Webasto ongelma (passat3b)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Larry79
-
Viestit: 29
Liittynyt: 4.11.2007 12:47

Webasto ongelma (passat3b)

ViestiKirjoittaja Larry79 » 4.11.2007 12:51

Elikkäs asetan webaston kellon aikaan ja painan liekin kuvaa, niin kello nollautuu ja lämmitin ei lähde päälle, eikä puhallin. Näytön tastavalo palaa tosi himmeästi. On n.4 vuotta vanha lämmitin ja tätä ennen toiminut normaalisti.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 4.11.2007 13:12

Tarkastitko sulakkeen?

Larry79
-
Viestit: 29
Liittynyt: 4.11.2007 12:47

ViestiKirjoittaja Larry79 » 4.11.2007 16:23

sulakkeet on tarkistettu ja akunkengät käytetty irti.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 4.11.2007 16:34

Eikös noista pysty ottamaan vikakoodit asianmukaisilla laitteilla?
Itsellä ei ole enempää kokemusta noista, mutta holysmoken puolella olisi oikein oma foorumin puoli noille lämmittimille.

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 5.11.2007 21:13

Lainaan topiccia niin ei tarvitse avata uutta..
Mikä on se metallinen osa (kysymys koskee webastoa) Johon tulee molemmin puolin polttoaine-letku ja sit siihen tulee sähkö.. Kyljessä lukee Thomas Magnete , siinä letkussa mikä menee weballe niin näkyy selviä ilmakuplia. Kaikki liitimet on kiristetty mutta vika ei korjaannu..
Kirjoitus ei ole varmaan kauheen selkeä johtuen tästä huonosta auto tietämyksestä.

J-M
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.3.2006 17:13

ViestiKirjoittaja J-M » 6.11.2007 17:55

^ se on polttoainepumppu

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 6.11.2007 19:47

Osaako kukaan sanoa voiko polttoainepumpussa itsessään olla vuoto... Soitin aamulla korjaamolle joka huoltaa weboja niin sanoi että käynnistyshäiriöt eivät välttämättä johdu kuplista, maalaisjärjellä ajateltuna ei ne kuplat ainakaan tilannetta paranna.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 6.11.2007 21:45

...siinä letkussa mikä menee weballe niin näkyy selviä ilmakuplia. Kaikki liitimet on kiristetty mutta vika ei korjaannu..
Kirjoitus ei ole varmaan kauheen selkeä johtuen tästä huonosta auto tietämyksestä.


Itsellä oli samat oireet.Syyksi paljastui vähän liian väljä imupuolen letku tankkiliittimen puolella.Imaisi ilmaa vaikka oli liitin tiukasti kiristetty.Helppo todeta jos letku pyörii liittimessä helposti vaikka kiristin tiukalla.

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 7.11.2007 15:32

Kiitos vinkistä!!!

Larry79
-
Viestit: 29
Liittynyt: 4.11.2007 12:47

ViestiKirjoittaja Larry79 » 21.11.2007 18:00

Vika on luultavammin releessä, koska hain uuden releen ja laitoin paikalleen niin webasto lähti päälle mutta vain jos autossa on virrat päällä ja puhallin ei toiminut muutakuin jos webasto oli päällä. Rele olikin väärä(vaihto rele) ja kun sain uuden oikean releen niin sama vika kuin alunperinkin jatkui. Tuntuu melko oudolta, webastossa itsessään ei ole vikaa, vaan vika on releessä tai jossain piuhoissa. Mitähän seuraavaksi kannattaisi tehdä?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 22.11.2007 1:42

Mikä webaston lämmitin se on? thermo top c?
Jälkiasennus?

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 22.11.2007 9:35

Missä kunnossa sulla on akku? Mulla oli tuo vastaava vika Eberissä, kun akussa oli liian vähän virtaa. Nuo lämmittimet ei toimi jos jännite on alle 10.5V.

Larry79
-
Viestit: 29
Liittynyt: 4.11.2007 12:47

ViestiKirjoittaja Larry79 » 22.11.2007 16:41

En nyt muista lämmittimen tyyppiä, pitää tarkistaa. Jälkiasennettu 4v sitten. Luulisi jännitteen riittävän kun auto on käynnissä, vaan ei sittenkään toimi. Auto starttaa ilosesti, joten akku voi varmaan hyvin, pitää toki mitata se vielä.

Larry79
-
Viestit: 29
Liittynyt: 4.11.2007 12:47

ViestiKirjoittaja Larry79 » 28.11.2007 13:33

Nonniin. Vika löytynyt ja korjattu. Lehdet olivat tukkineet akun alla olevan vedenpoisto reijän ja kosteutta oli päässyt akulta runkoon menevään kaapeliin. Kaapelin alapää oli hapettunut ja kontakti huono. Lehdet poistettu ja pinnat putsattu, johan toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa