Omituisia käynnistysvaikeuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Omituisia käynnistysvaikeuksia
Ostin tuollaisen 1996 -vuotisen diesel Toledon. Auto ollut minulla kuukauden päivät. Joka päivä ajossa ja vähintään 100 km päiväajoa. Välillä tahtoo olla käynnistysvaikeuksia, ihan ilman tiettyä syytä, oli kylmä/kostea/lämmin. Välillä menee viikkokin ettei mitään ongelmia, välillä pari kertaa peräkkäin tulee käynnistysongelmia. Joskus lähtee tunninkin seisomisen jälkeen huonosti, sitten taas yön jälkeen ilman lohkaria lähtee kuin palmun alta! Hehkutulpat vaihdettu kaksi viikkoa sitten. Käynnistysvaikeuksella on yksi yhteinen tekijä, ja se on: jos ei lähde heti ensimmäisellä starttauksella, tietää että joutuu "sahaamaan" käyntiin. Olen hehkuttanut niin, että heti startannut valon sammuttua, ja niin, että olen odottanut naksahdusta ja startannut vasta sitten; mitään eroa ei ole käynnistymiseen. Jos ei lähde ekalla kerralla, lähtee vasta viidennellä tai kymmenenellä starttauksella.. Aina on kuitenkin lähtenyt käyntiin, alussa vaan pari sekuntia käy huonosti ja sitten yhtäkkiä alkaa nakuttamaan nätisti. Kunnon savupilven saattamana tietysti....) Onko autossa nyt jotain suurempaa vikaa vai mikä lie mättää, kun hehkutkin on tosiaan vaihdettu. Muuten kiva auto ajaa ja muuten, kone käy nätisti ja kiihtyy erinomaisesti, ei ole yhtään laiska. Eikä savuta, ja viime katsastuksessa ollut huippupäästöt... Neuvokaa nyt hyvät viisaat ihmiset, vienkö telakalle vai mikä eteen... Kiitos etukäteen neuvoista!!! Koneella on muuten ajettu kyllä jo 400tkm, mutta ostin, kun kaverit sanoivat turbottoman dieselin koneen olevan lähes ikuinen. Ja ajo on mielettömän halpaa! Koneessa muuten rally-formulaöljyä käytetty aina, ja nekin vaihdettu juuri samalla kertaa kuin hehkut... Huoltokirjatkin autosta löytyy, huollatettu säännöllisesti, jakohihna kesällä vaihdettu jne...
Polttoainelinjasta erityisesti siinä suodattimen päällä paluulinjassa oleva muovinen palikka mikä tulee sokalla kiinni, sielä alla kuuluisi olla o-rengas mikä tiivistää sen.
(löytyy -96 golffiin ainakin osanumerolla N 904 264 02, hintaa 2,5eur)
Vaikuttaako käyntiinlähtöön jos auto on parkkeerattu mäkeen nokka/perä ylöspäin?
(löytyy -96 golffiin ainakin osanumerolla N 904 264 02, hintaa 2,5eur)
Vaikuttaako käyntiinlähtöön jos auto on parkkeerattu mäkeen nokka/perä ylöspäin?
Lähtisin kyllä TerZin kans samoille linjoille, eli kohdistamaan epäilykset sammutinsolenoidin suuntaan. Se kun on kumminkin vain magneettiventtiili ja saattaa ikäännyttyään jäädä kokonaan tai osittain kiinni, jolloin auto ei käynnisty.
X-määrä starttauksia voi kumminkin "täristää" venttiilin auki, jolloin kiesi lähtee tulille. Varmistuksen teorialle voisi hakea vaikka niin, että kaveri starttaamaan ja toinen koputtelemaan varovasti solenoidia parhaaksi katsomallaan työkalulla.
X-määrä starttauksia voi kumminkin "täristää" venttiilin auki, jolloin kiesi lähtee tulille. Varmistuksen teorialle voisi hakea vaikka niin, että kaveri starttaamaan ja toinen koputtelemaan varovasti solenoidia parhaaksi katsomallaan työkalulla.
Elikkäs.. autoon vaihdettiin polttoainesuodatin ja se päällimmäinen muovipalikka. Ei ole ollut ongelmia käynnistyksen kanssa sen jälkeen!! Imi ilmeisesti sieltä jostain ilmaa joka aiheutti vaikeuksia käynnistykseen. Nyt jo viikon auto käynnistynyt ongelmitta mistä tahansa! Tuhannet kiitokset kaikille asiantuntijoille ja "hattua nostan ja kumarran!!" KIITOS!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa