A3 Vetoakselin rasvan lisäys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Joni14
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.9.2007 21:16

A3 Vetoakselin rasvan lisäys

ViestiKirjoittaja Joni14 » 30.10.2007 22:40

Eli huomasin tuossa auton alle kurkistaessa, että toisella puolella laatikon puoleisen vetarin suojakumin välistä oli porsinut rasvaa. Siinä kapeammassa päässä ei ole pantaa/klemmaria vaikka pitäisi? Sieltä välistä on jonkin verran roiskinut rasvaa. Kysymys kuuluukin, että pystyykö tuonne itse lisäämään rasvaa ja millaista rasvaa jos pystyy? Kelpaako ihan tavallinen panta vai onko siinä joku erikoispanta? Itse suojakumi on hyvässä kunnossa eli sitä ei tarvitse vaihtaa. Kannattaako tuo tehdä itse vai olisiko viisainta käyttää valtuutetulla korjaamolla? Auto on Audi A3 1.8T -99.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.10.2007 0:52

Mikä tahansa korjaamo osaa laittaa niihin kuuluvia kiristyspantoja.

Jollain ruiskulla vois koittaa jotain molybdeenisulfidirasvaa tunkea, mutta jos ei sitä paljoa ole tullu sieltä...

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 31.10.2007 15:16

Kaikkiin kumeihin ei sitä pienemmän pään pantaa edes kuulu. Sitä mieltä ETKA on ainakin monesti ollut.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 31.10.2007 18:58

Sopivalla injektio ruiskulla varmaanki saa sinne jotaki tavaraa kumin läpi. ja niitähän saa apteekista.

Joni14
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.9.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Joni14 » 31.10.2007 19:04

No ainakin valtuutettu korjaamo oli sitä mieltä, että panta sinne kuuluu. Ja tuntuuhan se vähän hölmöltä, että sieltä saa rasvaa porsia suojakumin välistä =).

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

A3 vetoakselin rasvavuoto.

ViestiKirjoittaja Pekopee » 4.11.2007 11:15

Oliskos parempi ollut, että olisit löytänyt haljenneen suojakumin?

Vetarin nivelessä rasvat kiehahtaneet, jonnekin se paine sieltä purkaantuu, jollei se helposti pääse, niin se tulee sit poksauttaen kumin.

Esiintyy vetonivelen kuumentuessa liikaa. Yleensä vasta paljon 350-400 000km. ajetuissa vetareissa, joista on rasvat pilaantuneet

Katoppas vielä, onko nivelen sisällä asiat kunnossa, saattaa olla sinistymiä nivelen sisäosissa.

Tuliko hiukan kuritettua radalla ja paljon jyrkkiä käännöksiä, tai sit kumin polttoa?

Ei onneks oo kalliita osia nivelet, mut se lodjukaan ei siitä hyvää tykkää.

Joni14
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.9.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Joni14 » 4.11.2007 19:37

Ei oo tullu radalla käytyä enkä harrasta kumin polttoa (järkevien hommaa?). Perjantaina käytän autoa huollossa niin saavat katsoa ja tehdään niin kuin parhaaksi nähdään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa