Semmoisen ominaisuuden ole pannut merkille että kylmänä vetää hyvin ja lämpöisenä tuntuu tukkoiselta. -96 vuosimallin TDi passat.
Osaisko joku kertoa mistä vois johtua? Miten rikkinäinen/vuotava EGR-vaikuttaa?
Jostain lukevinani että saattaisi oireilla noin.
No, en tiedä. Uutta vielä TDi tekniikka minulla.
TDi voimattomuus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 2.11.2007 6:09
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 2.11.2007 6:09
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 2.11.2007 6:09
Ei oikein pysty kuin vag-com:n avulla kotikonstein, mutta jos tuon ikäinen tdi pasuuna tuntuu tukkoiselta ja turbo ei vihellä hulluna niin vika hyvin todennäköisesti ilmamassamittarissa.
Faijalla oli tuollaienn 99 102hv tdi caravelle ja pari kertaa kun lainasin sitä niin sanoin, että ei kyllä ole kaikki tehot kotona, mutta ei sitä kauheesti noi tehot kiinnostanut, mutta sitten kysy multa, että mikä sieltä vois olla tukossa/rikki, kun saman ikäinen hiace tulee heittämällä ohi ja rekat vilkuttaa ohituiskaitalla pitkiä, kun ei pääse pois jaloista.
Ero oli huomattava uudella mittarilla ja faija kiros, että miten hän edes pystyi ajamaan noin tehottomalla autolla, kun ajaa vielä 90% maantiellä.
Faijalla oli tuollaienn 99 102hv tdi caravelle ja pari kertaa kun lainasin sitä niin sanoin, että ei kyllä ole kaikki tehot kotona, mutta ei sitä kauheesti noi tehot kiinnostanut, mutta sitten kysy multa, että mikä sieltä vois olla tukossa/rikki, kun saman ikäinen hiace tulee heittämällä ohi ja rekat vilkuttaa ohituiskaitalla pitkiä, kun ei pääse pois jaloista.
Ero oli huomattava uudella mittarilla ja faija kiros, että miten hän edes pystyi ajamaan noin tehottomalla autolla, kun ajaa vielä 90% maantiellä.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 2.11.2007 6:09
No, en kuitenkaan vielä vaihtanut sitä ilmamääräanturia.
Vaihtelin viikon luppuna jakohihnan ja samalla huomasin murtuneen letkun. Tämän korjattua menohalut tuntuu olevan taas kohdallaan.
Huomasin tuon poikki olevan letkun vasta kun irroitin koneen päältä suojamuovin. Letku ilmeisesti menee ECU:lle. On kiinni valetussa mutkassa joka ilmeisesti tulee coolerilta.
Eli se siitä!
-M
Vaihtelin viikon luppuna jakohihnan ja samalla huomasin murtuneen letkun. Tämän korjattua menohalut tuntuu olevan taas kohdallaan.
Huomasin tuon poikki olevan letkun vasta kun irroitin koneen päältä suojamuovin. Letku ilmeisesti menee ECU:lle. On kiinni valetussa mutkassa joka ilmeisesti tulee coolerilta.
Eli se siitä!
-M
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 2.11.2007 6:09
Nyt kun meno vedot on kohdillaan niin kulutuskin on aika tavalla kasvanut.
Voisko johtua siitä kun ehjäsin sen letkun takasin paikoilleen?
Semmosen huomion tein että katsastuksen yhteydessä kun mitataan se savutusarvo niin viimeisessä katsastuksessa tuo arvo oli reilun yksi (1,36) vanhemmissa lähelle neljää (3,86).
Ilmeisesti säätää syöttöjä jotenkin tuossa masiinassa.
No, tarkemman kulutuksen nään kun seuraavan kerran tankkaan.
Voisko johtua siitä kun ehjäsin sen letkun takasin paikoilleen?
Semmosen huomion tein että katsastuksen yhteydessä kun mitataan se savutusarvo niin viimeisessä katsastuksessa tuo arvo oli reilun yksi (1,36) vanhemmissa lähelle neljää (3,86).
Ilmeisesti säätää syöttöjä jotenkin tuossa masiinassa.
No, tarkemman kulutuksen nään kun seuraavan kerran tankkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa