AAZ syöttöpumppuvuotaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VVEENNTTOO
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.2.2005 20:01

AAZ syöttöpumppuvuotaa

ViestiKirjoittaja VVEENNTTOO » 4.11.2007 21:19

Kaasuakselin ympärystä on märkänä ja paluu putkeen menee ilmaa kun auto seisoo yön yli. Ja vaatii pitkän startin ja kaasua et lähtee käyntiin..
Onko vaikeata itse vaihtaa kaasuakseli, hela ja o-rengas??
Ja mistäs noita korjaussarjoja on saatavissa eli myykö vara-osa liikkeet vai saako vaan VW:n "alkuperäisvaraosina" ?

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 4.11.2007 23:01


VVEENNTTOO
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.2.2005 20:01

ViestiKirjoittaja VVEENNTTOO » 5.11.2007 17:15

Ei kuvia katsellen pahalle hommalle näytä.
Volkkarilta saa osia kun kyselin, mut miten saisin selville sen holkin pituuden kun niitä on monen mittasta??
Muutakun avaamalla pumpun ennen..

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Koettu on.

ViestiKirjoittaja Pekopee » 6.11.2007 0:17

Tullut useampiin dies. pumppuihin kys. homma tehtyä. kavereillekin, eikä kaveruus oo pilaantunut.

Harvemmin on holkki vielä mennyt väljäksi ekalla kerralla, usein oon selvinnyt pelkän O-renkaan vaihdolla. Ostakaa aina useampi OIKEAN KOKOINEN O- rengas vanha mallina, varmuuden vuoksi, kalliita ne ei ole, vaikka tehköön kukin miten haluaa. Ajettu niillä sen ruljanssin jälkeen on 100 000km. ja yli ilman vuodon uusiutumista.

Yhden vuotavan Jetan kanssa piti vaihtaa koko kansi pumppuun, kun joku oli holkittanut sen aiemmin kehnolla tavaralla. Onneksi noita nurkista löyty.

Osa (yksi O-rengas) on maksanut yleensä 1.5 eurosta 50 centtiin riippuen, mistä osan olen ostanut? Tää nyt oli kertomus vapareista 1.6 D koneista, joissa "ykskertainen" pumppu ja ykskertainen tekijä, mikä myönnettäköön.

On sit perjantain arvokas homma dieselhuollossa kys. homma. Ovat silmät ummessa (tunnin) "isosta" hommasta heidän kertomanaan määritelleet 400 - 800 euroon pelkästä työstä+ "osat päälle" (Diesel Turunen ym.). Puhuvat holkittamisesta jopa uuden pumpun kannen vaihtamisesta. Mut kukin "suolarahastaan" tietäköön.

Huolellisuutta työ vaatii ja suht. puhdasta ympäristöä mutta onnistuu itseltä. Ottaa vaikkapa digipokkarilla muutamia kuvia vipujen sun muiden hilppeitten asennoista purkaessaan, niin "hyvää tuppaa tulemaan" kunhan ei pudottele pikkuosia, eikä "kakkaa" pumppuun. Kokeiltu sekin on pösön kanssa, josta jouduin ihan nurmikolla pumpun irroittamaan, karistelemaan osat pumpusta ja asentamaan takaisin. Vähän siinä selkäkarvat pörhistyi, kun osat lipes käsistä... alko sataset pyöriä silmissä menobudjetin puolella. Onnistumisena pidin savutusarvoa 0.9 päivä jälkeen "urotyöstä" katsastuksessa. Muista myös täyttää pumppu puhtaalla polttoaineella, ettei se pyöri yhtään kuivana. Dieselillä, kun ei saa ajaa ilman polttoainetta :)

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 6.11.2007 21:15

Omaan ventooni vaihdatin noi kaikki hilppeet,maksoi 170 euroa,että se siitä kalleudesta.
Hommassa meni vajaa tunti ja oli sitten Oikea Dieselkorjaamo Itä-Uudellamaalla.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Onneks olkoon

ViestiKirjoittaja Pekopee » 7.11.2007 9:43

Löysit sit ihan rehellisen huollon, jolla muukin mielessä, kun "siniseksi" nylkeminen.

On sitä sit joillakin diesel huolloilla myös ajatus siitä, että yhdeltä asiakkaalta ei kannata yrittää koko päivän liikevaihtoa laskuttaa.

Tommosta huoltoa pitää mainostaa, kun sellaisen löytää. Ei tälläkään palstalla kaikkien lompsasta tonnit tursua.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

:D

ViestiKirjoittaja laivuri » 7.11.2007 17:57

Viittäsataa euroa+osien hinta pyysi paikallinen dieselkorjaamo lahdessa
ja auto on 1.9 td trp4

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 7.11.2007 18:26

Joo se paikka on Porvoon Diesel.
Käyn siellä aina hakemassa päästölaput katsastukseen,viisi kappaletta vuoden aikana ja kaikki on omia autoja.
Päästömittaus kustantaa 20egee.

VVEENNTTOO
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.2.2005 20:01

ViestiKirjoittaja VVEENNTTOO » 7.11.2007 21:36

Dodii! Iso kiitos avusta varsinkin hyvistä kuvista jotka auttoivat uskaltamista yritykseen..
Eli nyt olis vaihdettu O-rengas kaasu-akseliin, holkki ja akseli olivat hyvässä kunnossa vielä. Ja sain vielä auton käyntiinkin.. nyt sitten aamua/ käyntiin lähtemistä odottamaan että oliko oikea paikka mistä ilmaa sai.
Remppa tuli maksamaan 11,60 Ostin sinne pumpun tiivistesarjan VW:ltä.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Hyvä, hyvä! noin sitä pitää.

ViestiKirjoittaja Pekopee » 11.11.2007 12:21

Ihmisen tekemiä nää VAG kamppeetkin onneksi ovat.

Mukavasti sulta löytyi pioneerihenkeä ja homma onnistui. Tommosia juttuja, jossa firmat helposti "poimii marjoja" pitää neuvoa kavereillekin, niin kuin täällä tehdään. Paljon mukavampi on tankata se oman työn ansio ja ajaa tyytyväisenä se kilometreinä, saapa sillä erotussummalla monta muutakin kivaa asiaa, ennen kaikkea se, että: minä osaan on jo hyvä palkkio, ehkä parempikin, kuin raha.

"Kaveria ei jätetä" on hyvä ja kannatettava motto.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa