Octavia II Sport vs. Elegance

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

Octavia II Sport vs. Elegance

ViestiKirjoittaja Pokeri » 15.11.2007 20:44

Hieman on valinnan vaikeutta kumpaan malliin kallistuisi, niin ajattelin kysäistä asiantuntijoilta neuvoa. Lähinnä tuo alustapuoli mietityttää, että tekeekö sillä sport-alustalla mitään? Vai olisiko järkevämpi ostaa elegance ja ostaa alustasarja? Auto tulee lähinnä matka-ajoon, eikä ole tarvetta "ratakäytölle" ;) Mites nuo jakkarat, onko merkittävää eroa?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 15.11.2007 22:11

itse kävin kokeilemassa juurikin tuota sporttia 1,8tfsi koneella.
alusta oli mielestäni sopivan jämäkkä+moottori tuntui sopivalta.
itse kallistuisin sporttiin alustan ja penkkien takia.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.11.2007 22:52

Eleganssilla tullut pari vuotta ajeltua ja jämäkämpää alustaa kaipaisi. Laajoissa heitoissa tuntuu aika huteralle mutta toisaalta on taas yllättävän pintakova :/. Penkit on ihan ok mun makuun.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 16.11.2007 10:02

Varmaan kuuluisi muualle kuin Diesel tekniikka osastolle?
Minä otin kanssa elegancen sportti alustalla ja jakkaroilla.
Penkeissä on ihan hyvä tuki ja reisituki on hieman pidempi.
Alusta on samaa tasoa kuin Ocu-1 varustettuna konin alustalla, mutta tässä on ehkä hieman parempi kallistuksen vakaus.. en tiedä onko sitten sportti alustassa vakiota paksumpi tanko?

Varmaan nyt ottaisin sportin ja siihen sitten Climatronikia yms.. hinta lienee sillä tavalla koottuna edullisempi.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 16.11.2007 12:54

Pienessä päässä pähkäilin, että kun diesel-autoa olen ostamassa, niin tämä kuuluisi tänne... :) No jokatapauksessa, kiitoksia vastauksista. Sportia olin suunnitellutkin ja kanta sai mukavasti vahvistusta.

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 17.11.2007 11:52

Mulla on elegance sport-alustalla...toimii tosi hyvin. Rauhallisessa ajossa on pehmeä ja kovaa ajettaessa jäykkä eli ei kallistele niin pahasti.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 17.11.2007 22:24

Mites nuo jakkarat, onko merkittävää eroa?


Sportissa on samat jakkarat ku RS ocussa. On hyvät! Perusmallissa on sitten perussohvat.

Jona81
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.11.2007 23:11

ViestiKirjoittaja Jona81 » 17.11.2007 23:14

Oujee. Torstaina tuli tilattua Octavia Elegance 2.0 TDI ja nippu lisävarusteita. Mietin itsekin tuosta Sportia, mutta automaatti-ilmastoinnin puute vaivasi. Isommat vanteet voi hommata myöhemmin, ja mun makuun toi RS:n alusta oli jo vähän liian kankea. En tiedä kuinka tuo sporttialusta vastaa RS:n alustaa, mutta omaan makuun ei RS:n alusta sopinut. RS:n penkit oli kyllä hyvät. Ja automaatti-ilmastointi pitää olla, olen niin helkutin laiska :)

-Jona

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 18.11.2007 14:27

Meillä elegance+tehtaanalustasarja, en muista mikä oli paketin nimi, ehkä dynamic pack 2 tms, ocu 2 mallia 2006.
Alustan kuitenkin jättäisin kauppaan, mielestäni pintakova mutta ei sitten kuitenkaan riittävän progressiivinen.
Vakioalustan tilalle esim. Eibach, toisessa autossa on tällainen ja on paljon mukavampi kaikella tavalla verrattuna ocun sporttialustaan.
E: Siis tarkoitin nimenomaan koko sarjaa (jouset+iskarit)
Viimeksi muokannut SR2001, 20.11.2007 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 19.11.2007 10:08

Vakioalustan tilalle esim. Eibach
Minkäs hintaisia nämä sarjat ovat? Paljonkohan tuommoisen alle laitattaminen tulisi kustantamaan?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.11.2007 10:16

Jos ostaa pelkät jouset, eli Pro-Kitin suomesta, niin ne on karvan alta 300e.
Saksasta suoraan halvemmalla.

Jos itse laittaa alle, niin lisäksi kulmien säätö varmaan jossain satasen päälle.
Eli alta 500e noin.

Jos laitattaa jossain, niin voi laskea varmaan muutaman satkun lisää taas.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 19.11.2007 16:52

Eikö alkuperäiset iskarit tykkää kyttyrää, mikäli pelkät jouset laittaa? Kun joutuvat kuitenkin olemaan enemmän kasassa.

lapatch
-
Viestit: 21
Liittynyt: 17.11.2007 17:51

ViestiKirjoittaja lapatch » 19.11.2007 21:47

no kuuluu ne kyllä nopeammin mut vaihtaa sitten lyhyemmät

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.11.2007 1:03

Jonka takia kannattaa heti alussa laittaa jousien kanssa hyvin toimimaan suunnitellut iskarit.

Suurempi jousivakio edellyttää tehokkaampaa vaimennusta tai muuten sillä on taipumus pompottaa.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 20.11.2007 14:42

Semmonen unohtuikin kysyä, että onko tämä sport-alusta sama kuin rs-mallissa?

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 20.11.2007 14:52

Yhtä matala, mutta ei sama.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 20.11.2007 15:49

Ei noi 30-40mm madaltavat vielä uusia iskareita uudessa autossa kaipaa, mut jo alemmas meinaat mennä niin sitten.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 20.11.2007 18:15

vaikka pumppu toimisikin madallettuna, niin voiko tulla sellaisia ongelmia että suuremman voiman omaava jousi pistää vakiojouselle tehdyn iskunvaimentajan hieman kovemmalle ja vakiosta iskarista tulee mehut pihalle?

SR2001: oletko vertaillut octavioidesi alustojen käyttäytymistä kaarre ajossa.. mietin että onko molemmissa samat kallistuksen vakaajat, vai dynamic packillisessä paksummat?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.11.2007 18:27

Iskarin varren liikenopeudet kasvaa, mutta en osaa sanoa tarkoittaako se välttämättä heti ongelmia.

Ei se ainakaan iskarin elinikää pidennä :)

Suurempi ongelma taitaa olla se että jousiin sovitetun iskarin saanti jälkikäteen ei ehkä oo taattua jos niitä myydään vaan setteinä.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 22.11.2007 18:10

Kun nyt kerran alunperinkin tämä meni väärään paikkaan, niin jatketaan samalla vauhdilla, ettei tarvitse uutta topicia tehdä... Noista valoista olisin kokemuksia vailla.. Kun kerran pelkät lyhyet ovat xenonit, niin miten pitkillä pärjää märällä asfaltilla?

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 23.11.2007 1:01

Koko lailla heikosti. Ensimmäistä kertaa kun itse ajoin pimeässä lumikelissä Octavia II:lla missä oli xenonit niin tuntui ettei tapahdu juuri mitään kun laittaa pitkät päälle, koska lyhyet ovat niin kirkkaat. Kaikkeen tietysti tottuu, mutta varsinkin märällä asfaltilla ne ovat lyhyisiin verrattuna heikot.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 23.11.2007 7:34

Muistaakseni polttimet ovat H1 ja minä olen ainakin pärjännyt ihan hyvin.. testeissäkin ovat pärjänneet hyvin.
Onhan ne vakiot himmetät, tilalle esim vision plussat, niin värisävy muuttuu.

En kyllä suosittele pitkiä käyttämään muutenkaan lumisateella tai sumussa.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 23.11.2007 7:43

Niin, tosiaan pitkät sinällään eivät ole mitkään huonot, mutta tuntuvat siltä tehokkaiden lyhyiden rinnalla.

Tuo mitä 68Corvette sanoi on ihan totta, lumisateessa tai sumussa Octavian xenon-lyhyillä selviää hienosti, ei jää pitkiä paljon kaipaamaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.11.2007 10:49

Nyt märällä ja pimeällä Xenonitkin tuntuu aika heikoille ja pitkät auttaa selvästi. Oisko jo polttimot himmenneet kun on kuitenkin melkein 3 vuotta vanhat?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 23.11.2007 12:29

freak: Varmasti pn himmentynyt 3 vuodessa. Oman passatin xenonit tuntuu himmentyneen jonkinverran jo vajaassa vuodessa/30tkm. Tosin alkuperäiset 200tkm ajetut d2s:t oli aika himmeät :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 20 vierailijaa