Eli ongelmani on se että tarvitsen uuden moottorilohkon 1.8 16 venttiiliseen mutta käyttökelpoiset KR ja PL lohkot (löytyy jo 2 kpl korjauskelvottomia) näyttäisi olevan kiven alla.
Tässä on ajatukseni ongelman ratkaisuksi, korjatkaa jos logiikka on aivan perseestä...
-Yhdistäisin 1.6TD:n lohkon, 1.8 kampiakseli, 16 venttiilisen männät ja 16 venttilisen kannen.
-Erot 16 venttiilisen ja 8 venttiilisten lohkojen välillä on kai ainoastaan huohotusjärjestelmä sekä mäntiä jäähdyttävät öljysuuttimet?
-1.6 ja 1.8:n poraus on sama, iskupituus vain pitempi 1.8:lla?
-TD:n lohkossa on öljysuuttimet myös valmiina?
Joten ainoaksi eroksi jäisi huohotusjärjestelmä joka 16 ventiilisissä on lohkossa ja 8 venttilisissä venttiilikopassa, joten ei olisi huohotusta laisinkaan? Miten huohotus kannattaisi hoitaa?
1.6TD:n lohko -> 1.8 ja 16V kansi? (Mk2)
Valvoja: ffp jäsenet
Ok, no unohdetaan se ratkaisu sitten...
Kuinkakohan tärkeät ne 16 venttiilisen öljysumuttimet ovat sitten loppujen lopuksi, jos vaikka käyttäisi vähän uudemman 1.8l:n lohkon kun niissä on vissiin huohotus myös lohkossa?
Hajoavaisitko 16V:n männät vakiokoneessa ilman öljyjäähdytystä, vai onko ne vaan saksalaisinsinöörien keksimiä tarpeettomia hienouksia (vakiokoneessa)?
Kuinkakohan tärkeät ne 16 venttiilisen öljysumuttimet ovat sitten loppujen lopuksi, jos vaikka käyttäisi vähän uudemman 1.8l:n lohkon kun niissä on vissiin huohotus myös lohkossa?
Hajoavaisitko 16V:n männät vakiokoneessa ilman öljyjäähdytystä, vai onko ne vaan saksalaisinsinöörien keksimiä tarpeettomia hienouksia (vakiokoneessa)?
Juu, sekin on käynnyt mielessä mutta ei ole ainakaan vielä sopiva lohko tullut vastaan...
Mitäköhan hiluja pitäisi vaihtaa autosta jotta sellainen kobinaatio saisi katsastettua, vai tarkistavatko katsastusinsinöörit yleensä lohkon merkinnät?
Auto on siis ei vähäpäästöinen ja ABS -jarruilla eli ne isoimmat jarrulevyt edessä.
Mitäköhan hiluja pitäisi vaihtaa autosta jotta sellainen kobinaatio saisi katsastettua, vai tarkistavatko katsastusinsinöörit yleensä lohkon merkinnät?
Auto on siis ei vähäpäästöinen ja ABS -jarruilla eli ne isoimmat jarrulevyt edessä.
Semmonen pikku huomio tosta 2 litraisen lohkon käyttämisestä, että siinä on 82,5mm poraus. Eli tarvitset jostain sopivat männät. Ja osa noista 2 litraisista ovat korkeammalla lohkolla, joten taas menee vituiksi. Osta suosiolla vaan ensimmäinen hyväkuntoinen 1.6 tai 1.8 koneen alakerta/lohko ja laita sillä nippuun. Kestää kyllä ilmankin öljyruuttia. Ja jos vielä jännittää, niin vie tollanen ruiskuton lohko koneistamoon, niin asentavat sulle öljyruutat hintaan xx€/kpl.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa