Millä TDI Passattiin tehoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

Millä TDI Passattiin tehoa

ViestiKirjoittaja Pete88 » 25.11.2007 13:39

Eli koneena on 1Z, josta pitäs saada voimaa vähä enempi. Mitä kaikkea tuolle pitäs tehä että sain n.150 heppaa, näin aluksi. Evryn laitoin jo mutta melko laiskasti silti liikkuu.

Onko tuommonen garret gt20 turbo passeli tuohon?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.11.2007 15:13

jos haluat mennä helpolla niin fin-turbon 15/20 tai 17/20 hybridi, suuttimet, ohjelma ja lopuksi sre:n asetelma vr6 levyllä jos tarvitsee

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 25.11.2007 15:47

Itse laittasin tuon 17/20 hybridin, taitanee riittää lähemmäs 170hp asti. Hintaeroa ei taida olla hirveästi 15/20 verrattuna. Noissa molemmissa rupeaa ensimmäisenä pakopesä ahdistaan, joten kannattaa olla varovainen pakopaineiden kanssa. Noita suoraan heittämällä sopivia turboja ei taida hirveästi löytyä. Garretin GT20 taitaa mennä melko helposti sovittamalla, haulla tais löytyä jotain juttua. 17/20 hybridi ja Race suuttimet, yhdistelä toiminee jollain lailla ilman ohjelmaakin, mutta toki kannattaa ohjelmakin laittaa, että ei tehot hyytys aina siihen 3000-4000 kierroksen paikkeille. Vakio ohjelma alkaa leikata ahtoja 3000 kierroksen jälkeen ainakin AHU:ssa, liekkö 1z:n ohjelmassa eroja.

Kannattaa myös tulpata tuo egr-venttiili, jos ei ole jo tehty, tai kannattaa ainakin tarkastaa ja puhdistaa imusarja. Karstottaa ja tukkii mukavasti imusarjan tuo pakokaasun kierrätys. Katti kannattaa myös tyhjentää, voi olla hyvällä tuurilla kans melko tukossa.

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 25.11.2007 15:59

Mistä nuita 17/20 hybrideitä saa? Minkä hintasia mahtaa olla?

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 25.11.2007 16:24

Finturbolla ne on oman käsityksen mukaan tehnyt, en tiedä sitten minkälainen saatavuus nyt. Tuli tässä sitten mieleen, että onkohan tuo sitten hukkaportillinen ahdin, ettei vain VNT-ahdin ole, GT 15/20 ainakin on hukkaportilla. Joku viisaampi varmaan tietää? Jos se on VNT-ahdin, joutuu n75 ventiili ainakin vaihtaan, sille sopivaan ohjelmaki/ecu pitää vaihtaa, eli säätämiseksi menee. Hintoja kannattaa kysellä Fin-turbolta, 15/20 hinnat näytti olevan n. 750€ ja oma turbo vaihdossa. Kai se siellä 1000€ paikkeilla on ei ainakaan kovin paljoa enempää, joku viisaampi tietää varmaan tämänkin.

E: Tuo 17/20 riittää muuten parhaimmillaan lähemmäs 200hp asti ja 15/20 170hp.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 25.11.2007 16:53

Löytyy niitä gt17/20 ahtimia myös hukkaportillisina, on vaan heikko saatavuus. Fin-turbollakaan ei kuulema ole tällä hetkellä isompia pesiä.
Itse olen nyt hakenu tällasta pari kuukautta eikä mistään tunnu löytyvän.

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 25.11.2007 18:55

Uskaltaako tuolla vakio turbolla nostaa ahtoja yhtään, vai onko ees mitään hyötyä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.11.2007 19:19

ei kannata ahtoja nostella jos ei oo muuta tehty, eikä muutenkaan vakio ahtimet näissä hirveitä kestä. eipä niissä fin turbon hukkis hybrideissä ole kovin suuret ne pakopaineet. tuolla isommalla ja raceilla ja ohjelmalla liikkuu jo hyvin

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.11.2007 19:21

Voihan niitä ahtoja vähän nostaa, mutta tarvitsisi lisää syöttöäkin jotta siitä on jotain hyötyä..

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 26.11.2007 10:35

Kaikki halukkaat voisivat nyt laittaa privaa koskien suurella nielulla varustettua hybridiä.

Uuden erän hinta saataneen selville viikon parin kuluessa.

Laittakaa viestiin moottorikoodi, muutokset jos on ja toiveet hybridin suhteen. Omat yhteystiedot selkeästi.

t: Turunen // FIN-turbo Oy

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 27.11.2007 7:28

Kuinkaspaljon joutuu 3B passattiin(ahu) tekemään muutoksia että tuollainen puhallin siihen kylkeen käy kiinni. Ja onko kaikissa ahu koneisissa passateissa kiinteä vauhtipyörä?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 27.11.2007 9:09

Tuollainen hybridi kannattaa rakentaa vakioturbosta, näin saat hyödynnettyä kaikki vanhat osat ja turbo sopii suoraan.
AHU ja 1Z moottoreissa on kiinteät vauhtipyörät, ainakin kaikissa mitkä on tullut eteen.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 27.11.2007 10:00

Tuollainen hybridi kannattaa rakentaa vakioturbosta, näin saat hyödynnettyä kaikki vanhat osat ja turbo sopii suoraan.
AHU ja 1Z moottoreissa on kiinteät vauhtipyörät, ainakin kaikissa mitkä on tullut eteen.


Tuleekohan yhtään halvemmaksi, jos rakennuttaa omaan turboon, vai jopa kalliimmaksi? Vanha pitää kuitenkin antaa vaihdossa (no ei tietenkään varmaan täys pakko) , kunnostavat ne sitten kuitenkin, tai tekevät hybridejä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa