PSI yksikön tehon säätö??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

audia4t
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.11.2005 10:12

PSI yksikön tehon säätö??

ViestiKirjoittaja audia4t » 7.3.2007 14:59

tuli asennettua pari viikkoa sitten Audi A4 1.9 tdi 130 hp vm 2002:seen PSI boxi ja boxi toimii ok. Alavääntöä pikkaisen kaipaisi edelleen lisää (< 1800 rpm), muuten tehoa tuli kyllä lisää.

Ohjeissa puhuttiin, että boxin tehoa voi säätää siirtämällä jumpperia oikealle. Avattuani boxin kannen niin jumppereitahan oli 2 elikä pitääkö näitä molempia säätää esim. pykälän verran oikealle??

Onko tuosta tehon säädöstä kokemuksia? Kannattaako jumppereita säätää vai jättää ns. tehdasasetukseen...

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 7.3.2007 18:57

Nyt kun olet avannyt tuon poxin niin voisitko kertoa mitä se laatikko sisältää?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 7.3.2007 20:52

Jummijammi, pystyykö sitä säätämään?
Onko noi ohjeet jostain netistä saatavilla?

audia4t
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.11.2005 10:12

ViestiKirjoittaja audia4t » 8.3.2007 16:33

siellä sisällä oli piirilevy jossa komponenttejä kiinni elikä aika paljon enemmän kuin ns. halvemmissa bokseissa.

PSI:n mukana tulleiden ohjeiden mukaan voi säätää mutta kun jumppereita on 2 niin... Eikä tietenkään kuvia :-(

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 8.3.2007 16:48

isän autosta säädettiin siitä säätövastuksesta, mutta tämä onkin varmaan vanhemman mallinen ja vähän erilainen, kun en muista että olisi mitään jumppereita ollut.

Eli tämän näköinen on tuo meillä oleva sisältä
http://s78.photobucket.com/albums/j109/selvesa/misc/26082005.jpg

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.3.2007 17:04

Mjaaha, pitää suolistaa varmaankin oma ja katsoa mitä se on syönyt.
Kummallista jos ohjeissakin sanotaan, että sitä voi säätää mutta silti boksin ympäri menee warranty void-nauha...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 11.3.2007 20:28

Näytti olevan tuota potikalla varustettu versiota minun boksi.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.3.2007 23:01

Kummallista jos ohjeissakin sanotaan, että sitä voi säätää mutta silti boksin ympäri menee warranty void-nauha...

No, tuohan on todella kustannustehokasta jos ja kun takuu loppuu siihen! :)

MikaR
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2006 23:18

ViestiKirjoittaja MikaR » 14.3.2007 9:47

Onko kukaan löytäny ohjeita säätämiseen?

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 28.11.2007 20:05

Ostin omaan golperoon PSI boxin ja kurkkasin sisälle niin sieltä löytyi nuo 2 jumpperia.
Onkos kellekkään tullut kokemusta mitä jumpperien laittelu eri paikkoihin tekee?

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 28.11.2007 23:27

Onkos kukaan säädellyt tuota potikalla olevaa versiota? Omassa on tuo pikku potikka, uskaltaako mennä sääteleen? Kumpi boksi on uudempaa mallia, potikalla, vai jumppereilla oleva? Tämän piti kuulemma olla vajaan vuoden vanha mutta mistä sitä tietää kun ei kuittia saanut.

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 29.11.2007 8:50

Kyselin suoraan valmistajalta tuosta jumperien asetuksista ja sain aika selkeän kuvan ainakin minun boksin jumpereita koskien.
Valitettavasti en osaa muuttaa pdf tiedostoa sellaiseksi että voisin siirtää sen jollekin palvelimelle kuvana niin varmaan pitää laittaa sähköpostilla kuvan haluaville.

The power of engine with box
in +1 is about 150HP and 350Nm.
In position +2 à 153HP and 357Nm;
in position +3 à 156HP and 364Nm

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 29.11.2007 14:36

Onkos kukaan säädellyt tuota potikalla olevaa versiota?

Säätelin aikoinani tuota omaa potikkaversiota. Aika paljonkin ruuvailin suuntaan jos toiseenkin mutta en huomannut auton kulkupuolessa mitään mihinkään suuntaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2007 15:21

Valitettavasti en osaa muuttaa pdf tiedostoa
Printscreen kopioi näytön sisällön leikepöydälle ja AltGr-näppäimen kanssa se ottaa kuvan ainoastaan aktiivisen ikkkunan sisällöstä jonka voi tietysti venyttää ensin sopivan kokoiseksi.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 29.11.2007 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 29.11.2007 16:34

En nyt vielä jaksa opetella kopiomaan mutta ne jumpperit pitää olla keskellä siten että kummallekin reunalle jää saman verran tyhjiä piikkejä.
Silloin on käytössä tuo maksimisyötön antava ohjelma.

En ota luonnollisestikkaan mitään vastuuta kun rassaatte omia itulaatikoita minun ohjeiden mukaan. Valmistajan mukaan toimii olipa minkä tehoinen versio lähtö kohtana.

Omassa tuntui perseellä tuon vakion ja maksimisyötön ero.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 29.11.2007 17:24

Onkos kukaan säädellyt tuota potikalla olevaa versiota? Omassa on tuo pikku potikka, uskaltaako mennä sääteleen? Kumpi boksi on uudempaa mallia, potikalla, vai jumppereilla oleva? Tämän piti kuulemma olla vajaan vuoden vanha mutta mistä sitä tietää kun ei kuittia saanut.


Auto käynnissä säädät potikaa muistaakseni kiinnipäin niin kauan että rupee röpöttämään, sitten pari kierrosta takaisin ja se on siinä, näin ainakin KCR:n boksissa

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 29.11.2007 19:08

Tuossa koittelin pyöritellä tuota potikkaa, ei kyllä huomannut oikein mitään eroa. Kumpaankohan suuntaa pitäisi pyöritellä jotta voisi olettaa sen tehon lisääntyvän. Eikö potikoissa yleensä vastapäivään pytöritettäessä vastusarvo pienene? Tuli pyöriteltyä 40 täyttä kierrosta vastapäivään, ei tuntunut tehoihin eikä tyhjäkäyntiin vaikuttavan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2007 19:48

Potentiometreissä on useimmiten kolme johdinta ja pyörintäsuunta/vaikutus riippuu siitä miten se on kytketty.

niels
-
Viestit: 602
Liittynyt: 24.7.2003 12:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja niels » 29.11.2007 20:16

Myydään PSI Motorsportin boxit aika vähän nykyään( kun on parempiakin olemassa ..:-) ) Mutta jumperi systeemi on se vanhempi malli. Kaikki nykyiset mallit ovat ns potikan kanssa. 1.9tdi Se on ihan tahallaan tehty noin että siinä ei ole alku eikä loppu piste kun jenggi väänsi ne väkisin rikki.

Esim eniten myyty ja paras tuote tällähetkellä oleva v-techin merkkiset boksin potikan on asteikolta 0 ( poispäin) 9 asti, Tehdas asento on 4.

t. Niko
www.dieseltuning.fi

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 29.11.2007 21:16

Myydään PSI Motorsportin boxit aika vähän nykyään( kun on parempiakin olemassa ..:-) ) Mutta jumperi systeemi on se vanhempi malli. Kaikki nykyiset mallit ovat ns potikan kanssa. 1.9tdi Se on ihan tahallaan tehty noin että siinä ei ole alku eikä loppu piste kun jenggi väänsi ne väkisin rikki.

Esim eniten myyty ja paras tuote tällähetkellä oleva v-techin merkkiset boksin potikan on asteikolta 0 ( poispäin) 9 asti, Tehdas asento on 4.

t. Niko
www.dieseltuning.fi


Kuinka tuo potikka sitten käyttäytyy jos pyörii loputtomasti, vaikuttaako se sitten mitenkään? Pyörähtääkö tavallaan ympäri että alkaa taas alusta, vai meneekö kun pyöritteleen jonku aikaa ns. täysille tai pienimmilleen, josta teho ei enään muutu, jolloin toiseen suuntaa pyörittämällä teho taas muuttuu kunnes säätö menee taas äärimmilleen?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 29.11.2007 23:02

noita potikoita kun on olemassa erilaisilla kierros luvuilla, esim tarkkuun malleissa on se 40kierrosta ja perus vain sen yksi vajaa.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 29.11.2007 23:14

Tässä omassa se pyörii loputtomasti, miten se sitten toimii?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 30.11.2007 15:33

Kaikesta päätellen sulla on se potikka rikki, jos kerran pyörii rajattomasti eikä mitään muutosta tapahdu muutenkaan.
Jos pysyy kolvikädessä niin uutta vaan tilalle, korvaavan saa elektroniikka liikkeestä ja vanhan kyljestä pitäisi löytää arvot jotta löytyy vastaava tilalle.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 30.11.2007 16:28

Juu kyllähän tässä elektroniikka-asentajia ollaan, että osaan kyllä potikan vaihtaa ja oikeanlaisen löytää tilalle. Tuossa aikaisemmin Niels, vain mainitsi, että potikat ovat sellaiset joissa ei ole loppu eikä alkupäätä ollenkaan, koska porukka käänsi ne aina rikki. Itselläni oli varranty void nauha vielä ehjä kun boxin ostin enkä itse ole varmasti sitä rikki vääntänyt. En ole kyllä itsekkään, koskaan kuullut trimmereistä joissa ei ole alku eikä loppupistettä, sen takia tyhmiä kyselen.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 10.12.2007 1:59

Autossani on kyseinen laitos.Sellaista olen vain miettinyt kun tuohon boxiin menee virta sekä maajohto ohjain yksikön johtojen lisäksi,saisiko autosta vakion ottamalla maajohdon irti taikka laittamalla väliin kytkimen ? Vai mahtaako tiedon kulku katketa kokonaan? Onkohan kellään oikeaa tietoa tai kokemusta?

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 10.12.2007 18:27

Eikös siihen laatikkoon pitäisi mennä maa ja virta johdon lisäksi vielä yksi johto? Ainakin minulla menee. Olettaisin että maadottamalla tuo johto saadaan boksi pois käytöstä.
Tämä on mututuntua, joten jokainen miettiköön mitä miettii omalla vastuulla...:)

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 11.12.2007 22:23

Mulla olis kuva 2.0 tdi:n boxin sisuksista.En osaa sitä tänne laittaa nähtäville,mutta jos joku osaava/kiinnostunut haluaisi sen tänne laittaa niin lähetän kuvan hänelle.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 12.12.2007 11:48

Itse katkaisisin ennen sen virtajohdon, kuin maan. Sähköllä kun on tapana etsiä reittinsä maihin muualta, kun suorin tie katkaistaan. Parempi jos se ei ensinkään tavoita piirejä, jos sitä ei haluta viedä maahan asti.

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 12.12.2007 12:40

Meet osotteeseen http://imageshack.us/
Sitten valitset sen valokuvatiedoston minkä haluat kansan nähtäville tuosta selaa nappulasta.
Sitte painat Host it namiskaa. Sitten siihen tulee se sivu missä pitäs näkyä se kuva sekä muutamia linkkejä ja koodinpätkiä. Otat sieltä sen alinmaisimman linkin kohdasta "Direct link to image" tyyliin http://img149.imageshack.us/img149/4121/sumaritrt2.jpg ja laitat tuon tähän topiikkiin ja se on siinä :)

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 12.12.2007 23:09

Tässä olis se kuva 2.0 tdi:n boxista.:-)

http://img87.imageshack.us/img87/8459/img2348qw1.jpg

Niin ja kertokaas nyt miten noita jumppereita säädetään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa