Ja kun puhutaan näistä käytetyistä, niin oikeastaan malli kuin malli ja merkki kuin merkki, niin riippuu ihan siitä kuinka on autoa pidetty, onko vain ajettu ja tankattu vai sitten otettu heti asiaksi korjata OIKEAOPPISESTI jos on alkanu joku paikka nikottelemaan. Kyllähän japseissa on luotettavuuspuoli kunnossa tekniikan osalta, mutta siihempä se sitten jääkin.
Meinaatko että japseja pidetään paremmin ja huolletaan tarkemmin laitaa lukien kuin saksalaisia, ranskalaisia ja muita lastentautisia autoja?
Toki tuo pitäminen ja huolto vaikuttaa yksittäisten autojen kuntoon, mutta ei se tuollaista listaa vääristä.
Nuo japsien luotettavuudet ei ole mikään uutinen ollut viimeiseen 10 vuoteen.
Ole tainnu olla mikään uutinen 30vuoteen. ;)
Tuo tilasto kuvastaa lähinnä sitä kuinka usein kyseisen mallin ja merkin omistaja vie auton vian takia huoltoon. Omassa lähipiirissä VAG kuskit valittaa kaikesta huoltoon ja kertoo sen kaikille tutuilleen, toiota kuskit vaikenee vioistaa ja käyttää niin pieniä korjaamoja että normaali ihminen ei niitä edes löydä.
Empä aivan tuohonkaan usko. Tosin kyllä varmaan audi allroad kuski joka on maksanut autostaan 80t€ kitisee vioista enemmän kuin corolla kuski joka ajelee 20t€ kiesillä. Minun käsitys kuitenkin on että japsit on testattu ja suunniteltu paremmin eli lastentauteja ei ole läheskään niin paljon kuin eurooppalaisissa.
lainaus ultimatevw:n foorumilta
Mulla on työautona T5 174hp. automaatti vm.05 ja nyt ajettu 125000 km ja auto on ollut maanatai kappale.
Autoon on jo vaihdettu takuuseen:
- Vaihdelaatikko + ohjanlaite + venttiiliasema
- sähköpääkeskus x 2
- ajovalot x 3 (lasit säröilee)
- moottorin ohjainlaite
- Pakosarja + turbo
- vebasto + ohjainlaite
- Takaoven ja liukuven lukot
- mittaristo
- takapyörän laakerit
- mukavuus ohjainlaite
- ilmamassa mittari
- kaasupoljin anturi
- jarruvalo anturi
- pyyhkijöiden moottori
-ja kaikkee muuta
Tehtaan jäljiltä oli 3 maadoituspisteessä maalia rungon ja johdon välissä ei ihme että ei maadoittunut kunnolla ja auto renkkas. Turbo rupes viheltään ja sinne vaihdettiin pakosarja(joka oli kiero) samalla uus turbo ja jotain putkia. Vaihdelaatikko renkkas jäi välillä 3 vaihde päälle ja välillä heitteli vaihteita miten sattu esim. 3 -> 6 -> 3 takas maantie ajossa. välillä kun oli pyyhkimet päällä ja sytty polttoainen merkki valo pysähty pyyhkimet keskelle ikkunaa eivätkä hievahtaneetkaan ennen kuin tankkas auton. viimeisin vika oli että kun laittoo virtaa päälle mittaristossa vilahti toisenpuolen suunta vilkun merkki valo ja sama vika tuli välillä kun laitto kuskin oven kiinni sen korjaantu mittariston vaihdolla. Jos rupeisin kertoon kaikista auto viosta niin tästä tulis romaanin kokoinen kirja. nyt kun autoon on vaihdettu ym. osat niin se on alkanut toimia.
Auto oli herttoniemessä maahantuonnin erikoiskorjaamolla 2,5 viikkoa ja sieltä tuli kommentti "autossa on sähkövikaa jota ei pystytä paikantamaan".
Tätä kun vertaa esim tähän :D
Meillä on isällä nyt toista vuotta -02 hiace ja mitään muuta ei olla tehty kuin öljynvaihto ja kesärenkaat ostettu, mittarissa 170tkm.
Enolla -99 diiseli corolla, 50tkm ajettu pelkillä öljynvaihdoilla, nyt menossa nokkaremmin vaihtoon kun mittarissa 290tkm, muita remontteja ei tulossa.
Itsekkin ajelisin varmaan toyotalla, mutta ne on niin hajuttomia ja mauttomia ja kaikilla on samanlainen. Eikä ajo-ominaisuudetkan ole mitenkään huipputasoa.