Käytetyt autot pantiin luotettavuusjonoon

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

Käytetyt autot pantiin luotettavuusjonoon

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 23.11.2007 19:09

Tämmöinen uutinen pisti silmään Kauppalehden sivuilla.
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... p?oid=7915

Ei VAGit oikein pärjänneet, luotettavin käytetty auto oli Toyota Corolla =)

Käytetyt autot pantiin luotettavuusjonoon.

Brittilehti ja vakuutusyhtiö listasivat luotettavimmat ja epäluotettavimmat käytetyt autot. Luotettavuuskartoituksen tuloksissa yhdeksän kymmenestä kärkiautosta on japanilaisia.

What Car? What Car? -lehden ja Warranty Direct Warranty Direct -vakuutusyhtiön tutkimuksessa analysoitiin tiedot 35 000 autosta. Eri valmistajia oli 26 ja malleja 133.

What Car? Reliability Supertest 2007 on luettavissa kokonaisuudessaan täällä

Japanilaiset autot pyyhkivät muilla pöytää, kun kyse on käytettyjen autojen luotettavuudesta. Luottavimmaksi käytetyksi automalliksi brittiläisen autolehden ja vakuutusyhtiön tekemässä kartoituksessa osoittautui Toyota Corolla. Vuosina 2000-2002 valmistetuista Corolloista vikoja löytyi vain kolmesta autosta sadassa.

Toiseksi selvisi Hondan katumaasturi CR-V ja jaetulle kolmannelle sijalle saman merkin HR-V sekä Toyotan Celica.

Ainoa ei-japanilainen kymmenen parhaan joukossa oli saksalaisen BMW:n 3-sarjan Compact-malli, joka sijoittui kuudenneksi.

Listan häntäpäätä pitää italialaisen Alfa Romeon GTV vuosilta 1996-2003. Alfoissa vikoja oli 97 autossa sadasta.


Kuva

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 23.11.2007 20:38

Heh, tällä hetkellä on ylemmän listan ykkönen, joka olisi tarkoitus vaihtaa alemman listan ykköseen, kuhan hyvä yksilö löytyy sopivaan hintaan. Tai mahdollisesti 156:een.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 23.11.2007 21:27

pohjolassa on sen verran erilaiset olosuhteet että nuo listat ei paljoa pidä paikkaansa täällä. ja mitenköhän vertailukelpoisia ovat listan ääripäät corolla ja allroad. toisessa on tekniikkaa ja elektroniikkaa huimasti toista enemmän. eikös se vanha viisaus mennytkin niin, että "jos sitä ei ole, ei se voi hajota"

ja viimesetkin puolueettomuuden rippeet karistan toteamalla että japsia en oo ikuna omistanu ja en ikuna tulekaan omistamaan.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 23.11.2007 23:05

Oma nykyinen, viisi vuotta vanha Corolla ajettu 122tkm ilman YHTÄKÄÄN vikaa, siis ei pienintäkään. Samanlaisia kokemuksia tuntuu muillakin olevan. Eli kyllä nuo ihan eri tasolla on kuin saksalaiset, jos yksinomaan luotetavuutta katsotaan.

Mielestäni kyllä käytännössä kaikki nykyautot on tarpeeksi luotettavia, että se on sinäänsä aivan sama. En kyllä usko, että seuraava autoni olisi Toyota. Ei sillä että tässä jotain vikaa olisi, mutta vaihtelu virkistää.

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 24.11.2007 1:56

sikäli täytyy myöntyä että viimeaikaiset käyttöautot on olleet japanilaisvalmisteisia,ei missään mitään vikaa paitsi yhteen täytyi startti vaihtaa.normaalit huollot tietysti kaikkiin.
mutta elävästi on jäänyt mieleen muinaisvuonna ollut talviauto,86-1,3karvalakki golf,ei varmasti idioottivarmempaa laitetta ole keksitty.
kaasarin käytin osina,putsasin ja laitoin uudet hilut mitä nyt halvalla sai,muuten ei mitään,pakkanen kuin pakkanen niin käymään lähti,-30c kuulosti kuitenkin jo hieman vaikealle,miinusta siitä :)
ilman lohkoa tietysti,vastus oli palanut eikä kinnostanut vaihtaa..
pari vuotta se meillä palveli,sitä ennen appiukolla varmaan lähemmäs kymmenen,ei ikinä mitään vikaa eikä tosiaan johdossa pidetty kun se vastus oli rikki.öljyt taisin kerran vaihtaa...
ei tulisi mieleen millään nykyisellä riisikipolla edes yrittää..

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 24.11.2007 12:33

Perustekniikkahan noissa kakkosissa on luotettavaa, mutta ihan samaa en menis kaikista yksittäisistä osista sanomaan. Tien päälle ei ole ikinä jättänyt, mutta joskus eteneminen on ollut välillä aika vaivalloista. Bensatankin nostopumppu elänyt omien halujensa mukaan.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 24.11.2007 19:00

Nuo japsien luotettavuudet ei ole mikään uutinen ollut viimeiseen 10 vuoteen.
Hyviähän ne on, ei siitä mihinkään pääse. Itse olin ennen anti-japsi mielinen myös, mutta kun kerran ostin yhden tojotan uutena ei sitä kyllä voinut moittia. Yksi anturi siihen vaihdettiin takuuseen, sekään ei haitannut ajoa muuten kun joskus vilkutteli vikavaloa. Muita merkkejä ei ole ihan uutta ollutkaan, mutta tojota oli positiivinen kokemus. Autolehdistä olen lukenut että monet ihan uudet autot seisoo korjaamoilla. Sellaista en kyllä siedä jos maksan itseni kipeäksi uudesta autosta. Tojo on jo myyty ja taas ajetaan vanhoilla. Tojon hinta putosi muuten melkein puolella vajaassa kolmessa vuodessa ja 75tkm aikana... Silloin tuli vannottua että enää en uutta osta. No, voishan sitä kohta taas kun kyllästyy raplaamaan käyttöautoa. Vähän hajuttomia ja mauttomiahan nuo useimmat japsit on, mutta kulkuneuvon virkaa ne toimittaa hienosti.

Isällä on kyllä ollut pitkä liuta volkkareita uutena. Muistan että ukko kehui joskus kun meillä oli joku -86 mallinen diesel jetta että ei tarvinut tehdä 120tkm aikana muuta kuin vaihtaa iskarit. Itsellä on kokemusta kolmesta jetasta, joista yksi oli onneton -90 1.3 mopo ja aina jostain rikki. Sellainen nuhjuinen, yli 300 tkm ajettu -86 jetta 1.6 koneella oli taas aivan helmi.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.11.2007 19:12

Nuo E8 ja E9 koppaset Corollat (86-92) on ainakin pomminvarmoja =) 3 niitä on tainnut olla ja 2 on vieläkin. Yhden myin 450 000 ajettuna, yli sata tonnia sillä tuli rullailtua ilman yhtäkään vikaa. Eikä noita kahta muutakaan ole tarvinnut pahemmin rempata, tai no toiseen piti vaihtaa etulokasuoja =) Kakkiksella ajelin 50 000, ja ainakin tonnilla siihen meni osia. Päivääkään ei ehjänä, perille kuitenkin aina vei, ainakin jotenkuten. Silti kakkiksissa on sitä jotain, näyttäähän ne rakenneltuna paremmalle kun Corollat =)

Kolmoskoppanen on toiminut pääasiassa hyvin, kun osia vaan jaksaa vaihtaa ...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 24.11.2007 19:15

Mutta miksi ei listoilla ole Volkswagen......

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.11.2007 19:16

Kyllä ne siellä on, ei tosin sattuneet luotettavimpien eikä epäluotettavimpien joukkoon. Keskitason autoja =) Golf taisi olla sijalla 15 tms
EDIT:
VOLKSWAGEN 15th of 26
2006 position 17th of 26
Claims per 100 vehicles 29.4
Average age 4.7 years
Average mileage 54,000
Average repair cost £276
Average repair time 2.3 hours
Best model Lupo ('99-'06)
Worst model Golf ('97-'04)

There was some improvement from VW and just 15% of Lupos needed work. Most VWs had claim rates of between 26% and 31%, with the previous Golf the least reliable.

Repair costs were average, although one Golf landed one the largest bills of last year at £3203.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 24.11.2007 19:28

Ja kun puhutaan näistä käytetyistä, niin oikeastaan malli kuin malli ja merkki kuin merkki, niin riippuu ihan siitä kuinka on autoa pidetty, onko vain ajettu ja tankattu vai sitten otettu heti asiaksi korjata OIKEAOPPISESTI jos on alkanu joku paikka nikottelemaan. Kyllähän japseissa on luotettavuuspuoli kunnossa tekniikan osalta, mutta siihempä se sitten jääkin.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 24.11.2007 20:07

Jos haluais ajaa huolettomia ja edullisia kilometrejä ni pitäs ostaa 90-luvun lopun corolla, pitää hintansakkin paremmin kuin muut, mut se on vaan liian "harmaaseen" keskikastiin kuuluvaa tavaraa, ettei se tippaakaan innosta.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 24.11.2007 20:38

Niinpä, jos sekoittaa tippaakaan tunteita autoiluun saatika harrastaa niitä niin japsit on melkein sitä myöten pois suljettu. Ne kun vaan on niiiiiin tylsiä ja harmaita, ainakin minun mielestä. Jostain luin että jos meinaa pitää itseään automiehenä pitäisi ainakin kerran omistaa Alfa Romeo. Jollain perverssillä tavalla sellainen olisi kiva, vaikka se ei todellakaan taida olla järkevä sijoitus. On ne kyllä tyylikkäitä. Ja vaimo haluaisi Audin, joka ei kylläkään olisi yhtään pöllömpi ajatus. Jotenkin vaan on nuo volkkarit lähimpänä sydäntä kun niitä on aina perheessä ollut. Nytkin on omilla ja appivanhemmilla VW:t. Ja meillä on 3 ja puoli volkkaria. :)

rikumon
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2005 17:51

ViestiKirjoittaja rikumon » 24.11.2007 21:09

:D Mikäs tuollaisen VW Golfin määritelmä on, jos 90-luvun lopun korolla on harmaata keskikastia.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 24.11.2007 21:11

Enkä nyt tiiä tuosta Tojotien viattomuudesta, kaverilla on Carina II jonkun 250tkm oli ajettu kun sen osti, sen jälkeen laittanu autoon kaiken kuluvan uusiksi (laakerit, jarrut, niveliä, iskareita, jousia, kansiremontti). Ja ruosteita rapsuttelee joka kevät, vaikka on pohjoisen auto ja edelleen pohjoisessa liikenteessä. Nythän se varmasti kestää ja pelaa toiset 250tkm, mutta kuluu ne tojotatkin kaikesta hypetyksestä huolimatta! Ja velipojallakin oli vastaava 300tkm ajettu, kaikkea pientä siihenki piti kuulemma laitella kunnes pisti sitten kiertoon lopulta.

Niistä vaan kumma kyllä taidetaan vaieta enemmän kuin näistä volkkarien "tyyppivioista" :)

E:
Mikäs tuollaisen VW Golfin määritelmä on, jos 90-luvun lopun korolla on harmaata keskikastia


Kuka puhui että se juuri Golf pitäisi olla, kun vw:stä puhutaan ;)

rikumon
-
Viestit: 18
Liittynyt: 14.11.2005 17:51

ViestiKirjoittaja rikumon » 24.11.2007 21:14

Tuon määritelmän kirjoittajalla näytästi sigussa lukevan golf, niin sillä kiinnostuin aiheesta. Onhan toijota corollla aika tuulipuku parhammaista päästä ei sillä...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 24.11.2007 23:48

mitä seurannu nuitten nissanienkin korjausta niin kyllä niissä on ihan samalla tavalla ihmeellisiä, kalliita vikoja ja varmaan aika ärsyttäviä tyyppivikoja kuin saksalaisissakin autoissa että ei ainakaan voi yleistää että japsi olis yleisesti ottaen luotettavampi. VAG vetää kyllä ainakin nissaniin nähden pisteet kotiin puolta halvempien varaosien ansiosta.

miltä esim kuulostaa primeran puolikas moottorin alusmuovi 80€, useimpien mallien kylkilistat alkaen 80€/kpl, maximan halogeeni umpio 1200€/kpl, maximan ajovalopesuri 600€/kpl...palvelu on kyllä myönnettävä että on merkkiliikkeessä hyvää, mutta nuo osien hinnat on kyllä todella sairaita.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 25.11.2007 0:20

Tuo tilasto kuvastaa lähinnä sitä kuinka usein kyseisen mallin ja merkin omistaja vie auton vian takia huoltoon. Omassa lähipiirissä VAG kuskit valittaa kaikesta huoltoon ja kertoo sen kaikille tutuilleen, toiota kuskit vaikenee vioistaa ja käyttää niin pieniä korjaamoja että normaali ihminen ei niitä edes löydä.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 25.11.2007 0:51

rikumon: ihan oikeessa oot, arvasin että joku tuohon takertuu, mut kirjotin silti ;) No mut sanotaan vaikka sellain et ne corollat 1.3 ja 1.6:sia mut golffeista löytyy sitte jo vähän "harvinaisemmallakii" tekniikalla olevia (v6,turbo,neliveto ym.), kun niitä koneita aletaan corollan koneisiin vertaamaan. Nii, ja oon joskus omistanu sellasen korollankii.

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 25.11.2007 13:15

http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=10930

Taitaa olla joku sabotoitu lista ku volsu puuttuu kokonaa listasta :S

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 25.11.2007 14:36

Menee jo täysin offtopikiksi mutta kyllä Corollaakin on tehty hienoilla ja tehokkailla moottoreilla, suomeen niitä ei kyllä ole juurikaan eksynyt. Löytyy myös nelivetoa jne.
Ne edustaa jokatapauksessa niitä margiinaleja mitä ei tuossa tutkimuksessa ole varmaankaan huomioitu.

Sinällään tuo listahan ei ole mikään yllätys. Aikalailla paskaahan nää vagitkin eikä kyllä Prisman parkkipaikkalla erotu muusta massasta mitenkään.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.11.2007 18:48

Meillä on isällä nyt toista vuotta -02 hiace ja mitään muuta ei olla tehty kuin öljynvaihto ja kesärenkaat ostettu, mittarissa 170tkm.
Enolla -99 diiseli corolla, 50tkm ajettu pelkillä öljynvaihdoilla, nyt menossa nokkaremmin vaihtoon kun mittarissa 290tkm, muita remontteja ei tulossa.
Enolla ollut ennenkin toitsuja esim -90 camry, 94 e-carina (400tkm) ja nyt tuo corolla.
E-carinaan koitin golffia vaihtaa mutta 3000e olis hyvitetty eli 2000e olis takkiin tullut vuodessa.

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 25.11.2007 19:58

Golffari90 kirjoitti:Taitaa olla joku sabotoitu lista ku volsu puuttuu kokonaa listasta :S

"Lähetetty: Kes Lok 22, 2003 7:20 pm Viestin aihe: Saksan parhaat automerkit 2003"
Luetaan ensi kerralla vähän tarkemmin se viesti. ;)

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 25.11.2007 21:09

Ja kun puhutaan näistä käytetyistä, niin oikeastaan malli kuin malli ja merkki kuin merkki, niin riippuu ihan siitä kuinka on autoa pidetty, onko vain ajettu ja tankattu vai sitten otettu heti asiaksi korjata OIKEAOPPISESTI jos on alkanu joku paikka nikottelemaan. Kyllähän japseissa on luotettavuuspuoli kunnossa tekniikan osalta, mutta siihempä se sitten jääkin.


Meinaatko että japseja pidetään paremmin ja huolletaan tarkemmin laitaa lukien kuin saksalaisia, ranskalaisia ja muita lastentautisia autoja?

Toki tuo pitäminen ja huolto vaikuttaa yksittäisten autojen kuntoon, mutta ei se tuollaista listaa vääristä.

Nuo japsien luotettavuudet ei ole mikään uutinen ollut viimeiseen 10 vuoteen.


Ole tainnu olla mikään uutinen 30vuoteen. ;)

Tuo tilasto kuvastaa lähinnä sitä kuinka usein kyseisen mallin ja merkin omistaja vie auton vian takia huoltoon. Omassa lähipiirissä VAG kuskit valittaa kaikesta huoltoon ja kertoo sen kaikille tutuilleen, toiota kuskit vaikenee vioistaa ja käyttää niin pieniä korjaamoja että normaali ihminen ei niitä edes löydä.


Empä aivan tuohonkaan usko. Tosin kyllä varmaan audi allroad kuski joka on maksanut autostaan 80t€ kitisee vioista enemmän kuin corolla kuski joka ajelee 20t€ kiesillä. Minun käsitys kuitenkin on että japsit on testattu ja suunniteltu paremmin eli lastentauteja ei ole läheskään niin paljon kuin eurooppalaisissa.



lainaus ultimatevw:n foorumilta
Mulla on työautona T5 174hp. automaatti vm.05 ja nyt ajettu 125000 km ja auto on ollut maanatai kappale.
Autoon on jo vaihdettu takuuseen:

- Vaihdelaatikko + ohjanlaite + venttiiliasema
- sähköpääkeskus x 2
- ajovalot x 3 (lasit säröilee)
- moottorin ohjainlaite
- Pakosarja + turbo
- vebasto + ohjainlaite
- Takaoven ja liukuven lukot
- mittaristo
- takapyörän laakerit
- mukavuus ohjainlaite
- ilmamassa mittari
- kaasupoljin anturi
- jarruvalo anturi
- pyyhkijöiden moottori
-ja kaikkee muuta

Tehtaan jäljiltä oli 3 maadoituspisteessä maalia rungon ja johdon välissä ei ihme että ei maadoittunut kunnolla ja auto renkkas. Turbo rupes viheltään ja sinne vaihdettiin pakosarja(joka oli kiero) samalla uus turbo ja jotain putkia. Vaihdelaatikko renkkas jäi välillä 3 vaihde päälle ja välillä heitteli vaihteita miten sattu esim. 3 -> 6 -> 3 takas maantie ajossa. välillä kun oli pyyhkimet päällä ja sytty polttoainen merkki valo pysähty pyyhkimet keskelle ikkunaa eivätkä hievahtaneetkaan ennen kuin tankkas auton. viimeisin vika oli että kun laittoo virtaa päälle mittaristossa vilahti toisenpuolen suunta vilkun merkki valo ja sama vika tuli välillä kun laitto kuskin oven kiinni sen korjaantu mittariston vaihdolla. Jos rupeisin kertoon kaikista auto viosta niin tästä tulis romaanin kokoinen kirja. nyt kun autoon on vaihdettu ym. osat niin se on alkanut toimia.
Auto oli herttoniemessä maahantuonnin erikoiskorjaamolla 2,5 viikkoa ja sieltä tuli kommentti "autossa on sähkövikaa jota ei pystytä paikantamaan".


Tätä kun vertaa esim tähän :D

Meillä on isällä nyt toista vuotta -02 hiace ja mitään muuta ei olla tehty kuin öljynvaihto ja kesärenkaat ostettu, mittarissa 170tkm.
Enolla -99 diiseli corolla, 50tkm ajettu pelkillä öljynvaihdoilla, nyt menossa nokkaremmin vaihtoon kun mittarissa 290tkm, muita remontteja ei tulossa.





Itsekkin ajelisin varmaan toyotalla, mutta ne on niin hajuttomia ja mauttomia ja kaikilla on samanlainen. Eikä ajo-ominaisuudetkan ole mitenkään huipputasoa.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 25.11.2007 23:05

Johan se on ihan yleinen tieto että japsit on kaikis luotettavimpia autoja, ei siihen mikää "kaverilla oli" vertailu auta :D

t. 5 vuotta japseilla eikä ikinä välille jääty, jenkillä sitäki useemmin
(nissan kc 250tkm, ite ajanu 80tkm eikä remonttia kuin omasta tahdosta kun laatikon vaihatin laurelista)
Edit:

Kaverilla kanssa on Cedric, vasta 850tkm ajettu entinen taksi ja ainakin vielä se kulukee ilosesti :D

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 26.11.2007 22:38

Toyota panostaa tunnetusti huoltoverkostoon ja palveluun. Toyota on lahjoittanut mm. ammattikouluille koulutusmateriaalia avokätisesti yms. Tuulilasi lehtihän on tehnyt "Merkkien merkki" tutkimuksia monta vuotta, ja melkein aina Toyotan asiakkaat ovat tyytyväisimpiä huollon toimintaan. Bemari ja tojo siellä on tainnut taistella kärkisijoista vuosi toisensa jälkeen. Toyota panostaa kovasti myös valmistuksen laatuun. En muista mikä merkki se oli kun haki japseilta konsulttiapua tuotantolinjan rakentamisessa, kuitenkin näin on tehty.

Kyllä tuolla Toyotan konseptilla tehdään laadukkaita autoja jonka kruunaa hyvin toimiva huolto-organisaatio. Autot ovat hyviä, mutta silti ne eivät suurempia tunteita herätä. Riippuu tietysti mitä ominaisuuksia itse arvostaa. Tosin eipä nuo Golfit ja Passatitkaan mitään hirmuisia omistamishaluja herätä. Golfithan on euroopan corollia. Saksassa pisti muuten silmään että siellä näkyi liikenteessä tosi vähän japsiautoja. Ihme juttu ;) Suomessa ja Tanskassa on euroopan japanilaisin autokanta. Molemmat korkean autoveron maita, oliko japsit sitten takavuosina niin edullisia että niitä opittiin ostamaan, en tiedä. Omasta kokemuksesta ainakin VW:n huolto/varaosapalvelussa ja palvelussa yleensäkin (asenne, asiakkaan arvostaminen / huomioiminen jne.) on paikoitellen huomattavasti parantamisen varaa. Ainakin täällä Keski-Suomessa oli takavuosina erittäin tylyä palvelua paikallisella piirimyyjällä. Liekö nekin opetelleet vähän asiakaspalvelun jaloja taitoja jo nykyään. Tämäkin vaihtelee tietysti paikkakunnittain ja liikkeittäin. Olen siis omistanut yhden uuden tojon ja useita käytettyjä volkkareita joten ehkä jotain kokemuspohjaakin on havaintojen tueksi.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 26.11.2007 22:56

mutta miksi tojota tekee muuten niin laadukkaita autoja ja silti ruostesuojaan ei ole vieläkään älytty panostaa, esim 06 corollafarkussa, jonka helman aukaisin, oli helmakotelot aivan kuivat. ei yhtään kotelosuojaa. tojota siis jostain syystä luottaa vain galvanoinnin pysymiseen. muista japseista en tiedä mutta oletan ettei niissäkään ole kotelosuojia roiskittu.

en sitten tiedä miten uusina niitä on ruostekorjattu mutta mazda 6:ta on ainakin moitittu siitä että ruostuu todella nopeasti.

samaa mietin mitä mersuistakin, mitä iloa on hienosta ja varmasta tekniikasta jos kori lahoaa ympäriltä.

Mess
-
Viestit: 371
Liittynyt: 12.11.2003 9:04

ViestiKirjoittaja Mess » 27.11.2007 12:30


jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 27.11.2007 13:20

mutta miksi tojota tekee muuten niin laadukkaita autoja ja silti ruostesuojaan ei ole vieläkään älytty panostaa, esim 06 corollafarkussa, jonka helman aukaisin, oli helmakotelot aivan kuivat. ei yhtään kotelosuojaa. tojota siis jostain syystä luottaa vain galvanoinnin pysymiseen. muista japseista en tiedä mutta oletan ettei niissäkään ole kotelosuojia roiskittu.


Ehkäpä noiden autojen suunniteltu elinkaarikaan ei ole lähelläkään sitä, mihin me täällä kekkosslovakiassa ollaan totuttu. Täällä autoverojen yms. luvatussa maassa kun sepitellään ja elvytellään kuntoon kymmeniä vuosia vanhoja ja miljoonia kilometrejä ajettuja kotteroita. Kun taas Japaniassa autot romutetaan 3-5vuoden ikäisinä. Tekniikan Maailmassa oli joskus juttua mitenkä Japanilainen systeemi toimii ja kuvia kierrätykseen menevistä autoista. Oli aika tuoretta kalustoa silmän kantamattomiin.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 27.11.2007 18:26

no tuo kyllä selittää sen. mitä sinne suotta ylimääräisiä aineita laittamaan kun siellä niitä ei tarvita.

ite pitäisin tuota ADACin listaa luotettavampana mittarina luotettavuuden suhteen kuin tuota topikin aiheena olevaa vertailua. ADACin vertailu on puolueettomampi ja siinä luotettavuuden mittarina on nimenomaan vikojen esiintymistiheys, toisin kuin tämä toinen missä ilmeisesti jotenkin korjaamolaskun suuruus vaikutti luotettavuuteen. eri merkkien osathan on aika eri hintaisia eli remonttien laajuus ei näy hinnasta suoraan. lisäksi tässä toisessa oli ilmeisesti tiedot kerätty käyttäjiltä jotka eivät ole useimmiten puolueettomia.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 27.11.2007 22:51

Muistelisin että noissa ADACin tilastoissa on mukana kaikki tielle jäännit, paitsi ehkä bensan loppumiset. ADAC on saksan Autoliitto, ja se tilasto kerätään kai niistä ADACin tiepalvelun eli "team ahmalaisten" auttamista tapauksista. Siellä on siten kaikki laturin remmin hajoamiset jne. joka ei välttämättä anna aina ihan oikeata kuvaa auton kestävyydestä. Huoltojen laiminlyönti voi johtaa helposti ylimääräisiin tiellejäänteihin.

Eikös nuo ylimääräiset ruostesuojaukset lopetettu joskus 10 vuotta sitten? Joissakin autoissa kai takuuehdotkin kieltää ylimääräisen ruostesuojauksen takuuaikana. Mutta tosiaan, muualla maailmassa ei osata ehkä ajatella että auton pitäisi kuljettaa turvallisesti ja luotettavasti nuoria ja velkaisia lapsiperheitä vielä rippikouluiässäkin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa