ei ole nostureita autolle ja vaihdeaskille käytettävissä...

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 3.12.2007 13:17

mitens pystyykö nestettä tarkistaan / lisäämään jostain edes siirron ajaksi (onhan siin joku vika jos nestevex)..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.12.2007 16:34

Sama säiliö jarrunesteen kanssa (kytkin ilmattava erikseen). Kytkin jumissa niin vaihde vapaalla on hinattavissa, jos käsitin vian oikein?

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 3.12.2007 16:46

kytkin vinkui poljin pohjassa, mutta irroitti hyvin.... sitten yksi kylmä aamu ei irroittanutkaan vaan vinkui ja auto liikkui (jos ei painannut jarrua) kytkin pohjassa... ajoin pätkän ja nyt tärittää jos menee painamaan poljinta auto käynnissä. sammuksissa poljin hyvin jäykkä.

vaihteet menee päälle rönksäyttämällä, mutta meno alkaa samantien, eli kytkin ei irroita oikeastaan ollenkaan nyt ja ei hirveästi taida vaikuttaa enään tuohon vaihteen silmään pistämiseen.

mietein vain onko se kuivana jostain syystä, mutta jos testatakseni pitää ilmatakin kytkin niin menee ehkä vaikeaksi mun olosuhteissa. vai kuinka tapahtuu edes suunilleen?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.12.2007 17:10

Samalla tavalla kuin jarrujen ilmaus ja ilmausruuvi löytyy vaihdelaatikon päällä olevasta sylinteristä (kaikkia liikeratoja ei saa käyttöön kuin paineistamalla säiliön ja silloin pitää olla siihen tarkoitukseen käypä pumppu), voin lähettää omatekemän pumpun kuvan tarvittaessa tai sitten ostat ei maksa paljoa varaosaliikkeessä.

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 3.12.2007 17:19

pistä toki kuva patentista...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 3.12.2007 18:49

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 2ec2de8f14

Tuolta löytyy kuva, vastaavanlainen "patentti" itsellä ja toiminut monta vuotta.

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 7.12.2007 16:58

hmm...

Jäin vain miettimään onko vika oikea sittenkään.

viikon päivät kytkin vinku poljinta painettaessa. Toimi kuitenkin normaalisti (irroitti eikä luistanut ainakaan huomattavasti). Nyt yksi aamu vinku kuten aiemminkin, mutta kytkin ei irroittanut. Jarrulla piti avustaa että sai auton pysymään paikalla. Ajoin ehkä 5km ja perille päästyäni kytkin ei irroittanut enään ollenkaan. Hyvin raskas painaa eikä taida mennä pohjaan varsinkaan sammuksissa. Kytkin ravistuttaa autoa enkä uskalla heittää vaihdetta silmään ilman kytkintä.

Eli toiset sanoo, että vinkuminen tai korina tapahtuu poljin ylhäällä jos vika painelaakerissa? Onko näissä siis vetäviä ja työntäviä versioita vai mistä mutuerot? Toisekseen käyttäytyykö kytkin juuri näin jos nesteet on pihalla ja poljin ei paina kytkintä kunnolla irti?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 7.12.2007 17:49

Sanoisin että laatikon joudut sieltä pois ottamaan,oli sitten kytkimessä tai painelaakerissa vika.
Risa painelaakeri nyt voi pitää ääntä ihan missä asennossa tahansa.
Luulen että siellä asetelmassa on jotain vikaa.
Jos siellä on ilmaa,niin kytkin on aivan löysä,saattaa siellä lähellä lattianrajaa vähän jäykistyä,riippuu ilman määrästä.

lapatch
-
Viestit: 21
Liittynyt: 17.11.2007 17:51

ViestiKirjoittaja lapatch » 7.12.2007 22:14

ei muuta kun laatikkoa pois ottamaan se on mukavaa...

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 7.12.2007 22:55

kyllä se laatikon repiminen jää jollekin HKI alueen halvalle osaajalle :) sanokaas kelle?

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 17.12.2007 15:46

Jep nyt on laatikko irti ja asetelma sökö, eli se uusiksi... Myös kytkinkäpälä ja painelaakerin liukupinta laatikon puolelta tms. menee uusiksi. Onko vinkkejä mistä HKI suunnalla nopsaan moiset löytyisi romuttamolta tms.

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 17.12.2007 17:30

Kuva

luultavasti siis tuo merkitty osa - näin ymmärsin + tuo kynsi

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.12.2007 19:17

http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... hmode=1&vc[]=202137100&vc1=202&vc2=137&pc[]=106101104&pc[]=125103106&pc[]=120103103&pc[]=120101101&pc[]=103104101&pc[]=125101104&pc[]=125101100&pc1=125&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1

Hyeena
-
Viestit: 44
Liittynyt: 31.8.2003 4:35

ViestiKirjoittaja Hyeena » 17.12.2007 19:27

ei tuntunut auttavan... tai sit en vaan osaa

silvarello
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.12.2007 13:15

ViestiKirjoittaja silvarello » 17.12.2007 22:36

Elikkä Käpälä ja pikari? Minulta löytyy kumpanenkin palikka, kun tuohon omaan tein kolmesta laatikosta yhden. Löytyy muistaakseni myös käyttökelpoinen kytkin ym. jos tahdot olla oikein säästäväinen. Tosin löytyypi täältä Savonlinnasta... Jos kiinostaa niin tarjouksia otan vastaan :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa