Moro,
Hiukan päälle 200tkm, vm.2003:sen ja 77 kW:sen ajetun transun vaihdelaatikko sanoi sitten itsensä irti. Autolla oli ajettu aivan normaalia ajoa, ei revittelyä tahi kärryn vetoa.
Vika oli kyllä erikoinen: korjaamon mukaan vetoakseleja vastaavat boorit mäsänä. (en tiedä käytänkö oikeita termejä) Olen kyllä kuullut T5:sten vaihdelaatikko- ja kytkinongelmista, mutta tämä ei tunnu olevan sieltä normaalimmasta päästä. Kytkin ja vaihteet toimivat, mutta laatikolta ei voima siirry enään vetareille.
Korjausarvio on n. 3000 €, sis. uuden vaihdelaatikon..
http://www.vagcat.com/p/B410/409100.png Kuvasta osakokonaisuus 1.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja onko niistä päästy sopuun valmistajan/ maahantuojan / laakkosen kanssa ? Autohan on ostettu Laakkoselta 3kk sitten. Täyttä korvausta olen hakemassa, sillä tuollainen haiskahtaa valmistusvialta.
Toisekseen, onko tuohon malliin sopivaa laatikkoa T4:sta ? T5.sen käytetyt laatikot ovat kiven alla.
Transporter T5 vaihdelaatikko rikki
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.vwtransaxles.com/
Vaadi kaupan purkua/korjaamista (haiskahtaa valmiste virheeltä), ota kuluttaja suojaan yhteyttä (jos ei sopua synny liikkeen kanssa, älä osta mitään sieltä vastaisuudessa).
Vaadi kaupan purkua/korjaamista (haiskahtaa valmiste virheeltä), ota kuluttaja suojaan yhteyttä (jos ei sopua synny liikkeen kanssa, älä osta mitään sieltä vastaisuudessa).
Niinkuin Vaismari sanoi; pelkän tumpin pitäisi riittää.
Aluksi luulin kytkimen levinneen ja vein auton toiselle pajalle, koska Laakkonen ei aikonut tulla yhtään vastaan kytkinrempassa. Pajalla meinasivat, että helpointa laittaa uusi laatikko.
Nyt auto kuitenkin Laakkosen pihalla, ja sieltä vakuuteltiini tumpin vaihdon olevan helpompi ja järkevämpi homma.
Janneja: Muistatko miten asiaa kommentointiin VW:n puolelta ? Vai kommentointiinko mitenkään. Näitä on kuulemma menny myös taksikuskeilla.
Toivoisin niitä joille on käynyt vastaavaa kirjoittavan tähän tai vaikka minun privaan toimenpiteistä ja keskusteluista VW-organisaation kanssa.
Aluksi luulin kytkimen levinneen ja vein auton toiselle pajalle, koska Laakkonen ei aikonut tulla yhtään vastaan kytkinrempassa. Pajalla meinasivat, että helpointa laittaa uusi laatikko.
Nyt auto kuitenkin Laakkosen pihalla, ja sieltä vakuuteltiini tumpin vaihdon olevan helpompi ja järkevämpi homma.
Janneja: Muistatko miten asiaa kommentointiin VW:n puolelta ? Vai kommentointiinko mitenkään. Näitä on kuulemma menny myös taksikuskeilla.
Toivoisin niitä joille on käynyt vastaavaa kirjoittavan tähän tai vaikka minun privaan toimenpiteistä ja keskusteluista VW-organisaation kanssa.
Juurikin nuo osat sieltä vaihdettiin. Kun kaveri luovutti autoa, niin kuulosti ihan "normijutulta".
Ei ottanut kantaa sen kummemmin.
Auto vietiin hinurilla pajalle puolenpäivän aikaan ja seuraavana päivänä se oli valmis n klo 11.
Tuskin ne sitä ihan heti otti edes työnalle.
Mitä tuontapaisia remontteja oon värkkäilly, niin uskosin olevan 2-3 tunnin homma.
Ei ottanut kantaa sen kummemmin.
Auto vietiin hinurilla pajalle puolenpäivän aikaan ja seuraavana päivänä se oli valmis n klo 11.
Tuskin ne sitä ihan heti otti edes työnalle.
Mitä tuontapaisia remontteja oon värkkäilly, niin uskosin olevan 2-3 tunnin homma.
Laitetaas nyt vaikka tänne tämä ku en muutakaan paikkaa keksinyt..
Autona on pitkä transporter vm.96 2.5tdi koneella ja siinä alkoi ilmeisemmin vaihteisto pitämään mekkalaa.. mittarissa jotai reilu 200tkm.. eli auton ollessa liikkeessä kuuluu vauhtiin sidonnainen "klak klak klak"-ääni joka siis kasvaa vauhdin kasvaessa ja pienenee vauhdin hidastuessa.. ääni häviää heti kun painaa kytkimen pohjaan ja alkaa taas kun kytkin nostetaan ylös.. olisiko häikkä nyt sit tasauspyörästössä vai jossain muussa laatikon osassa? lueskelin että nää laatikko viat on tyyppivikoja niin millainen homma tuon laatikon vaihto on itse tehtynä? onko yleensäkkään tilaa tiputtaa pelkkää laatikkoa moottorista irti vai pitääkö koko mokkula ottaa kerralla? mitä nyt pääsi hiukan kurkkimaan niin ei se mahdottomalta näyttänyt.. ja onko tuo nyt sit laaki ja vainaa tyylinen tuo vika et kuinka nopeasti se on saatava sieltä vaihdettua "uuteen" ennen ku meno loppuu totaalisesti..? ilmeisesti nelivetoisen laatikko ei sovi tuohon etuveto malliin? ja jos jollain ois varmasti ehjä ja toimiva laatikko myytävänä edullisesti ni pisteleppä privaa..;)
Juhani
niin juu se vielä et auto on lastutettu eli sekin vois vaikuttaa tohon laatikon rikkoutumiseen kasvaneen väännön ja tehon takia..
Autona on pitkä transporter vm.96 2.5tdi koneella ja siinä alkoi ilmeisemmin vaihteisto pitämään mekkalaa.. mittarissa jotai reilu 200tkm.. eli auton ollessa liikkeessä kuuluu vauhtiin sidonnainen "klak klak klak"-ääni joka siis kasvaa vauhdin kasvaessa ja pienenee vauhdin hidastuessa.. ääni häviää heti kun painaa kytkimen pohjaan ja alkaa taas kun kytkin nostetaan ylös.. olisiko häikkä nyt sit tasauspyörästössä vai jossain muussa laatikon osassa? lueskelin että nää laatikko viat on tyyppivikoja niin millainen homma tuon laatikon vaihto on itse tehtynä? onko yleensäkkään tilaa tiputtaa pelkkää laatikkoa moottorista irti vai pitääkö koko mokkula ottaa kerralla? mitä nyt pääsi hiukan kurkkimaan niin ei se mahdottomalta näyttänyt.. ja onko tuo nyt sit laaki ja vainaa tyylinen tuo vika et kuinka nopeasti se on saatava sieltä vaihdettua "uuteen" ennen ku meno loppuu totaalisesti..? ilmeisesti nelivetoisen laatikko ei sovi tuohon etuveto malliin? ja jos jollain ois varmasti ehjä ja toimiva laatikko myytävänä edullisesti ni pisteleppä privaa..;)
Juhani
niin juu se vielä et auto on lastutettu eli sekin vois vaikuttaa tohon laatikon rikkoutumiseen kasvaneen väännön ja tehon takia..
Siis liikkeessä vai paikallaan kalakattaa.johtuuko kierroksista .Siinä on jonkinsortin keeli vauhtipyörässä ja se neste kun häviää niin kalina kuuluu vauhtipyörästä ja kytkintä polkkemalla se häviää.
Joku voi kertoa paremmin jos tietää.tiedän että autooni on vaihdettu VP 300 000 km kalinan takia
Minullakin on nyt virivolski ja 420 tkm laatikkoa ei ole avattu,kepin nivelet vaihdoin ja rasvasin,toimii kun ajatus.
jos sinulla 102 hv kone niin vahvenpi laatikko ja ei nuihin kilometreihin laatikkoa yleensä rempata.
Joku voi kertoa paremmin jos tietää.tiedän että autooni on vaihdettu VP 300 000 km kalinan takia
Minullakin on nyt virivolski ja 420 tkm laatikkoa ei ole avattu,kepin nivelet vaihdoin ja rasvasin,toimii kun ajatus.
jos sinulla 102 hv kone niin vahvenpi laatikko ja ei nuihin kilometreihin laatikkoa yleensä rempata.
niin siis kun autolla ajaa niin alkaa kalkatus ja ei ole mitenkään sidonnainen kierroksiin vaan nopeuteen.. tänään kuulemma ääni jo hävisikin hetkeksi en tiedä onko se alkanut taas kun ei ole oma auto vaan kaverin.. tuosta kepin heilumisesta ei ole tietoa mut pitää kysästä kaverilta.. vaikee tollasta vikaakin on nyt lähteä tarkemmin paikantamaan ku autolla pitää ajaa et se ääni kuuluu..
E: kysyin tuota kepin heilumista ja kyllä se kuulemma jonkun verran heiluilee eli siitä nivelet vaihtoon ja vauhtipyörää tutkimaan vai??
E: kysyin tuota kepin heilumista ja kyllä se kuulemma jonkun verran heiluilee eli siitä nivelet vaihtoon ja vauhtipyörää tutkimaan vai??
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa