muutama sana vaihdelaatikoista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

muutama sana vaihdelaatikoista

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.11.2007 16:58

Siis näissä vanhemmissa td volkkareissa on yleensä 020 mallimerkinnällä oleva laatikko joka ei hirveitä voimia kestä ja hieman olisi välityksissäkin toivomista... Mutta mistäs sais järkevästi laatikon joka olis lujempi ja hieman harvemmalla perällä kun noi 6 vaihteiset (02M)on niin kiven alla,niin ja maksaavat niin tolkuttomasti...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 3.11.2007 17:12

Mahtaako tohon käydäTDI-koneen perässä olevat 5-vaihteiset lootat, joita luulisi löytyvän useitakin, tuohon täytyy kyllä soveltamalla kytkin/vaihteensiirto mekanismit tehdä.

Valko Ky:stä kyselisin noita laatikoita.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 3.11.2007 17:44

02A loota menee heittämällä ja vaihtaa vaan vetareihin ne isommat sisemmät nivelet..ja on kohtuu pitkät välit...tai ei ihan heittämällä kun vähän joutuu kannakkeita muokkaamaan

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.11.2007 17:54

juuri tää on ffp:llä hienoa...tietoa saa kun pyytää...onneks suomessa on avuliasta porukkaa..
Eikai tuo kannakkeiden muutos nyt niin kovin vaikeaa ole..heh..tänään viimeksi tein kannaketta tuohon projektiin..piti oikein miettiä ett jos eaton ahtaa täysin "seinää vasten" niin se "haukkaa" 40 hv tehoa...ett kaikki on niin suhteellista..

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 3.11.2007 18:05

niin ja startti meni kans vaihtoon. tdi:n startti tilalle. 228 kytkin kannattaa samalla laittaa..1z vauhtista joutu vähän keventämään muuten otti kiinni lohkoon johonkin muistaakseni

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.11.2007 18:16

Vaihtoon menee:
-Laatikko
-Vauhtipyörä/kytkin
-Vaihdekeppi
-poljinasetelma jos vanhempi kuin -95 johtuen nestekytkimestä vanhemmassa ei sille paikkaa
-Startti

Vetarit on pidemmmät mut pelaa niilläkin ja korvakkeet pitäs olla samat

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.11.2007 18:29

niin,semmoinen asia tuli vaan mieleen ett olis kiva oikeasti tietää kuinka lujia nämä vaihtoehdot ovat ? .... siis,ihan vaan vertailun vuoksi kun täälläkin sivustoilla on muutama tosi kova kulkuinen peli..eihän tuo mun hopotin tuota varmaankaan koviakaan tehoa mut silti = ))

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.11.2007 18:39

ainakin omassa kestänyt täysin moitteitta

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.11.2007 18:40

kerros putko hieman teho/vääntö suhdetta ?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.11.2007 18:46

ahdin herää joskus 2500-> eli alhaalla ei kamalasti vääntöä. Tehoista en tiedä mut vartti meni motoparkissa 14,67s.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.11.2007 18:50

sama homma mullakin eli hyvin on kestänyt. 470nm tuntuu ainakin kestävän


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa