PSI yksikön tehon säätö??
Valvoja: ffp jäsenet
PSI yksikön tehon säätö??
tuli asennettua pari viikkoa sitten Audi A4 1.9 tdi 130 hp vm 2002:seen PSI boxi ja boxi toimii ok. Alavääntöä pikkaisen kaipaisi edelleen lisää (< 1800 rpm), muuten tehoa tuli kyllä lisää.
Ohjeissa puhuttiin, että boxin tehoa voi säätää siirtämällä jumpperia oikealle. Avattuani boxin kannen niin jumppereitahan oli 2 elikä pitääkö näitä molempia säätää esim. pykälän verran oikealle??
Onko tuosta tehon säädöstä kokemuksia? Kannattaako jumppereita säätää vai jättää ns. tehdasasetukseen...
Ohjeissa puhuttiin, että boxin tehoa voi säätää siirtämällä jumpperia oikealle. Avattuani boxin kannen niin jumppereitahan oli 2 elikä pitääkö näitä molempia säätää esim. pykälän verran oikealle??
Onko tuosta tehon säädöstä kokemuksia? Kannattaako jumppereita säätää vai jättää ns. tehdasasetukseen...
isän autosta säädettiin siitä säätövastuksesta, mutta tämä onkin varmaan vanhemman mallinen ja vähän erilainen, kun en muista että olisi mitään jumppereita ollut.
Eli tämän näköinen on tuo meillä oleva sisältä
http://s78.photobucket.com/albums/j109/selvesa/misc/26082005.jpg
Eli tämän näköinen on tuo meillä oleva sisältä
http://s78.photobucket.com/albums/j109/selvesa/misc/26082005.jpg
Kyselin suoraan valmistajalta tuosta jumperien asetuksista ja sain aika selkeän kuvan ainakin minun boksin jumpereita koskien.
Valitettavasti en osaa muuttaa pdf tiedostoa sellaiseksi että voisin siirtää sen jollekin palvelimelle kuvana niin varmaan pitää laittaa sähköpostilla kuvan haluaville.
The power of engine with box
in +1 is about 150HP and 350Nm.
In position +2 à 153HP and 357Nm;
in position +3 à 156HP and 364Nm
Valitettavasti en osaa muuttaa pdf tiedostoa sellaiseksi että voisin siirtää sen jollekin palvelimelle kuvana niin varmaan pitää laittaa sähköpostilla kuvan haluaville.
The power of engine with box
in +1 is about 150HP and 350Nm.
In position +2 à 153HP and 357Nm;
in position +3 à 156HP and 364Nm
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Printscreen kopioi näytön sisällön leikepöydälle ja AltGr-näppäimen kanssa se ottaa kuvan ainoastaan aktiivisen ikkkunan sisällöstä jonka voi tietysti venyttää ensin sopivan kokoiseksi.Valitettavasti en osaa muuttaa pdf tiedostoa
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 29.11.2007 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En nyt vielä jaksa opetella kopiomaan mutta ne jumpperit pitää olla keskellä siten että kummallekin reunalle jää saman verran tyhjiä piikkejä.
Silloin on käytössä tuo maksimisyötön antava ohjelma.
En ota luonnollisestikkaan mitään vastuuta kun rassaatte omia itulaatikoita minun ohjeiden mukaan. Valmistajan mukaan toimii olipa minkä tehoinen versio lähtö kohtana.
Omassa tuntui perseellä tuon vakion ja maksimisyötön ero.
Silloin on käytössä tuo maksimisyötön antava ohjelma.
En ota luonnollisestikkaan mitään vastuuta kun rassaatte omia itulaatikoita minun ohjeiden mukaan. Valmistajan mukaan toimii olipa minkä tehoinen versio lähtö kohtana.
Omassa tuntui perseellä tuon vakion ja maksimisyötön ero.
Onkos kukaan säädellyt tuota potikalla olevaa versiota? Omassa on tuo pikku potikka, uskaltaako mennä sääteleen? Kumpi boksi on uudempaa mallia, potikalla, vai jumppereilla oleva? Tämän piti kuulemma olla vajaan vuoden vanha mutta mistä sitä tietää kun ei kuittia saanut.
Auto käynnissä säädät potikaa muistaakseni kiinnipäin niin kauan että rupee röpöttämään, sitten pari kierrosta takaisin ja se on siinä, näin ainakin KCR:n boksissa
Tuossa koittelin pyöritellä tuota potikkaa, ei kyllä huomannut oikein mitään eroa. Kumpaankohan suuntaa pitäisi pyöritellä jotta voisi olettaa sen tehon lisääntyvän. Eikö potikoissa yleensä vastapäivään pytöritettäessä vastusarvo pienene? Tuli pyöriteltyä 40 täyttä kierrosta vastapäivään, ei tuntunut tehoihin eikä tyhjäkäyntiin vaikuttavan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Myydään PSI Motorsportin boxit aika vähän nykyään( kun on parempiakin olemassa ..:-) ) Mutta jumperi systeemi on se vanhempi malli. Kaikki nykyiset mallit ovat ns potikan kanssa. 1.9tdi Se on ihan tahallaan tehty noin että siinä ei ole alku eikä loppu piste kun jenggi väänsi ne väkisin rikki.
Esim eniten myyty ja paras tuote tällähetkellä oleva v-techin merkkiset boksin potikan on asteikolta 0 ( poispäin) 9 asti, Tehdas asento on 4.
t. Niko
www.dieseltuning.fi
Esim eniten myyty ja paras tuote tällähetkellä oleva v-techin merkkiset boksin potikan on asteikolta 0 ( poispäin) 9 asti, Tehdas asento on 4.
t. Niko
www.dieseltuning.fi
Myydään PSI Motorsportin boxit aika vähän nykyään( kun on parempiakin olemassa ..:-) ) Mutta jumperi systeemi on se vanhempi malli. Kaikki nykyiset mallit ovat ns potikan kanssa. 1.9tdi Se on ihan tahallaan tehty noin että siinä ei ole alku eikä loppu piste kun jenggi väänsi ne väkisin rikki.
Esim eniten myyty ja paras tuote tällähetkellä oleva v-techin merkkiset boksin potikan on asteikolta 0 ( poispäin) 9 asti, Tehdas asento on 4.
t. Niko
www.dieseltuning.fi
Kuinka tuo potikka sitten käyttäytyy jos pyörii loputtomasti, vaikuttaako se sitten mitenkään? Pyörähtääkö tavallaan ympäri että alkaa taas alusta, vai meneekö kun pyöritteleen jonku aikaa ns. täysille tai pienimmilleen, josta teho ei enään muutu, jolloin toiseen suuntaa pyörittämällä teho taas muuttuu kunnes säätö menee taas äärimmilleen?
Juu kyllähän tässä elektroniikka-asentajia ollaan, että osaan kyllä potikan vaihtaa ja oikeanlaisen löytää tilalle. Tuossa aikaisemmin Niels, vain mainitsi, että potikat ovat sellaiset joissa ei ole loppu eikä alkupäätä ollenkaan, koska porukka käänsi ne aina rikki. Itselläni oli varranty void nauha vielä ehjä kun boxin ostin enkä itse ole varmasti sitä rikki vääntänyt. En ole kyllä itsekkään, koskaan kuullut trimmereistä joissa ei ole alku eikä loppupistettä, sen takia tyhmiä kyselen.
Autossani on kyseinen laitos.Sellaista olen vain miettinyt kun tuohon boxiin menee virta sekä maajohto ohjain yksikön johtojen lisäksi,saisiko autosta vakion ottamalla maajohdon irti taikka laittamalla väliin kytkimen ? Vai mahtaako tiedon kulku katketa kokonaan? Onkohan kellään oikeaa tietoa tai kokemusta?
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Meet osotteeseen http://imageshack.us/
Sitten valitset sen valokuvatiedoston minkä haluat kansan nähtäville tuosta selaa nappulasta.
Sitte painat Host it namiskaa. Sitten siihen tulee se sivu missä pitäs näkyä se kuva sekä muutamia linkkejä ja koodinpätkiä. Otat sieltä sen alinmaisimman linkin kohdasta "Direct link to image" tyyliin http://img149.imageshack.us/img149/4121/sumaritrt2.jpg ja laitat tuon tähän topiikkiin ja se on siinä :)
Sitten valitset sen valokuvatiedoston minkä haluat kansan nähtäville tuosta selaa nappulasta.
Sitte painat Host it namiskaa. Sitten siihen tulee se sivu missä pitäs näkyä se kuva sekä muutamia linkkejä ja koodinpätkiä. Otat sieltä sen alinmaisimman linkin kohdasta "Direct link to image" tyyliin http://img149.imageshack.us/img149/4121/sumaritrt2.jpg ja laitat tuon tähän topiikkiin ja se on siinä :)
Tässä olis se kuva 2.0 tdi:n boxista.:-)
http://img87.imageshack.us/img87/8459/img2348qw1.jpg
Niin ja kertokaas nyt miten noita jumppereita säädetään?
http://img87.imageshack.us/img87/8459/img2348qw1.jpg
Niin ja kertokaas nyt miten noita jumppereita säädetään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa