1.6TD:n lohko -> 1.8 ja 16V kansi? (Mk2)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

karanuba
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2004 14:04

1.6TD:n lohko -> 1.8 ja 16V kansi? (Mk2)

ViestiKirjoittaja karanuba » 3.11.2007 12:57

Eli ongelmani on se että tarvitsen uuden moottorilohkon 1.8 16 venttiiliseen mutta käyttökelpoiset KR ja PL lohkot (löytyy jo 2 kpl korjauskelvottomia) näyttäisi olevan kiven alla.

Tässä on ajatukseni ongelman ratkaisuksi, korjatkaa jos logiikka on aivan perseestä...

-Yhdistäisin 1.6TD:n lohkon, 1.8 kampiakseli, 16 venttiilisen männät ja 16 venttilisen kannen.
-Erot 16 venttiilisen ja 8 venttiilisten lohkojen välillä on kai ainoastaan huohotusjärjestelmä sekä mäntiä jäähdyttävät öljysuuttimet?
-1.6 ja 1.8:n poraus on sama, iskupituus vain pitempi 1.8:lla?
-TD:n lohkossa on öljysuuttimet myös valmiina?

Joten ainoaksi eroksi jäisi huohotusjärjestelmä joka 16 ventiilisissä on lohkossa ja 8 venttilisissä venttiilikopassa, joten ei olisi huohotusta laisinkaan? Miten huohotus kannattaisi hoitaa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 3.11.2007 13:07

1,6 diisselin poraus on 76,5mm. Turbon lohkossa on öljysuihkut.

karanuba
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2004 14:04

ViestiKirjoittaja karanuba » 5.11.2007 22:39

Ok, no unohdetaan se ratkaisu sitten...
Kuinkakohan tärkeät ne 16 venttiilisen öljysumuttimet ovat sitten loppujen lopuksi, jos vaikka käyttäisi vähän uudemman 1.8l:n lohkon kun niissä on vissiin huohotus myös lohkossa?
Hajoavaisitko 16V:n männät vakiokoneessa ilman öljyjäähdytystä, vai onko ne vaan saksalaisinsinöörien keksimiä tarpeettomia hienouksia (vakiokoneessa)?

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 7.11.2007 18:57

Laita jostaki 2litran monipistesuihkusta alakerta, siellä on öljysuihkut.

karanuba
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2004 14:04

ViestiKirjoittaja karanuba » 7.11.2007 21:14

Juu, sekin on käynnyt mielessä mutta ei ole ainakaan vielä sopiva lohko tullut vastaan...
Mitäköhan hiluja pitäisi vaihtaa autosta jotta sellainen kobinaatio saisi katsastettua, vai tarkistavatko katsastusinsinöörit yleensä lohkon merkinnät?
Auto on siis ei vähäpäästöinen ja ABS -jarruilla eli ne isoimmat jarrulevyt edessä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.11.2007 22:19

pistä suosiolla tuonne osto-osastolle ilmoitus että haluat ostaa... kyllä niitä varmasti jollaki on

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 7.11.2007 22:33

mulla olis 8v gti motti jos siittä olis apuja

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 8.11.2007 9:41

Multa löytyy yksi heikohko kuntoinen, mutta hoonattu PG:n lohko (eli siis g60) ylimääräisenä. Saa tulla noutamaan jos kiinnostaa. Privalla lisätietoja.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 8.11.2007 16:29

Semmonen pikku huomio tosta 2 litraisen lohkon käyttämisestä, että siinä on 82,5mm poraus. Eli tarvitset jostain sopivat männät. Ja osa noista 2 litraisista ovat korkeammalla lohkolla, joten taas menee vituiksi. Osta suosiolla vaan ensimmäinen hyväkuntoinen 1.6 tai 1.8 koneen alakerta/lohko ja laita sillä nippuun. Kestää kyllä ilmankin öljyruuttia. Ja jos vielä jännittää, niin vie tollanen ruiskuton lohko koneistamoon, niin asentavat sulle öljyruutat hintaan xx€/kpl.

karanuba
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.4.2004 14:04

ViestiKirjoittaja karanuba » 9.11.2007 8:18

Noniin, valinta kallistuu kyllä 1.8 lohkoon, muuta siinä ei ole huohotusta lohkossa.
Eli kuinka kannattaa hoitaa sitä huohotusta tällaisessa yhdistelmässä?
Reikä venttiilikoppaan, jonkinlainen loiskelevy sen alle ja putki venttiilikopasta imuputkeen?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 9.11.2007 8:51

Ainakin kaasarikoneen lohkoon jää reikä, kun otat bensapumpun pois. Ruiskun lohkosta en tiedä, mutta kaitpa siinäkin semmoinen on. Vapaata mielikuvitusta käyttäen voi huohotuksen tehdä, riittänee jompaan kumpaan, kanteen taikka lohkoon tehtynä. Mulla tossa 8v turbokoneessa on/oli molemmissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa