Gorrado g60 koneremppaa (Mitkä öljyt?)
Valvoja: ffp jäsenet
Gorrado g60 koneremppaa (Mitkä öljyt?)
Omallekin kulkineelle täytyi aloittaa nyt rojekti, joten tässäpä tätä.
Täytyisi aloitella kansiremontta tai ainakin tutkia tuleeko viat ja ongelmat sieltä, jos muuta ei ilmene.
Eli vikaa mitä pitäisi etsiä on seuraavaa:
- kulutus n. 16l / 100km
- Savutus (vaaleaa savua koko ajan sekä mustaa savua kun kunnolla polkee ;))
- taisi olla hävinny myös jäähytinnesteitä joten päättelin kannen tiivisteen menneen...
- Ahdot "vain" n 0,7bar 68mm AP ahtomittarilta (ajotietokoneesta ei tarkistettu)
- Akku hävittää virrat noin 2-3 ajamattoman päivän jälkeen
Lisää vikalistaa tulee kunhan muistelen ja pääsen tutkimaan autoa
Noihin jos jollakin on vain vinkkejä / tietoa että mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään tai mitä osia kannattaisi tarkistaa.
Kaikki tieto on tervettullutta
Täytyisi aloitella kansiremontta tai ainakin tutkia tuleeko viat ja ongelmat sieltä, jos muuta ei ilmene.
Eli vikaa mitä pitäisi etsiä on seuraavaa:
- kulutus n. 16l / 100km
- Savutus (vaaleaa savua koko ajan sekä mustaa savua kun kunnolla polkee ;))
- taisi olla hävinny myös jäähytinnesteitä joten päättelin kannen tiivisteen menneen...
- Ahdot "vain" n 0,7bar 68mm AP ahtomittarilta (ajotietokoneesta ei tarkistettu)
- Akku hävittää virrat noin 2-3 ajamattoman päivän jälkeen
Lisää vikalistaa tulee kunhan muistelen ja pääsen tutkimaan autoa
Noihin jos jollakin on vain vinkkejä / tietoa että mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään tai mitä osia kannattaisi tarkistaa.
Kaikki tieto on tervettullutta
Viimeksi muokannut Gorro, 6.4.2008 22:06. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ei näköjään :) ainakaan ylläpidon mukaan.
Täytynee sitten muotoilla tuo uusiksi ja aloittaa taas uusi...
Täytyyhän se projekti jotenkin saada aluilleen, vai saako sitten vasta kirjoittaa projekti osastolle kun on puoli autoa rakennettu uudestaan... (vain mielipide)
Se siitä jaarittelusta. Pidetään tämä sitten täällä mutta jos nyt heti alkuun lopettaisi tuon OT höpinän ja jos olisi oikeaakin täytettä topicille niin tänne vain kertomuksia.
Täytynee sitten muotoilla tuo uusiksi ja aloittaa taas uusi...
Täytyyhän se projekti jotenkin saada aluilleen, vai saako sitten vasta kirjoittaa projekti osastolle kun on puoli autoa rakennettu uudestaan... (vain mielipide)
Se siitä jaarittelusta. Pidetään tämä sitten täällä mutta jos nyt heti alkuun lopettaisi tuon OT höpinän ja jos olisi oikeaakin täytettä topicille niin tänne vain kertomuksia.
Juu. Itsekkin epäilin rikkoutunutta lambdaa mutta kun huomasin huoltohistoriasta että vaihdettu jo 2kertaa viimeisten 2 vuoden aikana (eka tarvike, toka bosch) niin kävi siinä vaiheessa epäilyttämään.
Tulin silti vaihtaneeksi tuon lambdan ja vika ei poistunut.
Seuraavaksi kokeilin toisella ohjelmalla, ei muutosta.
Sitten vakiolla ohjelmalla ja toisella ohjausyksiköllä, ei muutosta.
Vaihdoin jossain välissä vielä lämpöanturin mutta sekään ei tuottanut tulosta.
Vaihtojen jälkeen katsoin että jäähytinnestettä olisi mennyt hieman enemmän, lisäsin muistaakseni noin 3dl ja viimeksi olin tarkastanut noin 1500km sitten.
viime viikolla tuli asennettua seossuhdemittari ja arvot ovat neutraalin ylärajoilla muttei kumminkaan vielä rikkaalla kaasutettaessakaan.
Ihmetyttää vain tuo savun määrä tyhjäkäynnillä (vaaleaa, jäähytysnestettäkö?)
Ja sen määrä kasvaa huomattavasti koneen lämmetessä öljylämpöanturin mukaan 60*c jolloin tyhjäkäyntikin tulee epätasaiseksi.
Videoita. Valitettavasti laatu on mitä on mutta saa siitä selvää
Video käyttäytymisestä kylmällä koneella käynnistettäessä
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 102007.flv
Tässä sitten siinä vaihessa kun lämmöt nousevat sinne 50*c yläpuolelle.
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 007001.flv
Uskaltaisiko tuota käynnistää ilman läpöanturia, ettei lämpene liikaa.
Jos ottaisi sen lämpöanturin irti joka antaa tietoa digifantille niin silloinhan on kylmän koneen "asetukset"
Tulin silti vaihtaneeksi tuon lambdan ja vika ei poistunut.
Seuraavaksi kokeilin toisella ohjelmalla, ei muutosta.
Sitten vakiolla ohjelmalla ja toisella ohjausyksiköllä, ei muutosta.
Vaihdoin jossain välissä vielä lämpöanturin mutta sekään ei tuottanut tulosta.
Vaihtojen jälkeen katsoin että jäähytinnestettä olisi mennyt hieman enemmän, lisäsin muistaakseni noin 3dl ja viimeksi olin tarkastanut noin 1500km sitten.
viime viikolla tuli asennettua seossuhdemittari ja arvot ovat neutraalin ylärajoilla muttei kumminkaan vielä rikkaalla kaasutettaessakaan.
Ihmetyttää vain tuo savun määrä tyhjäkäynnillä (vaaleaa, jäähytysnestettäkö?)
Ja sen määrä kasvaa huomattavasti koneen lämmetessä öljylämpöanturin mukaan 60*c jolloin tyhjäkäyntikin tulee epätasaiseksi.
Videoita. Valitettavasti laatu on mitä on mutta saa siitä selvää
Video käyttäytymisestä kylmällä koneella käynnistettäessä
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 102007.flv
Tässä sitten siinä vaihessa kun lämmöt nousevat sinne 50*c yläpuolelle.
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 007001.flv
Uskaltaisiko tuota käynnistää ilman läpöanturia, ettei lämpene liikaa.
Jos ottaisi sen lämpöanturin irti joka antaa tietoa digifantille niin silloinhan on kylmän koneen "asetukset"
- kulutus n. 16l / 100km
- Savutus (vaaleaa savua koko ajan sekä mustaa savua kun kunnolla polkee ;))
- taisi olla hävinny myös jäähytinnesteitä joten päättelin kannen tiivisteen menneen...
- Ahdot "vain" n 0,7bar 68mm AP ahtomittarilta (ajotietokoneesta ei tarkistettu)
Tuota itselläki savuttaa aika paljon, kulutuksesta eioo varmaa tietoa joten jos löydät vian niin pistäs mulle infoa niin osaan varautua, mutta nuista ahdoista niin eikö ahdot pääse sitten vasta nousemaan ko lastuttaa?
etenee
Hieman on edistytty "projektissa" Kuviakin on luvassa, jahka viikonloppuna autolta kehtaa tulla koneelle :)
Elikkäs tässä vaiheessa on otettu pois:
- Akku ja 90% kaikista johdoista konehuoneessa
- Kaikki ahtoputket sekä välijäähytin
- Ah. etupuskurikin lähti vihdoin
- Suurinosa letkuista
- Flekti ja kenno
Muuta ei nyt tähän hätään tule mieleen
Seuraavaksi pitäisi aloittaa varsinaisesti koneen purkaminen
- Eli öljyn poistolla päästään aloittamaan
- imusarja, pakosarja, yms mitä kannessa on kiinni
- Laturi ja ahdin, miten kiristin auki?
Ongelmiakin on nytten ilmaantunut hieman:
- jäähytysneseessä oli astian pohjalle ilmestynyt kimalletta, koneestako?
tavara näytti ihan samanlaiselta kimalteelta kun "tytöt" laittaa joskus ehostaakseen itseään ;)
Kuviakin otin siitä ja vkl ilmestuu tännekkin
- Huomasin imusarjalle tulevalta toiselta (alipaineletkulta?) olevan juuri haurastunut (mahdollisesti vuotaa)
En juuri muista että miltä laitteelta letku tuli mutta se on toinen imusarjalle tuleva pieni letku, toinen menee ohjausyksikölle.
Jossain topicissa oli juttua että kumpaan tuon digifantin letkun kuului mennä mutten sitä ole enää löytänyt.
Sen muistan että siinä oli mainittu että letku tulee liittää imusarjan ylempään liittimeen.
Samalla mainittiin että jos laittaa väärään, aiheuttaa "röprötystä" tms.
Minusta nuo liittimet olivat vierekkäin...
Osaisiko joku kertoa semmosen helpon kikan miten saan tuon hihnan kiristin jousipaketin
Mikä puristin olisi paras?
Vähän jumahti tuo purkaminen tuohon...
Tässäpä tätä ja vkl jälkeen toivottavasti lisää
Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä :)
Elikkäs tässä vaiheessa on otettu pois:
- Akku ja 90% kaikista johdoista konehuoneessa
- Kaikki ahtoputket sekä välijäähytin
- Ah. etupuskurikin lähti vihdoin
- Suurinosa letkuista
- Flekti ja kenno
Muuta ei nyt tähän hätään tule mieleen
Seuraavaksi pitäisi aloittaa varsinaisesti koneen purkaminen
- Eli öljyn poistolla päästään aloittamaan
- imusarja, pakosarja, yms mitä kannessa on kiinni
- Laturi ja ahdin, miten kiristin auki?
Ongelmiakin on nytten ilmaantunut hieman:
- jäähytysneseessä oli astian pohjalle ilmestynyt kimalletta, koneestako?
tavara näytti ihan samanlaiselta kimalteelta kun "tytöt" laittaa joskus ehostaakseen itseään ;)
Kuviakin otin siitä ja vkl ilmestuu tännekkin
- Huomasin imusarjalle tulevalta toiselta (alipaineletkulta?) olevan juuri haurastunut (mahdollisesti vuotaa)
En juuri muista että miltä laitteelta letku tuli mutta se on toinen imusarjalle tuleva pieni letku, toinen menee ohjausyksikölle.
Jossain topicissa oli juttua että kumpaan tuon digifantin letkun kuului mennä mutten sitä ole enää löytänyt.
Sen muistan että siinä oli mainittu että letku tulee liittää imusarjan ylempään liittimeen.
Samalla mainittiin että jos laittaa väärään, aiheuttaa "röprötystä" tms.
Minusta nuo liittimet olivat vierekkäin...
Osaisiko joku kertoa semmosen helpon kikan miten saan tuon hihnan kiristin jousipaketin
Mikä puristin olisi paras?
Vähän jumahti tuo purkaminen tuohon...
Tässäpä tätä ja vkl jälkeen toivottavasti lisää
Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä :)
Se jousi lähtee siitä ihan avaamalla se yläruuvi ja sitten painaa jousta kasaan ja samalla kääntää pois päin koneesta. Jos on tiukassa niin naputtelee vähän vasaralla niin kyllä irtoo. Sen kumirenkaan, mikä on siinä jousen ja sen tapin välissä mihin jousi tulee, niin kannattaa olla tarkkana, jos se on hapertunut, ettei kokonaan repeä. Ei se jousi siitä naamalle ponnahda :)
Kiinni sen saa tavallisen liimapuristimen (tai mikä onkaan) ja laudan avulla. Lauta puristimen ja jousen yläpään väliin ja samalla kun puristaa niin ohjaa laudalla jousen kohilleen. Parin kerran jälkeen menee aika helposti paikalleen...
Kiinni sen saa tavallisen liimapuristimen (tai mikä onkaan) ja laudan avulla. Lauta puristimen ja jousen yläpään väliin ja samalla kun puristaa niin ohjaa laudalla jousen kohilleen. Parin kerran jälkeen menee aika helposti paikalleen...
No eihän se tosiaan kauheen paljoa voi kiristää sitä hihnaa.
Pitää huomenna koittaa ottaa pois.
Olin maininnut jäähytysnesteen seassa olevasta kimalteesta, tässä kuva
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 7pieni.jpg
Onko kukaan muu huomannut samaa?
Hileet ovat 0,5mm kokoisia ja todella kapeita
Tässä vaiheessa oltiin viime tiistaina (6.11)
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 8pieni.jpg
Tänään pesin ilmanohjaimia, sisälokareita ja muita irronneita muoviosia sekä kävin ottamassa öljyt pois.
Öljy oli ihan hyvän näköistä ja ei edes vaahdonnut...
Pitää huomenna koittaa ottaa pois.
Olin maininnut jäähytysnesteen seassa olevasta kimalteesta, tässä kuva
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 7pieni.jpg
Onko kukaan muu huomannut samaa?
Hileet ovat 0,5mm kokoisia ja todella kapeita
Tässä vaiheessa oltiin viime tiistaina (6.11)
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 8pieni.jpg
Tänään pesin ilmanohjaimia, sisälokareita ja muita irronneita muoviosia sekä kävin ottamassa öljyt pois.
Öljy oli ihan hyvän näköistä ja ei edes vaahdonnut...
En kyllä tuollaista kiillettä ole itselläni huomannut. Voiskohan vesipumpusta irrota jotain? Jos meinasit enemmänkin purkaa, niin itse vaihtaisin kaikki, tai ainakin helposti likaantuvissa paikoissa olevat kuusikolopultit uusiin. Omasta mielestäni tuppaavat pyöristymään helposti. Alemmassa kiristinrullassa olevan pultin saa helposti pyöreeksi :)
Entris: Mitä tarkoitat tuolla mitä kirjoitit? ja mihin viittaat?
tänään kävin ottamassa tuon kiristimen jousen irti ja sehän lähti todellakin helposti.
Laturissa oli vähän enemmän irroittamista, oli tiukassa mutta kyllä se sieltä pikkuhiljaa irtosi.
Ahdin on joko todella tiukassa tai sitten siellä on joku kiinnitys jota en huomannut.
Ahtimelta irroitin vasemmalta 3 kuusiokoloruuvvia ja oikealta 2 sekä yhden pultin, mutta silti ei liikkunut minnekään vaikka hieman kylkeen naputin varovasti kumivasaralla.
Mikä letku on tuo toinen kangasvahvistettu joka tulee imusarjalle, digifantin alipaineletkun viereen?
Oli meinaan aika kulunut juuresta, en tiiä että onko ollut jo ennen (näyttää siltä) vaiko sitten vasta tullut kuin otin voimalla irti (en huomanut sitä metallista kiristintä:) )
Tuo ehkä saattaa vaikuttaa tuohon liialliseen kulutukseen n. 16l/100km
Sitten oli vielä jossain maininta jostain n.30cm bensaletkulta joka kuulemma haurastuu helposti. Koitin purkamisen yhteydessä tuota etsiskellä mutta en huomannut...
tänään kävin ottamassa tuon kiristimen jousen irti ja sehän lähti todellakin helposti.
Laturissa oli vähän enemmän irroittamista, oli tiukassa mutta kyllä se sieltä pikkuhiljaa irtosi.
Ahdin on joko todella tiukassa tai sitten siellä on joku kiinnitys jota en huomannut.
Ahtimelta irroitin vasemmalta 3 kuusiokoloruuvvia ja oikealta 2 sekä yhden pultin, mutta silti ei liikkunut minnekään vaikka hieman kylkeen naputin varovasti kumivasaralla.
Mikä letku on tuo toinen kangasvahvistettu joka tulee imusarjalle, digifantin alipaineletkun viereen?
Oli meinaan aika kulunut juuresta, en tiiä että onko ollut jo ennen (näyttää siltä) vaiko sitten vasta tullut kuin otin voimalla irti (en huomanut sitä metallista kiristintä:) )
Tuo ehkä saattaa vaikuttaa tuohon liialliseen kulutukseen n. 16l/100km
Sitten oli vielä jossain maininta jostain n.30cm bensaletkulta joka kuulemma haurastuu helposti. Koitin purkamisen yhteydessä tuota etsiskellä mutta en huomannut...
Nyt ollaan taas edistytty kiitettävästi. Eilen sain irroitettua tuon ahtimen jonka ongelmaksi selvisi että en ollutkaan huomannut yhtä kuusiokolopulttia :) Noh sen irroitin ja helpostihan se irtosi lopulta.
Sitten sormet syyhysivät jo siihen mallin ettei pystynyt lopettamaan joten vielä otin imusarjankin irti. Sehän oli monella pultilla laitettu kiinni, oiskohan ollu yli 10...
Tänään kävin töissä muistelemaan että en kyllä nähnyt imusarjan tiivistettä missään, kait siinäkin välissä kuuluisi olla jotain... En kylläkään vilkaissut tuonne kannen taakse, voihan se sielläkin olla.
Huomenna laittelen kuvia jos ei ahertamisissa mene kauaa...
Sitten sormet syyhysivät jo siihen mallin ettei pystynyt lopettamaan joten vielä otin imusarjankin irti. Sehän oli monella pultilla laitettu kiinni, oiskohan ollu yli 10...
Tänään kävin töissä muistelemaan että en kyllä nähnyt imusarjan tiivistettä missään, kait siinäkin välissä kuuluisi olla jotain... En kylläkään vilkaissut tuonne kannen taakse, voihan se sielläkin olla.
Huomenna laittelen kuvia jos ei ahertamisissa mene kauaa...
Noniin, jatkoa seuraa... Johan siitä viimekerrasta kesti.
Nyt on tuosa kuvaa missä ollaan, pieniä eroja saattaa olla.
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 0pieni.jpg
Ja kyllä tuolta löytyi onneksi se imusarjan tiivistekkin, oli hieman puristunut kanteen kiinni.
Lähipäivinä pitäisi kurkata ihan tuon kannenkin sisään että mitä sieltä löytyisi, toivottavasti ei suurempia yllätyksiä.
- Kysymys 1: Eikö öljymittatikun putki mene suoraan öljypohjaan, ja öljypohjanhan voi ottaa huoletta ja helposti pois?
Meni tuossa purkaessa tuo öljytikun n. 10cm varsi rikki ja sitä irroittaessani saattoi tippua putkeen jotain mitä sinne ei kuulu, samalla purkaessa tuli mieleen vain että senkin tiivisteen voisi vaihtaa. Luulin että tuohon käy golffista, jetasta, ventosta sama osa suoraan mutta mätänetissä väitettiin toisin, tietoa?
- Kysymys 2: Millaisia maaleja olette käyttäneet moottorin osia (ahdin/laturin tukia, öljypohja ym. "irto-osa") maalatessanne? Käykö perus halpa kuumakesto maali ja kestääkö se mitenkään?
- Kysymys 3: Jollain jos olisi toimiva ETKA ohjelmisto, voisiko katsoa käykö Corradon vesipumpun ja sisälämmittimen välinen taiteltu metalliputki -90 Jetan kanssa päittäin? Saatoin nähdä Jetan putkessa yhden ylimääräisen liitoksen mutten ole varma...
- Kysymys 4: Jossain topicissa näin että oli puhe bensavuodoista, ja corradossa kannatti tarkastaa joku 30cm pitkä letku joka haurastuu helposti. Osaako joku sanoa mistä letku löytyy tai missä välissä se on?
Lisää kysymyksiä edetessä, nyt kiitän jo etukäteen hyvistä vastauksista joita toivottavasti tulee niin päästään helposti eteenpäin :)
Nyt on tuosa kuvaa missä ollaan, pieniä eroja saattaa olla.
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 0pieni.jpg
Ja kyllä tuolta löytyi onneksi se imusarjan tiivistekkin, oli hieman puristunut kanteen kiinni.
Lähipäivinä pitäisi kurkata ihan tuon kannenkin sisään että mitä sieltä löytyisi, toivottavasti ei suurempia yllätyksiä.
- Kysymys 1: Eikö öljymittatikun putki mene suoraan öljypohjaan, ja öljypohjanhan voi ottaa huoletta ja helposti pois?
Meni tuossa purkaessa tuo öljytikun n. 10cm varsi rikki ja sitä irroittaessani saattoi tippua putkeen jotain mitä sinne ei kuulu, samalla purkaessa tuli mieleen vain että senkin tiivisteen voisi vaihtaa. Luulin että tuohon käy golffista, jetasta, ventosta sama osa suoraan mutta mätänetissä väitettiin toisin, tietoa?
- Kysymys 2: Millaisia maaleja olette käyttäneet moottorin osia (ahdin/laturin tukia, öljypohja ym. "irto-osa") maalatessanne? Käykö perus halpa kuumakesto maali ja kestääkö se mitenkään?
- Kysymys 3: Jollain jos olisi toimiva ETKA ohjelmisto, voisiko katsoa käykö Corradon vesipumpun ja sisälämmittimen välinen taiteltu metalliputki -90 Jetan kanssa päittäin? Saatoin nähdä Jetan putkessa yhden ylimääräisen liitoksen mutten ole varma...
- Kysymys 4: Jossain topicissa näin että oli puhe bensavuodoista, ja corradossa kannatti tarkastaa joku 30cm pitkä letku joka haurastuu helposti. Osaako joku sanoa mistä letku löytyy tai missä välissä se on?
Lisää kysymyksiä edetessä, nyt kiitän jo etukäteen hyvistä vastauksista joita toivottavasti tulee niin päästään helposti eteenpäin :)
Viimeksi muokannut Gorro, 14.12.2007 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on kansi vihdoin nostettu paikoiltaan. Mitään erikoista/suurempaa en nähnyt.
Kuvia laitoin katsottavaksi, jos joku tietävämpi voisi katsoa vielä varmistukseksi että kaikki on ok.
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 040087.jpg
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 040090.jpg
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 040091.jpg
Vatupassilla katsoin ettei kannen ja lohkon pinnoissa ole suuria heittoja ja niitä ei näkynyt.
Kuvissa on naarmuja männän laella koska raaputtelin hieman karstoja niistä pois, ja sitä olikin aika paljon.
Ongelmitta ei tuokaan onnistunut.
Pakosarjan pultti katkesi tuon kannen sisään ja se täytyy porata sieltä pois, onneksi ei ole niin kauhean kova homma.
Kannen tiiviste oli suht hyvässä kunnossa ikäisekseen (pariin kolmeen vuoteen ei kuulemma ole koskettu) mutta tiivisteessä olevat nesteiden kiertoreijät ei sattunut aivan reijän kohdalle vaan oli osassa limittäin, en tiedä vaikuttaako siihen tuo savutus.
Kuvia laitoin katsottavaksi, jos joku tietävämpi voisi katsoa vielä varmistukseksi että kaikki on ok.
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 040087.jpg
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 040090.jpg
http://s232.photobucket.com/albums/ee20 ... 040091.jpg
Vatupassilla katsoin ettei kannen ja lohkon pinnoissa ole suuria heittoja ja niitä ei näkynyt.
Kuvissa on naarmuja männän laella koska raaputtelin hieman karstoja niistä pois, ja sitä olikin aika paljon.
Ongelmitta ei tuokaan onnistunut.
Pakosarjan pultti katkesi tuon kannen sisään ja se täytyy porata sieltä pois, onneksi ei ole niin kauhean kova homma.
Kannen tiiviste oli suht hyvässä kunnossa ikäisekseen (pariin kolmeen vuoteen ei kuulemma ole koskettu) mutta tiivisteessä olevat nesteiden kiertoreijät ei sattunut aivan reijän kohdalle vaan oli osassa limittäin, en tiedä vaikuttaako siihen tuo savutus.
Mulla oli haurastunu vähän toi bensaletku. Vähän heikko kuva mut eiköhän se ton avulla löydy. Menee siis siihen suutintukille. Ei sitä haurastumista paljaalla silmällä oikeen näe, mutta kun tuon vaihtoi niin eipä ole enää bensa haissut käynnistettäessä.
Bensaletkua pitää katsoa tarkemmin
Pikkasen päivitystä.
Kelit alko lämpenemään niin taitaapi tulla kiire kasauksessa.
Konetila on putsattu ja öljysuodattimen jalkoja ja muita pikkunippeleitä on jo laiteltu paikoilleen.
Kansi on saatu aikoja sitten takasin koneistuksesta ja siitä tarkasteltiin kaikenmoista.
Ahdin on purettu, putsattu, öljytty (vähällä moottoriöljyllä kasauksen yhteydessä, onko oikein???) vielä pitäisi heittää kait jotkut liimat sinne ahtimen rungon väliin että tulisi tiiviiksi.
Millä porukka on tiivistäny tuon ahtimen???
Kannen kasaus on aloitettu pakosarjan kiinnittämisellä, ihmettelen pakosarjan tiivisteitä.
Tuossa tiivisteethän pitäisi olla 2kpl vasemman puoleisia ja 2kpl oikean puoleisia (metallinen puoli kantta vasten) muuten samanlaisia, vain peilikuvia toisilleen.
Paketista löytyi 4kpl vas. puoleisia tiivisteitä.
Noilla taitaa olla oikea asennus siten että metallinen puoli on kantta vasten?
Pitänee kait leikata noista kahdesta "ylimääräiset" pois mitkä tulisi jäämään imusarjan tiivisteen tielle. Kuvia koitan laittaa selvitykseksi vielä tänään, huomenna kansi on toivottavasti jo paikoillaan.
Sen huomasin valitettavasti vasta nyt, että asennuksessa tulee kait olemaan hieman ongelmia. Katsoin tuota purettavan osan määrää, ja huomasin että niille pitänee kait etsiä oma koti. Olisi kannattanut ottaa vain reilusti kuvia purkutilanteessa...
Pikkasen päivitystä.
Kelit alko lämpenemään niin taitaapi tulla kiire kasauksessa.
Konetila on putsattu ja öljysuodattimen jalkoja ja muita pikkunippeleitä on jo laiteltu paikoilleen.
Kansi on saatu aikoja sitten takasin koneistuksesta ja siitä tarkasteltiin kaikenmoista.
Ahdin on purettu, putsattu, öljytty (vähällä moottoriöljyllä kasauksen yhteydessä, onko oikein???) vielä pitäisi heittää kait jotkut liimat sinne ahtimen rungon väliin että tulisi tiiviiksi.
Millä porukka on tiivistäny tuon ahtimen???
Kannen kasaus on aloitettu pakosarjan kiinnittämisellä, ihmettelen pakosarjan tiivisteitä.
Tuossa tiivisteethän pitäisi olla 2kpl vasemman puoleisia ja 2kpl oikean puoleisia (metallinen puoli kantta vasten) muuten samanlaisia, vain peilikuvia toisilleen.
Paketista löytyi 4kpl vas. puoleisia tiivisteitä.
Noilla taitaa olla oikea asennus siten että metallinen puoli on kantta vasten?
Pitänee kait leikata noista kahdesta "ylimääräiset" pois mitkä tulisi jäämään imusarjan tiivisteen tielle. Kuvia koitan laittaa selvitykseksi vielä tänään, huomenna kansi on toivottavasti jo paikoillaan.
Sen huomasin valitettavasti vasta nyt, että asennuksessa tulee kait olemaan hieman ongelmia. Katsoin tuota purettavan osan määrää, ja huomasin että niille pitänee kait etsiä oma koti. Olisi kannattanut ottaa vain reilusti kuvia purkutilanteessa...
No nehän tuli sitten laitettua jo paikoilleen. Kiitokset kaikille jotka viitsivät päätään vaivata.
Käänsin tiivisteet siten että metalliset puolet tuli kaikissa kantta vasten ja kahdesta oikeanpuoleisesta tiivisteestä piti hieman leikata pois. Hyvin näytti menevän.
Seuraavaks pitää porata pakosarjan sisään katkennu imusarjan tuki pultti ja laittaa noi pakosarjan mutterit momenttiin.
Huomenna jos sais ne jo tehtyä ja sitten vaan imusarjan kiinnityksen kimppuun.
Motu. Laitetaan viestiä KUN vika korjaantuu. Onko sulla ollu kauan autossa tuota ongelmaa?
Käänsin tiivisteet siten että metalliset puolet tuli kaikissa kantta vasten ja kahdesta oikeanpuoleisesta tiivisteestä piti hieman leikata pois. Hyvin näytti menevän.
Seuraavaks pitää porata pakosarjan sisään katkennu imusarjan tuki pultti ja laittaa noi pakosarjan mutterit momenttiin.
Huomenna jos sais ne jo tehtyä ja sitten vaan imusarjan kiinnityksen kimppuun.
Motu. Laitetaan viestiä KUN vika korjaantuu. Onko sulla ollu kauan autossa tuota ongelmaa?
Kulutus o korkea, savuttaa ja hukkaa virrat akusta, tämän lisäksi kun kaasuttaa ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset putoaa ~500rpm ja auto meinaa sammua, tämän jälkeen kierrokset kuitenki nousevat sinne 800-900prm paikkeille. Ja vikaa ollu oikeastaan siitä asti kun auton elokuussa ostin. Ei ole nyt kauheasti itseä haitannu mutta kulutukseen jos saisi jonku ratkaisun kun alkaa tuntumaan lompakossa :)
E: On se muutaman kerran sammunutkin kun painanut kytkimen pohjaan, ei mitenkään mieltä ylentävää
E: On se muutaman kerran sammunutkin kun painanut kytkimen pohjaan, ei mitenkään mieltä ylentävää
Mulla ei oo tuota sun mainitsemaa sammumis ongelmaa. Talviauto Jetassa -90 tosin oli samanmoinen vika, onneksi siitä on päästy eroon. Itse saattaisin tehdä tuohon ruiskun säädön jossain liikkeessä, jos sillä korjaantuisi. Mulla todennäkösesti on haurastuneissa alipaineletkuissa tms. vika.
Tuo akun tyhjeneminen taitaa olla aika yleinen vika corradoissa, sitä päästään ihmettelemään kun auto on kasassa.
Mittari kiinni akkuun (ämpäri alue) ja sitten yksitellen sulakkeita pois...
Itsellä on tehtävä tuohon autooni seuraavat toimenpiteet.
Moottorin kasaus, akun tyhjenemisen "korjaus", kattoluukun säätö, pakoputken nosto (on pohjaa alempana) ja valojen releytys projekti.
Jos jollakin on noista töistä tietoa tai hyviä vinkkejä, niitä otetaan nyt vastaan.
Tuo akun tyhjeneminen taitaa olla aika yleinen vika corradoissa, sitä päästään ihmettelemään kun auto on kasassa.
Mittari kiinni akkuun (ämpäri alue) ja sitten yksitellen sulakkeita pois...
Itsellä on tehtävä tuohon autooni seuraavat toimenpiteet.
Moottorin kasaus, akun tyhjenemisen "korjaus", kattoluukun säätö, pakoputken nosto (on pohjaa alempana) ja valojen releytys projekti.
Jos jollakin on noista töistä tietoa tai hyviä vinkkejä, niitä otetaan nyt vastaan.
Täytyisi tollasesta nähdä johdotuskuvat niin olisi helppo tehdä. En tiedä näyttääkö nuo valot enää senkään vertaa kun tuo toinen heijastinpinta meni ketuiksi valoja putsatessa ja aattelin kokeilla siihen HIENOA marketti kromimaalia (kromi oli kaukana).
Muuten auto on edistynyt. Kansi, pako- ja imusarja, vesipumppu ym. alkaa olemaan jo paikallaan. Eilen tuli jakohihnakin laitettua ja hyvin pyöri. En vaan vauhtipyörältä löytäny tuota merkattua ns. 0 kohtaa...
Pikkasen käyny jo noita alipaineletkuja ihmettelemään paikoilleen. Kyllähän se siitä.
Saa nähä onko jo seuraavalla viikolla käynnissä.
Sitten oon käyny jo ihmettelemään että minkälaista öljyä sinne kannattaisi ekana heittää konerempan jälkeen? Oon muistaakseni täältä kuullu että ekaks mineraalit ja sit paremmat. Näinkö oli? Minkäs ajon jälkeen noi "mineraalit" sitten kannattais vaihtaa parempiin? 1,5tkm?
Oottekos minkälaisia kannakkeita käyttäny pakoputken nostossa? Pitäis saada nostettua putkea katin ja ekan vaimentimen kohalta noin 5cm mielellään. Ottanu katti jo muutaman kerran kiinni maahan... En huomannut olevan katin ja takaakselin kiinnityspisteden välillä mitään kannake kohtaa korissa.
Roikkuu tosi pahasti, noin 6-8cm katin kohdalta alempana kuin pohja.
Muuten auto on edistynyt. Kansi, pako- ja imusarja, vesipumppu ym. alkaa olemaan jo paikallaan. Eilen tuli jakohihnakin laitettua ja hyvin pyöri. En vaan vauhtipyörältä löytäny tuota merkattua ns. 0 kohtaa...
Pikkasen käyny jo noita alipaineletkuja ihmettelemään paikoilleen. Kyllähän se siitä.
Saa nähä onko jo seuraavalla viikolla käynnissä.
Sitten oon käyny jo ihmettelemään että minkälaista öljyä sinne kannattaisi ekana heittää konerempan jälkeen? Oon muistaakseni täältä kuullu että ekaks mineraalit ja sit paremmat. Näinkö oli? Minkäs ajon jälkeen noi "mineraalit" sitten kannattais vaihtaa parempiin? 1,5tkm?
Oottekos minkälaisia kannakkeita käyttäny pakoputken nostossa? Pitäis saada nostettua putkea katin ja ekan vaimentimen kohalta noin 5cm mielellään. Ottanu katti jo muutaman kerran kiinni maahan... En huomannut olevan katin ja takaakselin kiinnityspisteden välillä mitään kannake kohtaa korissa.
Roikkuu tosi pahasti, noin 6-8cm katin kohdalta alempana kuin pohja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa