TDi voimattomuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Saastamoinen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.11.2007 6:09

TDi voimattomuus

ViestiKirjoittaja Saastamoinen » 2.11.2007 6:15

Semmoisen ominaisuuden ole pannut merkille että kylmänä vetää hyvin ja lämpöisenä tuntuu tukkoiselta. -96 vuosimallin TDi passat.

Osaisko joku kertoa mistä vois johtua? Miten rikkinäinen/vuotava EGR-vaikuttaa?

Jostain lukevinani että saattaisi oireilla noin.

No, en tiedä. Uutta vielä TDi tekniikka minulla.

Saastamoinen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.11.2007 6:09

ViestiKirjoittaja Saastamoinen » 2.11.2007 6:46

Voiskohan johtua turbosta? Kilometrejä kuitenkin jo takana.
350tkm ajettu masiinalla 1Z koneella.

Vai mistä sitä vikaa ripeis ettimään.



Hmm...

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 2.11.2007 7:33

Lämpötila-anturin toiminta: näyttääkö oikein moottoriohjausjärjestelmälle? Rikkinäinen EGR vaikuttaisi luultavasti kylmäänkin koneeseen ja erityisesti savutuksesta sen pitäisi huomata.

Saastamoinen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.11.2007 6:09

ViestiKirjoittaja Saastamoinen » 2.11.2007 7:42

Eikös se EGR-venttiili ole näitä eko juttuja? Polttaa pakokaasuja uudestaan siis keirrättää niitä osakuormalla takaisin.

Mitenkäs muuten tarkistat sen lämpötila anturin? Yleismittarilla ei taida saada riittävää tietoa.

Pittää samalla tutkia enemmän kun jakohihnan vaihtaa viikonloppua.

Saastamoinen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.11.2007 6:09

ViestiKirjoittaja Saastamoinen » 2.11.2007 11:58

Ilmamassamittaria epäilty.

Pystyykö tuota kotikonstein mittaamaan? Onko olemassa jotain vastusarvoja?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 2.11.2007 14:07

Ei oikein pysty kuin vag-com:n avulla kotikonstein, mutta jos tuon ikäinen tdi pasuuna tuntuu tukkoiselta ja turbo ei vihellä hulluna niin vika hyvin todennäköisesti ilmamassamittarissa.

Faijalla oli tuollaienn 99 102hv tdi caravelle ja pari kertaa kun lainasin sitä niin sanoin, että ei kyllä ole kaikki tehot kotona, mutta ei sitä kauheesti noi tehot kiinnostanut, mutta sitten kysy multa, että mikä sieltä vois olla tukossa/rikki, kun saman ikäinen hiace tulee heittämällä ohi ja rekat vilkuttaa ohituiskaitalla pitkiä, kun ei pääse pois jaloista.

Ero oli huomattava uudella mittarilla ja faija kiros, että miten hän edes pystyi ajamaan noin tehottomalla autolla, kun ajaa vielä 90% maantiellä.

Saastamoinen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.11.2007 6:09

ViestiKirjoittaja Saastamoinen » 5.11.2007 6:37

No, en kuitenkaan vielä vaihtanut sitä ilmamääräanturia.

Vaihtelin viikon luppuna jakohihnan ja samalla huomasin murtuneen letkun. Tämän korjattua menohalut tuntuu olevan taas kohdallaan.

Huomasin tuon poikki olevan letkun vasta kun irroitin koneen päältä suojamuovin. Letku ilmeisesti menee ECU:lle. On kiinni valetussa mutkassa joka ilmeisesti tulee coolerilta.

Eli se siitä!

-M

Saastamoinen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.11.2007 6:09

ViestiKirjoittaja Saastamoinen » 9.11.2007 6:44

Nyt kun meno vedot on kohdillaan niin kulutuskin on aika tavalla kasvanut.

Voisko johtua siitä kun ehjäsin sen letkun takasin paikoilleen?

Semmosen huomion tein että katsastuksen yhteydessä kun mitataan se savutusarvo niin viimeisessä katsastuksessa tuo arvo oli reilun yksi (1,36) vanhemmissa lähelle neljää (3,86).

Ilmeisesti säätää syöttöjä jotenkin tuossa masiinassa.

No, tarkemman kulutuksen nään kun seuraavan kerran tankkaan.

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 13.11.2007 17:16

Mikä vois olla vikana ku -96 passat TDi hyytyy ja alkaa rykiä kylmällä koneella reippaammissa kiihdytyksissä? Lämpimänä meno loppuu 4000 rpm jälkeen kuin seinään? Mistä lähtä vikaa hakemaan, vai uskaltaako tuollasta edes ostaa? Muutenki tuntuu ettei oo oikeen vetoja

epepee
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2006 16:06

ViestiKirjoittaja epepee » 13.11.2007 18:01

veikkaisin nykimisen ja kulkupuolen ongemien johtuvan ahtopaineensäätösolenoidin (n75) takkuamisesta.

vanhaa voi yrittää purkaa ja puhistaa, uusi maksaa vajaan satasen.

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 20.11.2007 22:13

Missä tuo n75 sijaitsee? Muuten tuo passatti toimii nyt ok. mutta ku 80 km/h lähtee kiihdyttään niin ahtopaine seilaa kokoajan 0.6-1.0 bar. Mistä muusta tuo vois johtua ku tuosta n75? Kaikki letkut pitäs olla nyt ok, muutaman vaihdoin niin alko pelamaan paremmin, mutta nuo ahdot vielä seilaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa