golf 2 1.8t 4wd onko mahdollinen?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

bandit_
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2007 22:20

golf 2 1.8t 4wd onko mahdollinen?

ViestiKirjoittaja bandit_ » 19.11.2007 1:02

tämmöistä kyselisin että omistan tuommosen perus mk2 1.8 gt golffin ja haaveena ois tehä siitä tälläinen eli 1.8 turbo kone 20v ja 4 veto onko kukaan tuommoista projektia tehnyt ja onko ees käytännössä mahdollinen? kannattaako unohtaa kokonaan vai oisko mitään saumaa moiselle projektille..ja vinkkejä kuuntelen ehdottomasti varsinkin jos joku vielä moisen rakentanut!

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.11.2007 1:11

Et sä siitä etuvetosesta nelikkoa tee millään nykysäädöksillä. Pitää olla vähintään syncron koppa lähtökohtana, että kannattaa edes harkita.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.11.2007 4:23

Miksikäs ei tekisi? Golffia on saanu nelivetosena joten sen muutoksen tekemiseen tarvii vaan hakea erikseen poikkeuslupa. Se kuinka helposti sen saa, on eri juttu mutta ei siis mahdoton.

Tiedän yhden samanlaisen tapauksen. Mersu '87 200D takavedosta muutettiin 300e nelivedoksi. Käytännössä vain kori jäi vanhasta.

Asia AKE:n näkökannalta.

Puolassahan se on näköjään helppoa jopa :D Ja ojaanki n sen heti sai. Vittumaisia popuppeja.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 19.11.2007 9:42

kannattas varmaan lähtee siitä että laitat normi golffis ja nelikon vierekkekäisille nostureille, ja tutkit niitä altakäsin viitisen minuuttia.

Vaikka jollain konstilla swapin sais tehä, niin en nää siinä pienintäkään järkeä.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 19.11.2007 17:10

Miksikäs siitä etuvetoihmeestä pitäisi alkaa nelikkoa rakentamaan kun noita saa kaupasta jo ihan valmiiksi nelikkoinakin. Selviää huomattavasti pienemmällä vaivalla kun ottaa lähtökohdaksi syncron.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 19.11.2007 17:23

Tää syncro jos on toteutettu viskokytkimellä nii sehän on yhtä tyhjän kans. Eli laita samalla sitte torsen tai haldex kytkimellä :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.11.2007 17:45

itsekkään en kyl näe mitään hyötyä/järkeä... kuten edellä on mainittu hommaa valmiiksi syncro kakkis ja siihen rakentelet sen 20v 1.8t tekniikan... säästät monta pitkää iltaa tallissa ja pitkän setelin lompakossa ja se mitä jää yli niin laitat suoraan sen siihen tekniikan piristämiseen ja unohat heti turha teinihilpetuuningit

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 19.11.2007 18:14

plopo kirjoitti:Tää syncro jos on toteutettu viskokytkimellä nii sehän on yhtä tyhjän kans. Eli laita samalla sitte torsen tai haldex kytkimellä :D


Mitäs vikaa viskossa?

Torseeni on vaikea toteuttaa poikittais koneisessa, koska niitä käytetty vaan pitkittäisasennuksessa, ja niissäkin se sijaitsee laatikon perässä..

haldex taas on sähköisesti ohjattu, eli tarvii ohjinlaitteet ym, jotka sitten saatava toimimaan kimpassa moottorin matolaatikon kanssa..

Viskostahan sen helpoiten rakentaa..

Siinä olen samaa mieltä että rakentelun perustaksi valmiiksi nelivetoinen kakkis, on sitä soveltamista siinäkin että saa mosan, lootan, kulmavaihteen ja kardaanin/vetarit sopimaan yhteen..

Mielenkiintoinen rakentelukohde, ja jos/kun saat valmiiksi, on varmaan mukava peli ajella:) Elikkä peukkuja!

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 19.11.2007 18:19

Eiköhän melkein kannattas puottaa g60- tekniikka sen syncron kaveriks sinne?

E. Mites paljon tuossa 20v turbomyllyssä olikaan tehoa?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 19.11.2007 18:29

Riippuu mallista, 150, 180 tai 225, siis poikittais asenteisissa..

bandit_
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2007 22:20

ViestiKirjoittaja bandit_ » 19.11.2007 19:30

joo sama kutina oli itsellänikin että helpompi rakentaa suoraan valmiiseen syncro golffiin!

mites sitten tuon pelkän tekniikan vaihto joutuuko vaihteleen paljon osaa esim muista malleista vai käykö nuo kakkosen osat tuon turbotekniikan kanssa esim koneen korvakot vetarit yms..

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 19.11.2007 19:40


Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.11.2007 19:47

Kyllä sä aika kasan joudut vaihtelemaan, ei se mikään ihan pura ja kasaa -projekti ole. Koneen korvat taitaa olla ne pienin murhe, sopivat löytyy kyllä valmiina. Laatikoksi voisi soveltua parhaiten G60 syncron/rallyen 02A-laatikko vetareineen... tai sitten se 4motionin/quattron oma loota jos lähdet haldexin kanssa rakentamaan.

02A-laatikolla taitaa olla eniten bolt-on, silti rakentelemiseksi menee aika paljon, mm. pakoputkisto, ahtoputkisto ja iso nippu sähköistä.

Mutta siis kuten moni jo totesi, ei sitä etuvetoon kannata alkaa tekemään. Myyt autosi, hankit syncron ja siihen sitten konetta vaihtamaan, näin projekti pysyy vielä jossakin järjen rajoissa :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.11.2007 19:50

Mä oon pyöritelly päässä samaa asiaa ja todennu, että lähtökohdaksi voisi ottaa nimenomaan syncro kakkiksen, niin säästyisi aikamoiselta akselistojen kanssa turaamiselta. Joku joskus höpis syncro->haldex konversio kitistä, mutta kai sen haldex systeemin saa sovitettua sinne suoraan, tulee sitä kestoa mitä viskossa ei ole. Ja käsittääkseni haldexin saa toimimaan relepatentilla 50:50 tilassa ja moottoriohjaukseksi voi kakkiksessa kyl laittaa jonkun muunki ku alkuperäse.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.11.2007 19:55



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa