Työmatka-auton valinnan vaikeus.
Valvoja: ffp jäsenet
Työmatka-auton valinnan vaikeus.
Jouduin luopumaan ässästä työmatkan(70km sivu) takia ja jokin mukava korvike pitäisi keksiä. Dieselinä tietenkin. 2.5tdi q olisi rinkeleistä se sopivin, mutta eipähän tuollaista huvita paljon ostaa kun tietää surullisen kuuluisat nokkaongelmat. Uudemmissahan sitä vikaa ei kai olisi, mutta sitten taitaa budjetti ylittyä, ainakin jos meinaa Quattrosta pitää kiinni.
Eilen e39 530d automaattia koeajaneena tuli kyllä audia ikävä. Tuntui kyllä todella laiskalta.
Mikähän olisi edes välttävä lääke ikävään kunhan muistetaan pysyä halutuissa raameissa(Quattro tai takaveto. Tehoa ja vääntöä mukavasti. Diesel. hinta <22ke).
Eilen e39 530d automaattia koeajaneena tuli kyllä audia ikävä. Tuntui kyllä todella laiskalta.
Mikähän olisi edes välttävä lääke ikävään kunhan muistetaan pysyä halutuissa raameissa(Quattro tai takaveto. Tehoa ja vääntöä mukavasti. Diesel. hinta <22ke).
Taitaa käydä niin, että mikäli noilla rajauksilla haluaa etsiä kuljinta maamme rajojen sisältä niin kovin suurta valinnan vaikeutta ei tule tai sitten pitää tinkiä rajoituksista, valitettavasti.
OT: Talvikin näyttäytyi eilen Jyväskylässä (= -3 astetta, tiet kuurassa ja muuta lumihitunen siellä täällä). Tästä seurasi sitten se, että kun kävelin noin 700 metrin matkan CM:ään ja takasin, reitin varrelle jääneissä liikennevaloissa ja yhdessä kiertoliittymässä "kahvaili" viisi (eri !) ysäri kolmesatasta bemaria. Ei saa yleistää mutta ainoa toinen autoryhmä joka tässä, hyvin pienessä, otannassa intoutui samaan oli Vulva 940 ;)
OT: Talvikin näyttäytyi eilen Jyväskylässä (= -3 astetta, tiet kuurassa ja muuta lumihitunen siellä täällä). Tästä seurasi sitten se, että kun kävelin noin 700 metrin matkan CM:ään ja takasin, reitin varrelle jääneissä liikennevaloissa ja yhdessä kiertoliittymässä "kahvaili" viisi (eri !) ysäri kolmesatasta bemaria. Ei saa yleistää mutta ainoa toinen autoryhmä joka tässä, hyvin pienessä, otannassa intoutui samaan oli Vulva 940 ;)
Onko joku perehtynyt diesel/bensa vertailuun, paljonko esim. 2009 pitää dieselillä ajaa että kannattaa?
Olettaen että dieselissä pysyy samat suuremmat käyttömaksut (dieselissä dieselvero+käyttömaksu, bensassa käyttömaksu).
Ajatellaan vielä niin että hankintahintaa ei tässä oteta huomioon, vain käyttöön liittyvät kulut.
Kyselen koska pitäisi alkaa harkita auton vaihtamista...
Olettaen että dieselissä pysyy samat suuremmat käyttömaksut (dieselissä dieselvero+käyttömaksu, bensassa käyttömaksu).
Ajatellaan vielä niin että hankintahintaa ei tässä oteta huomioon, vain käyttöön liittyvät kulut.
Kyselen koska pitäisi alkaa harkita auton vaihtamista...
Onko joku perehtynyt diesel/bensa vertailuun, paljonko esim. 2009 pitää dieselillä ajaa että kannattaa?
Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole, mutta polttoaineiden hintaa on vaikeaa veikata tulevaisuudessa...
dx+v<bx => x>-v/(d-b) oletuksella b>d
d=diesel kulkineen kustannus /100km (litrahinta*kulutus)
v=dieselvero
b=bensa kulkineen kustannus /100km (litrahinta*kulutus)
x=kannattava kilometrimäärä *100km
Tuo voidaan laittaa vielä hieman simppelimmäksi, jolloin x>v/e, missä
e=kulkineiden polttoainekustannusero eur/100km
diesel 1,2e/l, kulutus 5l/100km ja vero 450e
bensa 1,4e/l ja kulutus 7l/100km
x>450/3,8 => x>118,42*100km eli 11842km olisi kannattavuusraja.
^Kysymys ei ollut siitä ettenkö osaisi laskea, tuon verran just ja just muistan teku/amk ajoilta:))
En vain ole seurannut tätä verojen ja polttoaineen suhdetta tulevaisuudessa, taitaa olla niin että ei sitä kukaan tiedä.
Olen kuitenkin ymmärtänyt että dieseleillä pitää ajaa entistä enemmän että siitä hyötyy.
Vituttaa tämmönen kun meidän taloudessa 2 disukkaa ja ajomäärä vuodessa yli 100tkm yhteensä.
En vain ole seurannut tätä verojen ja polttoaineen suhdetta tulevaisuudessa, taitaa olla niin että ei sitä kukaan tiedä.
Olen kuitenkin ymmärtänyt että dieseleillä pitää ajaa entistä enemmän että siitä hyötyy.
Vituttaa tämmönen kun meidän taloudessa 2 disukkaa ja ajomäärä vuodessa yli 100tkm yhteensä.
Kohta vois saada halvalla kiisseliauton, kun ensin tuo autovero ja nyt jos kiisselin hinta nousee reippaasti. Pitää vain luottaa siihen, ettei tuo vuosittainen käyttövoimavero jää tuollaisenaan käyttöön. Ei se voi, eihän... :/
EDIT:
Vai olenko missannut jotain oleellista uutisointia tulevaisuuden suunnitelmista?
EDIT:
Vai olenko missannut jotain oleellista uutisointia tulevaisuuden suunnitelmista?
Eiköhän tuollainen johdu jostain huollon laiminlyönnistä tai sen vajavaisesta suorittamisesta(kiristin, vesipumppu tms.)?
Bemariin tässä varmaan pitää kallistua, ei oikein muita sopivia vaihtoehtoja ole. Muita 530d-yksilöitä en vielä ole päässyt koeajamaan, mutta epäilen ajamani yksilön olevan jotenkin tehopuutteellinen(keskikuluskin oli ajotietokoneessa 8.3l). Kyllä ne turbot menee jo niihin kilometreihin aika rapeaksi.
Manuaalin ja muutenkin sopivan yksilön kun vaan löytäisi. Ei kerkeisi itse lähteä hakemaankaan suomen rajojen ulkopuolelta.
Bemariin tässä varmaan pitää kallistua, ei oikein muita sopivia vaihtoehtoja ole. Muita 530d-yksilöitä en vielä ole päässyt koeajamaan, mutta epäilen ajamani yksilön olevan jotenkin tehopuutteellinen(keskikuluskin oli ajotietokoneessa 8.3l). Kyllä ne turbot menee jo niihin kilometreihin aika rapeaksi.
Manuaalin ja muutenkin sopivan yksilön kun vaan löytäisi. Ei kerkeisi itse lähteä hakemaankaan suomen rajojen ulkopuolelta.
audista opeliin
Opel on aina varteenotettava vaihtoehto, kannattaa olla ennakkoluuloton :)
Suosittelisin esim. C mallin Vectraa 2,2 Direktillä.
Suosittelisin esim. C mallin Vectraa 2,2 Direktillä.
Äkkiä vaan tuottaa Saksasta.. Kennyn kautta esim. Suomessa kun tuntuu olevan tarjonta melkein aina vähän kehnoa. Ellei sitten himoa kolisevaa yksilöä autoliikkeestä miehekkäällä ylihinnalla.
Jos itse ostaisin tuollaista dieseliä, katselisin myös Volvon suuntaan, esim. V70 tai S80 D5 AWD olisi varsin hyvä ehdokas sekin. Vaikka tuo e39 530d on varsin maukas ajettava, lisäksi moottorin murina on mukavaa kuunneltavaa ja tuntuu liikahtavankin ihan mukavasti (dieseliksi). Miksei myös 330d Coupe olisi varsin herkullinen paketti. Saman ikäluokan MB E 270 CDI ainakaan ei ole mikään herkullinen.
Ainakin mä kiertäisin kaukaa noi käytetyt ranskan ihmeet. Uutena varmaan ihan asiallisia vekottimia, sairasta arvonalenemista lukuunottamatta.
Jos itse ostaisin tuollaista dieseliä, katselisin myös Volvon suuntaan, esim. V70 tai S80 D5 AWD olisi varsin hyvä ehdokas sekin. Vaikka tuo e39 530d on varsin maukas ajettava, lisäksi moottorin murina on mukavaa kuunneltavaa ja tuntuu liikahtavankin ihan mukavasti (dieseliksi). Miksei myös 330d Coupe olisi varsin herkullinen paketti. Saman ikäluokan MB E 270 CDI ainakaan ei ole mikään herkullinen.
Ainakin mä kiertäisin kaukaa noi käytetyt ranskan ihmeet. Uutena varmaan ihan asiallisia vekottimia, sairasta arvonalenemista lukuunottamatta.
Noniin, nyt on bemu "pihassa". Lauantaina tuli haettua -01 530d 167tkm ajettuna.
Kaksipäivää omistuksessa ja http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ost1091917
Että huoh!
Kaksipäivää omistuksessa ja http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ost1091917
Että huoh!
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa