Tdi savutusarvo ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Tdi savutusarvo ongelma
Kävin tuossa katsastuksessa ja HYLKY tuli savutustestissä 3,2-3,88. Noh, nyt pitäsi kuukauden sisään pistää savutusarvot kuntoon. Itseasiassa melkein jo tiedän syyn tähän suureen savutusarvoon, auto on lastutettu A4 TDi (AFN). Lastu on saksalaista punaniska laatu työtä. Ilmanputsarit ja muut ovat kunnossa, auto käy kukkuu loistavasti. Eikä vikakoodeja ole muistissa.
Omasta mielestä savutus on todella vähäistä mitä aiempiin omistamiini TDi vehkeisiin tulee, mutta minkäs teet jos mittarit tuollaista lukemaa näyttää. Onko kellään mitään hyvää neuvoa asian korjaamiseen? Ilmeisesti vakio softa takaisin pakoilleen ja kokeilemaan. Vakio ohjelma multa löytyy, uskaltas vaan itse rueta vaihtamaan ecuun noita lutikoita vaikka elektroniikka alan ihmisiä olenkin ja juotosasemat ja muut löytyy hommaan.
Omasta mielestä savutus on todella vähäistä mitä aiempiin omistamiini TDi vehkeisiin tulee, mutta minkäs teet jos mittarit tuollaista lukemaa näyttää. Onko kellään mitään hyvää neuvoa asian korjaamiseen? Ilmeisesti vakio softa takaisin pakoilleen ja kokeilemaan. Vakio ohjelma multa löytyy, uskaltas vaan itse rueta vaihtamaan ecuun noita lutikoita vaikka elektroniikka alan ihmisiä olenkin ja juotosasemat ja muut löytyy hommaan.
Viimeksi muokannut Ripa, 14.3.2007 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ootko ihan varmasti antanu kunnolla kenkää autolle ennen päästömittausta.
Ex 1.9TDI antoi savutusarvoiksi 3.2-5.7 kun en ymmärtänyt antaa kenkää ennen leimalle menoa. Hylky tuli mutta muutaman minuutin lenkki 2-vaihteella kiihdyttäen n. 4 tonniin, moottorijarrutuksella kiekat 3 tonniin ja taas kaasu pohjaan. Tämän jälkeen savuarvot 1.57. Seuraavana vuonna savuarvot 1.1 kun muistin tehdä tuon ennen leimalle menoa.
Ex 1.9TDI antoi savutusarvoiksi 3.2-5.7 kun en ymmärtänyt antaa kenkää ennen leimalle menoa. Hylky tuli mutta muutaman minuutin lenkki 2-vaihteella kiihdyttäen n. 4 tonniin, moottorijarrutuksella kiekat 3 tonniin ja taas kaasu pohjaan. Tämän jälkeen savuarvot 1.57. Seuraavana vuonna savuarvot 1.1 kun muistin tehdä tuon ennen leimalle menoa.
Nonniin eli täälläkin savutusarvon kanssa onkelmia. 2.9-5.5. ei mennyt läpi koska ei ollut 3lla peräkkäisellä kerralla alle 3. Kävin välillä runttaamassa oikein kunnolla mutta ei vaan arvo tippunu. :( autossa va ja racet. pumppu oli aika pitkään myöhäsellä ja eilen sen kävin säädättämässä kohdalleen. iQ 3 pinnassa. IQ varmaan just sinne 10 pintaan mutta mitäs muuta tolle tekis. Ostin suutinten puhdistusaineen ja nakkasin riisselin sekaan. Lieko siitä apua. Paikoiltaan kierrätettäessä savua pukkaa reippaasti. Mitäs esim jani k:lla ja jukka a:lla ollut savuarvot kun samat palikat on kiinni?
Kyllä ne ennen ainakin päästi jo yhdellä alta kolmen arvolla olevalla läpi.
Itselläni oli leimalla savutusarvot vaan 4.58 josta seurauksena auto ajokieltoon. Tankkiin laitoin fortet joilla ajelin jonkin aikaa ja IQ tuli säädettyä 14 kohdalle. Vittumainen oli kyllä saada käyntiin tuolla. Sitten vaan motaria kolmosella parikymmentä kilsaa eestaas silleen että kierrokset on päältä kolmen tonnin koko ajan. Seuraavassa kokeessa kolmen polkaisun keskiarvo oli 1.28. Rauta oli täysin samaa. En tiedä että miten se inssi oli saanukkin siitä noin hirveesti savua irti ensi yrityksellä...
Itselläni oli leimalla savutusarvot vaan 4.58 josta seurauksena auto ajokieltoon. Tankkiin laitoin fortet joilla ajelin jonkin aikaa ja IQ tuli säädettyä 14 kohdalle. Vittumainen oli kyllä saada käyntiin tuolla. Sitten vaan motaria kolmosella parikymmentä kilsaa eestaas silleen että kierrokset on päältä kolmen tonnin koko ajan. Seuraavassa kokeessa kolmen polkaisun keskiarvo oli 1.28. Rauta oli täysin samaa. En tiedä että miten se inssi oli saanukkin siitä noin hirveesti savua irti ensi yrityksellä...
omassa autossa sama homma, 1.9tdi ASV leon. paikallaan kun runttaa kaasun pohjaan mustaa tulee ja meinaa sammua sen jälkeen. Katsastuksessa käytin niin ei edes mitään arvoja saanut kun katsastusmies sano että piti keskeyttää savuutuksen takia.
tänään nostettiin iq 6-7 kieppeille ja sit kun otti N75:lta letkun irti ja tukki sen niin aivan pieni huntu vaan näky. mutta ei kyllä mitään vikakoodeja anna.
tänään nostettiin iq 6-7 kieppeille ja sit kun otti N75:lta letkun irti ja tukki sen niin aivan pieni huntu vaan näky. mutta ei kyllä mitään vikakoodeja anna.
Tuolla jotain vastaavaa:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=538080#538080
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=538080#538080
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa