Transporter T4 2.4D -96 käynnistyvyys.
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter T4 2.4D -96 käynnistyvyys.
Miten teillä lähtee Dieselit käyntiin pakkasilla? Otsikon mukainen auto ei lähde käyntiin ellei ole ollut lohkolämmitin päällä. Tämä ongelma on silloin, kun pakkasta on yli 10 ja auto on yli yön seissyt. Käynnistäessä pyörittää todella vaivalloisesti muutaman kerran, eikä lähde käyntiin.
Autoon on tehty juuri suuri huolto, joten kaikki "pitäisi" olla kunnossa. Hehkuja tietääkseni ei ole vaihdettu.
Kaverilla on samanlainen kärry ja uusi akku ja sama ongelma.
Onko tälle tehtävissä jotain, vai onko tämän mallin ominaisuus?
Autoon on tehty juuri suuri huolto, joten kaikki "pitäisi" olla kunnossa. Hehkuja tietääkseni ei ole vaihdettu.
Kaverilla on samanlainen kärry ja uusi akku ja sama ongelma.
Onko tälle tehtävissä jotain, vai onko tämän mallin ominaisuus?
Syitä joko akku, joka ei jaksa hehkuttaa, tai hehkuista osa/kaikki pimeenä.
Tai sitten molemmat, eli huono akku ja pimeet hehkut. Normaalia tuo ei missään nimessä ole. Mulla oli entisessä T4:ssä samoja ongelmia kuin sulla, ja syynä oli pimenneet hehkut.
Käyntiin lähtee tarvittaessa mulla ainakin tommosessa -25 pakkasessa ilman lämppäriä, mutta eipä se herkkua koneelle ole...
Tai sitten molemmat, eli huono akku ja pimeet hehkut. Normaalia tuo ei missään nimessä ole. Mulla oli entisessä T4:ssä samoja ongelmia kuin sulla, ja syynä oli pimenneet hehkut.
Käyntiin lähtee tarvittaessa mulla ainakin tommosessa -25 pakkasessa ilman lämppäriä, mutta eipä se herkkua koneelle ole...
Kun tän topicin joskus olen laittanut niin jatketaan harjoituksia. Kun tuo talvi on taas tulossa.
Kaikki hehkut vaihdettiin uusiin.
T4 D/TD Bosch-Chromium hehkutulppa (ei TDi). . . . . . . . 26-1606 19.90 ?.
Vaihdon jälkeen tarkastettiin vanhat tuloksena....kaikki ok. No siellä päässä ei enää pitäisi olla ongelmia. Seuraavaksi on tarkoituksena tarkistaa startin kunto. Ehdin jo hieman silmäilemään starttia ja liitokset näyttivät erittäin hapettuneilta. Alapaa kontaktit tulen käymään myös läpi. Akun ja hehkusulakkeen kontaktit on jo puhdistettu. Palataan astialle myöhemmin.
Kaikki hehkut vaihdettiin uusiin.
T4 D/TD Bosch-Chromium hehkutulppa (ei TDi). . . . . . . . 26-1606 19.90 ?.
Vaihdon jälkeen tarkastettiin vanhat tuloksena....kaikki ok. No siellä päässä ei enää pitäisi olla ongelmia. Seuraavaksi on tarkoituksena tarkistaa startin kunto. Ehdin jo hieman silmäilemään starttia ja liitokset näyttivät erittäin hapettuneilta. Alapaa kontaktit tulen käymään myös läpi. Akun ja hehkusulakkeen kontaktit on jo puhdistettu. Palataan astialle myöhemmin.
Startti oli jo nähnyt parhaat päivänsä. Uusi startti tilalle ja kaikki liitokset puhdistettiin. Nyt ei tarvii kun näyttä avainta virtalukolle niin jo hörähtää käymään....vielä. Katsotaan miten käy, kun tuo elohopea alkaa lähentelemään -10 astetta. Mutta kuten jo sanoin huomattavasti iloisemmin pyörittää.
Tuli tuossa hankittua ensimmäinen diisseli perheeseen. Kyseessä siis T4 Transportteri 2.4D koneella vuosimallia -92. Nyt lämpötilan laskiessa nollaan ja alle käynnistyy heikosti. Saa useammankin hehkutuksen jälkeen sahata useita sekunteja käyntiin ja käynnistyy aivan kuin vajailla pytyillä pikkuhiljaa, niin että lopulta käy kaikilla. Mittasin että hehkuille tulee jännite, joten kannattaisiko alkaa vaihtelemaan hehkuja, vai voiko olla esim suuttimet tukkeessa, tai ilmavuotoa jossain...? Lämpimänä lähtee hyvin käyntiin kuin palmun alta. Veto on kai kohdallaan, tietysti kun ei ole kokemusta toisesta vastaavasta, niin on paha verrata.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”