Osaisiko joku kertoa kokemuspohjaista tietoa minkä suuruisilla jousivakiolla em. sarjan vieterit on? Ja ehkäpä vapaa pituuskin kiinnostaa, ei tarvis ite mitata! =) Jos ei kenelläkään kokemusta niin hyvät arvailutkin huomioidaan...
Ongelmahan on talvisen tienhoidon heikkous yhdessä jousitukseltaan kivikovan ja matalan auton kanssa.
Täytyisi saada korkeamalle (tällähetkellä ~80mm etuhelman alla) ja pintakovuutta pois.
Jos edes jotain tiedon murusia tipahtelisi niin ei menis ihan haahuiluksi vieterien kokeilu/tilaaminen.
Kiitän ja kumarran syvään etukäteen.
Corradon jousivakio ongelma 'Weitec hicon gt'
Valvoja: ffp jäsenet
Meikäläisen käyttörottelossa on tuollainen Hicon GT. Jousivakioista ja vapaamitoista ei ole tietoa, ainostaan ajokokemuksia elokuusta lähtien.
Tuossa alusta on kesäkorkeudella, mitta kaaresta vanteen keskelle n. 300 mm. Aiemmalla KW:n -60 mm alustasarjalla mitta oli 330 mm joten madallusta lienee n. 90 mm.
Talvirenkaiden vaihtamisen yhteydessä ruuvasin alustaa ylemmäs, tämän hetkinen mitta 350 mm.
Noilla säädöillä ja 185/60/15 rengastuksella laite on ainakin meikäläisen silmään korkea kuin kameli... Uskoisin että talviajo ei tuota ongelmia. -60mm alustoillakin on pärjätty mainiosti.
Tuohon KW:n settiin verrattuna paljon mukavampi alusta ajaa madallettunakin.
Tuossa alusta on kesäkorkeudella, mitta kaaresta vanteen keskelle n. 300 mm. Aiemmalla KW:n -60 mm alustasarjalla mitta oli 330 mm joten madallusta lienee n. 90 mm.
Talvirenkaiden vaihtamisen yhteydessä ruuvasin alustaa ylemmäs, tämän hetkinen mitta 350 mm.
Noilla säädöillä ja 185/60/15 rengastuksella laite on ainakin meikäläisen silmään korkea kuin kameli... Uskoisin että talviajo ei tuota ongelmia. -60mm alustoillakin on pärjätty mainiosti.
Tuohon KW:n settiin verrattuna paljon mukavampi alusta ajaa madallettunakin.
Ei siitänäillä tarpeilla hyvää saa. Piste.
Nytetuhelman alla 80mm, renkaat 195/50R15. Viimein ajatus oli laittaa Tämän hetkisiä jousia pehmeämmät helperit joka nurkkaan. Eli lisätä taakse lyhyempi ja pehmeämpi jousi ja edestä vaihtaa jo siellä oleva 'apujousi' jäykempään. Ja säätää sitten sopivaan korkeuteen. Se säätövara 40-70mm on vähintään madallusta 40mm, maksimissaan 70mm. Ja tuo 40mm on iskarin liikerataan verrattuna liian vähän, pumput on lähestulkoon maksimi mitassaan.
Mutta. Ei onnistu. Iskarit on liian lyhyet, loppuu tämänhetkiseen verrattuna 40mm korotuksella ulosjoustot käytännössä kokonaan. Ja tämänhetkisessä korkeudessa ei voi jousitusta pehmentääkkään, alkaa puskuri osumaan heitoissa tiehen korin heilahtelujen myötä.
Vaihdan talvirengaskoon 195/55:ksi ja jos jollain pyörii nurkissa ehjä Corradon vakioalusta niin voi tarjota vaikkapa sähköpostilla ville.kiiveri[ät]saunalahti.fi.
Nytetuhelman alla 80mm, renkaat 195/50R15. Viimein ajatus oli laittaa Tämän hetkisiä jousia pehmeämmät helperit joka nurkkaan. Eli lisätä taakse lyhyempi ja pehmeämpi jousi ja edestä vaihtaa jo siellä oleva 'apujousi' jäykempään. Ja säätää sitten sopivaan korkeuteen. Se säätövara 40-70mm on vähintään madallusta 40mm, maksimissaan 70mm. Ja tuo 40mm on iskarin liikerataan verrattuna liian vähän, pumput on lähestulkoon maksimi mitassaan.
Mutta. Ei onnistu. Iskarit on liian lyhyet, loppuu tämänhetkiseen verrattuna 40mm korotuksella ulosjoustot käytännössä kokonaan. Ja tämänhetkisessä korkeudessa ei voi jousitusta pehmentääkkään, alkaa puskuri osumaan heitoissa tiehen korin heilahtelujen myötä.
Vaihdan talvirengaskoon 195/55:ksi ja jos jollain pyörii nurkissa ehjä Corradon vakioalusta niin voi tarjota vaikkapa sähköpostilla ville.kiiveri[ät]saunalahti.fi.
Kuulkaas kunnan isät sun muut silmää tekevät, älkää enää laskeko meikäläisen ratsukon varaan katujenne hätävara-aurausta, minua ei nimittäin enää kauan auraamattoman lumen määrä teillänne kiinnosta! Vittu. Ostan maasturin, sellaisen oikean, jäykkä akselisen maasturin, oikean Kenialaisen koulubussin, hä hähää!! Auratkaa itse katunne ja kujanne! Ajelen littanalla enää vaan aurinkoisina kesäpäivinä. Taas vittu, ei muuten toimi kattoluukkukaan ihan niinkuin insinööri on sen suunnitellut, se siitä auringonpalvonnasta. Vähän se raottuu mutta ihan kuljettajan kiusaksi ei aukea juuri 3 senttiä enempää...
Olikos kellään vakioalustan lisäksii myydä ilmastointia?
Kattoluukun suunittelija raukasta juolahti mieleeni että miksi insnööri ei syö hernekeittoa?
Olikos kellään vakioalustan lisäksii myydä ilmastointia?
Kattoluukun suunittelija raukasta juolahti mieleeni että miksi insnööri ei syö hernekeittoa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa