Kaahari ajaa tämän merkkisellä autoilla
Valvoja: ffp jäsenet
Kaahari ajaa tämän merkkisellä autoilla
Jo laitettiin automerkit järjestykseen sen mukaan kuinka vikaisia ovat, niin tällä viikolla sen mukaan millä eniten kaahataan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711266882289_uu.shtml
Taas on liikenteessä tilanteita "jos katse voisi tappaa".
"Tilastojen valossa vähiten törkeileviä ovat muun muassa Jaguar-kuskit (4), Porsche-kuskit (11) ja Skodalla ajavat (33)."
Taitaa olla luvut peräisin 80-luvulta. Tai sitten Skoda-kuskit on poliisin kavereita ;)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711266882289_uu.shtml
Taas on liikenteessä tilanteita "jos katse voisi tappaa".
"Tilastojen valossa vähiten törkeileviä ovat muun muassa Jaguar-kuskit (4), Porsche-kuskit (11) ja Skodalla ajavat (33)."
Taitaa olla luvut peräisin 80-luvulta. Tai sitten Skoda-kuskit on poliisin kavereita ;)
Tai sitten ne eivät vaan yksinkertaisesti kulje tarpeeksi nopeasti, että se luokiteltaisiin kaahailuksi :D
Ei vaiskaan, onhan se totta, että kun on vähänkin "erikoisempi" auto niin lähtevät poliisit herkemmin tekemään pysäytyksen. Vaikkei sinäänsä mitään aihetta olisikaan.
Tämä lause pisti jotenkin hymyilemään: "- Poliisin seurantaherkkyyteen vaikuttaa myös musta väri, alumiinivanteet ja ylileveät renkaat."
:D
Ei vaiskaan, onhan se totta, että kun on vähänkin "erikoisempi" auto niin lähtevät poliisit herkemmin tekemään pysäytyksen. Vaikkei sinäänsä mitään aihetta olisikaan.
Tämä lause pisti jotenkin hymyilemään: "- Poliisin seurantaherkkyyteen vaikuttaa myös musta väri, alumiinivanteet ja ylileveät renkaat."
:D
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 21.9.2007 17:48
- Viesti:
^No onhan tuo tavallaan väärin, mutta nostakaapa käsi ylös jokainen jolla ei ole päässään edes jonkinlaista mielikuvaa tuunatuilla 10-20v vanhoilla bemareilla ajavista häiriköistä.
Automerkki ei tee kenestäkään mulkkua, mutta mulkut suosii tietyn tyylisiä ja merkkisiä ajoneuvoja enemmän kuin toisia.
Automerkki ei tee kenestäkään mulkkua, mutta mulkut suosii tietyn tyylisiä ja merkkisiä ajoneuvoja enemmän kuin toisia.
joo-o. Onkohan ikinä koskaan kenelleen tullut mieleen että ehkä paremmilla autoilla ajellaan kovempaa, ohitellaan..? - Se kun ei ilmeisesti ole kaahaamista, että ohitellaan sillä ykspistekuus corollalla Henkensä uhalla ylämäessä? Ja sehän taas on kaahamista jos 300-400hv autolla joku rykäisee ripeästi ohitse, ja palaa omalle kaistalle jatkaen normaalia max +20 matkanopeutta.
Taas kerran vituttaa asua täällä kateellisten demareiden luvatussa maassa, jossa kaikkien pitäisi asua halvassa asunnossa lähiössä, ajaa corollalla (ehkä mondeo sallitaan jos se on käytetty?), kuunnella mattia&teppoa Anttilan MiniHifi sarjjalla net anttilasta osarilla ostetuissa kuteissa,juoda "viiniä" Ellokselta tilatuissa viinilaseissa..
Eikä sitten herneitä jos joku tilaa vaatteita ja viinilaseja Ellokselta tms:)
Taas kerran vituttaa asua täällä kateellisten demareiden luvatussa maassa, jossa kaikkien pitäisi asua halvassa asunnossa lähiössä, ajaa corollalla (ehkä mondeo sallitaan jos se on käytetty?), kuunnella mattia&teppoa Anttilan MiniHifi sarjjalla net anttilasta osarilla ostetuissa kuteissa,juoda "viiniä" Ellokselta tilatuissa viinilaseissa..
Eikä sitten herneitä jos joku tilaa vaatteita ja viinilaseja Ellokselta tms:)
Kyllä tuossa jutussa paljon on perää ja kyllä se sinne bemulinjalle leimaantuu. Tänäkin aamuna 3 bemua, kaahasi työmatkallani. Yks erittäin törkeesti kehä kolmosella. No kyllä siellä muutkin menee miten sattuu.
Oli auto mikä tahansa niin kyllä se siellä ratin ja polkimien välissä on, rajansa kuitenkin kaikella.
Joku voi ajaa enempi, mut tänäkin vuonna 41tkm jo takana niin siinä kerkee jo nähä kaikenlaista tojotaa ja bemua niin ylä kuin alamäessä.
Kirvoittaapa ainakin keskustelua :)
Oli auto mikä tahansa niin kyllä se siellä ratin ja polkimien välissä on, rajansa kuitenkin kaikella.
Joku voi ajaa enempi, mut tänäkin vuonna 41tkm jo takana niin siinä kerkee jo nähä kaikenlaista tojotaa ja bemua niin ylä kuin alamäessä.
Kirvoittaapa ainakin keskustelua :)
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Paikkansa pitää 100%. Esimerkkinä voin kertoa luokkakaverin kesäisestä kaahauksesta 323i bemarilla. Nooh eipä sillä 11päivää kauempaa kortti pysyny taskussa kortin saannista. Oli ohittanu 80 alueella, keltaisella viivalla, ja risteysalueella auton 122km/h nopeudella. Sivari tuli perässä kokomatkan. Seurauksena 2,5kk ajokieltoa. 150€ sakkoja ja inssi uusiksi joksus tulevaisuudessa. Ja sama meno jatkuu taas kun kortti on saatu takas. Eli mitään ei opittu.
Poliisin seurantaherkkyyteen vaikuttaa myös musta väri, alumiinivanteet ja ylileveät renkaat.
Täytyypä olla tarkkana,kun tuntomerkit täsmää noin hyvin omaan autoon.
Ja mitä tuohon kaahaamiseen tulee,niin kyllä tässä on tullut joka aamu töihin kaahattua.Jossain luki,että se on kaahausta,kun ajetaan auton ajo-ominaisuuksien äärirajoilla ja lähellä sen maksimi vauhtia.
(kuljen töihin valtatietä pitkin 1.6d caddyllä... pakko "kaahata" ettei ole tien tukkona.)
Eli jollain Zondalla voi vedellä pariamarkkaa kevyesti. Maksinopeudesta ollaan kaukana ja äärirajoilla ei lähelläkään.
Ei se merkkiä katso kun joku tahvo kaahailee. Hyvin usein ikää autolla on jotain siellä yli kymmenen vuoden, jos ei enemmänkin. Tähän joukkoon sattuu sitten Kadetteja, corollia ja aika monta bemuakin.
Iltalehdessä ollaan siirrytty aika provosoiviin artikkeleihin ja gallupeihin. Tottahan nämä lukijoita tuo sivuille.
Ei se merkkiä katso kun joku tahvo kaahailee. Hyvin usein ikää autolla on jotain siellä yli kymmenen vuoden, jos ei enemmänkin. Tähän joukkoon sattuu sitten Kadetteja, corollia ja aika monta bemuakin.
Iltalehdessä ollaan siirrytty aika provosoiviin artikkeleihin ja gallupeihin. Tottahan nämä lukijoita tuo sivuille.
hopeisilla skodilla on liikenteeseen joskus ihan rauhoittava vaikutus. toki vageja vähänkin tunteva huomaa eron etempääkin helposti niin monet silti luulevat helposti tuota minunkin hopeista skodaa poliisin rs octaviaksi. tästä muutama oli maininnutkin ja vaikka olin sen liikenteessäkin jo huomannut, pitihän sitä kokeilla. oulussa sain markettien parkkipaikalla pillurallin hyytymään hetkeksi.
kotikylällä pääsimme kokeilemaan kaverin kanssa valkoisen t4 caravellen vaikutusta pilluralliin empiirisessä tutkimuksessamme. tehostimme vaikutusta mukaan sattuneella uudella ilmamassamittarilla, jossa oli valkoiset suojakupit vielä paikoillaan. se nostettuna kojelaudalle sai runsaammankin pillurallin illalla loppumaan kuin seinään. hetkeen sitä rinkiä ei kiertänyt kukaan muu kuin se valkoinen caravelle.
nyttemmin vaikutus alkaa olla molemmilla lähinnä neutraali, johtuen osittain varmaan poliisin uusitusta kalustosta.
kotikylällä pääsimme kokeilemaan kaverin kanssa valkoisen t4 caravellen vaikutusta pilluralliin empiirisessä tutkimuksessamme. tehostimme vaikutusta mukaan sattuneella uudella ilmamassamittarilla, jossa oli valkoiset suojakupit vielä paikoillaan. se nostettuna kojelaudalle sai runsaammankin pillurallin illalla loppumaan kuin seinään. hetkeen sitä rinkiä ei kiertänyt kukaan muu kuin se valkoinen caravelle.
nyttemmin vaikutus alkaa olla molemmilla lähinnä neutraali, johtuen osittain varmaan poliisin uusitusta kalustosta.
jiisimulan kommentista saa kyl sellasen käsityksen et jos omistaa kalliin ns. paremmanluokan auton on oikeutettu ajamaan ylinopeutta kokoajan syyllstymättä mihinkään, mutta mikäli auto on corolla katekoriaa ei samanlaisesti saa missään nimessä ajella, jotenkin tuntuu et tämä vastaavasti on sitä porvaripolitiikka:-)
(enkä juo viiniä elloksen laseista, ja musiikkini kuuntelen luxcenteristä ostetuilla poppivehkeillä, toki matti ja teppo siellä ei oo tainnut koskaan soida, enkä koskaa oo omistanut saatikka aikonut omistaa corollaa)
En missään nimessä sano että ajaisin itse nopeusrajoitusten mukaisesti aina, eteenkään maantiellä enkä pidä tuollaista +5-10km/h nopeutta kaahamisena tuo +20km/h siihen melkein jo menee riippuen tietenkin nopesrajoituksesta.
Eniten ihmetyttää nää nuoret ja miksei vanhemmatkin jotka "kaahaa" kaupunkialueella esim. 40km/h alueella yli 60km/h, siellä kun usein on liikenteessä lapsia jotka ei välttämättä osaa tietä ylittäessään arvioida mitä nopeutta se auto milloinkin tulee.
Raumalla hyvä esimerkki joka tulee päivittäin töihin mennessä huomattua on lounaisväylä jossa eteenkin raskaskalusto ajelee reilua ylinopeutta (60-80km/h), niille jotka ei Raumaa tunne tiedoksi että kyseinen tie kulkee asuntoalueen vierustaa ja sillä on 40km/h nopeusrajoitus, lisäksi tien läheisyydessä on koulu (ala-aste)
Tuo poliisin tekemä "tutkimus" toisaalta kuuluu siihen katekoriaan jonka varmasti kaikki tiellä liikkujat on itsekkin havainnut, ainakin itse on tullut huomioitua tuo eteenkin näiden kahden kärkimerkin kohdalta täällä Rauman seudulla ja muuallakin.
(enkä juo viiniä elloksen laseista, ja musiikkini kuuntelen luxcenteristä ostetuilla poppivehkeillä, toki matti ja teppo siellä ei oo tainnut koskaan soida, enkä koskaa oo omistanut saatikka aikonut omistaa corollaa)
En missään nimessä sano että ajaisin itse nopeusrajoitusten mukaisesti aina, eteenkään maantiellä enkä pidä tuollaista +5-10km/h nopeutta kaahamisena tuo +20km/h siihen melkein jo menee riippuen tietenkin nopesrajoituksesta.
Eniten ihmetyttää nää nuoret ja miksei vanhemmatkin jotka "kaahaa" kaupunkialueella esim. 40km/h alueella yli 60km/h, siellä kun usein on liikenteessä lapsia jotka ei välttämättä osaa tietä ylittäessään arvioida mitä nopeutta se auto milloinkin tulee.
Raumalla hyvä esimerkki joka tulee päivittäin töihin mennessä huomattua on lounaisväylä jossa eteenkin raskaskalusto ajelee reilua ylinopeutta (60-80km/h), niille jotka ei Raumaa tunne tiedoksi että kyseinen tie kulkee asuntoalueen vierustaa ja sillä on 40km/h nopeusrajoitus, lisäksi tien läheisyydessä on koulu (ala-aste)
Tuo poliisin tekemä "tutkimus" toisaalta kuuluu siihen katekoriaan jonka varmasti kaikki tiellä liikkujat on itsekkin havainnut, ainakin itse on tullut huomioitua tuo eteenkin näiden kahden kärkimerkin kohdalta täällä Rauman seudulla ja muuallakin.
Eikä tässä vielä kaikki, pahin on edessä!
http://www.taloussanomat.fi/yrittajat/2 ... 112?rss=2i
Kohta on syytä käydä risteyksessä kävellen varmistamassa kuuluuko kaahaavan BMW:n kailotusta lähestyvän. Ja motorilla tiukasti piennarviivassa kiinni ajellen. Bemaria alkaa lappaa ohi.
Poliisin tutkimushan on vanha, alkoi jo marraskuussa 2005, joten Hesarin tutkimus on tätä päivää. VW kuskit tekevät rajua vastaiskua BMW rintamaan. Ilmankos minutkin pysäytettiin viime syksynä ihan turhanpäiten, vain koska autoni oli epäilyttävä. (VW Polo 1.3 coupe -90) ei puhalletettu ei mitään sanomisia mistään auton kunnostakaan. EIkä niillä ollut oikein muutakaan asiaakaan, tekemisen puutetta vain ilmeisesti.
http://www.taloussanomat.fi/yrittajat/2 ... 112?rss=2i
Kohta on syytä käydä risteyksessä kävellen varmistamassa kuuluuko kaahaavan BMW:n kailotusta lähestyvän. Ja motorilla tiukasti piennarviivassa kiinni ajellen. Bemaria alkaa lappaa ohi.
Poliisin tutkimushan on vanha, alkoi jo marraskuussa 2005, joten Hesarin tutkimus on tätä päivää. VW kuskit tekevät rajua vastaiskua BMW rintamaan. Ilmankos minutkin pysäytettiin viime syksynä ihan turhanpäiten, vain koska autoni oli epäilyttävä. (VW Polo 1.3 coupe -90) ei puhalletettu ei mitään sanomisia mistään auton kunnostakaan. EIkä niillä ollut oikein muutakaan asiaakaan, tekemisen puutetta vain ilmeisesti.
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Noin 100 tkm vuodessa rekalla maanteillä, voin kertoa että kaikista törkeimmät, hurjimmat ja tyhmimmät ohitukset tehdään uusilla, tehokkailla autoilla. Eli kaupparatsut yms jotka myös liikkuvat paljon teillä. Eilenkin kävin noin tuhat kilometriä ajamassa ja taas tuli kirottua rekan kopissa muutamaan kertaan että on sitä prkl ilhmisillä kiire hautaan. Ite ajan rekalla matkavauhtina 85 km/h joskus myös työnnellään ihan rajoitinta vasten, niin talvirajoituksilla ei pitäis olla kenelläkään kiire ohitse, muuuutta mutta en aio yleistää mutta kyllä sitä ajetaan aivan helvetisti ylinopeutta.
Oulun ja Rovaniemen välilläki on pönttöjä mutta vain yhessä on kamera. Ei ne kamerat vähennä sitä ylinopeutta ajamista. Mun mielestä eteenki talvella pitäis lisätä tienpäällä tapahtuvaa valvontaa poliisin osalta, koska tuommonen 60 tn painava rekka on pikkusta vailla vitmalookinen ajettava kun ihmiset tekee aivan stna järjettömiä ohituksia.
Oulun ja Rovaniemen välilläki on pönttöjä mutta vain yhessä on kamera. Ei ne kamerat vähennä sitä ylinopeutta ajamista. Mun mielestä eteenki talvella pitäis lisätä tienpäällä tapahtuvaa valvontaa poliisin osalta, koska tuommonen 60 tn painava rekka on pikkusta vailla vitmalookinen ajettava kun ihmiset tekee aivan stna järjettömiä ohituksia.
Jos rekkamiestä vituttaa kun autot ja kaupparatsut ajaa ohi niin vaihda alaa.
Itse menen aina rekasta ohi jos mahdollista, kysymys ei ole siitä että ajaisin juri sen kovempaa mutta yleensä jossain vaiheessa siihen rekan eteen tulee joku "jarruksi", sitten ei enää olekaan helppo ohittaa, puhumattakaan raskaalla kuormalla olevista rekoista ylämäen koittaessa.
Kysymys ei ole siitä onko kiire vai ei, joskus on, joskus ei, ajotapa kuitenkin sama.
PS:Enkä ole kaahari vaikken rajoituksia noudatakaan kirjaimellisesti.
Itse menen aina rekasta ohi jos mahdollista, kysymys ei ole siitä että ajaisin juri sen kovempaa mutta yleensä jossain vaiheessa siihen rekan eteen tulee joku "jarruksi", sitten ei enää olekaan helppo ohittaa, puhumattakaan raskaalla kuormalla olevista rekoista ylämäen koittaessa.
Kysymys ei ole siitä onko kiire vai ei, joskus on, joskus ei, ajotapa kuitenkin sama.
PS:Enkä ole kaahari vaikken rajoituksia noudatakaan kirjaimellisesti.
Kysymys kuuluukin, että mitä pirun hyötyä tällaisista tutkimuksista on? Joitain autoilijoita tällainen pahimmassa tapauksessa jopa provosoi.
Tänä päivänähän nopeusrajoitukset ovat monelle autoilijalle menettäneet merkityksensä. Ja syyn tietää varmaan jokainen. Itsellänikin on huono tapa ajaa ns. perstuntumalla, eli sitä nopeutta mikä tuntuu turvalliselta. Oli se vauhti sitten rajoitusten mukaista tai ei. Monesti se on kyllä hieman enemmän kuin mitä rajoitus. Mutta joskus myös alle.
Nykyään kun syy noudattaa nopeusrajoituksia on lähes aina se pelko poliisista ja sakoista. Kuitenkin kun se perimmäinen syy noudattaa niitä pitäisi olla aivan joku muu. Eli turvallisuus. Vaan monessa paikkaa tämä yhtälö ei nykyisillä rajoituksilla toimi. Vai kuka väittää että esim. moottoritiellä ei milloinkaan turvallisesti voi ajaa lujempaa kuin 120km/h.
Periaatteessa, jos jokainen autoilija osaisi aina ajaa tilanteeseen sopivaa turvallista nopeutta, ei rajoituksia tarvittaisi lainkaan. Vaan ihminen kun on erehtyväinen niin monella meistä se harkintakyky pettää ja niitä ylilyöntejä tulee.
No, mulla onkin asennevamma ja tiedostan sen, joten ei välttämättä kannata näitä mun höpinöitä liian vakavasti ottaa.
Ja ai että mikäkö meihin fiksuihin ihmisiin tuolla liikenteessä menee? Ei varmaan mikään, kunhan vaan esitetään muualla fiksumpaa kuin mitä ollaan.
Tänä päivänähän nopeusrajoitukset ovat monelle autoilijalle menettäneet merkityksensä. Ja syyn tietää varmaan jokainen. Itsellänikin on huono tapa ajaa ns. perstuntumalla, eli sitä nopeutta mikä tuntuu turvalliselta. Oli se vauhti sitten rajoitusten mukaista tai ei. Monesti se on kyllä hieman enemmän kuin mitä rajoitus. Mutta joskus myös alle.
Nykyään kun syy noudattaa nopeusrajoituksia on lähes aina se pelko poliisista ja sakoista. Kuitenkin kun se perimmäinen syy noudattaa niitä pitäisi olla aivan joku muu. Eli turvallisuus. Vaan monessa paikkaa tämä yhtälö ei nykyisillä rajoituksilla toimi. Vai kuka väittää että esim. moottoritiellä ei milloinkaan turvallisesti voi ajaa lujempaa kuin 120km/h.
Periaatteessa, jos jokainen autoilija osaisi aina ajaa tilanteeseen sopivaa turvallista nopeutta, ei rajoituksia tarvittaisi lainkaan. Vaan ihminen kun on erehtyväinen niin monella meistä se harkintakyky pettää ja niitä ylilyöntejä tulee.
No, mulla onkin asennevamma ja tiedostan sen, joten ei välttämättä kannata näitä mun höpinöitä liian vakavasti ottaa.
Ja ai että mikäkö meihin fiksuihin ihmisiin tuolla liikenteessä menee? Ei varmaan mikään, kunhan vaan esitetään muualla fiksumpaa kuin mitä ollaan.
Lähinnä varmaan rekkamiestä vituttaa se tyyli millä suurinosa autoilijoista heidät ohittaa. Ensin roikutaan perävaununtakana piilossa kilometrikaupalla, sitten kuin kohtauksen saaneena lähdetään puskemaan melko toivottomaan rakoon ohi ja suoraan etupuskurin nurkkaa viistäen eteen.
Ohittaminen on nykyään kyllä niin aliarvostettu taitolaji. Sen kun voi suorittaa joko hyvin tai todella huonosti.
Ohittaminen on nykyään kyllä niin aliarvostettu taitolaji. Sen kun voi suorittaa joko hyvin tai todella huonosti.
Asiapuhetta
Heh, me Volkswagen kuskit voimme olla ylpeitä itsestämme kun olemme tilastoissa (210) audien (219) kanssa kaukana kärjestä [ Bmw(429) Opel (403) ja volvo (320)]
Ajetaan vastaki iisisti, fiksut säästää moottoria radoille :D
Ajetaan vastaki iisisti, fiksut säästää moottoria radoille :D
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Lähinnä varmaan rekkamiestä vituttaa se tyyli millä suurinosa autoilijoista heidät ohittaa.
Juuri näin
Jos rekkamiestä vituttaa kun autot ja kaupparatsut ajaa ohi niin vaihda alaa.
Jos sait tälläisen käsityksen tekstistäni, lukaiseppa se uudestaan. Todellakin vituttaa se tyyli millä monet sen tekevät, uhmataan viikatemiestä ja vähät välitetään siitä joutuuko rekkamies hyppäämään jarrulle tai vetämään laitaan nokkakolarin välttämiseksi.
Onkohan ikinä koskaan kenelleen tullut mieleen että ehkä paremmilla autoilla ajellaan kovempaa, ohitellaan.
Jos on "parempi" auto, oikeuttaako se ohittelemaan ja kaahaamaan? Itse omistin aikanaan Porsche 911:n ja sillä sai ajaa varsin hyvin omia polkujaan, kun kukaan ei tullut provosoimaan. Ohituksetkin sujuivat tien päällä kuin lentäen. Sanomattakin selvää, että nopeusrajoitus ylittyi ohituksen aikana toistuvasti.
Yksi hyvin mielenkiintoinen havainto oli se, että jokainen -aivan jokainen, joka sai autolla koeajon suorittaa, myös kokeili, miten auto ns. lähtee. Oli vaikka miten rauhalliseksi tietämäni kuski tahansa. Yksi testaaja katkaisi kaasuvaijerin, toinen meinasi hajoittaa vaihdelaatikon.
Kannattaa muuten lukea viimeisimmän TM -lehden artikkeli, jossa ralleissakin hyväksi kuskiksi todettu nuori ei hallinnut kaikkein tärkeintä asiaa: itseään.
Quote:
Onkohan ikinä koskaan kenelleen tullut mieleen että ehkä paremmilla autoilla ajellaan kovempaa, ohitellaan.
Jos on "parempi" auto, oikeuttaako se ohittelemaan ja kaahaamaan?
Niin joo, Ohittaminenhan on aina kaahaamista? - Pointtini oli tosiaan se, että tehokkaalla autolla se ohittaminenkin on turvallisempaa.. Toki sen ohituksen voi tehdä silläkin tapaa, mikä tuntuu yleisesti olevan turvallisinta, eli löysät housussa katsoa nopeusmittaria, ettei vain mene ylinopeuden puolelle.. ja viis veisata vastaantulevasta liikenteestä. Tai sitten ripeästi suorittaa ohitus..
Itse en muista montaakaan kertaa että olisi ylinopeuden vuoksi aiheutunut vaaratilanne. Sitäkin useamman kerran muistan, kun vastaan tulee auto meikäläisen kaistaa, eikä vain paineta sitä kaasua ja ohiteta, vaan jäädään asumaan siihen rinnalle, ja sitten kiilataan ohitettavan eteen.
Niin joo, Ohittaminenhan on aina kaahaamista? - Pointtini oli tosiaan se, että tehokkaalla autolla se ohittaminenkin on turvallisempaa.. Toki sen ohituksen voi tehdä silläkin tapaa, mikä tuntuu yleisesti olevan turvallisinta, eli löysät housussa katsoa nopeusmittaria, ettei vain mene ylinopeuden puolelle.. ja viis veisata vastaantulevasta liikenteestä. Tai sitten ripeästi suorittaa ohitus..
Tämä on niiiin totta.. En sano että omistaisin mitään tykkiä, mutta tuolla 200hv puimurilla ohittelu on huomattavasti turvallisempaa ku mitä se oli 68hv astralla. Matka-ajoa tulee harrastettua paljon, kun tulee käytyä vanhempien luona ja ajeltua joitain työreissuja pitkin suomea. Täytyy sanoa, että melko kylmähermoisia kavereita tuolla Suomen teillä liikkuu ku kattoo niitä ohituksia kaiken maailman kahvinkeittimillä ja vaikka sitä voimaakin vähän olis niin ajellaan vaan viitosella osakaasulla. Vastaantulijat saa väistellä niin että pientareet pölisee.
Omat ylinopeudet loppuivat vakionopeudensäätimen myötä. Tokihan se vauhti ohitustilanteessa hetkellisesti kasvaa, mutta tapana on säätää vakkari just mittarivirheen verran yli rajoituksen ja nuita 60 ja 80 alueita pelkään koska ne on aina semmosia sakkorysiä, tulee kyllä hiljennettyä vauhtia.
Omat ylinopeudet loppuivat vakionopeudensäätimen myötä. Tokihan se vauhti ohitustilanteessa hetkellisesti kasvaa, mutta tapana on säätää vakkari just mittarivirheen verran yli rajoituksen ja nuita 60 ja 80 alueita pelkään koska ne on aina semmosia sakkorysiä, tulee kyllä hiljennettyä vauhtia.
Sama juttu itsellä. Nykyään sitten ottaa pattiin kaikki puskurissa roikkujat, vaikka itse ajat vakkarilla tasaista nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta (+0-10% riippuen tiestä, kelistä, liikenteen määrästä ja tilanteesta). Vakkarit vaan vakiovarusteiksi joka kärryyn ja autokoulussa siihen perehdyttäminen. Säästyy pitkä penni polttoaineissakin.
Heh, me Volkswagen kuskit voimme olla ylpeitä itsestämme kun olemme tilastoissa (210) audien (219) kanssa kaukana kärjestä [ Bmw(429) Opel (403) ja volvo (320)]
Ajetaan vastaki iisisti, fiksut säästää moottoria radoille :D
Mistähän lie johtuu, ettei Volkkarit ole tuolla tilastokärjessä? Mistä voi toki olla ylpeä.
Papat (ja vähän nuoremmatkin) kun vetää 55kilovattisilla volkkareilla, niin ei niillä kyllä kuuhun mennä ;)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ja juopot ajaa näillä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007120 ... 4_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007120 ... 4_uu.shtml
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa