Eli koneena on 1Z, josta pitäs saada voimaa vähä enempi. Mitä kaikkea tuolle pitäs tehä että sain n.150 heppaa, näin aluksi. Evryn laitoin jo mutta melko laiskasti silti liikkuu.
Onko tuommonen garret gt20 turbo passeli tuohon?
Millä TDI Passattiin tehoa
Valvoja: ffp jäsenet
Itse laittasin tuon 17/20 hybridin, taitanee riittää lähemmäs 170hp asti. Hintaeroa ei taida olla hirveästi 15/20 verrattuna. Noissa molemmissa rupeaa ensimmäisenä pakopesä ahdistaan, joten kannattaa olla varovainen pakopaineiden kanssa. Noita suoraan heittämällä sopivia turboja ei taida hirveästi löytyä. Garretin GT20 taitaa mennä melko helposti sovittamalla, haulla tais löytyä jotain juttua. 17/20 hybridi ja Race suuttimet, yhdistelä toiminee jollain lailla ilman ohjelmaakin, mutta toki kannattaa ohjelmakin laittaa, että ei tehot hyytys aina siihen 3000-4000 kierroksen paikkeille. Vakio ohjelma alkaa leikata ahtoja 3000 kierroksen jälkeen ainakin AHU:ssa, liekkö 1z:n ohjelmassa eroja.
Kannattaa myös tulpata tuo egr-venttiili, jos ei ole jo tehty, tai kannattaa ainakin tarkastaa ja puhdistaa imusarja. Karstottaa ja tukkii mukavasti imusarjan tuo pakokaasun kierrätys. Katti kannattaa myös tyhjentää, voi olla hyvällä tuurilla kans melko tukossa.
Kannattaa myös tulpata tuo egr-venttiili, jos ei ole jo tehty, tai kannattaa ainakin tarkastaa ja puhdistaa imusarja. Karstottaa ja tukkii mukavasti imusarjan tuo pakokaasun kierrätys. Katti kannattaa myös tyhjentää, voi olla hyvällä tuurilla kans melko tukossa.
Finturbolla ne on oman käsityksen mukaan tehnyt, en tiedä sitten minkälainen saatavuus nyt. Tuli tässä sitten mieleen, että onkohan tuo sitten hukkaportillinen ahdin, ettei vain VNT-ahdin ole, GT 15/20 ainakin on hukkaportilla. Joku viisaampi varmaan tietää? Jos se on VNT-ahdin, joutuu n75 ventiili ainakin vaihtaan, sille sopivaan ohjelmaki/ecu pitää vaihtaa, eli säätämiseksi menee. Hintoja kannattaa kysellä Fin-turbolta, 15/20 hinnat näytti olevan n. 750€ ja oma turbo vaihdossa. Kai se siellä 1000€ paikkeilla on ei ainakaan kovin paljoa enempää, joku viisaampi tietää varmaan tämänkin.
E: Tuo 17/20 riittää muuten parhaimmillaan lähemmäs 200hp asti ja 15/20 170hp.
E: Tuo 17/20 riittää muuten parhaimmillaan lähemmäs 200hp asti ja 15/20 170hp.
Tuollainen hybridi kannattaa rakentaa vakioturbosta, näin saat hyödynnettyä kaikki vanhat osat ja turbo sopii suoraan.
AHU ja 1Z moottoreissa on kiinteät vauhtipyörät, ainakin kaikissa mitkä on tullut eteen.
Tuleekohan yhtään halvemmaksi, jos rakennuttaa omaan turboon, vai jopa kalliimmaksi? Vanha pitää kuitenkin antaa vaihdossa (no ei tietenkään varmaan täys pakko) , kunnostavat ne sitten kuitenkin, tai tekevät hybridejä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa