vento 2E käyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
vento 2E käyntihäiriö
Auttakaa expertit, ensimmäinen vag:n auto perheessä, ja hermot on jo riekaleina! Oire miltei säännöllisesti sellainen, että n. puolen tunnin ajon jälkeen kone nykäisee tai veto hyytyy kokonaan ikäänkuin bensan syöttö tai sytytys katkeaisi kokonaan. Sytytystulpat, tulpanjohdot, pyörijä, jakajan kansi kunnossa. Vaihdettu bensansuodin, uusi lämpötila-anturi, bensapumpun rele. Välillä auto sammuu kokonaan, eikä meinaa lähteä käyntiin tai jos hörähtää niin sammuu samantien. Yleensä puolen tunnin odottelun jälkeen lähtee ja käy taas jonkun aikaa normaalisti. Virtalukko vaihdettu ja samalla oli piuhan päässä, mutta eihän se vika tietysti silloin ilmennyt l. ei vikakoodeja ja pakokaasuarvot täysin kunnossa.
Auto 225tkm ajettu -94 Vento GL.Auttaako muu kuin uudestaan piuhoihin kiinni ja ajaa niin kauan, kunnes vika ilmenee?
Auto 225tkm ajettu -94 Vento GL.Auttaako muu kuin uudestaan piuhoihin kiinni ja ajaa niin kauan, kunnes vika ilmenee?
Missä 2E-koneessa on tuo käyntinopeusanturi? Jotenkin vaan mietityttää tuo, että kylmänä käy ja kukkuu hienosti mutta koneen lämmettyä alkaa jossain vaiheessa ongelmat. Jossain topicissa oli juttua tuosta bensatankin korvausilmansaannista, pitänee kokeilla ajella lenkki ilman tankin korkkia.
Miten nuo anturien piuhat, kun näyttävät niin pirskatin ohuilta ja kovilta koppuroilta, jos joku niistä on katkeamispisteessä?
Miten nuo anturien piuhat, kun näyttävät niin pirskatin ohuilta ja kovilta koppuroilta, jos joku niistä on katkeamispisteessä?
Nyt on sitten ohjausboksin rele uusittu, marmoritiskiltä 11,60€. Ja puola vaihdettu, Motonetissä 39,90€ Ja oireet senkun jatkuu entisenlaisina, pitää kait seuraavaksi uusia tuo bensapumppu. Puolassa kiinni olevaa sytytysmoduulia en vielä vaihtanut, kun Motonetin myyjä ainakin väitti, että viallinen moduuli halki päältäpäin katsottuna tai sitten se alkaa " sylkemään " sisuksistaan jotain töhnää ulos ollessaan aivan finaalissa. Myyjä sanoi myös, että juurikin tuo puola yleisimpiä vikoja Ventoissa ja Golf3:ssa.
Saakohan tota Hall-anturia erikseen ostettua tohon Boschin jakajaan ja jos saa niin ohko paha homma vaihtaa. Laakkoselta kysäisin tuota ja nehän kauppasivat koko jakajaa hintaan 147€. Jossain topicissa muistelen olleen juttua, että pystys vaihtamaan mutta ainakaan Motonetin listat ei tunne anturia tohon 2E:n jakajaan?
Saakohan tota Hall-anturia erikseen ostettua tohon Boschin jakajaan ja jos saa niin ohko paha homma vaihtaa. Laakkoselta kysäisin tuota ja nehän kauppasivat koko jakajaa hintaan 147€. Jossain topicissa muistelen olleen juttua, että pystys vaihtamaan mutta ainakaan Motonetin listat ei tunne anturia tohon 2E:n jakajaan?
Itse ostin alkuperäisen boschin jakajan hintaan 135€ Pörhöltä. Mulle pörhöltä sanottiin, ettei saisi boschiin pelkkää anturia vaan olisi koko jakaja ostettava. Tarvikkeena taitaa saada noita pelkkiä antureita mutta niiden kesto taitaa olla niin ja näin.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Itse kanssa vaihdoin edelliseen Golfiini jossa oli 2E-kone tuon hallin, saa kyllä tosiaan tarvikkeena muutamalla kympillä. Vika oli nykimistä, johon vaihto ei auttanut, lopulta vika olikin nakutusanturissa.
Mutta tähän voisi tuo bensapumpun vaihto auttaa, ainakin se toisi luotettavuutta kun joka tapauksessa se pumppu alkaa olla finaalissa noilla kilometreillä muutenkin.
Entä ihan tällainen akuankkavika eli saako tankkiin ilmaa? jos ei saa niin ainakin siellä on ajon jälkeen alipainetta kun avaa korkin. Tai ajelee korkki löysällä niin näkee onko vaikutusta. Oire voi olla tosiaan tuollainen että toimii jonkin aikaa kunnes ei enää jaksa imeä bensaa tankista.
Mutta tähän voisi tuo bensapumpun vaihto auttaa, ainakin se toisi luotettavuutta kun joka tapauksessa se pumppu alkaa olla finaalissa noilla kilometreillä muutenkin.
Entä ihan tällainen akuankkavika eli saako tankkiin ilmaa? jos ei saa niin ainakin siellä on ajon jälkeen alipainetta kun avaa korkin. Tai ajelee korkki löysällä niin näkee onko vaikutusta. Oire voi olla tosiaan tuollainen että toimii jonkin aikaa kunnes ei enää jaksa imeä bensaa tankista.
Olen sitä mieltä että jos se on bosh:in jakaja niin aika kätevästi siihen saa vaihdettua sen hall anturin. Itse vaihdoin viime viikolla passattiin -94 ja 2E kone.
- homma menee näin . pyöritä moottoria niin että jakajan rungossa oleva merkki ja jakajan pyörrin kohtaavat. Tarkasta että myös vauhtipyörässä oleva yläkuolokohdan merkki on kohdallaan ( kumitutti pitää poistaa ja merkki on tosi vaatimaton näkyy kyllä ) Nyt voit irroittaa jakajan ( kiinni pultilla )
Hall anturin poisto tapahtuu siten että ratas joka pyörittää anturia on lukittu lukitustapilla joka pitää poistaa. On aika tiukassa mutta lähtee kyllä lyömällä.
minun vaihtamaani jakajaan sopi 1237031269 numeroinen anturi jonka ovh oli 76,49 €
Kysy anturia bosch. kauppiaalta.
- homma menee näin . pyöritä moottoria niin että jakajan rungossa oleva merkki ja jakajan pyörrin kohtaavat. Tarkasta että myös vauhtipyörässä oleva yläkuolokohdan merkki on kohdallaan ( kumitutti pitää poistaa ja merkki on tosi vaatimaton näkyy kyllä ) Nyt voit irroittaa jakajan ( kiinni pultilla )
Hall anturin poisto tapahtuu siten että ratas joka pyörittää anturia on lukittu lukitustapilla joka pitää poistaa. On aika tiukassa mutta lähtee kyllä lyömällä.
minun vaihtamaani jakajaan sopi 1237031269 numeroinen anturi jonka ovh oli 76,49 €
Kysy anturia bosch. kauppiaalta.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tuohon ylempänä olevaan sammuskeluun: Onko muuten kaikissa 2E:ssä mekaaninen ilmamäärämittari? Tuo öljykorkin poistoon liittyvä sammuminenhan voisi osin olla siitä johtuvaa, moottori saa huohotusletkun kautta mittaamatonta ilmaa helpommin kuin kankean ilmamäärämittarin läpän kautta ja moottorinohjaus vetää omat johtopäätöksensä ja moottori tukehtuu.
Vaihdoin sitten bensapumpun, Motonetistä osa nro 28-1440, maksoi 49,5 euroo. Ventuska käyntiin ja n. 20min. käytön jälkeen sammui. Sahaamaan uudelleen käyntiin, ei lähtenyt. Tulpat pois, kaikki aivan kuivat.
Seuraavana Motonetistä Hall-anturi, osa nro 10-9055, maksoi 35,5 euroa, ostin samalla sytytysmoduulin ja taas ropaamaan vw:tä.
Oikea etupyörä irti, suojamuovikotelo alhaalta sekä jakopään ylempi muovikotelo irti, samoin tulpat. Moottorin pyöritys YKK:aan. Virranjakajan kansi pois, pyörijä osoittaa ykköspytyn johtimelle, samoin pyörijän alla olevassa jakajan suojalevyssä oleva lovi on pyörijän kohdalla sekä nokkahihnapyörän YKK-merkit kohillaan.
Varmuuden vuoksi vielä tussilla kohdistusmerkki jakajan jalkaan ja lohkoon. Jakaja irti ja ihmettelemään, miten Hall-anturi vaihtuisi itsekseen?
Tosiaan jakajan akselin alapäässä oleva hammaspyörä kartiosokalla kiinni akselissa, sopiva tuurna ja vasaraa peliin, sokka ei liikahda minnekään, pää vaan litistyy. Eli sokka aika meltoa tavaraa.
Porataan 2-3 mm: n terällä sokkaa miltei läpi asti, ja sen jälkeen tuurnalla jätökset pois. hammaspyörä ei liikahdakaan. Joutuupi vetämään sen ulosvetäjällä pois. Sitten akseli sakaralevyineen nouseekin yläkautta pois, ja anturin pääsee vaihtamaan. Uusi anturi sekä sokka peliin ja jakaja kasaan ja kiinni koneeseen. Jakajan kiinnityksessä kantsii olla tarkka, menee helposti hampaan verran vituralleen.
Ventuska käyntiin, kone tiputtaa kierrokset hyvin alas, mutta älyboksi korjaa ne heti n. 1500 kierrokseen. Tätä tapahtuu 3-4 kertaa, sitten tyhjäkäynti asettuu normaaliksi.
Koeajolle ja vento näyttäisi toimivan vihdoinkin, jii-haa! Eli vika oli sittenkin ilmeisesti tuossa Hall-anturissa vaikka vaihdoinkin samalla tuon sytytysmoduulin.
Tuossa "lyhykäisyydessään" hall-anturin vaihtotarina.
Nyt täytyy ottaa vähän lisää virkistävää toimivan Venton ja vuoden 2008 kunniaksi, johan sitä eilen otettiinkin, mutta nyt on pakko taas " korjata ".
Hyvää vuotta 2008 kaikille!
Seuraavana Motonetistä Hall-anturi, osa nro 10-9055, maksoi 35,5 euroa, ostin samalla sytytysmoduulin ja taas ropaamaan vw:tä.
Oikea etupyörä irti, suojamuovikotelo alhaalta sekä jakopään ylempi muovikotelo irti, samoin tulpat. Moottorin pyöritys YKK:aan. Virranjakajan kansi pois, pyörijä osoittaa ykköspytyn johtimelle, samoin pyörijän alla olevassa jakajan suojalevyssä oleva lovi on pyörijän kohdalla sekä nokkahihnapyörän YKK-merkit kohillaan.
Varmuuden vuoksi vielä tussilla kohdistusmerkki jakajan jalkaan ja lohkoon. Jakaja irti ja ihmettelemään, miten Hall-anturi vaihtuisi itsekseen?
Tosiaan jakajan akselin alapäässä oleva hammaspyörä kartiosokalla kiinni akselissa, sopiva tuurna ja vasaraa peliin, sokka ei liikahda minnekään, pää vaan litistyy. Eli sokka aika meltoa tavaraa.
Porataan 2-3 mm: n terällä sokkaa miltei läpi asti, ja sen jälkeen tuurnalla jätökset pois. hammaspyörä ei liikahdakaan. Joutuupi vetämään sen ulosvetäjällä pois. Sitten akseli sakaralevyineen nouseekin yläkautta pois, ja anturin pääsee vaihtamaan. Uusi anturi sekä sokka peliin ja jakaja kasaan ja kiinni koneeseen. Jakajan kiinnityksessä kantsii olla tarkka, menee helposti hampaan verran vituralleen.
Ventuska käyntiin, kone tiputtaa kierrokset hyvin alas, mutta älyboksi korjaa ne heti n. 1500 kierrokseen. Tätä tapahtuu 3-4 kertaa, sitten tyhjäkäynti asettuu normaaliksi.
Koeajolle ja vento näyttäisi toimivan vihdoinkin, jii-haa! Eli vika oli sittenkin ilmeisesti tuossa Hall-anturissa vaikka vaihdoinkin samalla tuon sytytysmoduulin.
Tuossa "lyhykäisyydessään" hall-anturin vaihtotarina.
Nyt täytyy ottaa vähän lisää virkistävää toimivan Venton ja vuoden 2008 kunniaksi, johan sitä eilen otettiinkin, mutta nyt on pakko taas " korjata ".
Hyvää vuotta 2008 kaikille!
ossaiskohan tuosta hall -anturin hirvityksestä kukaan sanoa, et jos tuon virranjakajan sokan sais muussattua tuolta paskaks ja tuurillaan sen rattaan irti ja vaihdettua tuon anturin, ni riittäsköhän tuossa ihan perus putkisokka tuon kartiosokan tilalla. Ei oikein tunnu löytyvän noita kartio sokkia oikein mistään..
joo, puihinhan se meni. Ei tuota uutta hall anturia saanu passaamaan mitenkään tuohon virranjakajaan, vanha anturi oli sieltä sivuilta kolmella ruuvilla kiinni ku uus olis tullu taas pystysuuntaan kiinni eikä se matsannu siihen mitenkään. virranjakaja näkyyp olevan merkkiä "SAGEM", et oisko sit bossilaiseen tarkotettu tuo anturi. Ainakin motonetin sivuilla ei puhuta muista ku bossilaisten antureista. Onkohan tuohon nyt muuta mahdollisuutta ku hommata koko jakaja jostain.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa