Pidempi kaasuvaijeri mk2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

Pidempi kaasuvaijeri mk2

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.11.2007 22:16

Vaihtuu imusarja ja samalla siirtyy kaasuläppä toiselle puolelle konetta. Orkkis kaasuvaijeri ei enää riitä niin pitäis saada pidempi. Saako tollaista vaijeria jostain metritavarana ja sitten itse vaan katkoo oikean pituiseksi? Vai oisko jossain toisessa autossa pidempi?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.11.2007 22:53

Polkupyöräliikkeistä ainakin saanee muistaakseni, itselle riittänyt aina vakiopituudet ettei ole tarttenut mitään hirmupitkiä. Tarkista vain että suojakuoressa on sitten nylonputki sisimmäisenä, ilman sitä saattaa olla kitkaa vähän liikaa liikkeessä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.11.2007 3:16

Tarvikeliikkeestä saa metritavarana. Motonetissä taisi muutamia vuosia sitten tarjota "yleismallista vaijeria" jossa pituus oli jotain 3m tms... (vm.1977 HT Corollaan :) ) ja vaijerin päät on sellaiset näppärät: "irrota, sovita, ruuvaa kiinni" malliset

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.11.2007 16:02

Täytyypä käydä eka kattomasta tuolta Motonetista jos sieltä löytyy.
Kaasuläppä tulee samaan paikkaan kun 225hp 1.8t:ssa, eli koneen etupuolelle vaihteiston päähän. Noi vaan taitaa olla kaikki sähkökaasullisia, et niistä ei vaijeria taida saada.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.11.2007 16:26

Olihan ekat 1.8t gti golffit vaijerilla ja kaasuläppä oli jakopään puolella koneen edessä, sellaisen vaijeri voisi ainakin riittää jos alkuperäinen pitää olla.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.11.2007 20:00

Mulla on kaasarikoneisen kakkiksen vaijeri ja se riittää nippanappa kun kaasuläppä on 150hv koneessa matkustajan puolella. Jos vielä pidemmän vaijerin tarvii niin oikeanpuoleisella ohjauksella olevasta kaasaripelistä löytyy sellainen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.11.2007 22:33

Joo tossa täytyy varmaan olla vähän pidempi, kun vaijerin täytyy kiertää lenkki koneen ympäri, kun sulla sen varmaan saa vedettyä aika suoralinjaisesti läpältä tulipellille.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.11.2007 22:44

1J1 721 555 M olisi AGU koneen vaijeri, kuvittelisin että tuo riittäisi kakkosessakin, mutta ei mittaaminen pahasta olisi.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.11.2007 9:14

Tossa on samanlainen imusarja ku mulla, niin tossa on käännetty kaasuläppä niin että kaasuvaijeri kulkee auton pituussuunnassa, eikä kierrä koneen ympäri. Noin jos sen laittais niin ei tarvis olla niin pitkä vaijeri. Mulla voi kyllä tulla bensakisko tielle, ettei se mahdu olemaan noin päin.

Onko sillä mitään väliä miten päin kaasuläppä on imusarjaan nähden? Läppä on V6 audista.

1J1 721 555 M olisi AGU koneen vaijeri, kuvittelisin että tuo riittäisi kakkosessakin, mutta ei mittaaminen pahasta olisi.


Täytyy mitata miten pitkä vaijerin pitää tossa mulla olla.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.11.2007 10:42

Neloskoppiaisen vaijerissa on vääränmallinen pää kaasupolkimen päässä.
Tuossa kuva siitä kaasarikoneen vaijerista, luulis riittävän pituus:
Kuva

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.11.2007 12:16

Joo toi riittää kyllä mullekin, et täytyy hakea tollanen. Kiitoksia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa