Kaasuakselin ympärystä on märkänä ja paluu putkeen menee ilmaa kun auto seisoo yön yli. Ja vaatii pitkän startin ja kaasua et lähtee käyntiin..
Onko vaikeata itse vaihtaa kaasuakseli, hela ja o-rengas??
Ja mistäs noita korjaussarjoja on saatavissa eli myykö vara-osa liikkeet vai saako vaan VW:n "alkuperäisvaraosina" ?
AAZ syöttöpumppuvuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
No tästä näet hiukka esimakua siitä hommasta....eli ei paha homma ollenkaan.
http://offikuume.galleria.fi/kuvat/Poikien+omat+galleriat+t%E4%E4ll%E4/TuhoJuhon+rakentelu%2C+kikkailu+ym.+kuvat./vw%3An+turbollisen+esikammio+dieselin+sielunel%E4m%E4%E4.+%28aaz%29/
http://offikuume.galleria.fi/kuvat/Poikien+omat+galleriat+t%E4%E4ll%E4/TuhoJuhon+rakentelu%2C+kikkailu+ym.+kuvat./vw%3An+turbollisen+esikammio+dieselin+sielunel%E4m%E4%E4.+%28aaz%29/
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21.2.2005 20:01
Koettu on.
Tullut useampiin dies. pumppuihin kys. homma tehtyä. kavereillekin, eikä kaveruus oo pilaantunut.
Harvemmin on holkki vielä mennyt väljäksi ekalla kerralla, usein oon selvinnyt pelkän O-renkaan vaihdolla. Ostakaa aina useampi OIKEAN KOKOINEN O- rengas vanha mallina, varmuuden vuoksi, kalliita ne ei ole, vaikka tehköön kukin miten haluaa. Ajettu niillä sen ruljanssin jälkeen on 100 000km. ja yli ilman vuodon uusiutumista.
Yhden vuotavan Jetan kanssa piti vaihtaa koko kansi pumppuun, kun joku oli holkittanut sen aiemmin kehnolla tavaralla. Onneksi noita nurkista löyty.
Osa (yksi O-rengas) on maksanut yleensä 1.5 eurosta 50 centtiin riippuen, mistä osan olen ostanut? Tää nyt oli kertomus vapareista 1.6 D koneista, joissa "ykskertainen" pumppu ja ykskertainen tekijä, mikä myönnettäköön.
On sit perjantain arvokas homma dieselhuollossa kys. homma. Ovat silmät ummessa (tunnin) "isosta" hommasta heidän kertomanaan määritelleet 400 - 800 euroon pelkästä työstä+ "osat päälle" (Diesel Turunen ym.). Puhuvat holkittamisesta jopa uuden pumpun kannen vaihtamisesta. Mut kukin "suolarahastaan" tietäköön.
Huolellisuutta työ vaatii ja suht. puhdasta ympäristöä mutta onnistuu itseltä. Ottaa vaikkapa digipokkarilla muutamia kuvia vipujen sun muiden hilppeitten asennoista purkaessaan, niin "hyvää tuppaa tulemaan" kunhan ei pudottele pikkuosia, eikä "kakkaa" pumppuun. Kokeiltu sekin on pösön kanssa, josta jouduin ihan nurmikolla pumpun irroittamaan, karistelemaan osat pumpusta ja asentamaan takaisin. Vähän siinä selkäkarvat pörhistyi, kun osat lipes käsistä... alko sataset pyöriä silmissä menobudjetin puolella. Onnistumisena pidin savutusarvoa 0.9 päivä jälkeen "urotyöstä" katsastuksessa. Muista myös täyttää pumppu puhtaalla polttoaineella, ettei se pyöri yhtään kuivana. Dieselillä, kun ei saa ajaa ilman polttoainetta :)
Harvemmin on holkki vielä mennyt väljäksi ekalla kerralla, usein oon selvinnyt pelkän O-renkaan vaihdolla. Ostakaa aina useampi OIKEAN KOKOINEN O- rengas vanha mallina, varmuuden vuoksi, kalliita ne ei ole, vaikka tehköön kukin miten haluaa. Ajettu niillä sen ruljanssin jälkeen on 100 000km. ja yli ilman vuodon uusiutumista.
Yhden vuotavan Jetan kanssa piti vaihtaa koko kansi pumppuun, kun joku oli holkittanut sen aiemmin kehnolla tavaralla. Onneksi noita nurkista löyty.
Osa (yksi O-rengas) on maksanut yleensä 1.5 eurosta 50 centtiin riippuen, mistä osan olen ostanut? Tää nyt oli kertomus vapareista 1.6 D koneista, joissa "ykskertainen" pumppu ja ykskertainen tekijä, mikä myönnettäköön.
On sit perjantain arvokas homma dieselhuollossa kys. homma. Ovat silmät ummessa (tunnin) "isosta" hommasta heidän kertomanaan määritelleet 400 - 800 euroon pelkästä työstä+ "osat päälle" (Diesel Turunen ym.). Puhuvat holkittamisesta jopa uuden pumpun kannen vaihtamisesta. Mut kukin "suolarahastaan" tietäköön.
Huolellisuutta työ vaatii ja suht. puhdasta ympäristöä mutta onnistuu itseltä. Ottaa vaikkapa digipokkarilla muutamia kuvia vipujen sun muiden hilppeitten asennoista purkaessaan, niin "hyvää tuppaa tulemaan" kunhan ei pudottele pikkuosia, eikä "kakkaa" pumppuun. Kokeiltu sekin on pösön kanssa, josta jouduin ihan nurmikolla pumpun irroittamaan, karistelemaan osat pumpusta ja asentamaan takaisin. Vähän siinä selkäkarvat pörhistyi, kun osat lipes käsistä... alko sataset pyöriä silmissä menobudjetin puolella. Onnistumisena pidin savutusarvoa 0.9 päivä jälkeen "urotyöstä" katsastuksessa. Muista myös täyttää pumppu puhtaalla polttoaineella, ettei se pyöri yhtään kuivana. Dieselillä, kun ei saa ajaa ilman polttoainetta :)
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Onneks olkoon
Löysit sit ihan rehellisen huollon, jolla muukin mielessä, kun "siniseksi" nylkeminen.
On sitä sit joillakin diesel huolloilla myös ajatus siitä, että yhdeltä asiakkaalta ei kannata yrittää koko päivän liikevaihtoa laskuttaa.
Tommosta huoltoa pitää mainostaa, kun sellaisen löytää. Ei tälläkään palstalla kaikkien lompsasta tonnit tursua.
On sitä sit joillakin diesel huolloilla myös ajatus siitä, että yhdeltä asiakkaalta ei kannata yrittää koko päivän liikevaihtoa laskuttaa.
Tommosta huoltoa pitää mainostaa, kun sellaisen löytää. Ei tälläkään palstalla kaikkien lompsasta tonnit tursua.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21.2.2005 20:01
Dodii! Iso kiitos avusta varsinkin hyvistä kuvista jotka auttoivat uskaltamista yritykseen..
Eli nyt olis vaihdettu O-rengas kaasu-akseliin, holkki ja akseli olivat hyvässä kunnossa vielä. Ja sain vielä auton käyntiinkin.. nyt sitten aamua/ käyntiin lähtemistä odottamaan että oliko oikea paikka mistä ilmaa sai.
Remppa tuli maksamaan 11,60 Ostin sinne pumpun tiivistesarjan VW:ltä.
Eli nyt olis vaihdettu O-rengas kaasu-akseliin, holkki ja akseli olivat hyvässä kunnossa vielä. Ja sain vielä auton käyntiinkin.. nyt sitten aamua/ käyntiin lähtemistä odottamaan että oliko oikea paikka mistä ilmaa sai.
Remppa tuli maksamaan 11,60 Ostin sinne pumpun tiivistesarjan VW:ltä.
Hyvä, hyvä! noin sitä pitää.
Ihmisen tekemiä nää VAG kamppeetkin onneksi ovat.
Mukavasti sulta löytyi pioneerihenkeä ja homma onnistui. Tommosia juttuja, jossa firmat helposti "poimii marjoja" pitää neuvoa kavereillekin, niin kuin täällä tehdään. Paljon mukavampi on tankata se oman työn ansio ja ajaa tyytyväisenä se kilometreinä, saapa sillä erotussummalla monta muutakin kivaa asiaa, ennen kaikkea se, että: minä osaan on jo hyvä palkkio, ehkä parempikin, kuin raha.
"Kaveria ei jätetä" on hyvä ja kannatettava motto.
Mukavasti sulta löytyi pioneerihenkeä ja homma onnistui. Tommosia juttuja, jossa firmat helposti "poimii marjoja" pitää neuvoa kavereillekin, niin kuin täällä tehdään. Paljon mukavampi on tankata se oman työn ansio ja ajaa tyytyväisenä se kilometreinä, saapa sillä erotussummalla monta muutakin kivaa asiaa, ennen kaikkea se, että: minä osaan on jo hyvä palkkio, ehkä parempikin, kuin raha.
"Kaveria ei jätetä" on hyvä ja kannatettava motto.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa