G60 öljynpaine ihmettelyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

G60 öljynpaine ihmettelyä

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.11.2007 22:50

Paljo tossa G60 koneessa pitäs olla öljynpaineita kannen päässä? Tökkäsin siihen motonetin ölppäpainemittarin alkuperäisen anturin tilalle ja lämpösenä on 0.5bar joka nousee jonnekin 2bar kun vähä polkasee.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.11.2007 11:03

Muistaakseni kannen päässä olevan ÖP-anturiki rupeaa antamaan signaalia mittaristolle jos ei paine nouse yli 0.5bar, joten minusta ihan ok se on tyhjäkäynnillä. Alempi anturi on sitten 2bar anturi ja painettakin siellä on ainakin se 2bar. En ole kyl kuullu et kukaan siitä kannen päästä mittailis niitä, yleensä juurikin alemmasta.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.11.2007 12:33

Kannen päässä paine on ollu 0.2-0.4bar vähemmän kuin putsarin jalassa. Aika ok paine, ehkä pikkusen alhainen, että kannattaa ruveta miettimään öljymerkin vaihtoa, jos kone on paljon ajettu. Kesäkuumalla rajumman kiihdyttelyn jälkeen paineet putoo tuosta edelleen. Kokeile vaikka kesällä Valvolinen 20w-50
Enemmän kannattaa olla huolissaa isompien kierrosten öljynpaineista. jos 3000r paine on yli 3bar, niin hyvä.

moo3
-
Viestit: 20
Liittynyt: 30.8.2004 15:23

paremmat öljynpaineet

ViestiKirjoittaja moo3 » 14.11.2007 15:21

itselläni aikoinaan oli huolena tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla kuumassa koneessa oleva öljynpaine. Vaihdoin Castrol TWS 10-60 öljyt, niin jo poistui ongelmat.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.11.2007 18:25

Tällä hetkellä alakerran laakerit pistetty kokonaan uusiks (kankien laakerit ylikokoa) ja sisäänajoöljynä Shellin Helix Super oisko 15W-40 ollut. Auto tosin ei ole tulossa talviajoon, niin saattaapi olla että käyn pari kertaa noilla öljyillä pyörittelemässä pihalla ja laitan sitten keväämmällä jotkut jämäkät öljyt sisään.

Alapäässä oli kylmänä muistaakseni 5bar kylmänä ja kuumana 1bar, kun kierrokset heiluu siellä 3-4krpm välillä niin sitten on 4-5bar alapäässä. Yläpäässä se vastaavasti nousee sinne jonnekin 2-3bar välille.

Tosiaan mittailin kannestakin, että tietää öljyn nousevan sinnekin :) Rupesin vaan ihmetteleen noita lukemia, toisaalta vaikuttaako ku samassa lähdössä menee kuitenkin letku g-laderille?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.11.2007 22:18

siellä olikin 0.4bar anturi kannessa ja mitatessa siellä ei 800rpm ollut kuin luokka 0.5bar. Tietty se oli sen mun jeesus vitusti ajettu 1.8 8venanen kone, jossa _todellakin_ oli alakerran laakerit paskana. muistin oikein mutta väärästä koneesta mitä aiemmin sanoin :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa