Työmatka-auton valinnan vaikeus.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jaymz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 6.3.2007 12:05

Työmatka-auton valinnan vaikeus.

ViestiKirjoittaja Jaymz » 6.11.2007 10:27

Jouduin luopumaan ässästä työmatkan(70km sivu) takia ja jokin mukava korvike pitäisi keksiä. Dieselinä tietenkin. 2.5tdi q olisi rinkeleistä se sopivin, mutta eipähän tuollaista huvita paljon ostaa kun tietää surullisen kuuluisat nokkaongelmat. Uudemmissahan sitä vikaa ei kai olisi, mutta sitten taitaa budjetti ylittyä, ainakin jos meinaa Quattrosta pitää kiinni.

Eilen e39 530d automaattia koeajaneena tuli kyllä audia ikävä. Tuntui kyllä todella laiskalta.

Mikähän olisi edes välttävä lääke ikävään kunhan muistetaan pysyä halutuissa raameissa(Quattro tai takaveto. Tehoa ja vääntöä mukavasti. Diesel. hinta <22ke).

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 6.11.2007 10:53

E46 330D tai W210 E320CDI? Eipä noita tehokkaita dieseleitä turhan paljon ole markkinoilla, joten montaa vaihtoehtoa sinulla ei ole.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 6.11.2007 11:19

Taitaa käydä niin, että mikäli noilla rajauksilla haluaa etsiä kuljinta maamme rajojen sisältä niin kovin suurta valinnan vaikeutta ei tule tai sitten pitää tinkiä rajoituksista, valitettavasti.

OT: Talvikin näyttäytyi eilen Jyväskylässä (= -3 astetta, tiet kuurassa ja muuta lumihitunen siellä täällä). Tästä seurasi sitten se, että kun kävelin noin 700 metrin matkan CM:ään ja takasin, reitin varrelle jääneissä liikennevaloissa ja yhdessä kiertoliittymässä "kahvaili" viisi (eri !) ysäri kolmesatasta bemaria. Ei saa yleistää mutta ainoa toinen autoryhmä joka tässä, hyvin pienessä, otannassa intoutui samaan oli Vulva 940 ;)

Jaymz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 6.3.2007 12:05

ViestiKirjoittaja Jaymz » 6.11.2007 14:54

Tietty 1.9tdi 4-motion voisi menetellä kanssa, sopivalla piristyksellä. Pelkällä ohjelmapäivityksellä 96kw version taitaisi saada jo 160Hv/400Nm-paikkeille? Enemmän mielellään tietysti ottaisi irti jos "helposti" saisi.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 6.11.2007 23:05

Itse kyllä kääntyisin myös tuohon MB E 320 CDI:in, taitaa juuri ja juuri mahtua budjettiin. On mukava auto ajaa maantiellä eikä liian kankea käännellä kaupungissakaan. Etsii hyvän yksilön jossa ei oo ruosteongelmaa ja uutta softaa niin lähtee suunnilleen 250hv.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 7.11.2007 11:00

Kaikkihan tuntuu ton audin jälkeen laiskalta =D

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 7.11.2007 17:53

Citroen C5, siinäpä vasta hyvä ja suhtedullinen matkaauto, niin matkaajoon tehdyt iskarit ja jouset, kuin pumpurille istuisi.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 8.11.2007 11:21

^¨JAYMZ joko sitä ajelaan uudella dieselillä?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 8.11.2007 11:42

Onko joku perehtynyt diesel/bensa vertailuun, paljonko esim. 2009 pitää dieselillä ajaa että kannattaa?
Olettaen että dieselissä pysyy samat suuremmat käyttömaksut (dieselissä dieselvero+käyttömaksu, bensassa käyttömaksu).
Ajatellaan vielä niin että hankintahintaa ei tässä oteta huomioon, vain käyttöön liittyvät kulut.
Kyselen koska pitäisi alkaa harkita auton vaihtamista...

Jaymz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 6.3.2007 12:05

ViestiKirjoittaja Jaymz » 8.11.2007 13:15

Ei tosiaan vielä mennä dieselillä. Vähän tuntuu että autoveromuutos venyttänee ostopäätöstä.

okkraj
-
Viestit: 199
Liittynyt: 31.8.2005 14:28

ViestiKirjoittaja okkraj » 8.11.2007 15:30

Onko joku perehtynyt diesel/bensa vertailuun, paljonko esim. 2009 pitää dieselillä ajaa että kannattaa?

Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ole, mutta polttoaineiden hintaa on vaikeaa veikata tulevaisuudessa...

dx+v<bx => x>-v/(d-b) oletuksella b>d
d=diesel kulkineen kustannus /100km (litrahinta*kulutus)
v=dieselvero
b=bensa kulkineen kustannus /100km (litrahinta*kulutus)
x=kannattava kilometrimäärä *100km

Tuo voidaan laittaa vielä hieman simppelimmäksi, jolloin x>v/e, missä
e=kulkineiden polttoainekustannusero eur/100km

diesel 1,2e/l, kulutus 5l/100km ja vero 450e
bensa 1,4e/l ja kulutus 7l/100km

x>450/3,8 => x>118,42*100km eli 11842km olisi kannattavuusraja.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 8.11.2007 19:57

^Kysymys ei ollut siitä ettenkö osaisi laskea, tuon verran just ja just muistan teku/amk ajoilta:))

En vain ole seurannut tätä verojen ja polttoaineen suhdetta tulevaisuudessa, taitaa olla niin että ei sitä kukaan tiedä.
Olen kuitenkin ymmärtänyt että dieseleillä pitää ajaa entistä enemmän että siitä hyötyy.
Vituttaa tämmönen kun meidän taloudessa 2 disukkaa ja ajomäärä vuodessa yli 100tkm yhteensä.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 8.11.2007 20:47

Kohta vois saada halvalla kiisseliauton, kun ensin tuo autovero ja nyt jos kiisselin hinta nousee reippaasti. Pitää vain luottaa siihen, ettei tuo vuosittainen käyttövoimavero jää tuollaisenaan käyttöön. Ei se voi, eihän... :/

EDIT:
Vai olenko missannut jotain oleellista uutisointia tulevaisuuden suunnitelmista?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 9.11.2007 9:28

^Tuota mäkin oon ajatellu, jos vanhat merkit pitää paikkansa niin voi jäädä ja jääkin.

Triton
-
Viestit: 178
Liittynyt: 23.7.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Triton » 9.11.2007 15:09

Käyttövoimavero on voimassa ainakin vuoteen 2010, ikävä kyllä.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 12.11.2007 18:08

Mikä tässä auton vaihdossa on niin vaikeeta?...hepoo homaa jos rahaa on esim: wv.passat 2.5 tdi 4veto 02 tai audi a6 2.5 tdi 4veto tai vastaava a4.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 12.11.2007 19:39

^Sähän sen sanoit "jos rahaa on", Eli pers'aukisena on v*ttumaista olla:)

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 12.11.2007 19:51

Sori !mut en käskeny kiroilla ois voinu hienovaraisestikin ilmaista sen=)

jylppy
-
Viestit: 344
Liittynyt: 16.11.2003 19:09

ViestiKirjoittaja jylppy » 12.11.2007 21:05

Opeli ei ole kai ikinä vaihtoehto mutta tarjotaan nyt, miten olisi Omega 2.5td johon lastun voimin vielä viimiset väännöt ja kaakit. Olen kuullut parin toverin kehuvan, lähemmäs puoli miljoonaa mennytkin että...

Jaymz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 6.3.2007 12:05

ViestiKirjoittaja Jaymz » 14.11.2007 10:18

Eipä ole tullut katsottuakaan tosiaan opeleita. Nyt katsoin ja onhan noilla ajettu! 400-500tkm aika monella yksilöllä, että varmaan toimivaa tekniikkaa. Ainakaan noilla kilometreillä en moista ostaisi.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 14.11.2007 11:26

Kaverilla oli tommonen 2.5 td Omega. Eiks se muuten oo bemarin kone, mikä siinä on? No kuitenkin, siitä meni jakoketju poikki jossain vähän yli 200 tkm. Tuli kerralla valmiiks.

Jaymz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 6.3.2007 12:05

ViestiKirjoittaja Jaymz » 19.11.2007 11:57

Eiköhän tuollainen johdu jostain huollon laiminlyönnistä tai sen vajavaisesta suorittamisesta(kiristin, vesipumppu tms.)?

Bemariin tässä varmaan pitää kallistua, ei oikein muita sopivia vaihtoehtoja ole. Muita 530d-yksilöitä en vielä ole päässyt koeajamaan, mutta epäilen ajamani yksilön olevan jotenkin tehopuutteellinen(keskikuluskin oli ajotietokoneessa 8.3l). Kyllä ne turbot menee jo niihin kilometreihin aika rapeaksi.

Manuaalin ja muutenkin sopivan yksilön kun vaan löytäisi. Ei kerkeisi itse lähteä hakemaankaan suomen rajojen ulkopuolelta.

Werder
-
Viestit: 104
Liittynyt: 13.2.2005 22:56

audista opeliin

ViestiKirjoittaja Werder » 19.11.2007 23:25

Opel on aina varteenotettava vaihtoehto, kannattaa olla ennakkoluuloton :)

Suosittelisin esim. C mallin Vectraa 2,2 Direktillä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 20.11.2007 2:24

Äkkiä vaan tuottaa Saksasta.. Kennyn kautta esim. Suomessa kun tuntuu olevan tarjonta melkein aina vähän kehnoa. Ellei sitten himoa kolisevaa yksilöä autoliikkeestä miehekkäällä ylihinnalla.

Jos itse ostaisin tuollaista dieseliä, katselisin myös Volvon suuntaan, esim. V70 tai S80 D5 AWD olisi varsin hyvä ehdokas sekin. Vaikka tuo e39 530d on varsin maukas ajettava, lisäksi moottorin murina on mukavaa kuunneltavaa ja tuntuu liikahtavankin ihan mukavasti (dieseliksi). Miksei myös 330d Coupe olisi varsin herkullinen paketti. Saman ikäluokan MB E 270 CDI ainakaan ei ole mikään herkullinen.

Ainakin mä kiertäisin kaukaa noi käytetyt ranskan ihmeet. Uutena varmaan ihan asiallisia vekottimia, sairasta arvonalenemista lukuunottamatta.

Jaymz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 6.3.2007 12:05

ViestiKirjoittaja Jaymz » 27.11.2007 14:51

Noniin, nyt on bemu "pihassa". Lauantaina tuli haettua -01 530d 167tkm ajettuna.

Kaksipäivää omistuksessa ja http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... ost1091917

Että huoh!

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.11.2007 15:58

Voivoi, sitä se teettää :D No, ei lannistuta tästä vielä, onhan ne Bemarit hyviä autoja ja hienoja.. Ainakin 3-sarjan e30 ;)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa