G60 öljynpaine ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
G60 öljynpaine ihmettelyä
Paljo tossa G60 koneessa pitäs olla öljynpaineita kannen päässä? Tökkäsin siihen motonetin ölppäpainemittarin alkuperäisen anturin tilalle ja lämpösenä on 0.5bar joka nousee jonnekin 2bar kun vähä polkasee.
Muistaakseni kannen päässä olevan ÖP-anturiki rupeaa antamaan signaalia mittaristolle jos ei paine nouse yli 0.5bar, joten minusta ihan ok se on tyhjäkäynnillä. Alempi anturi on sitten 2bar anturi ja painettakin siellä on ainakin se 2bar. En ole kyl kuullu et kukaan siitä kannen päästä mittailis niitä, yleensä juurikin alemmasta.
Kannen päässä paine on ollu 0.2-0.4bar vähemmän kuin putsarin jalassa. Aika ok paine, ehkä pikkusen alhainen, että kannattaa ruveta miettimään öljymerkin vaihtoa, jos kone on paljon ajettu. Kesäkuumalla rajumman kiihdyttelyn jälkeen paineet putoo tuosta edelleen. Kokeile vaikka kesällä Valvolinen 20w-50
Enemmän kannattaa olla huolissaa isompien kierrosten öljynpaineista. jos 3000r paine on yli 3bar, niin hyvä.
Enemmän kannattaa olla huolissaa isompien kierrosten öljynpaineista. jos 3000r paine on yli 3bar, niin hyvä.
paremmat öljynpaineet
itselläni aikoinaan oli huolena tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla kuumassa koneessa oleva öljynpaine. Vaihdoin Castrol TWS 10-60 öljyt, niin jo poistui ongelmat.
Tällä hetkellä alakerran laakerit pistetty kokonaan uusiks (kankien laakerit ylikokoa) ja sisäänajoöljynä Shellin Helix Super oisko 15W-40 ollut. Auto tosin ei ole tulossa talviajoon, niin saattaapi olla että käyn pari kertaa noilla öljyillä pyörittelemässä pihalla ja laitan sitten keväämmällä jotkut jämäkät öljyt sisään.
Alapäässä oli kylmänä muistaakseni 5bar kylmänä ja kuumana 1bar, kun kierrokset heiluu siellä 3-4krpm välillä niin sitten on 4-5bar alapäässä. Yläpäässä se vastaavasti nousee sinne jonnekin 2-3bar välille.
Tosiaan mittailin kannestakin, että tietää öljyn nousevan sinnekin :) Rupesin vaan ihmetteleen noita lukemia, toisaalta vaikuttaako ku samassa lähdössä menee kuitenkin letku g-laderille?
Alapäässä oli kylmänä muistaakseni 5bar kylmänä ja kuumana 1bar, kun kierrokset heiluu siellä 3-4krpm välillä niin sitten on 4-5bar alapäässä. Yläpäässä se vastaavasti nousee sinne jonnekin 2-3bar välille.
Tosiaan mittailin kannestakin, että tietää öljyn nousevan sinnekin :) Rupesin vaan ihmetteleen noita lukemia, toisaalta vaikuttaako ku samassa lähdössä menee kuitenkin letku g-laderille?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa