Audi a3 1.8T putkisto?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jari_JJ
-
Viestit: 3
Liittynyt: 12.11.2007 22:22

Audi a3 1.8T putkisto?

ViestiKirjoittaja Jari_JJ » 14.11.2007 8:32

Olisi tarkotus ostaa uutta putkea autoon, mutta kannattaako ostaa kokonaan uusi putkisto vai riittääkö pelkkä loppuosa? Auto on Audi A3 1.8T AUQ -99 Ajettu 115000km+ Kalaran softa+forge by-pass

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 14.11.2007 16:41

Olisi tarkotus ostaa uutta putkea autoon, mutta kannattaako ostaa kokonaan uusi putkisto vai riittääkö pelkkä loppuosa? Auto on Audi A3 1.8T AUQ -99 Ajettu 115000km+ Kalaran softa+forge by-pass


Missä mielessä olet ostamassa uutta putkistoa? Jos viritystarkoituksella niin ehdottomasti koko matkalle ja jos haluat vaan mökää niin "riittää" se pelkkä päätevaimennin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.11.2007 17:53

Jos autossa jo tuo 220hv/320nm niin varmaan koko putken vaihdolla enään tuskin kauheesti tulee lisää hönkää, kun turbonakin vielä normaali k03. Ei vaan jaksa toi mandariini kauhean isoille tehoille työntää ja alkaa sitten jo olemaan tosi kovilla 220hv-> eli hajoamisen riskin on kova.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 14.11.2007 19:15

Auto on Audi A3 1.8T AUQ -99

Eipä taida olla tuossa AUQ mottia, vaan taidat tarkoittaa AGU-moottoria ;)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.11.2007 10:15

AUQ-konetta on saanut aakolmoseen toukokuusta 2000 lähtien (180hv).

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 15.11.2007 10:28

Jos auto on nelikko, niin etuosaan ei taida viriosaa kaupasta saada. Toisaalta se quattron etuputkipaketti ei ole ihan niin ahdas, kuin kaksivetoisessa, joten pelkän catbackin vaihto hyödyttää siinä enemmän. A3Q:n oma takapönttö on todella ahdas.

Kaksivetoiseen taas kannattaa tosiaan ehdottomasti vaihtaa koko putki. Se on kuitenkin se downpipe ja katti, jotka siellä ahdistavat. Hyvällä softalla auto muuttuu putkella hyvinkin paljon, vaikka autossa olisikin vakioturbo.

Jari_JJ
-
Viestit: 3
Liittynyt: 12.11.2007 22:22

Korjaus

ViestiKirjoittaja Jari_JJ » 16.11.2007 12:11

AUQ-konetta on saanut aakolmoseen toukokuusta 2000 lähtien (180hv).


Vuonna 1999 Audi laajensi valikoimaa esittelemällä malliston alapäähän 1,6 litraisen bensiinikoneen, urheilullisen 1,8 litraisen 132 Kw (180 hv) tehoisen turbomoottorin ja tehokkaan pumppusuuttimilla ja säätölapaisella turboahtimella varustetun 1,9 TDI-dieselin. Nelivetoisessa A3 1,8T Quattrossa käytettiin samoja 110 kW (150 hv) ja 132 kW (180 hv) tehoisia moottoreita varustettuna Haldex-tyyppisellä voimansiirrolla kuin Audi S3:ssa ja alkuperäisessä Audi TTssä.

että kyllä tuota mallia on saanu jo -99 ;)

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

ViestiKirjoittaja Mandu » 16.11.2007 13:19

turbonakin vielä normaali k03
Viilaanko pilkkua jos sanon AUQ:ssa olevan k03s? Vai viilaanko pilkkua ja olen väärässä?

Jari_JJ
-
Viestit: 3
Liittynyt: 12.11.2007 22:22

ViestiKirjoittaja Jari_JJ » 16.11.2007 13:30

Nettiä kun hetken selailin niin siellä mainittiin että 110kw mallissa olisi k03 ja 132kw k03s ahdin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa