AGR:ssä lämpötila-anturi vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

AGR:ssä lämpötila-anturi vika?

ViestiKirjoittaja Aje » 7.10.2006 18:17

Seuraavan moinen oireyhtymä:
- kulutus n. 6 l/100km, ajoi sitten nilkka suorana, ylivarovaisesti, evry boksilla tai ilman, tai kärry perässä (tuntuu reilulta?)
- vaatii lämpöisenä reilun pitkän startin, kylmänä ei tarvitse kuin pyörähtää.

kone pelaa hienosti, vetoa on jne.

Ajattelin pumpun ajoituksen olevan poskellaan hihnan vaihdon jäljiltä, kuitenkin vag-com timing graph näyttää ajoituksen olevan OK, mutta valittaa että kone on kylmä vaikka lämpömittari näyttää sitä 90 astetta.

Onko koneessa toinenkin lämpötila-anturi, missä, millä kanavalla vag-comila näkee sen arvot?

Kiitokset jo etukäteen!

TDiGO
-
Viestit: 103
Liittynyt: 27.9.2004 14:01

ViestiKirjoittaja TDiGO » 7.10.2006 21:50

Mulla on kans vähä samoja oireita tuos golffissa. Lämpötila anturi vaihdettu ja ei auttanu tuohon lämpösenä sahaamiseen mitenkään. Sitä en sitten tiedä, että onko niitä lämpöantureita toinenki jossain piilossa. Lämpömittari toimi ihan normaalisti. Tosin ei aina tee sitä, että joutuu lämpösenä starttailemaan pitkään. On tainnu täällä ennenki olla topicci tästä aiheesta, ja siellä muistaakseni todettiin että on AGR:n ominaisuus. Pakko elää sen kans.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.10.2006 22:44

Eipä tuota omaani vakiopumpulla tarvinnut sahailla muuta kun ihan tajuttomalla pakkasella käyntiin. Väljällä 12mm päällä olikin asia sitten vähän eri. Kylmänä lähti kohtuullisesti käymään, mutta lämpösenä sai sahata välilla oikein urakalla.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.10.2006 23:09

Kaksi eri anturia löytyy., olikohan toinen mittaristolle ja toinen eculle.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.10.2006 23:48

taitaa olla molemmat anturit samoissa kuorissa

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 8.10.2006 10:31

Täytynee käydä läpi minkälaisia arvoja sieltä löytyy ja vertailla toisiinsa.
Se etttä timing graps herjaa koneen olevan liian kylmä vaikka viisarin mukaan kone kuumana, viittaisi että siellä on kaksi anturia.

Pengoin Volkkarin prujun esiin, ainakaan tuossa ei näyttäisi olevan kuin yksi anturi, toisaalta se näyttäisi nelinapaiselta.

Kuva

Kuva[/img]

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 8.10.2006 13:09

Ainakaan oman goffin mittariin en luota. Se näyttää tarkoitetusti 90 astetta todellisen koneen lämmön ollessa välillä ~60c-105c...

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 8.10.2006 13:14

Itellä kans Passatissa mittari näyttää 90 astetta ja vag-com saattaa näyttää 80astetta. Vag-comilla lämpötilan näkee engine ja group 001 & 002.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 8.10.2006 14:40

Noissa on vain yksi anturi, joka kertoo lämpötilat mittaristolle ja moottorin boxille.. Liiankin yleinen vika melkeimpä kaikissa vaggineissa tuo lämpötila-anturi, ei muuta kuin uutta suoleen..
Se että mittaristo näyttää tasaista 90, vaikka koneen lämpö vaihtelee 80-100asteessa, on ihan normaalia, ettei ihmiset turhaan huolestuisi kun mittari vaeltaa.. Mittari lähtee kipuamaan punaista kohti kun lämpötila on ~105astetta..

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 8.10.2006 15:41

Vaggarilla äsken katselin arvoja, näyttää veden lämpötilaksi sellaista 85 - 90 ast.

Täytyypä käydä tiskiltä kysymässä uutta anturia.

Tottahan tuo viisari on jotensakin vaimennettu ettei heilu kokoajan edestakaisin termostaatin tahdissa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 8.10.2006 22:05

Kerroppas sitten auttoko mitään se vaihto. On nimittäin TÄSMÄLLEEN samat oireet ollu jo vuoskaudet.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 18.10.2006 9:55

Anturi ei ole vielä vaihtunut.

Mutta, akku alkoi jo vedellä viimeisiään ja laitoin uuden tilalle.
Nyt uudella Boschilaisella lähtee lämpöisenäkin käyntiin aivan eri tavalla kuin aikaisemmin.

Mutta palaan anturiin vielä.

Jarsku
-
Viestit: 7
Liittynyt: 4.2.2007 18:51

ViestiKirjoittaja Jarsku » 8.2.2007 18:48

Mullakin on tuota samaa sahaus ongelmaa. Vaihdoin kanssa akun ja lähtee paremmin käyntiin lämpöisenä. Oliko siinä anturissa vikaa? Paljonko maksaa uusi?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 8.2.2007 19:08

muistelen notta n. 25€

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 23.10.2007 11:34

Anturi vihdoin vaihdettu, EI vaikutusta huonoon starttiin lämpöisenä.
Katseet kääntyy ECU:un..

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 23.10.2007 15:58

Täällä AGR:ssä sama homma, pitkä startti lämpöisenä. Ollu siitä asti kun ostin eli viimeiset 60 tkm. Oon pitäny enemmänki ominaisuutena. Samaa sanoi kaverini joka rassaa noita töikseen merkkiliikkeessä.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 23.10.2007 17:43

Testasin moottoritieajon jälkeen, anturilta piuha pois ja starttaamaan -> herää heti ensi pyörähdyksellä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla vastushuijausta anturlle, siihen ecu:lle menevään johtoon.

Eli tähän malliin : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=74601&highlight=agr

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 23.10.2007 18:12

Aje: Laitoin privaa..

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 25.10.2007 16:40

"Ainakaan oman goffin mittariin en luota. Se näyttää tarkoitetusti 90 astetta todellisen koneen lämmön ollessa välillä ~60c-105c..."

Onkos jotain rikki jos auton mittari näyttää 90c ja vag-com n.80c? ASV-leon kyseessä.

Edit: Luin vähä paremmin topickia niin näyttäishän se normaalia olevan.

Raid77
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 17.11.2007 15:03

ViestiKirjoittaja Raid77 » 17.11.2007 19:19

Omassa kanssa lämpöisenä saa sahata käyntiin, mutta liitin anturilta pois ja pikku hehkutus niin jo vain pärähti heti käyntiin.. Itsellä on noi johdot eri värisiä kuin tossa em. vastus huijauksessa.. violetti,ruskea keltainen ja sininen.. Mihinköhän noista sitä vastusta kannattas kokeilla..? Luulempa, että saisi vian korjattua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa