taka/peilien lämmittimet
Valvoja: ffp jäsenet
taka/peilien lämmittimet
eli kun ventossani on kaksi tuommoista takalasilämmitin näköistä nappia niin mahtaakohan se toinen nappi olla peilien lämmittimet vai mikäköhän se nappi on kun siihen ei syty sitä keltaista valoa kun sen painaa pohjaan,jos se on peilien lämmitin niin voisiko joku sanoa monentenako rivissä sen sulake sijaitsee kun itselläni ei löydy kyseisestä autotsta ohjekirjaa, vai mikä muu voi olla vialla ellei sulake.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Tarvitseeko lämpiävät lasinpesurien suuttimet jonkun napin painalluksen, vai pitäisikö niiden lämmetä automaagisesti?
Automaagisesti. Mulla tulee piuha konepeiton nurkkaan, johon tulee jännitteet, kun virta on päällä.
Puuttuu vaan ne p*rkeleen lämpeevät suuttimet. á 25€, kun viimeks kysyin...
Hyödyllisyydestä voi olla montaa eri mieltä. Mä oon ainakin havainnut ongelmaksi sen kun vesi jäätyy sinne suuttimen sisälle/huulille vaikka itse neste letkuissa ei jäädy. Lämeevät suuttimet poistaa tuon ongelman.
-
- -
- Viesti:
Tuon mun viestin kun lukee tarkasti, niin siinä lukee, että kun VESI jäätyy suuttimen sisälle/huulille. EI NESTE.
Mistäkö se pelkkä vesi sinne suuttimeen sitten menee, niin olen sen itselle selittänyt sillä, että siitä vesi/pesunesteseoksesta joko haihtuu se pakkasenkestävä neste ja jäljelle jää vesi tai sitten kun lämpimän auton jättää (lumisateella) parkkiin, niin neste letkuissa jäähtyy ja kutistuu ja imee vettä suuttimen sisälle.
Lämpenevien suuttimien hyödyllisyydestä ei varmaan enempää kannata väitellä. Toisen roska on toisen aarre, vai miten se meni...
Mistäkö se pelkkä vesi sinne suuttimeen sitten menee, niin olen sen itselle selittänyt sillä, että siitä vesi/pesunesteseoksesta joko haihtuu se pakkasenkestävä neste ja jäljelle jää vesi tai sitten kun lämpimän auton jättää (lumisateella) parkkiin, niin neste letkuissa jäähtyy ja kutistuu ja imee vettä suuttimen sisälle.
Lämpenevien suuttimien hyödyllisyydestä ei varmaan enempää kannata väitellä. Toisen roska on toisen aarre, vai miten se meni...
-
- -
- Viesti:
Eiköhän noissa lämmitettävissä suuttimissa ole ideana että suuttimeen ulkopuolelta päässyt vesi (esim.sateen yhteydessä/sulanut/jäätynyt lumi) ei jäädytä suutinta tukkoon. Idea ei suinkaan ole lämmittää läpivirtaavaa nestettä, mikä ei liian laimeana pesunesteenä kestä jäätymättä pakkasta. Pesunesteen lämmitystäkin voi harrastaa ja vanhoista Saabeista sellaisenkin voi löytää valmiina; lyhyesti: kuparikierukka jäähdytinjärjestelmän letkyn ympärillä, ennen suuttimia.
[E:]Clayman:
[E:]Clayman:
[/E] auttaa siis nimenomaan tähän ongelmaan.Hyödyllisyydestä voi olla montaa eri mieltä. Mä oon ainakin havainnut ongelmaksi sen kun vesi jäätyy sinne suuttimen sisälle/huulille vaikka itse neste letkuissa ei jäädy. Lämeevät suuttimet poistaa tuon ongelman.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”